abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 20:25:47 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67336033
Alles doet het nog foutloos?

Over die HDD problemen en die errors die ik te zien kreeg in SMART-Monitoring tools?...
Ik heb de SATA kabel eens vervangen en de HDD in een ander slot gezet, zodat ie wat meer 'verse lucht' heeft. Tot nu toe draait ie zonder fouten.
*knock on wood*

[ Bericht 86% gewijzigd door Yildiz op 23-03-2009 20:34:24 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:28:42 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67336178
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:24 schreef amvrosios het volgende:
Yellow!!

Ik gooi ook maar eens een vraag in dit topic,
ik draai ongeveer een maand of 2 ubuntu 8.10,
alles werkt perfect,behalve mijn geluid.
Zo nu en dan,loopt VLC of andere media speler in de soep,
opzich niet erg,maar nu is het zo dat wanneer ik de speler afsluit (maakt niet uit welke ik gebruik,vlc,Rythmbox,Totem,en xmms hebben het probleem) ik over mijn hele systeem geen geluid meer heb.

wanneer ik mijn pc opnieuw opstart,werkt het wel weer.
tevens werkt het niet als ik x-server opnieuw start (via ctrl+alt+backspace)

ook al geprobeerd om mijn geluids-kaart opnieuw te selecteren,dat werkt ook niet.

Iemand enig idee?
Welke opties heb je bij Systeem > Voorkeuren > geluid? Misschien kun je daar wat anders kiezen, OSS bijvoorbeeld, helpt dat dan?
pi_67344525
Ik ben ook maar weer eens aan de Ubuntu [8.10]

Maar hij loopt nog niet helemaal lekker, en hoewel het volgens google wel bekende problemen zijn, heb ik nog geen oplossingen kunnen vinden
*met Compiz aan openen vensters vaak 'te groot' voor het scherm [In ccsm de window placement naar centered veranderen zou moeten helpen, maar deed het niet]
*Scrollen in Fx(3) gaat niet erg soepel (jerky) en zorgt hier en daar ook voor hoge cpu load [smooth scrolling aan en uit, flash is updated, een of ander ding verwijderd voor chinese tekens]

Iemand hier een geniale ingeving?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:33:14 #54
13250 Lod
Sapere aude!
pi_67346219
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:16 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
*met Compiz aan openen vensters vaak 'te groot' voor het scherm [In ccsm de window placement naar centered veranderen zou moeten helpen, maar deed het niet]
*Scrollen in Fx(3) gaat niet erg soepel (jerky) en zorgt hier en daar ook voor hoge cpu load [smooth scrolling aan en uit, flash is updated, een of ander ding verwijderd voor chinese tekens]
Iemand hier een geniale ingeving?
Heb ook van beide last. Mijn geniale ingeving is wachten tot het gefixed wordt, iets wat uiteindelijk meestal wel gebeurd. Tot die tijd kan ik er wel mee leven.
Overigens heb ik het probleem met scrollen in firefox eigenlijk voornamelijk op Fok!. Andere sites werken meestal beter.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:35:37 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67346234
scrollen op FOK! met firefox kan makkelijk verholpen worden, ff naar opties hier op FOK! en daar ff zoeken naar Navigatiebalk bovenaan vastzetten? de selectie op Nee zetten en dan moet het allemaal weer soepel gaan hier
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:36:22 #56
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_67346240
Ik heb geen last van die problemen in Ubuntu 8.10. Maar wat je kunt proberen is de YetAnotherSmoothScrolling plugin voor firefox. Misschien dat dat het jerky scrollen wat verbeterd.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:41:52 #57
13250 Lod
Sapere aude!
pi_67346270
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:35 schreef Klonk het volgende:
scrollen op FOK! met firefox kan makkelijk verholpen worden, ff naar opties hier op FOK! en daar ff zoeken naar Navigatiebalk bovenaan vastzetten? de selectie op Nee zetten en dan moet het allemaal weer soepel gaan hier
Gelijk aangepast en dit werkt echt . Dank.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:42:53 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67346279
graag gedaan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_67353475
Hmm, hier wel iets beter - maar niet veel.
CPU blijft ook echt enorm spiken tijdens scrollen. Zal toch niet aan m'n laptopje liggen? Hij kan normaal zelfs Vista aan
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:42:36 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67593073
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:32 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hmm, hier wel iets beter - maar niet veel.
CPU blijft ook echt enorm spiken tijdens scrollen. Zal toch niet aan m'n laptopje liggen? Hij kan normaal zelfs Vista aan
Heb je ondertussen die smooth scrolling add-on geprobeerd? Helpt dat?
Als dat niet helpt, welke driver heb je geselecteerd voor je videokaart?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:44:10 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67593159
Dan heb ik nog een vraagje. Het lijkt me wel tof om bij Ubuntu (waarschijnlijk doe ik dat als ik de 9.04 installeer) een soort futuristisch log-in scherm te hebben. Zoals de meeste loginschermen in films, waar bijvoorbeeld de onderste helft van het loginscherm naar beneden verdwijnt en de bovenste helft naar boven, als je het wachtwoord correct hebt ingevoerd.

Het loginscherm mag er dan een beetje industrieel uitzien, zoals Umbrella (van Resident Evil) of Luthercorp (van Smallville)

Het is een nutteloze gadget, maar het lijkt me wel wat. Bestaat zoiets?

edit.... Login theme heet zoiets.
http://nocostsoftware.blo(...)lt-ubuntu-login.html
.. bestaat er dan iets wat lijkt op wat ik net vroeg?

Ah... hier staat een lijst:
http://www.gnome-look.org/index.php?xsortmode=new&page=0&xcontentmode=150
Iemand anders nog tips?

Edit zoveel: ongeveeerrrr iets als dit:
http://www.gnome-look.org(...)A+LOST?content=83082

Welke ik ook tof vind:
http://www.gnome-look.org(...)anoid?content=101737 (laatste edit: deze wordt het voor de laptop )
en http://www.gnome-look.org(...)nsGrrl?content=74476
http://www.gnome-look.org(...)on+GDM?content=85214
http://www.gnome-look.org(...)rprint?content=75062

Edit: dit is wel wat ik zocht:...
http://www.gnome-look.org(...)+Login?content=85981

En, hahaha, die van Umbrella heeft iemand ook al gemaakt:
http://www.gnome-look.org(...)rp+GDM?content=73226

[ Bericht 23% gewijzigd door Yildiz op 31-03-2009 22:21:42 ]
  donderdag 2 april 2009 @ 23:51:54 #62
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67662984
Ja, schop.

Ik heb op een schijf van 8GB (Ja, SSD) XP staan. Ik wil hier Ubuntu op zetten, en via GRUB kunnen kiezen uit welke OS ik wil opstarten. Ik begrijp dat Ubuntu 4GB nodig heeft. Dat kan.

Maar dan, hoe installeer ik het? Kan ik bij het installeren zeggen: 'installeer naast XP, neem die 4GB en zoek het maar uit', of moet ik dan alsnog gaan opdelen en zeggen dat de '/' zo groot moet zijn, de 'home' zo groot en de 'swap' zo groot?

En zo ja, welke moet ik hoeveel ruimte geven? Het heeft 512MB werkgeheugen, dus dat is dan 1GB swap? En dan?
pi_67663255
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Heb je ondertussen die smooth scrolling add-on geprobeerd? Helpt dat?
Als dat niet helpt, welke driver heb je geselecteerd voor je videokaart?
Helpt wel voor 'smooth-heid', maar niet voor cpu-load. Ik heb geen driver geselecteerd voor m'n videokaart, werkte out-of-the-box. Maar volgens mij heb ik de gevreesde Nvidia meuk...

Ik wacht wel even 9.04 af.
pi_67663343
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Yildiz het volgende:
Ja, schop.

Ik heb op een schijf van 8GB (Ja, SSD) XP staan. Ik wil hier Ubuntu op zetten, en via GRUB kunnen kiezen uit welke OS ik wil opstarten. Ik begrijp dat Ubuntu 4GB nodig heeft. Dat kan.

Maar dan, hoe installeer ik het? Kan ik bij het installeren zeggen: 'installeer naast XP, neem die 4GB en zoek het maar uit', of moet ik dan alsnog gaan opdelen en zeggen dat de '/' zo groot moet zijn, de 'home' zo groot en de 'swap' zo groot?

En zo ja, welke moet ik hoeveel ruimte geven? Het heeft 512MB werkgeheugen, dus dat is dan 1GB swap? En dan?
Je kan uit 3 dingen kiezen: Automatisch hele schijf nemen, automatisch vrije ruimte nemen, en handmatig indelen. Bij die 2 automatische opties zet hij geloof ik wel alles op 1 partitie dus je kan niet kiezen hoe groot de home bijvoorbeeld wordt. Kan er naast zitten omdat ik altijd manual doe maar volgens mij heb ik gelijk. De standaard wat ze op websites zeggen is swap=geheugen*2 maar omdat je al zo'n kleine harde schijf hebt zou ik hem 500 MB zetten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:52:20 #65
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_67664113
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Yildiz het volgende:
Ja, schop.

Je kan allebei doen. Bij automatisch 4 gb toewijzen en voor de rest het systeem het laten uitzoeken zal Ubuntu niet standaard /home op een aparte partitie zetten alleen. Dus zelf toewijzen is beter. Root heeft minimaal 2GB nodig in Ubuntu naar mijn weten.
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_67664246
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:24 schreef amvrosios het volgende:
Yellow!!

Ik gooi ook maar eens een vraag in dit topic,
ik draai ongeveer een maand of 2 ubuntu 8.10,
alles werkt perfect,behalve mijn geluid.
Zo nu en dan,loopt VLC of andere media speler in de soep,
opzich niet erg,maar nu is het zo dat wanneer ik de speler afsluit (maakt niet uit welke ik gebruik,vlc,Rythmbox,Totem,en xmms hebben het probleem) ik over mijn hele systeem geen geluid meer heb.

wanneer ik mijn pc opnieuw opstart,werkt het wel weer.
tevens werkt het niet als ik x-server opnieuw start (via ctrl+alt+backspace)

ook al geprobeerd om mijn geluids-kaart opnieuw te selecteren,dat werkt ook niet.

Iemand enig idee?
Hier staat denk ik de oplossing voor jouw probleem:
http://jacob.steelsmith.o(...)-sound-system-ubuntu
pi_67664477
Die twee aparte balken (boven en ander) nemen me te veel ruimte in in Ubuntu. Is er een manier om er één kleine balk van te maken zoals in Windows?
pi_67664509
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:16 schreef Sloggi het volgende:
Die twee aparte balken (boven en ander) nemen me te veel ruimte in in Ubuntu. Is er een manier om er één kleine balk van te maken zoals in Windows?
Misschien is Kubuntu meer iets voor jou.