Die is niet goed. Die heeft een scherpe rand in de schroef. Dat moet gewoon rond zijn, zoals die van dat kelnersmes hierboven.quote:
Inderdaad, de schroef moet een draad zijn, geen uitgefreest stuk ijzer. Dat neemt teveel ruimte in en dan draai je de kurk kapot. Dat zal niet altijd gebeuren, maar juist wel bij de kurk van die mooie fles wijn die een tijdje heeft gelegen, want die kurken kunnen minder hebben.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:19 schreef RobinOok het volgende:
Die is niet goed. Die heeft een scherpe rand in de schroef. Dat moet gewoon rond zijn, zoals die van dat kelnersmes hierboven.
Mja, dan peuter je de kurk er uiteindelijk in 5 stukken uit, en kan je je grand-cru door een theezeefje inschenken.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Inderdaad, de schroef moet een draad zijn, geen uitgefreest stuk ijzer. Dat neemt teveel ruimte in en dan draai je de kurk kapot. Dat zal niet altijd gebeuren, maar juist wel bij de kurk van die mooie fles wijn die een tijdje heeft gelegen, want die kurken kunnen minder hebben.
zelfde verhaal hierquote:Op maandag 2 maart 2009 12:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik liep hier een kookwinkel in, ook met het idee zoiets als hierboven te kopen, maar die man heeft me overtuigd om toch voor z'n pulltap te gaan, en na een paar keer oefenen kan ook mijn vriendin er alles mee ontkurken..
Er zijn veel pulltap "klonen" in omloop, oa bij die winkels. Maar wat deze in mijn optiek toch wel net wat beter maakt is de teflon coating van de schroef, en de knikbare hefboom waardoor je altijd evenveel kracht kan gebruiken voor het lostrekken.. Uiteraard moet je dan niet met de punt van de schroef de folie van de fles loshalen, dat is funest voor elke kurkentrekker..quote:Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef MissHobje het volgende:
\Volgens mij bij de hema heb ik ze gezien, en de gemiddelde supermarkt.
Ik zou overigens voor deze gaan.. die heb ik dus al een tijdje en kost geen moeite om die flessen te ontkurken.. zo handig ding.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |