abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66788995

Killzone 2 is het derde videospel uit de Killzonefranchise, die begon op de PlayStation 2. De game wordt ontwikkeld door de Nederlandse spelontwikkelaar Guerrilla Games en wordt uitgegeven door Sony Computer Entertainment. Het spel werd voor het eerst aangekondigd op de 2005 Electronic Entertainment Expo in Los Angeles, California, tijdens de pre-E3 presentatie van Sony. De eerste ingame beelden werden getoond op 11 Juli 2007, op de E3 presentatie van Sony.

De huidige ontwikkeling van de game:
Momenteel werken er ruim 130 programmeurs, grafische ontwerpers en artiesten bij Guerrilla aan het spel Killzone 2. Killzone wordt wereldwijd uitgebracht in meer dan 20 verschillende talen. Er wordt nu al gezegd dat het budget van dit multimediaproject groter is dan ieder ander project ooit in Nederland. Het budget wordt momenteel geschat op zo'n 60 miljoen euro, wat te vergelijken is met een kleine Hollywood-film. Killzone2 wordt na de uiteindelijke lancering nog uitgebracht met te downloaden content, mogelijk in de vorm van episodes.

Het verhaal van Killzone
De mensen die niet meer gewenst waren op de planeet Aarde (Helghast) werden verbannen naar een soort afvalplaneet (Helghan). Op die planeet waren de leefomstandigheden niet meer normaal te noemen. Er heerste een giftige atmosfeer, waardoor vele mutaties zich ontwikkelden. Velen stierven direct, echter de sterkere soort bouwde een kolonie, die bekend staat als de Helghast. Ook de overgeblevenen kregen later door op welke wijze zij de mutaties en giftige stoffen konden tegenhouden. De gasmaskers en aangepaste pakken, waar zij om bekend staan, zijn hier het gevolg van. Boven iedere groep staat een krachtige leider (scolar vissari). Deze leiders zagen al langere tijd in dat hetgeen hen was aangedaan niet door de beugel kon. Hij maakte zijn leger Helghasten groter en sterker, totdat hij er klaar voor was. Een grote invasie op de planeet Aarde...

Het verhaal van Killzone 2
Het verhaal van Killzone 2 speelt zich twee jaar af na de gebeurtenissen uit het eerste deel. Dit keer zijn de rollen omgedraaid en valt ISA de thuisplaneet van de Helghast binnen. Spelers treden in de schoenen van Sev, een veteraan bij het ISA special forces team genaamd Legion, wiens missie het is om de Helghast leider, Emperor Visari, te ontvoeren en een einde te maken aan de Helghast. ]
De game
De planeet Helghan op zich is allesbehalve een zalige bedoening. Helghan bestaat cru gezegd uit grimmige bunkers, betonnen landschappen en industriële gebouwen. De beelden blinken dus niet uit door hun uitgebreid kleurenpallet. Guerilla Games beweerde echter de te donkere beelden geweerd te hebben door gebruik te maken van een groot grijswaardenpallet. Als je aan een Helghast-soldaat denkt, denk je aan diens felle oranje ogen. Door de hele grimmige setting komen deze felle kijkers sterk naar voren. Het gebruik van kleur vind je ook terug bij je eigen manschappen. Zo zal je een tank van de ISA kunnen herkennen aan de fel blauwe lichten. Het merendeel van de omgeving is niet vernietigbaar, al kan je hier en daar wel wat betonnen muren tot gatenkaas herleiden en krijg je bij explosies de nodige rook en rondvliegend puin te zien. Aan de animaties is sterk gesleuteld, iets wat je natuurlijk wel mag verwachten van een next-gen titel. Zo merk je aan de lichaamsbewegingen van de soldaten dat hun uitrusting en wapens het nodige gewicht met zich meebrengen. Wil je de boel op explosieve wijze naar je hand zetten, maak dan gewoon even gebruik van explosieven à la C-4 en je blaast niet alleen de omgeving maar ook je tegenstanders de lucht in. De cut-scenes en ingame beelden zijn beiden met dezelfde engine ontwikkeld, wat hopelijk een sereen en mooi visueel resultaat oplevert. De game krijgt net als zijn voorganger een lineaire verhaallijn mee, al kan je in sommige omgevingen toch wel een eindje je eigen gang gaan. Het beginpunt en eindpunt zal wel altijd vooraf bepaald zijn, van een zandbakspel is dus geen sprake. Qua wapens zie je herkenbare stukken terug uit Killzone en net als toen kan je ook nu slechts twee verschillende wapens meesleuren. Heb je Killzone ooit gespeeld, dan herken je zeker Rico die nu als de Legion's Commanding Officer fungeert. Rico was toen één van de vier personages waarmee je aan de slag kon. In Killzone 2 blijft Sev echter de hoofdrolspeler. Wel krijg je regelmatig een buddy aan je zijde. Net als in Killzone: Liberation krijg je ook in Killzone 2 met levelbazen te maken. Je personage beschikt bovendien ook over een aantal nieuwe, echter geen wereldschokkende, moves. Zo kan hij bijvoorbeeld springen, iets wat zeer handig is om vijandig vuur te ontwijken.

