Wowquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:56 schreef golfer het volgende:
Bluezz is nu deeg door de pastamachine aan het rollen.
Check, hier ook. Uit de vriezer! Ik had geen zin in koken en TARA had geen zin in 'iets met rijst, gewokt' dus dit was compromisquote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:48 schreef k_man het volgende:
Ik moet nog ff paprika, champignons en ham gaan halen zodadelijk. En dan tortellini's met een prutje maken.
Verse pasta vind ik zelf een stuk lekkerder. Dan wel de verse van de AHquote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Wow
Ik begin echt niet aan verse pastaIk vind gedroogde serieus net zo lekker en dan vind ik het simpelweg te veel werk!
Koken an sich vind ik wel leuk, dus daar ligt het niet aan
Gisteren die verse gehad en ik vind het dus écht niet lekkerderquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Verse pasta vind ik zelf een stuk lekkerder. Dan wel de verse van de AH. Die van de dekamarkt bij ons vind ik niet echt lekker. Zelf heb ik het nog niet verse pasta gemaakt.
* freecell aait krakkemikkig ruggetjequote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:21 schreef krakkemieke het volgende:
Gelukkig lees ik hier meer pijnen.... Sinds ik weer op de been ben, nooit zo'n rugpijn gehad. Heb vandaag braaf gewandeld. In theorie moet het morgen beter zijn.
Lekker!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:25 schreef single_queen het volgende:
verse tortelini (AH) gevuld met kaas, met daarover heen, flink wat pesto, cherrytomaatjes, zongedroogde tomaatjes, verse spinazie, parmezaanse kaas, pijnboompitten en uitje...
yum... en de snelste maaltijd die ik in huis heb. ong 7 minuten. (4 minuten pasta koken, spul snijden, door elkaar husselen, klaaaaar)
Ik vind het wel heel tof dat ze het doetquote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:37 schreef golfer het volgende:
Natuurlijk kan je de pasta of tortellini kant-en-klaar kopen (doen wij ook vaak, hoor), maar voor zo'n CUL-wedstrijdje is het altijd leuk om als je in een weekend tijd hebt alles helemaal zelf van scratch af aan te maken en dat is Bluezz uitstekend gelukt.
Haar tortellini was echt superlekker.![]()
*burb*
Hey Mieke, hoe gaat het met jou?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 19:21 schreef krakkemieke het volgende:
Gelukkig lees ik hier meer pijnen.... Sinds ik weer op de been ben, nooit zo'n rugpijn gehad. Heb vandaag braaf gewandeld. In theorie moet het morgen beter zijn.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:12 schreef Bluezz het volgende:
Het is klaar
TVPastaaaaaaaaaaaaa
Wauw de verkoop van mijn boek gaat wel goed zeg dankzij fok![]()
Ik kan bij wijze van spreken iedere dag pasta eten, heeeerlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik hou zo erg niet van pasta, maar ik wil eik wel zo'n masjien hebben en het zelf maken. Gewoon voor de lol en de heb![]()
Mijn inspiratieloze diner is goed in de smaak gevallen btw![]()
Krijg zelfs ideetjes voor morgen![]()
I'm back
Ik gruwel bij de gedachte alleen alquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik kan bij wijs van spreken iedere dag pasta eten, heeeerlijk
Wat kl*** Mieke, maar wat ik eerder ookal tegen Bluezz zei, je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:17 schreef krakkemieke het volgende:
Alles gaat goed he Bluezz? Mooi!
Mascaraklodder, vandaag gaat het echt even slecht. Vanmiddag had ik veel pijn dus ik ben naar het verpleeghuis verderop gelopen. Daar was een ex-collega van me met meer pijn en malheur.
Ik ben eigenwijs. Ik begin hooguit met 2 paracetamol als ik niet kan slapen.
