abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2009 @ 19:16:36 #1
202348 Susi
Temple of Love
pi_66590886
telegraaf.nl :

Olifant klem in gracht Dierenpark Emmen

EMMEN - In Dierenpark Emmen zit Aziatische olifant Annabel vast in de droge gracht van het buitenverblijf. Het dier viel er rond vier uur zondagmiddag in. Ze ligt op haar linkerzij met haar voeten tegen de rand en kan niet zelf overeind komen.

Het dierentuinpersoneel probeerde aanvankelijk met man en macht Annabel met balken op te krikken. Dat lukte niet. Tegen half zeven is een grote kraan aangekomen in het park om haar eruit te takelen.

Een dierenarts heeft een infuus bij Annabel aangelegd; enkele tientallen medewerkers van de dierentuin staan om het dier heen. Ze maken zich grote zorgen, omdat een olifant kan overlijden als ze te lang ligt. Het feit dat Annabel heel rustig is, verontrust hen ook. Annabel heeft broodjes gekregen als afleiding. Ze is 42 jaar, de oudste van de kudde in het dierenpark.

De andere olifanten van de kudde zijn door de verzorgers in het binnenverblijf opgesloten. De dieren los laten lopen zou te gevaarlijk zijn voor de hulpverleners.

In Emmen vallen wel vaker olifanten in de gracht, maar die kunnen er meestal op eigen kracht uit komen.

----

Foto's staan ook op telegraaf.nl
Dat zal me een operatie wezen. Maar hoe vallen die beesten er in ? Glijden ze uit, of stappen ze er in en komen ze vast te zitten ?
  zondag 1 maart 2009 @ 19:21:56 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_66591005
Volgensmij is de bodem van die gracht nogal glad? Misschien dat ze inderdaad uitglijden als ze erin stappen of zo...

Hoop voor het beest dat ze haar eruit krijgen. Zou een naar einde zijn zo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_66591512
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:16 schreef Susi het volgende:
Maar hoe vallen die beesten er in ? Glijden ze uit, of stappen ze er in en komen ze vast te zitten ?

Dat is zo'n beetje de dwarsdoorsnede van de situatie daar.
Mogelijke toedracht (ik zeg dus niet dat dat gebeurd is, maar het zou zomaar kunnen gebeuren):
Bezoeker reikt pinda naar olifant vanaf het voetpad.
Olifant denkt: "jeej! pinda!" en stapt op de "scherpe" rand, die dus niet scherp is, maar een beetje een opstaand randje is. Olifant reikt te ver en glijdt uit. Boem.

PS: geen commentaar op mijn olifant
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_66591599
Is ze er nu uitgetakeld?
pi_66591622
of ze is gewoon zijwaarts die rand op gewaggeld en heeft haar evenwicht verloren ofzo.

anyway hopen dat het goed komt met haar, annabel klinkt als een hele coole olifant
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66591903
Ik word zowaar een beetje verdrietig als ik naar de foto kijk (ook op Ad.nl)

Of Annabel al uit de gracht getakeld is kan ik nog niet terugvinden, ik hoop maar dat het lukt!

[ Bericht 19% gewijzigd door Quembel op 01-03-2009 19:46:54 (fotootje toegevoegd) ]
Please don't sit on my imaginary friend
  zondag 1 maart 2009 @ 20:22:45 #7
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66593165
Ze is eruit (rond half 8) maar wil niet opstaan
stupidity has become as common as common sense was before
pi_66593167
Olifant gered uit gracht
EMMEN - In Dierenpark Emmen is de Aziatische olifant Annabel zondagavond uit de droge gracht van het buitenverblijf van de olifanten getakeld. Het dier viel er rond vier uur 's middag in. Even na half acht takelde een kraan haar weer op de kant.

De verzorgers zijn enigszins opgelucht, maar maken zich zorgen omdat de 42-jarige Annabel niet wil gaan staan. De dierenartsen geven haar een extra infuus met een stimulerend middel. Eerder kreeg ze ook al medicijnen via een infuus.
In de gracht lag de olifant op haar linkerzij, nu ligt ze op haar rechter. De hulpverleners gaan proberen haar te laten staan door haar via banden onder de buik door op te hijsen.

Kom op Annabel!
pi_66593181
dubbel
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 20:56:38 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66594566
Ik hoop zo dat ze opstaat...

Ik las al dat ze erg ongerust waren omdat ze ongewoon rustig bleef onder alles.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 21:04:22 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66594886
Ik las al een iets uitgebreider bericht:
quote:
EMMEN (ANP) - In Dierenpark Emmen is de Aziatische olifant Annabel zondagavond uit de droge gracht van het buitenverblijf van de olifanten getakeld. Het dier viel er rond vier uur 's middag in. Even na half acht takelde een kraan haar weer op de kant.

De verzorgers zijn enigszins opgelucht, maar maken zich zorgen omdat de 42-jarige Annabel niet wil gaan staan. De dierenartsen geven haar een extra infuus met een stimulerend middel. Eerder kreeg ze ook al medicijnen via een infuus.

In de gracht lag de olifant op haar linkerzij, nu ligt ze op haar rechter. De hulpverleners gaan proberen haar te laten staan door haar via banden onder de buik door op te hijsen.

Annabel lag met haar voeten tegen de rand en kon niet zelf overeind komen. Het dierentuinpersoneel probeerde aanvankelijk met man en macht de olifant met balken op te krikken. Dat lukte niet. Tegen half zeven kwam een grote kraan aan in het park om haar eruit te takelen.

Enkele tientallen medewerkers van de dierentuin stonden om het dier heen. Ze gaven Annabel broodjes als afleiding. De olifant is de oudste van de kudde in het dierenpark. De andere leden van de olifantenfamilie werden door de verzorgers in het binnenverblijf opgesloten. De dieren los laten lopen zou te gevaarlijk zijn voor de hulpverleners.

In Emmen vallen wel vaker olifanten in de gracht, maar die kunnen er meestal op eigen kracht uit komen.
Bron
  zondag 1 maart 2009 @ 21:08:26 #12
202348 Susi
Temple of Love
pi_66595048
Het dier heeft er toch zo'n 3,5 uur in gelegen. Niet niks, de olifant zal wel in shock zijn.
Geen idee hoe sterk die beesten zijn qua shocktoestand. Weet wel dat als er een kleintje overleden is, en de moeder er erg aan gehecht is, het kleintje nog tijdlang mee kan dragen in haar slurf. Lijken mij wat dat aan gaat wel heel emotionele beesten.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:20:23 #13
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_66595572

Ze zijn zo groot, maar ook zo gevoelig...

Zet 'm op slurfie!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 21:51:38 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66596881
Update:
quote:
EMMEN - In Dierenpark Emmen is de Aziatische olifant Annabel zondagavond uit de droge gracht van het buitenverblijf van de olifanten getakeld. Het dier viel er rond vier uur 's middag in. Even na half acht takelde een kraan haar weer op de kant.

Verzorgers noemden Annabels toestand zorgwekkend. Het dier is mogelijk in shock, een situatie die levensbedreigend kan zijn. De 42-jarige olifant wil na reddngsoperatie nog steeds niet gaan staan. De dierenartsen geven haar extra infusen. Eerder kreeg ze ook al medicijnen via een infuus.

Om negen uur stond de olifant nog niet, de brandweer gaat nu met een luchtkussen proberen haar overeind te krijgen. Ze schuiven het lege kussen onder haar lichaam en pompen het hulpmiddel op, waardoor Annabel in een andere positie wordt gedwongen. De hulpverleners proberen haar in evenwicht te houden door haar via banden onder de buik door te helpen staan.

In de gracht lag de olifant op haar linkerzij, nu ligt ze al uren op haar rechter.
Annabel lag met haar voeten tegen de rand en kon niet zelf overeind komen. Het dierentuinpersoneel probeerde aanvankelijk met man en macht de olifant met balken op te krikken. Dat lukte niet. Tegen half zeven kwam een grote kraan aan in het park om haar eruit te takelen.

Enkele tientallen medewerkers van de dierentuin stonden om het dier heen. Ze gaven Annabel broodjes als afleiding. De olifant is de oudste van de kudde in het dierenpark. Ze komt oorspronkelijk uit Thailand, waar zij werd vrijgekocht uit een werkolifantenkamp.

Verzorgers hebben de andere leden van de olifantenfamilie in het binnenverblijf opgesloten. De dieren los laten lopen zou te gevaarlijk zijn voor de hulpverleners.

Bron(met foto's)
  zondag 1 maart 2009 @ 21:53:04 #15
202348 Susi
Temple of Love
pi_66596957
Een schaap mag ook niet te lang op zijn kant liggen, dan wordt alles platgedrukt. Ik neem aan dat het hetzelfde gaat bij de olifant ?
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 21:55:44 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66597059
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:53 schreef Susi het volgende:
Een schaap mag ook niet te lang op zijn kant liggen, dan wordt alles platgedrukt. Ik neem aan dat het hetzelfde gaat bij de olifant ?
Ja, dat lijkt mij ook.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:58:15 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66597169
Ze moet echt gaan staan anders is het over en uit
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 1 maart 2009 @ 22:00:42 #18
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_66597283
KOMOP ANNABEL... opstaan!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 1 maart 2009 @ 22:02:15 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_66597350
Niet de eerste keer dat een olifant erin valt en misschien wel overlijdt. Kan me Mingelar Oo nog herinneren volgens mij. Of was dat die Bo guy ofzo?
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 22:03:03 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66597383
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:02 schreef Zwansen het volgende:
Niet de eerste keer dat een olifant erin valt en misschien wel overlijdt. Kan me Mingelar Oo nog herinneren volgens mij.
Een jong olifantje die zijn poot brak en waar laten bleek dat ook de rug beschadigd was
  zondag 1 maart 2009 @ 22:05:07 #21
202348 Susi
Temple of Love
pi_66597477
Is dit gracht in de zomer gevuld met water of iets ? Of is het net als in de ArenA

(jaja, ik heb een hoop vragen)
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 22:08:07 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66597625
Ik zie hier geen water in ieder geval.

Maar is de omheining van olifantenverblijven in andere dierentuinen heel veel anders eigenlijk?
pi_66597774
Toch jammer dat vliegende olifanten alleen bestaan in strips.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:14:14 #24
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_66597904
quote:
Op zondag 1 maart 2009 22:11 schreef HPoi het volgende:
Toch jammer dat vliegende olifanten alleen bestaan in strips.
Is dit een verkapte tvp of ben je gewoon een grafmongool?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 1 maart 2009 @ 22:15:53 #25
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_66597965
Ow wat zielig,hopelijk staat ze al weer.Zo even kijken bij Hart van Nederland
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')