quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:17 schreef Damy-Breda het volgende:Bedankt voor de tips zover mensen, ik heb inmiddels inderdaad begrepen dat ik mijn beeld over Vilnius moet bijstellen. De stad is wel degelijk de moeite heb ik het idee.
Het grootste probleem levert dus een visum voor Rusland op.. maar als je een hotel boekt dan is het toch vrij normaal dat het hotel "de Rus" is die je uitnodigt? Dan mag het toch nooit zo'n probleem opleveren? of zie ik dat verkeerd?
Hmm de Russische grens met de auto gaan we dus niet doen, dan wordt het trein of vliegtuig. Wat zou van deze 5 steden economisch en praktisch gezien de beste aankomststad zijn denken jullie?
Vliegen op Helsinki bijvoorbeeld en dan boot Tallinn, trein Riga, trein Petersburg, trein Vilnius? Of in Rusland beginnen juist? Wat denken jullie?
Meer tips zijn uiteraard welkom

edit:
[..]
Tussen de hoofdsteden rijden er voldoende volgens mij..
Vorig jaar reden er niet of nauwelijks treinen tussen de hoofdsteden.
Bussen zijn de norm, check
http://www.ecolines.net/ of
http://www.eurolines.ee/lt/node Die bussen doen er tussen de hoofdsteden ongeveer 5 uur over en de prijs ligt tussen de 15-20 euro. Alle bussen zijn zeer relaxed te doen, westerse standaard of zelfs beter. Vooral de LuxExpress van Eurolines
Maar als je toch met de trein wilt, hier een berichtje van een ander forum uit april 2008
- De trein Vilnius-Daugavpils-Sint Petersburg gaat elke dag rijden (dat was 1 keer in de 2 dagen)
- De drie treinen Riga-Lugazi worden tot Valga (in Estland) verlengd. Daardoor is het weer mogelijk om per trein tussen Letland en Estland te reizen. Sterker nog, Estland is nu geheel per trein te bereiken door enkel EU-landen!
- Tussen Vilnius en Klaipeda rijden straks 3 treinen per dag in plaats van 2.
- De Wit-Russische trein van Vilnius naar Minsk, die driemaal per week reed, gaat elke dag rijden.
De verslechteringen:
- De treinen Riga-Vilnius zijn ingeperkt tot één trein in de zomer die elke 2 dagen rijdt. De trein rijdt niet meer door naar Minsk en Simferopol. Buiten de zomerperiode zijn er geen rechtstreekse treinen tussen Riga en Vilnius!
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2009 14:16:11 ]