Multiplayer
Zoals bij vele first person shooters (fps) kan je ook met Killzone 2 online aan de slag. Bij de lancering van deze titel zijn er acht online levels beschikbaar, waaronder enkele kleinere mappen voor maximaal zestien spelers en enkele grotere voor maximaal tweeëndertig spelers. Guerilla Games heeft getracht het lobbysysteem te verbeteren ten opzichte van Killzone. Zo krijg je een lijst van online games die je kan filteren om zo de gepaste game voor jou te vinden. Tijdens het online spelen zal je beloond worden met badges, klassen en medailles. De klasse van je personage bepaal je trouwens volledig zelf. Kies bijvoorbeeld voor de Rifleman, zowat het standaard multiplayer personage dat met de meeste wapens overweg kan. Speel je graag doktertje dan is er de Medic-klasse om je teamgenoten in barre tijden bij te staan met de nodige medische hulp. Om het rijtje helemaal compleet te maken, heb je nog de Engineer, Assault, Tactician en Saboteur. Het online gemeenschapsgevoel wordt gesterkt door de integratie met killzone.com Hier kan je onder andere je klasse beheren, de nodige statistieken bekijken en toernooien opvolgen. Guerrilla Games belooft ook met Honour Ranks af te komen. Dit is een lijst van de beste spelers van de voorbije week. De ontwikkelaar hoopt hiermee nieuwe kopers die een puntenachterstand hebben op de snellere kopers, toch te kunnen belonen voor hun excellente gameplay. Alle online maps kan je net als bij Killzone ook tegen bots spelen. Killzone2 brengt zowel offline als online trophies voor de spelers die van een uitdaging houden. Voor wie niet genoeg krijgt van de online modus, worden er na de launch meteen bijkomende online levels als downloadbare content vrijgegeven.

Insiders
Met Killzone 2 hoopt het Nederlandse Guerrilla Games het kwaliteitsniveau sterk te verbeteren. Dankzij de mogelijkheden van de huidige generatie next-gen consoles moet het team er dan ook zonder problemen in slagen een ijzersterke titel af te leveren die zowel offline als onlinetot het beste behoort wat we ooit op de PS3 te zien kregen. Het wordt hoog tijd dat Guerilla de vele hypes rond zijn titels waar maakt.

Links
Officieele Killzone Website Guerrilla

Screenshots video

Ingame screenshots

PSN

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_66789012
Kan die OP niet wat korter?
Geen hond die het leest
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_66789051
I see. Ik heb me ook geregistreerd.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_66789064
Grappige feature, heb me ook maar geregistreerd.

