Welke opties heb je bij Systeem > Voorkeuren > geluid? Misschien kun je daar wat anders kiezen, OSS bijvoorbeeld, helpt dat dan?quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:24 schreef amvrosios het volgende:
Yellow!!
Ik gooi ook maar eens een vraag in dit topic,
ik draai ongeveer een maand of 2 ubuntu 8.10,
alles werkt perfect,behalve mijn geluid.
Zo nu en dan,loopt VLC of andere media speler in de soep,
opzich niet erg,maar nu is het zo dat wanneer ik de speler afsluit (maakt niet uit welke ik gebruik,vlc,Rythmbox,Totem,en xmms hebben het probleem) ik over mijn hele systeem geen geluid meer heb.
wanneer ik mijn pc opnieuw opstart,werkt het wel weer.
tevens werkt het niet als ik x-server opnieuw start (via ctrl+alt+backspace)
ook al geprobeerd om mijn geluids-kaart opnieuw te selecteren,dat werkt ook niet.
Iemand enig idee?
Heb ook van beide last. Mijn geniale ingeving is wachten tot het gefixed wordt, iets wat uiteindelijk meestal wel gebeurd. Tot die tijd kan ik er wel mee leven.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:16 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
*met Compiz aan openen vensters vaak 'te groot' voor het scherm [In ccsm de window placement naar centered veranderen zou moeten helpen, maar deed het niet]
*Scrollen in Fx(3) gaat niet erg soepel (jerky) en zorgt hier en daar ook voor hoge cpu load [smooth scrolling aan en uit, flash is updated, een of ander ding verwijderd voor chinese tekens]
Iemand hier een geniale ingeving?
Gelijk aangepast en dit werkt echtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:35 schreef Klonk het volgende:
scrollen op FOK! met firefox kan makkelijk verholpen worden, ff naar opties hier op FOK! en daar ff zoeken naar Navigatiebalk bovenaan vastzetten? de selectie op Nee zetten en dan moet het allemaal weer soepel gaan hier
Heb je ondertussen die smooth scrolling add-on geprobeerd? Helpt dat?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:32 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:
Hmm, hier wel iets beter - maar niet veel.
CPU blijft ook echt enorm spiken tijdens scrollen. Zal toch niet aan m'n laptopje liggen? Hij kan normaal zelfs Vista aan
Helpt wel voor 'smooth-heid', maar niet voor cpu-load. Ik heb geen driver geselecteerd voor m'n videokaart, werkte out-of-the-box. Maar volgens mij heb ik de gevreesde Nvidia meuk...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Heb je ondertussen die smooth scrolling add-on geprobeerd? Helpt dat?
Als dat niet helpt, welke driver heb je geselecteerd voor je videokaart?
Je kan uit 3 dingen kiezen: Automatisch hele schijf nemen, automatisch vrije ruimte nemen, en handmatig indelen. Bij die 2 automatische opties zet hij geloof ik wel alles op 1 partitie dus je kan niet kiezen hoe groot de home bijvoorbeeld wordt. Kan er naast zitten omdat ik altijd manual doe maar volgens mij heb ik gelijk. De standaard wat ze op websites zeggen is swap=geheugen*2 maar omdat je al zo'n kleine harde schijf hebt zou ik hem 500 MB zetten.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Yildiz het volgende:
Ja, schop.
Ik heb op een schijf van 8GB (Ja, SSD) XP staan. Ik wil hier Ubuntu op zetten, en via GRUB kunnen kiezen uit welke OS ik wil opstarten. Ik begrijp dat Ubuntu 4GB nodig heeft. Dat kan.
Maar dan, hoe installeer ik het? Kan ik bij het installeren zeggen: 'installeer naast XP, neem die 4GB en zoek het maar uit', of moet ik dan alsnog gaan opdelen en zeggen dat de '/' zo groot moet zijn, de 'home' zo groot en de 'swap' zo groot?
En zo ja, welke moet ik hoeveel ruimte geven? Het heeft 512MB werkgeheugen, dus dat is dan 1GB swap? En dan?
Je kan allebei doen. Bij automatisch 4 gb toewijzen en voor de rest het systeem het laten uitzoeken zal Ubuntu niet standaard /home op een aparte partitie zetten alleen. Dus zelf toewijzen is beter. Root heeft minimaal 2GB nodig in Ubuntu naar mijn weten.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Yildiz het volgende:
Ja, schop.