Rijst is wel lekker, maar heeft soms bij mij een eten om wat naar binnen te krijgen gehalte. Dan krijg ik het nauwelijks weg. Hollandsche pot, ben ik de laatste tijd wel weer meer aan het waarderen, zelfs boerenkool begin ik weer te eten, jaren niet gelust.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik gruwel bij de gedachte alleen alVan rijst hou ik ookal niet, maar dat eet ik wel aangezien ik dol ben op de Aziatische keuken. Maar dan is de rijst 1 van de vele gerechten die geserveerd worden natuurlijk, en geen hoofdgerecht.
uhh van een paracetamol slikken verslaafd raken als je pijn hebt?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:30 schreef krakkemieke het volgende:
Ik verdom het om pillen te slikken als ik kan slapen.
Ik zorg voor mezelf als ik loop, terwijl ik er zo'n %#_() hekel aan heb.
Het alternatief is me maag naar de filistijnen helpen of verslaafd raken.
Ik loop liever.
Sinds ik begin november van de oxycontin afkickte, heb ik geen pijnstillers meer geslikt. Want dat was niet nodig, als ik maar liep. Ik heb vandaag pijn en ik vandaag gelopen. Als ik kan slapen zonder pijnstillers is het goed.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
uhh van een paracetamol slikken verslaafd raken als je pijn hebt?
beter dat je een paracetamol slikt, behoorlijk wat pijn voorkomt, goed slaapt en de dag erna weer fit(ter) bent
Ja, en als het echt nodig is zal ik dat doen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
uhh van een paracetamol slikken verslaafd raken als je pijn hebt?
beter dat je een paracetamol slikt, behoorlijk wat pijn voorkomt, goed slaapt en de dag erna weer fit(ter) bent
Dat begrijp ik, maar een paracetamolletje af en toe innemen is wat anders dan vanalles wegslikken.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:43 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sinds ik begin november van de oxycontin afkickte, heb ik geen pijnstillers meer geslikt. Want dat was niet nodig, als ik maar liep. Ik heb vandaag pijn en ik vandaag gelopen. Als ik kan slapen zonder pijnstillers is het goed.
Ik wil niet alles wegslikken, dan weet ik niet wat ik wel kan doen.
Oh ruilen voor een paracetamolstripquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:11 schreef krakkemieke het volgende:
Oxycontin is een soort synthetische morfine.
Mieke, oxycontin of morfine is toch niet te vergelijken met paracetamolquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:37 schreef krakkemieke het volgende:
Ik gebruik het te weinig, ik neem er te weinig van in!
Ik verdom het! Ik heb te veel pillen gehad! Het is te makkelijk om weer oxycontin of morfine te slikken!
Ik zou hooguit 2 paracetamol slikken.
Ik blijf het uitstellen.
Ik neem hooguit paracetamol, veel plezier!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mieke, oxycontin of morfine is toch niet te vergelijken met paracetamol![]()
Maargoed, wij zijn naar feestje
Die zit nog na te klapperen met z'n teletoetertje in de mond.quote:
Jep het is alweer morgen!quote:
Hoe weet jij dat nu weer!!!!!!! Zit je constant mijn profiel te checken? Of heb je dan echt zo'n goed geheugen!!!!!! Lief in ieder geval dat je het herrinnert!quote:Op zondag 1 maart 2009 00:13 schreef Stereotomy het volgende:
Hey, je bent bijna jarig Tezz. Heb je er zin in?
Goedemorgenquote:
Je staat op de voorpagina van mijn hyves met je verjaardag.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:16 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nu weer!!!!!!! Zit je constant mijn profiel te checken? Of heb je dan echt zo'n goed geheugen!!!!!! Lief in ieder geval dat je het herrinnert!
(en nee ik heb er geen zin in. Voor de eerste keer in mijn leven laat ik het zachtjes voorbij gaan. Ben niet in de stemming zeg maar)
Oh ja.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je staat op de voorpagina van mijn hyves met je verjaardag.
Hyves.
Ik heb afgelopen week mijn man wel gefopt! Hij vind het vaak allemaal maar onzin, dat vers-gedoe van mij. Totdat ik hem afgelopen week mijn tagliatelle voorzette. Hij zei dat hij nog nooit zo'n lekkere pasta gehad had en vroeg welk merk het was! (de ontplofte keuken was al opgeruimd voordat hij thuis kwam).quote:Op zondag 1 maart 2009 00:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goedemorgen
En wat een titel weer, ik zet er nog even SC bij.
En Bluezz pasta ziet er dan wel lekker uit zo gevuld met spinazie, maar tot nu toe vond ik alle pasta die mensen zelf hadden gemaakt veel minder lekker dan pasta (vers of gedroogd) uit de winkel
Ja, onze Steer is een echte stalkerquote:Op zondag 1 maart 2009 00:16 schreef Tezz het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nu weer!!!!!!! Zit je constant mijn profiel te checken? Of heb je dan echt zo'n goed geheugen!!!!!! Lief in ieder geval dat je het herrinnert!
(en nee ik heb er geen zin in. Voor de eerste keer in mijn leven laat ik het zachtjes voorbij gaan. Ben niet in de stemming zeg maar)
Eh. 21 maart toch pas?quote:Op zondag 1 maart 2009 00:30 schreef Memento-Mori het volgende:
jeej de metereologische lente is begonnen jeej![]()
Lente
Slaapze Tezziequote:Op zondag 1 maart 2009 00:34 schreef Tezz het volgende:
Goed. Ik ga lekker slapen! Morgen uitslapen, kijken hoe lang ik dat vol houdt...
De argeloze lezer zou denken dat er bij jullie thuis niks anders gebeurt dan eten en voor de tv hangen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:00 schreef golfer het volgende:
Mijn feeder heeft net weer wat kibbeling de oven ingeschoven.
Je slaat het neuken en Fok!-en en boeken schrijven en zelfs soms werken gemakshalve maar even over?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef k_man het volgende:
De argeloze lezer zou denken dat er bij jullie thuis niks anders gebeurt dan eten en voor de tv hangen.
Argeloze lezer dat je er bent.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:18 schreef k_man het volgende:
Ja, al die dingen sla ik gemakshalve even over.
Ehhhh er staat CSquote:Op zondag 1 maart 2009 00:16 schreef Isabeau het volgende:
En wat een titel weer, ik zet er nog even SC bij.
quote:Op zondag 1 maart 2009 04:11 schreef Stereotomy het volgende:
Verrek, ik heb helemaal geen Twitter nodig. De CUL SC is mijn Twitter![]()
![]()
Kom je bij ons zwemmen dan?? (25 mtr-bad)quote:Op zondag 1 maart 2009 04:10 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga zo maar eens naar bed. Zwembad gaat om 10:00 open, helaas wel 25 meter bad.
Een heerlijke morgen ........ Ik ga lekker een eitje koken en mezelf dan in mijn luie stoel voor mijn beeldscherm nestelen en ff een weekje 'Smaken Verschillen' terugkijken!quote:
Heej! MK is wakker !quote:Op zondag 1 maart 2009 09:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Mogguh![]()
Broodjes gesmeerd voor vriendlief en een zakje met druiven meegegeven.
Nu allenig tot een uur of 4
Ben al sinds vrijdagmiddag bij cnkquote:Op zondag 1 maart 2009 09:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Heej! MK is wakker !![]()
En achter een pc met internet!
![]()
Abba en kinderen voor kinderen!quote:Op zondag 1 maart 2009 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben al sinds vrijdagmiddag bij cnkEn hij heeft het hele weekend cursus dus ik kan zonder commentaar inetten en keihard muziekjes draaien
Wolfslaar te Bredaquote:Op zondag 1 maart 2009 11:56 schreef Bluezz het volgende:
Wij gaan dinsdag en zaterdag, en dan ga ik donderdagavond ook nog naar het theater in IJmuiden
Met Evy gaat het prima.quote:Op zondag 1 maart 2009 11:56 schreef Bluezz het volgende:
Doe je goed MKTezz, kaas en de rest g'mogguh
Lekker een dagje aanrommelen hier (voor K man, er zal vandaag toch ook weer gegeten gaan worden)![]()
Het zonnetje wil erdoor komen hier![]()
Boris, hoe is het met Evy? Luistert ze nog een beetje naar je, of loop je nog steeds onder de plak
Welk rest. ga je ook alweer kloddertje?
Wij gaan dinsdag en zaterdag, en dan ga ik donderdagavond ook nog naar het theater in IJmuiden
Zo'n vermoeden had ik alquote:borisz, Evy liegt continue tegen je hoor
Zegt ze 3 minuten, dan zijn het er 3,5. Mag je 2 minuten wandelen dan is het er soms maar 1. Ze zegt na 20 seconden al dat je er al een minuutje op hebt zitten. Etc.
kijk nu dan.... de eerste blonde actie van mij in 2009quote:Op zondag 1 maart 2009 12:11 schreef Bluezz het volgende:
Balen isa
Kloddertje, ik vergeet steeds het wat eten we topic
*MK een strip van die pillen steelt van Mieke of Tezz en aan Isa geeftquote:Op zondag 1 maart 2009 12:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik bèn op bed en ik lig al 4 uur wakker. Het heeft weinig nut nog meer wakker te gaan liggen
Hoezo zou het opvallen?quote:Op zondag 1 maart 2009 12:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Pobleem opgelostGewoon de USB-kabel er weer uitgetrokken
![]()
Het enige probleem is dat er nu geen papier meer in de printer zit, zou het opvallen?![]()
Maaaaaaaaaaaar ik heb uiteindelijk wel het receptje wat ik graag wilde hebben
Goedemiddag iedereen....quote:Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef Isabeau het volgende:
borisz, Evy liegt continue tegen je hoor
Zegt ze 3 minuten, dan zijn het er 3,5. Mag je 2 minuten wandelen dan is het er soms maar 1. Ze zegt na 20 seconden al dat je er al een minuutje op hebt zitten. Etc.
Ik kan niet slapen. Ik lig al vanaf 8 uur wakkeren ik moet over 4 uur alweer uit bed. Dat wordt een slopend nachtje vannacht.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Oooo, graag, MK
Ga je vandaag nog iets supers kopen voor jezelf en je lief, MK? Of heb ik daar overheen gelezen. Ben beetje moe
De kat hier heeft gekotst, normaal leg ik daar een stukje keukenrol overheen, netals met dode muizen.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:18 schreef kres het volgende:
Ben ik de enige met veel te drukke poezels in huis ? Heb het idee dat ze heel goed weten dat de lente is begonnen..
Bellefleur ligt boven te ronken dus nee die rustigquote:Op zondag 1 maart 2009 12:18 schreef kres het volgende:
[..]
Ben ik de enige met veel te drukke poezels in huis ? Heb het idee dat ze heel goed weten dat de lente is begonnen..
In haar eetbakje... ? Jakkie..quote:Op zondag 1 maart 2009 12:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
De kat hier heeft gekotst, normaal leg ik daar een stukje keukenrol overheen, netals met dode muizen.
Maar poezebeest heeft nu netjes in haar eetbakje gekotst
kattenkots opruimen is voor cnkquote:Op zondag 1 maart 2009 12:24 schreef kres het volgende:
[..]
In haar eetbakje... ? Jakkie..Ach ja wel zo makkelijk opruimen...
Ik heb die van mij maar lekker naar buiten gebonjoured... Werd helemaal maf van ze..
quote:
Oh je verklaart hem voor dood en legt er een wit laken overheen..quote:Op zondag 1 maart 2009 12:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
kattenkots opruimen is voor cnkserieus daar begin ik niet aan
quote:
Dat duurt nog ffquote:Op zondag 1 maart 2009 12:18 schreef kres het volgende:
[..]
