Ja en witlof vinden ze ook lekkerquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:43 schreef sig000 het volgende:
Op het groen van bosworteltjes zijn ze dol.
En het is ook niet zo dat, als ik voer voor 2 of 3 dagen neerzet, die beestjes zonder rem dan meteen alles opeten? Ik bedoel ze kunnen wel net als wij mensen in principe zouden moeten kunnenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:42 schreef Lienzz het volgende:
als je 2 dagen wegblijft en je doet ze van te voren van alles voorzien, vers water, schone kooi, vers voer etc...dan moet 2 dagen geen probleem zijn.
neej, dat is volgens mij niet het geval nee. Of je zou een cavia moeten hebben met een eetstoornisquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:47 schreef bulbjes het volgende:
[..]
En het is ook niet zo dat, als ik voer voor 2 of 3 dagen neerzet, die beestjes zonder rem dan meteen alles opeten? Ik bedoel ze kunnen wel net als wij mensen in principe zouden moeten kunnenbeseffen dat ze volzitten en dan de rest dus de volgende dag opeten? (toch ff voor de zekerheid checken
)
Ik had de cavia gewoon los rondlopen op het erf samen met konijn en poes, dat ging best goed.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:47 schreef bulbjes het volgende:
[..]
En het is ook niet zo dat, als ik voer voor 2 of 3 dagen neerzet, die beestjes zonder rem dan meteen alles opeten? Ik bedoel ze kunnen wel net als wij mensen in principe zouden moeten kunnenbeseffen dat ze volzitten en dan de rest dus de volgende dag opeten? (toch ff voor de zekerheid checken
)
Ach, heb gelezen gemiddeld 6 tot 10 jaar, een dwerghamster wordt vaak maar max 2 jaarquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Klopt. Leuke beestjes ze piepen zo leuk, helaas worden ze niet oud.
Als in: je kan beter geen cavia nemen of Als in: dan kan ie daar voer van af knabbelenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:55 schreef capricia het volgende:
Kun je niet een of ander plantje neerzetten in het hokje?
Knabbelen natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:56 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Als in: je kan beter geen cavia nemen of Als in: dan kan ie daar voer van af knabbelen
Hamsters zijn echt maar erg tijdelijk, onze Cavia is 6 jaar oud geworden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:55 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ach, heb gelezen gemiddeld 6 tot 10 jaar, een dwerghamster wordt vaak maar max 2 jaar
Hmm das wel een goeie, alleen: als ie dan na 1 dag al zn voer al opheeft dan houdt dat dus in dat ik nooit meer bij mn vriend kan slapenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:54 schreef Lienzz het volgende:
[..]
neej, dat is volgens mij niet het geval nee. Of je zou een cavia moeten hebben met een eetstoornis![]()
Heb je op dit moment al cavia's?
Anders zou ik zeggen probeer het eerst eens uit als je een hele week thuis bent (geen dagen achter elkaar wegblijft) en dan kijk je na 2 dagen hoeveel ze gegeten hebben en of er nog genoeg voer en drinken in de bakjes zitten.
Ja klopt, tis bij een cavia wel lang genoeg dat je je eraan gaat hechten, en bij een hamster minder. Bovendien zie je hamsters een stuk minder aangezien ze de godgansedag in hun nestje/ huisje zitten en pas savonds of sporadisch als ze honger/ dorst hebben hun kopje laten zienquote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hamsters zijn echt maar erg tijdelijk, onze Cavia is 6 jaar oud geworden.
Je gaat dan toch hechten eraan, hij piepte altijd als er iemand over de oprit aankwam.
De Cavia bij ons had een geweldig leven, een konijn als maatje die de lastige poes ff knal gaf, vreten in overvloed, dat is 'm fataal geworden denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:01 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja klopt, tis bij een cavia wel lang genoeg dat je je eraan gaat hechten, en bij een hamster minder. Bovendien zie je hamsters een stuk minder aangezien ze de godgansedag in hun nestje/ huisje zitten en pas savonds of sporadisch als ze honger/ dorst hebben hun kopje laten zien![]()
Gaat ie dan zitten en pootjes geven?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:20 schreef GasTurbine het volgende:
Ik geef m'n cavia's elke dag eten en zou er niet aan moeten denken om ze een dag geen eten te geven.
Is het bakje dan helemaal leeg...of hoeveel eten geef je ze iedere dag?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:20 schreef GasTurbine het volgende:
Ik geef m'n cavia's elke dag eten en zou er niet aan moeten denken om ze een dag geen eten te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |