Zelfs het verlaten van dit lege huis, waar geen liefde meer woont, is lastig. Maar met mijn verlaten laat ik een beschermer achter. Het dak boven mijn hoofd. De muren om me heen, die me gek maakte en verborgen. De deuren, open voor vrienden, gesloten voor de kou en op slot voor de nacht. Het gras waar ik met kinderen uit de buurt op gespeelde, waar sneeuwpoppen, fietsen en bbqs op gestaan hebben, en wat nooit zo groen wilde worden als bij de buren.
Maar toch voelde het huis al maanden leeg Het heeft zoveel meegemaakt. Geboorte en verlies van kinderen. Talloze verbouwingen en nooit echt af. Regen, sneeuw en hitte golven. Maar nu is het leeg, of bijna leeg. De meeste zijn vertrokken en namen alleen herinneringen mee. Wat achter blijft is een leeg omhulsel.
Ik hoop dat er andere bewoners komen die het weer vullen met leven en vreugde.
Miesjel
quote:Jij heb tenminste nog een huis! Ik woon (voor 2 weekies hoor) in een caravan!!
Op donderdag 04 april 2002 19:04 schreef Miesjel het volgende:
Ode aan de Onderijen 7Het dak boven mijn hoofd. De muren om me heen, die me gek maakte en verborgen. De deuren, open voor vrienden, gesloten voor de kou en op slot voor de nacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |