Hoe bedoel je "ook niks"? Wat gebeurde er dan??quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:15 schreef Sloggi het volgende:
Als je de tweede opstart-optie bedoelt, die heb ik geprobeerd. Ook niks.
pkwarts, welke dock gebruik jij op je desktop? Ik heb kooldock al geprobeerd, maar die ziet er niet uit en werkt nauwelijks en kxdocker krijg ik niet aan de praat. Wel KDE hier overigens...quote:Op woensdag 8 april 2009 00:05 schreef pkwarts het volgende:
avant-window-navigatorquote:Op woensdag 8 april 2009 16:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
pkwarts, welke dock gebruik jij op je desktop? Ik heb kooldock al geprobeerd, maar die ziet er niet uit en werkt nauwelijks en kxdocker krijg ik niet aan de praat. Wel KDE hier overigens...
kún je wel direct verbinding maken? als je op de netwerkmanager klikt bedoel ik.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:03 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik heb Ubuntu 9.04 Beta op mijn Dell Vostro 1510 al een tijdje geïnstalleerd staan. Ik maak vrijwel altijd gebruik van de sleep (suspend) functie van mijn laptop, wat dus neerkomt op het scherm dichtklappen en later weer openklappen als je verder wil gaan.
Wat me nu opvalt is dat wanneer ik mijn laptop openklap en een wachtwoord invoer, Ubuntu er minimaal 30 seconden over doet om weer (draadloos) verbinding te maken met internet. Dat wil zeggen: hij begint pas na 30 seconden en dan duurt het dus nog eens 10 seconden voordat het verbinden voltooid is. Dat is dus sowieso 30 seconden zinloos wachten om mijn email even te checken en daar heb ik een hekel aan. Windows kan wel direct beginnen met verbinding maken.
Nu heb ik natuurlijk al wat dingen opgezocht, maar zoals gewoonlijk bij de Ubuntu community schreeuwt iedereen 10 verschillende dingen en zo kom je nergens. Ik vraag me dus af of iemand van jullie een idee heeft hoe ik er voor kan zorgen dat Ubuntu direct na het openklappen van mijn scherm begint met het maken van een internetverbinding.
Nog wat informatie, voor zover dat relevant is:
Laptop: Dell Vostro 1510
Linux distributie: Ubuntu 9.04 Beta
Kernel versie: 2.6.28-11-generic
GNOME versie: 2.26.1
Nee. Er zijn dan geen netwerken beschikbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:10 schreef erikkll het volgende:
[..]
kún je wel direct verbinding maken? als je op de netwerkmanager klikt bedoel ik.
Ja, werkte perfectquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:29 schreef pkwarts het volgende:
Niet dat ik een oplossing heb, maar ben wel benieuwd. Werd je wireless driver out-of-the-box ondersteund?
Dat kan je op de volgende manier doen, edit met root rechten het volgende bestand:quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:34 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ja, werkte perfectIk heb op diverse sites gelezen dat het aan de daemon zou liggen die opnieuw op zou moeten starten. Weet iemand daar meer van?
Ik had het misschien beter moeten vertellen, maar als het goed is is het probleem jusit dat hij opnieuw opstart. Maar ik ga het toch maar even proberen. Zoveel kan er niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:38 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Dat kan je op de volgende manier doen, edit met root rechten het volgende bestand:
/etc/default/acpi-support
zoek de volgende regel op:
STOP_SERVICES=""
en verander die in:
STOP_SERVICES="networking"
Dit zou netwerk service moeten afsluiten bij suspend en bij resume weer moeten aanzetten. Ook dit duurt wellicht even en het is volledig experimenteel. Maar aangezien je een beta draait zou je toch niks kritieks met het systeem moeten doen
Server van OVH toevallig?quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vast 100x gesteld deze vraag, maar ik kom er via Google even niet uit en ik ben eenmaal nog niet heel bedreven in Linux.
Ik draai nu CentOS 5.2 met gcc versie 4.1.2. Nu ik wil VMWare server installeren en vraagt mij of ik dezelfde gcc compiler versie wil gebruiken zoals waar mijn kernel in gebouwd is. En dat is gcc versie 4.3.2.
Dus ik ben naar de website van http://gcc.gnu.org/ gegaan om versie 4.3.2 te downloaden, aangezien er blijkbaar nergens een rpm versie 4.3.2 beschikbaar is voor i386 CentOS 5.2, heb ik het bestand gcc-4.3.2.tar.gz van ftp://ftp.nluug.nl/mirror/languages/gcc/releases/gcc-4.3.2/ gedownload met WGET.
Nu was ik op deze pagina gekomen: http://gcc.gnu.org/install/index.html
Ik dacht dat het vrij makkelijk zou zijn om mijn gcc versie te updaten naar een nieuwere versie maar de tekst die er staat is voor mij wat teveel in abracadabra..
Moet ik nog wat voorbereiden? Welke schakeltopties moet ik gebruiken? Waar moet ik nog meer op letten om m'n systeem niet te vernaggelen?
Kan iemand het mij wat makkelijk in kleinere stukjes uitleggen?
GCC is redelijk straight forward, denk dat je niet al te veel compile (of configure) options hoeft mee te geven. Aangezien je rpm's aankan is het een optie om checkinstall te installeren, zodat je daarmee een rpm kan maken en gcc via je packagemanager kan installen..quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vast 100x gesteld deze vraag, maar ik kom er via Google even niet uit en ik ben eenmaal nog niet heel bedreven in Linux.
Ik draai nu CentOS 5.2 met gcc versie 4.1.2. Nu ik wil VMWare server installeren en vraagt mij of ik dezelfde gcc compiler versie wil gebruiken zoals waar mijn kernel in gebouwd is. En dat is gcc versie 4.3.2.
Dus ik ben naar de website van http://gcc.gnu.org/ gegaan om versie 4.3.2 te downloaden, aangezien er blijkbaar nergens een rpm versie 4.3.2 beschikbaar is voor i386 CentOS 5.2, heb ik het bestand gcc-4.3.2.tar.gz van ftp://ftp.nluug.nl/mirror/languages/gcc/releases/gcc-4.3.2/ gedownload met WGET.
Nu was ik op deze pagina gekomen: http://gcc.gnu.org/install/index.html
Ik dacht dat het vrij makkelijk zou zijn om mijn gcc versie te updaten naar een nieuwere versie maar de tekst die er staat is voor mij wat teveel in abracadabra..
Moet ik nog wat voorbereiden? Welke schakeltopties moet ik gebruiken? Waar moet ik nog meer op letten om m'n systeem niet te vernaggelen?
Kan iemand het mij wat makkelijk in kleinere stukjes uitleggen?
1 |
1 |
Ja..quote:
Oke, ik dacht dat het allemaal veel exotischer wasquote:Op maandag 20 april 2009 10:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
GCC is redelijk straight forward, denk dat je niet al te veel compile (of configure) options hoeft mee te geven. Aangezien je rpm's aankan is het een optie om checkinstall te installeren, zodat je daarmee een rpm kan maken en gcc via je packagemanager kan installen..
[ code verwijderd ]
En dan als root:
[ code verwijderd ]
Done.
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | configure: error: Building GCC requires GMP 4.1+ and MPFR 2.3.0+. Try the --with-gmp and/or --with-mpfr options to specify their locations. Copies of these libraries' source code can be found at their respective hosting sites as well as at ftp://gcc.gnu.org/pub/gcc/infrastructure/. See also http://gcc.gnu.org/install/prerequisites.html for additional info. If you obtained GMP and/or MPFR from a vendor distribution package, make sure that you have installed both the libraries and the header files. They may be located in separate packages. make: *** No targets specified and no makefile found. Stop. |
Wat er staat is dat je dus de GMP libraries moet installeren, via je pakketmanager bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 april 2009 16:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja..
[..]
Oke, ik dacht dat het allemaal veel exotischer was, maar als dit alles is, ga ik het zo wel even proberen
Bij:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | checking build system type... pentium4-pc-linux-gnu checking host system type... pentium4-pc-linux-gnu checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking for gawk... gawk checking whether make sets $(MAKE)... yes checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no checking ABI=64 checking compiler gcc -O2 -pedantic -m64 ... no checking ABI=32 checking compiler gcc -m32 -O2 -pedantic -fomit-frame-pointer ... yes checking compiler gcc -m32 -O2 -pedantic -fomit-frame-pointer has sizeof(long)==4... yes checking compiler gcc -m32 -O2 -pedantic -fomit-frame-pointer -mtune=pentium4... yes checking whether gcc is good for sse2... yes checking whether the operating system supports XMM registers... yes checking compiler gcc -m32 -O2 -pedantic -fomit-frame-pointer -mtune=pentium4 -march=pentium4... yes checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... a.out checking whether the C compiler works... yes checking whether we are cross compiling... no checking for suffix of executables... checking for suffix of object files... o checking whether we are using the GNU C compiler... yes checking whether gcc accepts -g... yes checking for gcc option to accept ANSI C... none needed checking how to run the C preprocessor... gcc -E checking build system compiler gcc... yes checking for build system preprocessor... gcc -E checking for build system executable suffix... checking whether build system compiler is ANSI... yes checking for build system compiler math library... -lm checking for g++... no checking for c++... no checking for gpp... no checking for aCC... no checking for CC... no checking for cxx... no checking for cc++... no checking for cl... no checking for FCC... no checking for KCC... no checking for RCC... no checking for xlC_r... no checking for xlC... no checking whether we are using the GNU C++ compiler... no checking whether g++ accepts -g... no checking C++ compiler g++ -m32 -O2 -pedantic -fomit-frame-pointer -mtune=pentium4 -march=pentium4... no checking C++ compiler g++ ... no configure: error: C++ compiler not available, see config.log for details |
Sowieso hoor je je ervaringen @ovh te posten, dat is het enige wat ze je gevraagd hebben bij aanmeldenquote:Op maandag 20 april 2009 16:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja..
[..]
Oke, ik dacht dat het allemaal veel exotischer was, maar als dit alles is, ga ik het zo wel even proberen
Bij:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
![]()
Ik hoop dat je hier wat mee kanquote:Packages installeren:
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)l5.centos.noarch.rpm
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)0.97-13.2.x86_64.rpm
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)1.19.6-44.x86_64.rpm
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)1.19.6-44.x86_64.rpm
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)8-128.el5.x86_64.rpm
rpm -Uvh http://mirror.centos.org/(...)8-128.el5.x86_64.rpm
Draai:
grub-install
Vervang dit in /boot/grub/menu.lst :
title CentOS (2.6.18-53.el5)
root (hd0,0)
kernel /vmlinuz-2.6.18-53.el5 ro root=/dev/VolGroup00/LogVol00
initrd /initrd-2.6.18-53.el5.img
Door dit:
title CentOS (2.6.18-128.el5)
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.18-128.el5 ro root=/dev/sda1
initrd /boot/initrd-2.6.18-128.el5.img
Dan is mijn situatie als volgt:
voor: Linux ks12345.kimsufi.com 2.6.27.10-grsec-xxxx-grs-ipv4-64 #5 SMP Wed Apr 1 13:10:38 UTC 2009 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
na: Linux ks12345.kimsufi.com 2.6.18-128.el5 #1 SMP Wed Jan 21 10:41:14 EST 2009 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |