Mijn verhaal moet ik toch even kwijt.
3 jaar geleden was ik zwanger van Ko en kreeg ik in de 7de week bloedingen. Gelukkig kreeg ik vrij snel een echo en zegen we een kloppend hartje.

De volgende dag, in de wachtkamer van de mondhygieniste, besloot ik vlak voor de afspraak nog even naar het toilet te gaan en daar verloor ik 2 erg grote bloedklonters. Ik ben meteen naar huis gegaan.
De vk zei dat we niets anders konden doen dan afwachten. Het bloeden stopte gelukkig en Ko is een feit.
In juli dit jaar hadden we een barbecue in het park van vrienden van mijn lief. Daarna zouden we doorfietsen naar de tuin om daar een nachtje te slapen.
Ik was 6 weken zwanger en mensen zagen het al aan me, ik had Flugeliaanse darmuitstulpels.
Terwijl ik met een vriend stond te parten over de voordelen van grijs worden of kaal worden, voel ik het bloeden beginnen. We zijn in het park, dus geen toiletten.
Ik loop de bosjes in en tussen de brandnetels zie ik inderdaad dat ik bloed.
Ik loop wel drie keer heen en weer.
Bij de tweede keer heen en weer lopen legde een kennis zijn hand op mijn buik en wilde me feliciteren. Dat was echt moeilijk.
Dus bij de derde keer moet ik enorm hard huilen.
P. ziet het gelukkig (ik ben nogal ver van de groep) en komt samen met Ko naar me toe. Ik wil graag weg daar, geen verband bij me, alleen papieren zakdoekjes. Bovendien sta ik te trillen op mijn benen.
Uiteindelijk fietsen we toch naar de tuin. De volgende dag hield het bloeden zo goed als op.
Wel de vk gebeld en ik kon 2 dagen later terecht voor een echo.
De dag ertussen hadden we al een afspraak staan om met mijn zusje en haar vriend naar de Efteling te gaan. Op advies van Mignonne heb ik toch maar even in mijn kast gezocht naar maandverband en ik had nog 1 proefpakje. Dat in de tas gepropt en op naar het sprookjesbos.
Bij de ingang begon het bloeden weer. En dat heeft het de hele dag gedaan.

Gelukkig was er in elk toiletgebouw een maandverbandverkoopding en daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt.
Ik heb alle heftige attracties maar overgeslagen dat voelde helemaal niet goed. En mijn zusje op de hoogte gesteld, ik wilde immers elk uur naar de wc.

Gelukkig was het een hele gezellige dag verder.
De volgende ochtend ging ik samen met Ko naar het echocentrum en ik zag het helemaal niet meer zitten.
Maar er knipperde een hartje!

Zo bijzonder, en het vertrouwen was meteen terug. De echoscopiste zag ook grote stolsels zitten en waarschuwde me daarvoor. Ze zijn uiteindelijk niet tevoorschijn gekomen, maar ik ben haar daar wel heel dankbaar voor, het heeft me een hoop schrik bespaard.
Na die dag hield het bloeden ook langzaam op.
2 weken later kregen we nog een echo en het kindje was goed gegroeid.
En weer 2 weken later kregen we nog een termijnecho. Armpjes en beentjes!

Wat het bloeden nu precies veroorzaakt is onduidelijk, maar ik vond het hoe dan ook afschuwelijk.