Jaa dat was op frontpage ook al te lezen....quote:Op zondag 1 maart 2009 12:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat duurt nog ff
http://vroegevogels.vara.nl/Nieuws.123.0.html
gammel als een gieter?quote:Op zondag 1 maart 2009 12:39 schreef Tezz het volgende:
Pffff ben straks even terug naar bed gegaan en ben nu zo gammel als een gieter. Blegh.
ik ga nu terug naar bed geloof ikquote:Op zondag 1 maart 2009 12:39 schreef Tezz het volgende:
Pffff ben straks even terug naar bed gegaan en ben nu zo gammel als een gieter. Blegh.
Zo'n metalen gieter die al 8 jaar buiten in de regen staat...? (want dat staat zo leuk in de tuin....quote:Op zondag 1 maart 2009 12:39 schreef Tezz het volgende:
McGuyverquote:Op zondag 1 maart 2009 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohh en als ik weer wakker ben dan wil ik dat jullie een tof diner hebben samengesteld![]()
McGuyveren in de keuken!
serieus....hellup!!!!quote:Op zondag 1 maart 2009 12:44 schreef kres het volgende:
[..]
McGuyver![]()
![]()
Die moet weer terug op de buis....
Ik vond die 'gieter' wel leuk klinken, woehaha....quote:Op zondag 1 maart 2009 12:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
gammel als een gieter?
Hoe vond je smaken verschillen van deze week?
* Bluezz gaat eens douchen/aankleden en een frisse neus halen buiten
20 à 25 minuten op 200 graden? Gokje, dat doe ik met de meeste bladerdingen!quote:Op zondag 1 maart 2009 15:31 schreef maok het volgende:
Hmm, hoe lang zouden kaneelrolletjes (van bladerdeeg) in de oven moeten?
Jupsquote:Op zondag 1 maart 2009 15:36 schreef maok het volgende:
Oke, dankje. Ze zitten er nu 9 minuten in, nog even wachten dus.
Whehequote:Op zondag 1 maart 2009 16:02 schreef maok het volgende:
Mislukt.
Maar ze zijn wel bruin:
[ afbeelding ]
Yep!quote:
quote:Op zondag 1 maart 2009 17:37 schreef Leintjeuh het volgende:
Klinkt lekker. Mijn biologische klok zegt dat t etenstijd is
Probeer de volgende keer eens op 175 gradenquote:Op zondag 1 maart 2009 16:02 schreef maok het volgende:
Mislukt.
Maar ze zijn wel bruin:
[ afbeelding ]
Fuck. Dat red ik niet. Ben nooit op tijd in Bluezzdaalquote:Op zondag 1 maart 2009 17:45 schreef Bluezz het volgende:
We eten rond kwart over 6 kinderen, ik zet wel een bordje bij
quote:Op zondag 1 maart 2009 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
sinds het uit is met mijn ex heb ik aanmerkelijk minder last van grijze haren en mijn ex juist meer.Goeie verdeling natuurlijk.
En de gevreesde ziekte : grijze stip ook nog niet opgedoken?quote:Op zondag 1 maart 2009 18:39 schreef Stereotomy het volgende:
sinds het uit is met mijn ex heb ik aanmerkelijk minder last van grijze haren en mijn ex juist meer.Goeie verdeling natuurlijk.
Zwart-maar-als-je-de-onderkant-er-af-snijdt-wel-eetbaar. (maar toch maar niet mee genomen om door anderen op te laten eten)quote:Op zondag 1 maart 2009 16:04 schreef freecell het volgende:
[..]
Whehe
Zijn ze zwart-maar-eetbaar of zwart-vies-weggooien ?
maOk joh het is hier tofquote:Op zondag 1 maart 2009 18:57 schreef maok het volgende:
Zwart-maar-als-je-de-onderkant-er-af-snijdt-wel-eetbaar. (maar toch maar niet mee genomen om door anderen op te laten eten)
Hallo trouwens mensen, ik kom hier normaal nooit. Maar volgens mij is het hier wel gezellig of niet?
