abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 21:50:24 #1
42184 crew  DaMart
pi_66782369

Wat gaat er om in het hoofd van je hond als hij je midden in de nacht voor niets wakker blaft? Wat vindt het paard er eigenlijk van dat er iemand op zijn rug zit? En waarom kiest die rotmug nou precies jou uit om te steken?

FOK! biedt jou de kans om in de huid van een dier te kruipen en zijn of haar verhaal te vertellen! TTK en F&F organiseren van 6 t/m 20 maart namelijk een schrijfwedstrijd, getiteld ‘Literaire dieren’.

Deze wedstrijd sluit aan bij het thema van de Boekenweek, die van 11 t/m 21 maart wordt gehouden: ‘Tjielp Tjielp, de literaire zoo.’

De opdracht voor deze wedstrijd luidt: Schrijf een kort verhaal (maximaal 500 woorden) vanuit het perspectief van een dier.. Dit kan de vogeljacht van je kat zijn, maar bijvoorbeeld ook de avonturen van een babywalvis die de zee verkent.

Je kunt tot en met maandag 16 maart 18:00 uur je verhaal posten in dit topic: [Schrijfwedstrijd] - Literaire dieren - inzendingentopic Je mag met maximaal 2 verhalen meedoen. Je kunt alleen maar één keer een van de prijzen winnen.

Vanaf 16 maart ‘s avonds t/m 20 maart 18:00 uur kan iedereen stemmen op zijn favoriete verhalen in een apart stemtopic.

De top 3 wint een prijzenpakket, bestaande uit:
  • [2 kaarten voor Nightwriters Walhalla, het eindfeest van de Boekenweek, op 22 maart van 12:00 t/m 23:00 uur in Panama in Amsterdam. Je kunt hier schrijvers ontmoeten, schrijfworkshops volgen en je eigen manuscript gedurende een paar minuten voorleggen aan redacteuren van uitgeverijen.
  • Het boek Diercommunicatie in de praktijk. In dit boek maak je kennis met communicatie met dieren via dierentolken, en krijg je inzicht in de manier waarop dieren communiceren.
  • Een verrassingsboek, aangeboden door Nightwriters.

De nummers 4 en 5 ontvangen ook het boek Diercommunicatie in de praktijk.

Op 20 maart worden de winnaars bekendgemaakt. Omdat deze door een openbare stemming worden bepaald, mag ook crew meedoen.

Voor vragen, feedback, inspiratie of andere zaken met betrekking tot deze wedstrijd, kun je in dit topic terecht, of in het F&F-topic: [Schrijfwedstrijd F&F/TTK] - Literaire dieren

[ Bericht 2% gewijzigd door DaMart op 06-03-2009 21:57:20 ]
  •   Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:39:12 #2
    42184 crew  DaMart
    pi_66792767
    Een tweetal posts die tussen de inzendingen waren beland, even hiernaartoe verplaatst:
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 01:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 02:13 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

pi_66792874
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:39 schreef DaMart het volgende:
    Een tweetal posts die tussen de inzendingen waren beland, even hiernaartoe verplaatst:
    [..]

[..]
    Dat waren een hele hoop smileys die mij toebedeeld werden
    De laatste twee zijn leuker trouwens
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
    pi_66792891
    Hey, zijn er nu twee slowchattopics?
    Ja, die met de ballen in de bek.
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:47:21 #5
    42184 crew  DaMart
    pi_66792898
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat waren een hele hoop smileys die mij toebedeeld werden
    Daarom heb ik ze ook even verplaatst voor je .

Maar we willen het inzendingentopic overzichtelijk houden, dus met alleen inzendingen erin .
    pi_66792915
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:47 schreef DaMart het volgende:
    Maar we willen het inzendingentopic overzichtelijk houden, dus met alleen inzendingen erin .
    Lijkt me slim idd.
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:48:30 #7
    42184 crew  DaMart
    pi_66792925
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:46 schreef Biancavia het volgende:
    Hey, zijn er nu twee slowchattopics?
    Het is een wedstrijd die door F&F en TTK wordt georganiseerd, dus hebben beide fora een eigen discussietopic. De inzendingen daarentegen staan alleen in TTK.
    pi_66792937
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:48 schreef DaMart het volgende:

[..]

