Inderdaad er zijn er nog wel wat 'the wall' 'white album' maar ik vind 'MC&TIS' er zeker tussen passenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:55 schreef Cynic het volgende:
Ik kan zo even geen ander dubbelalbum noemen dat even consistent is qua kwaliteit.
Haha ohja dat is die dat is waar ookquote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:19 schreef Cynic het volgende:
White album staat ook echt rommel op vind ik hoor.
Use Your Illusion 1+2 zouden samen net iets meer dan 1 geweldige cd zijn. Dus die valt ook af.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha ohja dat is die dat is waar ook
erm zijn er nog andere goede dubbelaars.
Tegenwoordig is er wel veel post-rock op dubbelaar, het hele euvre van godspeed you black emperor bijvoorbeeld maar dat telt niet vind ikquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
Use Your Illusion 1+2 zouden samen net iets meer dan 1 geweldige cd zijn. Dus die valt ook af.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:47 schreef Cynic het volgende:
Het plan is trouwens ook om later dit jaar met The Great Machine iets te gaan opnemen. En dan ook echt op een cd zetten (of 7")
Wat betaal je trouwens voor een gemiddelde 7"?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]tof ik ben voor de verzamelaars 7''
Dat ligt eraan maar 5 euro is wel een redelijke prijs.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Wat betaal je trouwens voor een gemiddelde 7"?
Het kost namelijk ¤333 om 100 te drukken. Ben even aan het kijken wat handig is. Met cd's zit je meteen weer aan 500 stuks.
quote:Lists like these always make me wonder; what would the history of music look like if we divided up time differently? For example, into eight-year periods. Or what if our calendar was shifted ten years foward, so the seventies started in "1965."
Or here's an idea; look at the history of music as it coincides with the terms of American Presidents.
En hoeveel past er op zoiets? 6 minuten per kant toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat ligt eraan maar 5 euro is wel een redelijke prijs.
Deze kost bijvoorbeeld 8$ : http://www1.gemm.com/item(...)OMATOR/GML243580453/
(en is tevens 1 van de weinige die ik in mn bezit heb)
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:43 schreef Cynic het volgende:
[..]
En hoeveel past er op zoiets? 6 minuten per kant toch?
Dat zouden dan 2 liedjes worden.
Ik zou voor 100 stuks gaan en er vanuit gaan dat je ze niet kwijt raakt en dan wel gewoon overal mee heen sjouwen. Gegerandeerd dat je er mits een leuk prijsje wel tig kwijt kuntquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:00 schreef Cynic het volgende:
Lastige afweging wel om te maken. Op zich vind ik 2 liedjes best een mooi aantal, dan zijn de opnamekosten ook te overzien. Vraag me alleen af of je dan niet te weinig liedjes hebt voor mensen om een beeld te vormen.
Maar voor cd's betaal je meteen 500 euro voor 500 stuks. En raak je die wel kwijt? Plus dan moet je meer opnemen en ben je ook gelijk meer kwijt voor opnames.
Ik vind die 7" wel een optie, en dan 200 stuks. Maar raak je die wel kwijt?
200 stuks is t.o.v. 100 stuks maar 50 euro duurder.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zou voor 100 stuks gaan en er vanuit gaan dat je ze niet kwijt raakt en dan wel gewoon overal mee heen sjouwen. Gegerandeerd dat je er mits een leuk prijsje wel tig kwijt kunt
ah okay dan zou ik voor een 33rpm gaan, en 2 liedjes is wel een leuke representatie van een bandje. Verder zou ik dan ook de Mp3tjes op last.fm knallen en evnt myspace. Maar niet aan mensen uitdelen zodat ze iig wat moeite willen doen willen ze de mp3tjes hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
200 stuks is t.o.v. 100 stuks maar 50 euro duurder.
Heb net gevonden dat bij 33rpm je op 6 minuten per kant zit. Bij 45 is dat 4 minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |