abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66751478
Ik studeer volgend jaar af van mijn studie bedrijfskundige informatica. Het lijkt mij een leuke ervaring om binnen defensie de eindstage te lopen, en ik zag ook op de website dat dat mogelijk is.

Op de website van de landmacht zag ik dat het ook mogelijk is om daar af te studeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zou graag voorbeelden van opdrachten zien, want die zie ik niet op de website.
pi_66751725
landmacht is geen defensie?? wat doen ze dan daar?
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:31:18 #3
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66751779
gastedit: reageer gewoon normaal

[ Bericht 82% gewijzigd door swarmahoer op 06-03-2009 00:51:50 ]
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66752805
Dat studeren is voor als je in dienst gaat. Het is wel mogelijk maar dan zul je hoge contacten moeten hebben of een school wat samenwerkt met een defensie installatie of defensie in algeheel
pi_66760147
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:29 schreef Remon het volgende:
landmacht is geen defensie?? wat doen ze dan daar?
Landmacht is toch een onderdeel van Defensie...
pi_66760188
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 01:39 schreef thesystem het volgende:
Dat studeren is voor als je in dienst gaat. Het is wel mogelijk maar dan zul je hoge contacten moeten hebben of een school wat samenwerkt met een defensie installatie of defensie in algeheel
Met afstuderen bedoelde ik de afstudeerstage lopen. En volgens de website van de landmacht, kan dat daar: http://werkenbijdelandmacht.nl/index.html?cid=70&l1=7&l2=52&l3=100

Ik ben benieuwd wat voor opdrachten ze dan hebben..
pi_66789373
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:40 schreef michail8 het volgende:

[..]

Landmacht is toch een onderdeel van Defensie...
precies een onderdeel van meerdere dus als je bij defensie solliciteert is het dus net zo goed de landmacht
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_66796875
Hoe bedoel je dat precies? Volgens mij klopt het niet wat je zegt... Bij Defensie zou ik bijvoorbeeld stage kunnen lopen bij het CDC. Als ik via de landmacht een stage regel, heb ik daar toch niets mee te maken?
pi_66849660
KMar stage doet
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_66875893
Vertel..
pi_66875911
Btw, niemand die iets weet over stages bij de Landmacht?
  maandag 9 maart 2009 @ 21:56:40 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66876504
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:45 schreef michail8 het volgende:
Btw, niemand die iets weet over stages bij de Landmacht?
Informatica, dan denk dat je bij het C2SC (Command & Controll Support Centre) aardig aan je trekken komt.
http://www.c2coe.org/
pi_67079180
Daar zie ik niets over stages. Op de volgende links wel, maar daar staat weer niets over de soort opdrachten, en daar ben ik nu juist benieuwd naar.

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/index.html?cid=70&l1=7&l2=52&l3=100
http://www.defensie.nl/onderwerpen/werken_bij_defensie
  zondag 15 maart 2009 @ 19:31:31 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67079248
quote:
Op zondag 15 maart 2009 19:29 schreef michail8 het volgende:
Daar zie ik niets over stages. Op de volgende links wel, maar daar staat weer niets over de soort opdrachten, en daar ben ik nu juist benieuwd naar.

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/index.html?cid=70&l1=7&l2=52&l3=100
http://www.defensie.nl/onderwerpen/werken_bij_defensie
Wist je dat we bij defensie zo af en toe eigen initiatief erg waarderen? Dus bel!
pi_67081379
Heb ik al gedaan maar die vrouw kon me niets vertellen daarover.. Ze zei vul maar het aanmeldingsformulier in. Maar ik dacht voordat ik dat doe, informeer ik eerst hier of iemand iets weet. Maar niet dus...
pi_67155050
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:44 schreef michail8 het volgende:
Vertel..
Ik heb contact gehad met diverse districten door middel van een advertentie op blackboard van mijn universiteit. Ik heb het even toen laten liggen, ben aan de slag gegaan als studentonderzoeker op de universiteit. Toen kreeg ik opeens een vraag van mijn hoofddocent of ik misschien een stage bij de KMar wilde doen op Schiphol. Uiteraard gelijk gedaan, want het is een toffe omgeving om stage te lopen. Dus ja, misschien een beetje geluk gehad.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_67161108
Wat studeer je? Ik kan me voorstellen dat je met sommige opleidingen (bijv. integrale veiligheidskunde o.i.d.) sneller op een dergelijke plek terecht komt.

Denk dat ik binnenkort maar eens een mailtje stuur..
pi_67161713
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:45 schreef michail8 het volgende:
Wat studeer je? Ik kan me voorstellen dat je met sommige opleidingen (bijv. integrale veiligheidskunde o.i.d.) sneller op een dergelijke plek terecht komt.

Denk dat ik binnenkort maar eens een mailtje stuur..
Ik studeer criminologie, ben nu bezig met eindscriptie. Misschien is mijn studie wat makkelijker toepasbaar op Defensie.
pi_67165843
Ja zoiets dacht ik al...:P
pi_70869539
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.. Ik moet binnenkort ook eens gaan afstuderen en Defensie lijkt me wel vet. Kent iemand hier niet iemand die stage loopt of heeft gelopen bij Defensie? Aan wat voor opdrachten moet je denken?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 04:12:57 #21
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70869852
Ik weet heel toevallig een dame die bij het RMC Noord stage loopt, UNI Rechten... Zijn zat mogelijkheden. Bel, krijg je niet het gewenste antwoord? Just call someone else
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 15 juli 2009 @ 10:34:38 #22
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_70993759
Ik heb een paar maanden geleden gesolliciteerd voor een afstudeerstage vanaf januari 2010. Heb een brief gestuurd zoals op de website stond naar de bestuurstaf. Daarin aangegeven dat ik Arabisch studeer en op het moment mijn bachelorscriptie schrijf over Arabieren die naar Afghanistan zijn gegaan om tegen de Sovjets te strijden, waar uiteindelijk o.a. Al-Qaeda uit ontstaan is (heb in de brief wel geschreven dat ik open sta voor onderzoek naar alles wat met Islamitische bewegingen te maken heeft, dus maar net wat ze nodig zouden hebben).

Uiteindelijk na een maand een brief gekregen dat ze me niet kunnen gebruiken. Jammer maar helaas, maar ik denk echt dat het een gemiste kans is voor hen - zoveel mensen zonder Arabische achtergrond zijn er niet die de taal kennen en kennis hebben van Islam/culturen in het Midden-Oosten.

Hopelijk gaat het jou wel lukken! Gewoon solliciteren lijkt me, niet geschoten is altijd mis .
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:45:30 #23
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71017367
Klopt, maar je bent stageloper, wat wou je doen? Gesprekken vertalen vanuit Nederland, tolken vanuit Nederland? Er zitten genoeg cultuur deskundigen tbh...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:08:14 #24
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_71045849
Tolken sowieso niet, ik ben op zoek naar een onderzoeksstage. Maar het is toch niet erg als er al een aantal cultuurdeskundigen zijn, als stagiair zijnde dan? Voor hen zou ik dan toch gewoon een goedkope kracht zijn die meehelpt bij het onderzoek? Ik vraag me ook af of er veel cultuurdeskundigen zijn die Arabische bronnen kunnen lezen, maar aangezien ze me niet nodig hebben, zullen ze die toch wel genoeg hebben dan. Maar zoals ik al zei, niet geschoten is altijd mis, en ik heb het in ieder geval geprobeerd .
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')