quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:39 schreef Revolution-NL het volgende:[..]
Dat is mooi dan zeg ik mijn Ziggo abbo op en ga ik via het abbonement van me ouders kijken, scheelt me weer 192 euro per jaar

Dan moet je wel signaal krijgen vanuit hetzelfde headend als je ouders, anders zal het alsnog niet werken. De reden daarvoor is dat de registraties van de Ziggo smartcards zijn gekoppeld aan één headend.
Concreet voorbeeld: stel je ouders wonen in het voormalige @Home gebied maar je zit zelf in het voormalige Casema gebied (nu dus allebei Ziggo). Neem je dan een werkende smartcard van je ouders mee naar je eigen locatie, dan zul je tot de ontdekking komen dat die smartcard bij jou thuis
niet werkt.
Verder is het zo dat je natuurlijk altijd in het bezit moet zijn van een basisabonnement Z1, want als je thuis geen signaal geleverd krijgt, dan kun je helemaal geen kabeltelevisie kijken, niet digitaal en niet analoog.
Omdat je het hebt over een bedrag van 192 euro per jaar (dus 16 euro per maand) vermoed ik dat je in de onjuiste veronderstelling verkeert dat je helemaal geen abonnement nodig hebt. Maar dat klopt dus niet. Als je ouders uitsluitend het digitale basispakket (ca. 60 zenders) ontvangen, dan heeft het geen enkele zin om een kaart van je ouders mee te nemen. Dat zou alleen interessant zijn als je ouders (a) gebruik maken van hetzelfde headend en (b) een aanvullend abonnement hebben op extra digitale zenderpakketten.