abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66613526
Hey,

Ik wil een Acer Aspire One mini laptop gaan kopen. Die bevat een 8GB harddisk en draait op Linux.
Er zitten 3 USB poorten in.

Ik heb een Lacie externe harde schijf van 1TB.
Kan ik deze gewoon aansluiten op een Acer Aspire One die op Linux draait?
Want dan heb ik in principe onbeperkt ruimte op mijn One ;-) Dan alleen maar voor thuis handig natuurlijk, anders wordt het wel zwaar elke keer mee te nemen
  maandag 2 maart 2009 @ 12:56:41 #2
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66613585
Niet doen, das 't enige wat ik je kan zeggen, ik heb die laptop ook gehad, ding heeft een hardware probleem waardoor hij maar een paar minuten zonder stroom kan enzo, heel irritant. De windowsversie heeft hier geen last van.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66613644
Hmm.. blijkbaar is de meerderheid tevreden over deze mini laptop, heb al meerdere topics gelezen op verschillende site's. Alleen nergens staat als ik mijn externe HD erop aan kan sluiten..
  maandag 2 maart 2009 @ 13:00:30 #4
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_66613696
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:56 schreef Pien85 het volgende:
Niet doen, das 't enige wat ik je kan zeggen, ik heb die laptop ook gehad, ding heeft een hardware probleem waardoor hij maar een paar minuten zonder stroom kan enzo, heel irritant. De windowsversie heeft hier geen last van.
Wat een onzin.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Hmm.. blijkbaar is de meerderheid tevreden over deze mini laptop, heb al meerdere topics gelezen op verschillende site's. Alleen nergens staat als ik mijn externe HD erop aan kan sluiten..
Ja, dat kan gewoon. Let er wel op dat zo'n lacie geval nogal wat weegt en een externe wallsockets nodig heeft, niet echt mobiel dus.
pi_66613733
Laptop werkt prima..
In de versie die jijj noemt zit trouwens geen harddisk, maar alleen een 8GB flashdrive. Je hebt ook een versie met 120gb harddisk. Ding werkt trouwens prima, ook op linux.. kan ook prima1,5 uur zonder stroom.
pi_66613748
Mooi zo, tja ik weet het, zo'n externe HD is nog best zwaar en irritant dat ie onder stroom moet staan, maar voor thuis is het wel handig dus Mooi dat het gewoon werkt, geen zin om 200 euro te verknallen straks, op mijn XBOX360 werkte de externe HD ook al niet omdat ie niet USB is, omdat ie ook via stopcontact stroom moet krijgen...
  maandag 2 maart 2009 @ 13:03:19 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66613774
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:00 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Schending privacy? hier staat een deel van t hele verhaal... Ik heb in totaal 3 acer apire one's gehad, allemaal onder linux, allemaal het zelfde probleem. Dat een andere acer aspire one t wél doet zou best kunnen, maar mijn ervaring is niet bepaald goed te noemen
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66614207
maar wat is t nut van een supermobiel laptopje met een niet mobiele hdd?
pi_66614301
Ik heb dezelfde Aspire One onder Linux, dus met Flash disk erin en geen harddisk.
Ik heb er regelmatig een externe schijf aanhangen. Dat is geen enkel probleem.
Mijn schijf is een kleine externe schijf zonder aparte voeding.
De Aspire One levert voldoende stroom op zijn USB poorten om die schijf te voeden, zowel op de accu als wanneer hij via het stopcontact gevoed wordt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:21:07 #10
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66668333
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:21 schreef mgerben het volgende:
Ik heb dezelfde Aspire One onder Linux, dus met Flash disk erin en geen harddisk.
Ik heb er regelmatig een externe schijf aanhangen. Dat is geen enkel probleem.
Mijn schijf is een kleine externe schijf zonder aparte voeding.
De Aspire One levert voldoende stroom op zijn USB poorten om die schijf te voeden, zowel op de accu als wanneer hij via het stopcontact gevoed wordt.
Ik heb totaal geen ervaring met Linux, maar is dat OpenOffice enzo wat erop zit compatible met MS Word en andersom bijvoorbeeld?
pi_66668408
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:21 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik heb totaal geen ervaring met Linux, maar is dat OpenOffice enzo wat erop zit compatible met MS Word en andersom bijvoorbeeld?
Ja, maar ik meen dat het docx formaat niet gelezen kan worden. Kan met de laatste versie opgelost zijn.
Waarom niet 8 tientjes meer en bv. zo'n MSI Windows-apparaat halen? Ziet er netter uit, heeft een fatsoenlijk touchpad-design (niet met die gekke knoppen aan de zijkant) en een wat groter scherm. En Windows .

Ik sta open voor alle OS'en, maar ik zou niet weten waarom ze Linux op zo'n miniding gepropt hebben.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:27:47 #12
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66668604
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:23 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, maar ik meen dat het docx formaat niet gelezen kan worden. Kan met de laatste versie opgelost zijn.
Waarom niet 8 tientjes meer en bv. zo'n MSI Windows-apparaat halen? Ziet er netter uit, heeft een fatsoenlijk touchpad-design (niet met die gekke knoppen aan de zijkant) en een wat groter scherm. En Windows .

Ik sta open voor alle OS'en, maar ik zou niet weten waarom ze Linux op zo'n miniding gepropt hebben.
Wat is zo'n MSI dan? Ik wil graag een netbook, eigenlijk vooral voor tijdens colleges of als ik mijn gewone laptop te duur en te zwaar vind om mee te slepen. Moet dus kunnen tekstverwerken, internetten en videobestanden afspelen.

Ik wil ook graag dat hij tegen een stootje kan, en daarom vond ik die solid-states wel interessant.

Sorry voor de topickaap trouwens.
pi_66668638
Zoek ff op de 'msi wind'. Geen SSD, maar een laptop-HD kan écht wel tegen een stootje. Tegen een harder stootje dan jij kunt geven zelfs, denk ik .
pi_66669531
Mijn vriendin heeft de Atom met 120gb schijf en linux... Deze heeft echt geen batterijproblemen. Heb er winxp op gezet en het ding werkt gewoon 3 uur op 1 batterijlading.
pi_66681053
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:21 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ja. Het kan word files lezen en schrijven.
pi_66681119
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:23 schreef veldmuis het volgende:
Je staat open voor alle Microsoft-OSsen ?

Er staat Linux op zo'n miniding omdat Microsoft ongeveer $60,- vraagt voor een XP licentie op zo'n ding. Dat is een behoorlijk groot deel op een laptop van 200-300 euro. Daarom dus.
pi_66681184
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef mgerben het volgende:

[..]

Je staat open voor alle Microsoft-OSsen ?

Er staat Linux op zo'n miniding omdat Microsoft ongeveer $60,- vraagt voor een XP licentie op zo'n ding. Dat is een behoorlijk groot deel op een laptop van 200-300 euro. Daarom dus.
Nee, ik sta ook open voor Linux (heb er zelf in de loop van de jaren best wat van gezien, best wat mee gewerkt, maar ik vind het nog steeds niet een fijn desktop-OS. Dat vond ik het jaren geleden niet, en dat vind ik nu nog niet. Kan er niet anders van maken.
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:06:28 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_66683000
Hier ook zo'n ding in huis. (Acer One A110) met 8GB SSD, maar heb er meteen Windows XP op gegooid.
(die doet het overigens prima)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dromer op 04-03-2009 11:13:07 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_66760008
Voor iets meer budget (400 eurie) heb je een degelijke Samsung NC10 met 10inch scherm (kleiner moet je niet gaan qua scherm) en degelijk toetsenbord en langste accuduur van netbooks momenteel (althans out of the box gezien). 6+ uur. Ook windowsxp vind zelf prettige dan linux en 160GB HDD en gewicht van netbook is 1.3KG. Weet niet hoe crusiaal voor jou een SSD schijf is lezen/schrijven is langzamer van SSD en je hebt minder opslag wel betere shock proof. Heb m sinds oktober vorig jaar bevalt nog steeds prima.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:56:07 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_66760706
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:37 schreef funrider het volgende:
Voor iets meer budget (400 eurie) heb je een degelijke Samsung NC10 met 10inch scherm (kleiner moet je niet gaan qua scherm) en degelijk toetsenbord en langste accuduur van netbooks momenteel (althans out of the box gezien). 6+ uur. Ook windowsxp vind zelf prettige dan linux en 160GB HDD en gewicht van netbook is 1.3KG. Weet niet hoe crusiaal voor jou een SSD schijf is lezen/schrijven is langzamer van SSD en je hebt minder opslag wel betere shock proof. Heb m sinds oktober vorig jaar bevalt nog steeds prima.
Iets meer? Het dubbele bedoel je...
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')