Maar waar kan ik het plaatje ophalen?
pi_66789073
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_66790970
Ja uh en wanneer kan ik bij die clan dan? Ik woopte jullie aarsjes

Ik was dus FrenkyV
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 7 maart 2009 @ 08:23:42 #7
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66791339
Hai.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_66791599
Ik zit nog in de 1e missie sp, "get the rpg's in the tower" waaaaar?? altijd dood voor ik ze gevonden heb...
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_66792418
Binnenkort sta ik op nummer 1 op die ranking list
pi_66792679
De patch maakt t best een aardig verschil btw in controls
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:34:25 #11
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_66792683
tvp
En meteen maar ff geregistreerd.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:43:19 #12
3415 Webby
1 omhoog!
pi_66792833
Ik ben 4 dagen bezig geweest om de service te schrijven en die registratie page heb ik ff snel neergedumpt in een paar minuten. Er zit nog geen error checking in. Je dient je Fok user id in te vullen, niet je username. Dit zodat echt alleen fokkers mee kunnen doen, je username wordt vanzelf opgehaald aan de hand van je id.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 10:51:07 #13
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_66792967
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:43 schreef Webby het volgende:
Ik ben 4 dagen bezig geweest om de service te schrijven en die registratie page heb ik ff snel neergedumpt in een paar minuten. Er zit nog geen error checking in. Je dient je Fok user id in te vullen, niet je username. Dit zodat echt alleen fokkers mee kunnen doen, je username wordt vanzelf opgehaald aan de hand van je id.
Heb het al fout gedaan
Kan ik het nog een keer doen? Of staat me psn er dan straks 2 keer tussen?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:00:25 #14
3415 Webby
1 omhoog!
pi_66793124
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 10:51 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Heb het al fout gedaan
Kan ik het nog een keer doen? Of staat me psn er dan straks 2 keer tussen?
Je staat er nog niet in, en dubbelingen kunnen niet, dus gewoon opnieuw invullen
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:11:13 #15
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_66793293
Dit is super, Webby!
Thanks
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:13:33 #16
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_66793325
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:00 schreef Webby het volgende:

[..]

Je staat er nog niet in, en dubbelingen kunnen niet, dus gewoon opnieuw invullen
Thanks
pi_66794141
Ik ben nu clanleader.. maar ik ben nogal druk met school doordeweeks, dus echt onderhoud kan ik niet doen.
Iemand anders die evt de 'zware' taak wil overnemen?

Je doet het niet voor mij, maar voor Fok!

-> Iemand die clanmatch wilt een keer?
If so, ik denk dat weekend voor de meesten van ons meest geschikt is of niet?
pi_66794266
ik mot mem ook ff aanmelden Heb nu ook mn gioteck triggers dus dan kan ik cybs aarse al helemaal pwnzorzen JWTZ
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:20:57 #19
3415 Webby
1 omhoog!
pi_66794819
Ik zie in de logfile "7-3-2009 11:19:39: PSN ID 'Seraphus-Y' bestaat niet..."
Wat is de goede id? Dan pas ik hem aan.

Nevermind, de killzone site bugged soms, nu deed hij het wel

[ Bericht 40% gewijzigd door Webby op 07-03-2009 12:36:31 ]
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:37:15 #20
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_66795157
Hoe kan ik in die lijst?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:42:59 #21
3415 Webby
1 omhoog!
pi_66795269
pi_66795323
Ik heb me geregged, maar ik zie me er nog niet bijstaan
  zaterdag 7 maart 2009 @ 12:46:35 #23
3415 Webby
1 omhoog!
pi_66795355
Je staat wel in de database. Hij update elk uur, hij genereert per user 2 webrequests, dus wou ik het iets rustig houden.
pi_66795377
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:57 schreef SuperFruitig het volgende:
ik mot mem ook ff aanmelden Heb nu ook mn gioteck triggers dus dan kan ik cybs aarse al helemaal pwnzorzen JWTZ
Forget it Fruit. Ik liet je gisteren al alle hoeken van de battlefield zien.

Maar Weeby hoe kan ik het plaatje nou ophalen?
pi_66795468
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:47 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Forget it Fruit. Ik liet je gisteren al alle hoeken van de battlefield zien.

Maar Weeby hoe kan ik het plaatje nou ophalen?
Gest, ik lag je gister zwaar te ownen man waar heb je het over

Besides was ik wel trots op mn broadcast-tower-steal-instant-score-maken -actie Iedereen juigen en shit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')