abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66593197

Tijdje geleden één gehad, is stuk gegaan, en kan hem nu nergens vinden in een winkel!

Werkt met een soort schroef/hefboom mechanisme, je draait het bovenste gedeelte naar onder nadat je hem in de kurk gedraaid hebt.

;(
  One tough cookie zondag 1 maart 2009 @ 20:25:34 #2
169210 liesje1979
pi_66593266
Ik heb ook zoiets, ideaal.
Ik heb hem toen bij de AH gekocht, en wilde er ook 1 voor iemand anders kopen, nergens meer te vinden.
Succes met zoeken!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:14:50 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_66595333
Slijter al geprobeerd?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_66611711
Volgens mij lag die laatst ook bij de lokale blokker, maar dat kan verschillen per stad/vestiging heb ik het idee.. Is anders een pulltap niet iets? Wordt ook wel een kelnersmes genoemd dacht ik, en er zijn veel el-cheapo varianten op, maar deze "echte" heeft een teflon coating op de schroef, de glijdt zowat vanzelf de kurk in..

Laatst gebruikte ik zo'n kurkentrekker als jij had/zoekt, en dat kostte me echt 3 pogingen voordat het wat werkte, zo'n pulltap is na een paar keer oefenen (he jakkes, nog meer wijn drinken ) erg gemakkelijk..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66612047
bij de blokker is die te vinden volgens mij, ik heb em al een tijdje, niks beters heb ik het idee
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66612131
1,25¤ bij de Ikea.Ziet er wel een beetje anders uit maar hetzelfde principe.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10149029
  maandag 2 maart 2009 @ 12:19:50 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66612418
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:23 schreef Huilie het volgende:

Die is niet goed. Die heeft een scherpe rand in de schroef. Dat moet gewoon rond zijn, zoals die van dat kelnersmes hierboven.
pi_66612824
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:19 schreef RobinOok het volgende:
Die is niet goed. Die heeft een scherpe rand in de schroef. Dat moet gewoon rond zijn, zoals die van dat kelnersmes hierboven.
Inderdaad, de schroef moet een draad zijn, geen uitgefreest stuk ijzer. Dat neemt teveel ruimte in en dan draai je de kurk kapot. Dat zal niet altijd gebeuren, maar juist wel bij de kurk van die mooie fles wijn die een tijdje heeft gelegen, want die kurken kunnen minder hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66613078
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad, de schroef moet een draad zijn, geen uitgefreest stuk ijzer. Dat neemt teveel ruimte in en dan draai je de kurk kapot. Dat zal niet altijd gebeuren, maar juist wel bij de kurk van die mooie fles wijn die een tijdje heeft gelegen, want die kurken kunnen minder hebben.
Mja, dan peuter je de kurk er uiteindelijk in 5 stukken uit, en kan je je grand-cru door een theezeefje inschenken.

Ik liep hier een kookwinkel in, ook met het idee zoiets als hierboven te kopen, maar die man heeft me overtuigd om toch voor z'n pulltap te gaan, en na een paar keer oefenen kan ook mijn vriendin er alles mee ontkurken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66613369
Als je niet per se dezelfde wilt hebben, dan kun je ook deze overwegen. Zelfde principe, en gewoon bij de Blokker te verkrijgen. Vijf jaar garantie.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:51:05 #11
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_66613407
Ikea.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:54:45 #12
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_66613521
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Ik liep hier een kookwinkel in, ook met het idee zoiets als hierboven te kopen, maar die man heeft me overtuigd om toch voor z'n pulltap te gaan, en na een paar keer oefenen kan ook mijn vriendin er alles mee ontkurken..
zelfde verhaal hier duurde ff voor ik het trucje doorhad, maar nu werkt het super, mesje eraan is ook handig voor het folie'tje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:38:05 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66614819
Wij kregen ooit eens zo'n hefboomachtige kurkentrekker van Sinterklaas. Ben blij dat die nu kapot is en ik weer gewoon mijn pulltap kan gebruiken inderdaad.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:41:14 #14
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_66614917
\Volgens mij bij de hema heb ik ze gezien, en de gemiddelde supermarkt.
Ik zou overigens voor deze gaan.. die heb ik dus al een tijdje en kost geen moeite om die flessen te ontkurken.. zo handig ding.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_66616269
Ja miss Hobje die hadden wij ook.
Stuk jammergenoeg.
Erg makkelijk!!!
pi_66618236
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef MissHobje het volgende:
\Volgens mij bij de hema heb ik ze gezien, en de gemiddelde supermarkt.
Ik zou overigens voor deze gaan.. die heb ik dus al een tijdje en kost geen moeite om die flessen te ontkurken.. zo handig ding.
[ afbeelding ]
Er zijn veel pulltap "klonen" in omloop, oa bij die winkels. Maar wat deze in mijn optiek toch wel net wat beter maakt is de teflon coating van de schroef, en de knikbare hefboom waardoor je altijd evenveel kracht kan gebruiken voor het lostrekken.. Uiteraard moet je dan niet met de punt van de schroef de folie van de fles loshalen, dat is funest voor elke kurkentrekker..
pi_66618768
Nou goed, niet exact dezelfde dan maar één met dezelfde werking. Of die van ons een scherp schroefdraad had weet ik niet meer....

De bovenste hendel zet je eerst in een bepaalde "stand" waarna je de schroef in de kurk draait, daarna draai je de hendel weer de andere kant op waardoor deze over het schroefdraad naar beneden te draaien is totdat hij bij dat stuk ijzer komt en zodoende de kurk omhoog trekt...beetje lastig uit te leggen...

Blokker, Ikea, marskramer, supermarkten en zelfs op internet kan je hem niet vinden......overal waar ik kom kijk ik altijd ff naar die dingen maar echt NERGENS deze dus hé...als iemand hem concreet tegenkomt hou ik me aanbevolen....
;(
  maandag 2 maart 2009 @ 16:08:51 #18
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_66620529
Waarschijnlijk van de markt gehaald omdat het een onhandig kutding is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')