Het is een wedstrijd die door F&F en TTK wordt georganiseerd, dus hebben beide fora een eigen discussietopic. De inzendingen daarentegen staan alleen in TTK.
    Ja, maar da's ook niet overzichtelijk toch?
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 10:56:37 #9
    42184 crew  DaMart
    pi_66793066
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 10:49 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, maar da's ook niet overzichtelijk toch?
    Voor ons is het wat meer werk om alle vragen en zo bij te houden, dat klopt. Maar aan de andere kant is het voor de users van TTK en F&F makkelijker om hun opmerkingen of vragen kwijt te kunnen, nu ze in het forum waarin ze het topic lezen kunnen posten en niet weer een extra link hoeven te openen.

En dat voordeel voor de users vinden wij wat belangrijker dan die extra tijd die er voor ons mogelijk in zit. We hopen op deze manier ook meer mensen te kunnen aanmoedigen om mee te doen .
    pi_66793179
    Nou, ik - als user - klik liever een keer extra op een link waarmee ik in één topic alle vragen, antwoorden en opmerkingen kan lezen, dan dat ik twee topics bij moet gaan houden.
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 11:24:39 #11
    42184 crew  DaMart
    pi_66793539
    Dat is ook een van de dingen die we meegewogen hebben. Maar we willen het nu toch met twee topics proberen, hopend op meer deelnemers. De ervaring met de laatste FOT/TTK-wedstrijd leert namelijk dat sommige mensen maar moeizaam in een voor hun vreemd forum posten, dus voor die mensen is dit hopelijk een betere optie. En nogmaals, we hopen zo meer mensen aan te moedigen mee te doen.

Maar iedere wedstrijd evalueren we achteraf, dus mocht blijken dat het zo toch niet werkt, dan nemen we dat mee bij toekomstige wedstrijden.

En als er naar aanleiding van vragen of opmerkingen nog belangrijke punten naar voren komen die voor iedereen van belang zijn, dan zullen we die punten ook zeker in de OP van de discussietopics zetten, zodat je wat dat betreft niets hoeft te missen .
    pi_66793576
    Oké dan.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 12:49:33 #13
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_66795425
    Is dit het discussie topic?

Dan heb ik een opmerking. Ik heb vaak bij TTK wedstrijden zoals bij dat kerstverhaal en nu hier weer bij dat ik best mee wil doen en een prijs winnen is ook tof alleen spreken mij de prijzen totaal niet aan. Ik vind schrijven van verhalen best leuk alleen het geen wat erom heen komt spreekt me niet zoveel aan.

Is het dom om te zeggen dat er bij komende wedstrijden misschien ook prijzen tussen zit die wat algemener zijn?
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_66795623
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 12:49 schreef boem-dikkie het volgende:

Dan heb ik een opmerking. Ik heb vaak bij TTK wedstrijden zoals bij dat kerstverhaal en nu hier weer bij dat ik best mee wil doen en een prijs winnen is ook tof alleen spreken mij de prijzen totaal niet aan. Ik vind schrijven van verhalen best leuk alleen het geen wat erom heen komt spreekt me niet zoveel aan.

Is het dom om te zeggen dat er bij komende wedstrijden misschien ook prijzen tussen zit die wat algemener zijn?
    Goed voorstel.
    Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 13:21:40 #15
    42184 crew  DaMart
    pi_66796237
    quote:

Aan wat voor algemene prijzen zat je te denken? Dan kunnen we dat altijd even bespreken met PR voor toekomstige wedstrijden.

Omdat deze wedstrijd rondom een thema is georganiseerd, hebben we juist prijzen gezocht die daarbij aansluiten. Dus een tweetal boeken en kaartjes voor een literair feest .
    pi_66796502
    Schrijven moet je doen voor de lol, niet voor de prijzen.
    pi_66796553
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 13:35 schreef Biancavia het volgende:
    Alsof Arnon Grunberg niet voor de prijzen heeft geschreven!
      zaterdag 7 maart 2009 @ 13:37:34 #18
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_66796567
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 13:21 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aan wat voor algemene prijzen zat je te denken? Dan kunnen we dat altijd even bespreken met PR voor toekomstige wedstrijden.

Omdat deze wedstrijd rondom een thema is georganiseerd, hebben we juist prijzen gezocht die daarbij aansluiten. Dus een tweetal boeken en kaartjes voor een literair feest .
    Ik weet niet precies wat voor prijzen dat kan natuurlijk altijd nog overlegd worden. Gewoon iets algemeens, van mijn part een VVV of diner bon oid.
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 13:35 schreef Biancavia het volgende:
    Dat weet ik wel maar als je toch wat kunt winnen heb ik liever ook iets wat ik zelf wel tof vind en al die prijsvraag gerelateerde prijzen die je bij deze en de kerst wedstrijd had vind ik niet zo interessant.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
      zaterdag 7 maart 2009 @ 17:37:43 #19
    126522 Samsonneke
    Moaaah Gertjuh!!! :')
    pi_66802681
    Leuke wedstrijd

Vijfhonderd woorden zijn inderdaad weinig, maar uiteraard is dat net een leuke uitdaging.

Mijn eerste verhaal staat er, wellicht dat ik nog een tweede maak binnenkort.
    De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
      Trouwste user 2022 zaterdag 7 maart 2009 @ 17:50:44 #20
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_66803132
    Mijn bijdrage :

'Ha Lassie, hoe is het er mee ? Goed Bambi. Alles goed na het overlijden van je moeder ? Nou het kon beter. Maar heb een goede therapeut. Oh ja ? Wie dan ? De paardenfluisteraar. Oh ja goede verhalen over gehoord.
    Ja is een echte held. Ed het sprekende paard loopt ook bij hem. Zo Ed ook al ? Hoe oud is die al niet ? Geen idee zag hem laatst op de verjaardag van Jaws. Ja Jaws is leuk. Al die vooroordelen tegen hem. Maar we gaan er een einde aan breien. Ja straks gaan de mensen nog rare dingen denken. Doe je de groeten aan Bor de Wolf. Doe ik.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_66803414
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 17:37 schreef Samsonneke het volgende:
    Leuke wedstrijd

Vijfhonderd woorden zijn inderdaad weinig, maar uiteraard is dat net een leuke uitdaging.

Mijn eerste verhaal staat er, wellicht dat ik nog een tweede maak binnenkort.
    psst.. de verleden tijd van 'verzoeken' is 'verzocht', niet 'verzoekte'

Maar idd, 500 woorden is een uitdaging. Ik geloof dat ik er nét onder zit met mijn eerste verhaal
      zaterdag 7 maart 2009 @ 18:23:03 #22
    126522 Samsonneke
    Moaaah Gertjuh!!! :')
    pi_66804093
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 17:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

psst.. de verleden tijd van 'verzoeken' is 'verzocht', niet 'verzoekte'

Maar idd, 500 woorden is een uitdaging. Ik geloof dat ik er nét onder zit met mijn eerste verhaal
    Wat stom Dankjewel.
    De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
    pi_66804267
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 18:23 schreef Samsonneke het volgende:
    Wat stom Dankjewel.
    No problemo
      Moderator zaterdag 7 maart 2009 @ 21:33:49 #24
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_66810320
    quote:
    Op zaterdag 7 maart 2009 13:37 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor prijzen dat kan natuurlijk altijd nog overlegd worden. Gewoon iets algemeens, van mijn part een VVV of diner bon oid.
    [..]

Dat weet ik wel maar als je toch wat kunt winnen heb ik liever ook iets wat ik zelf wel tof vind en al die prijsvraag gerelateerde prijzen die je bij deze en de kerst wedstrijd had vind ik niet zo interessant.
    Maar ja, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en ik vond de prijzen wel erg mooi bij het thema passen.
    Maar goed, die discussie is eigenlijk niet waar dit topic voor is
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_66812000
    quote:

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan omgekeerd: de prijzen zijn leuk, de prijsvraag zelf is alleen stom. In de huid van een dier kruipen... Ik haat dieren Tenminste: dieren in de literatuur. Zeker als ze ook nog kunnen praten en/of denken. En zeker als het om een kat gaat. In boeken zijn het meestal katten die heel slim, eigenzinnig en olijk door de bocht komen. Net mensen, hè, zeg je dan. Ik ga de komende boekenweek lekker aan me voorbij laten gaan.

Verder wens ik iedereen veel succes
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')