Ik heb op een schijf van 8GB (Ja, SSD) XP staan. Ik wil hier Ubuntu op zetten, en via GRUB kunnen kiezen uit welke OS ik wil opstarten. Ik begrijp dat Ubuntu 4GB nodig heeft. Dat kan.
Maar dan, hoe installeer ik het? Kan ik bij het installeren zeggen: 'installeer naast XP, neem die 4GB en zoek het maar uit', of moet ik dan alsnog gaan opdelen en zeggen dat de '/' zo groot moet zijn, de 'home' zo groot en de 'swap' zo groot?
En zo ja, welke moet ik hoeveel ruimte geven? Het heeft 512MB werkgeheugen, dus dat is dan 1GB swap? En dan?
Hier staat denk ik de oplossing voor jouw probleem:quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:24 schreef amvrosios het volgende:
Yellow!!
Ik gooi ook maar eens een vraag in dit topic,
ik draai ongeveer een maand of 2 ubuntu 8.10,
alles werkt perfect,behalve mijn geluid.
Zo nu en dan,loopt VLC of andere media speler in de soep,
opzich niet erg,maar nu is het zo dat wanneer ik de speler afsluit (maakt niet uit welke ik gebruik,vlc,Rythmbox,Totem,en xmms hebben het probleem) ik over mijn hele systeem geen geluid meer heb.
wanneer ik mijn pc opnieuw opstart,werkt het wel weer.
tevens werkt het niet als ik x-server opnieuw start (via ctrl+alt+backspace)
ook al geprobeerd om mijn geluids-kaart opnieuw te selecteren,dat werkt ook niet.
Iemand enig idee?
Misschien is Kubuntu meer iets voor jou.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:16 schreef Sloggi het volgende:
Die twee aparte balken (boven en ander) nemen me te veel ruimte in in Ubuntu. Is er een manier om er één kleine balk van te maken zoals in Windows?
ja. Ik zit nu niet achter m'n pc maar morgen zal ik een korte how to schrijven voor je.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:16 schreef Sloggi het volgende:
Die twee aparte balken (boven en ander) nemen me te veel ruimte in in Ubuntu. Is er een manier om er één kleine balk van te maken zoals in Windows?
Vent, ik heb net Ubuntu geïnstalleerdquote:Op vrijdag 3 april 2009 01:19 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Misschien is Kubuntu meer iets voor jou.
Ok, dus dan zou ik de root 2GB moeten geven, de home 1,5GB en de swap 500MB?quote:Op vrijdag 3 april 2009 00:52 schreef pkwarts het volgende:
[..]
Je kan allebei doen. Bij automatisch 4 gb toewijzen en voor de rest het systeem het laten uitzoeken zal Ubuntu niet standaard /home op een aparte partitie zetten alleen. Dus zelf toewijzen is beter. Root heeft minimaal 2GB nodig in Ubuntu naar mijn weten.
Uiteraard. Gooi er ééntje weg en wijzig de andere. Rechtermuisklik op een balk (paneel) en je kunt enorm veel dingen toevoegen, verplaatsen, verwijderen et cetera. Kijk maar eens bij toevoegen aan paneel, wat er allemaal standaard bijzit...quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:16 schreef Sloggi het volgende:
Goed, Pfaf heeft het al een beetje verklapt. Wat je doet is simpel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 01:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vent, ik heb net Ubuntu geïnstalleerd.
Alvast bedankt, Erikkll!
Data op SDHC kaartje gaat bij mij op de 1 of andere manier niet goed! Let daar goed op, ik heb een acer aspire one! Na de updates uit te voeren kon de kaartlezer niet meer benaderd worden! (ik had de /home partitie er op gezet, kon alles herinstallerenquote:Op vrijdag 3 april 2009 07:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ok, dus dan zou ik de root 2GB moeten geven, de home 1,5GB en de swap 500MB?
De home kan ook kleiner, data gaat toch op een SDHC kaartje.
Edit: als ik de /home dan toch klein maak, 2,5GB root, 1GB /home en 500MB swap?
Ja, ik ga er geen partitie van maken ofzo hoorquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:09 schreef erikkll het volgende:
[..]
Data op SDHC kaartje gaat bij mij op de 1 of andere manier niet goed! Let daar goed op, ik heb een acer aspire one! Na de updates uit te voeren kon de kaartlezer niet meer benaderd worden! (ik had de /home partitie er op gezet, kon alles herinstalleren)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |