Mijn broer had net een weekje de 5 jaar oude Maine Coon X Bob overgenomen, toen Bob ontsnapte.
Ach, gebeurt wel vaker met katten. Inderdaad, alleen was Bob juist kaalgeschoren omdat zijn vacht één en al klit was. En uiteraard begon het die nacht te vriezen.
Gelijk zoeken, een paar dagen later met FOK!liefje Noek erbij(ik heb hier nog chocolade voor je), maar het mocht niet baten. Bob was nergens te vinden.
Dat was 5 februari. Ondertussen was Amivedi op de hoogte, asiels in de omgeving, vermist bij marktplaats, elke vermist site die ik kon vinden kende Bob nu. Maar helemaal niets.
Hoe vaak zie je nu een kaalgeschoren Maine Coon? Je verwacht dat iemand hem binnen een paar dagen wel ziet en aangeeft, maar blijkbaar niet.
Vandaag 77km heen en terug!

naar Friesland omdat daar een Bob look a like gevonden was. Look a like inderdaad, hij was het niet. Toen ik thuis was gelijk Amivedi maar weer eens gebeld, maar nog steeds geen teken van Bob.
Ik wist het niet meer. Wat kon ik nog doen verder? Niets. Ik had alles gedaan, meerdere keren. Zo'n kat zie je ook niet over het hoofd dus ik was bijna bij de pakken neer gaan zitten. Tot Amivedi een klein uurtje later belde

! "Iemand heeft Bob gevonden!" Wait, whut

Het drong niet echt door

En ook gewoon een paar straten verder van waar hij woonde, wat een eikel

Gelijk die mensen gebeld en die kant op gegaan, maar dit móest Bob wel zijn omdat die vrouw duidelijk aangaf dat het een geschoren kater was. Het móest!

En het was Bob

Dankzij een vrouwelijk crewlid die haar kat ook kwijt was, maar die ineens na 2 maand weer in de tuin stond, hield ik altijd toch nog een klein beetje hoop. En zie daar, een maand later is Bob weer terug

! Vandaar dus ook deze topic, katten zijn gekke beesten, en over t algemeen redden ze zich wel. Geef de hoop dus niet te snel op

.
Nog net op tijd bij de dierenarts aangekomen, maar hij zag er wel OK uit. Hij had alleen een beetje een hard en bol buikje, dus voor de zekerheid even een wormenkuur. Gelijk chip en enting erin en 79 euro verder waren we klaar

.
Bob voor hij hier kwam:
![]()
Bob toen hij hier kwam:
![]()
Bob nu, lekker in zijn eigen kamer

:
![]()
![]()
Gelijk een homobandje voor hem gehaald, uiteraard:
![]()
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.