Ik zou m de tafel gunnen en er vandoor gaan met de babyquote:Op zondag 1 maart 2009 19:16 schreef maok het volgende:
Ik geloof dat ik de situatie even moet uitleggen. Na de dienst werd er opgeruimt en toen ik een tafel wilde opruimen moest ik hem van een jongen weer neerzetten zodat hij hem op kon ruimen (blijbaar mogen vrouwen geen tafels sjouwen), maar hij had een baby vast, die moest ik dus maar even vasthouden.
quote:Op zondag 1 maart 2009 17:45 schreef Bluezz het volgende:
We eten rond kwart over 6 kinderen, ik zet wel een bordje bij
Geef mij die tafel dan maar, die poept tenminste zn broek niet volquote:Op zondag 1 maart 2009 19:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik zou m de tafel gunnen en er vandoor gaan met de baby![]()
*zucht* babies
Dus als Lein jou een tafel geeft, dan geef jij Lein een baby?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geef mij die tafel dan maar, die poept tenminste zn broek niet vol
het was wel een halfbloedje hoorquote:Op zondag 1 maart 2009 19:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een tafel over jaquote:Op zondag 1 maart 2009 19:33 schreef kaasplankje het volgende:
Heej, dude. Heb je toevallig eenquote:Op zondag 1 maart 2009 19:41 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus als Lein jou een tafel geeft, dan geef jij Lein een baby?![]()
Lein! Lein!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. over voor me?![]()
Moedersquote:Op zondag 1 maart 2009 19:42 schreef maok het volgende:
het was wel een halfbloedje hoor![]()
Maar de moeder kwam er al weer aan en ze wilde haar zoon graag terug (die jongen was trouwens niet de vader, die had de baby ook alleen maar vast, een beetje baby's van anderen weg geven)
freecell heeft geen baby, die heeft een kaboutertjequote:Op zondag 1 maart 2009 19:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Moedersdie motten altied hun koters terug. Freecell is er ook zo een
Als je daar allergisch voor bent mss wel?quote:Op zondag 1 maart 2009 20:11 schreef Bluezz het volgende:
Kan je van geurende voorjaarsbloemen in je huis hoofdpijn, droge strot, verstopte neus en prikkende ogen krijgen? Dubbele narcisjes zijn het
Het is niet te hopen. Dat is juist zo leuk in huis!quote:Op zondag 1 maart 2009 20:11 schreef Bluezz het volgende:
Kan je van geurende voorjaarsbloemen in je huis hoofdpijn, droge strot, verstopte neus en prikkende ogen krijgen? Dubbele narcisjes zijn het
Nou, stuk of 3? En Kaasplankje kennende worden dat er... 0quote:Op zondag 1 maart 2009 20:05 schreef Duderinnetje het volgende:
We kunnen een tafel-inzamelactie beginnen!
Hoeveel baby'stafels wil je Lein?
quote:Op zondag 1 maart 2009 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
Als je daar allergisch voor bent mss wel?
Ze staan nu beneden in het halletje bij de voordeur, en mijn klachten beginnen te verdwijnenquote:Op zondag 1 maart 2009 20:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Het is niet te hopen. Dat is juist zo leuk in huis!
Hè kut. Nou ja, wel fijn dat je klachten vedwijnen, dat wel natuurlijk.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Ze staan nu beneden in het halletje bij de voordeur, en mijn klachten beginnen te verdwijnen![]()
Dus toch
Mijn poetjes zijn niet sielug!quote:Op zondag 1 maart 2009 21:52 schreef Stereotomy het volgende:
Zelf vind ik huisdieren ook zielig, maar dat snappen huisdiereneigenaars ook weer niet.
Eet je dat aan een tafel of aan een baby?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zit aan een kaasplankje![]()
Sorry Lein!
Ik ben van Team Tafel en niet zo van Team Baby. (Kwamen kinderen met meteen dertien jaar op de wereld, dan ruilde in volgaarne een paar tafeltjes in. Maar zo lang kinderen als baby's komen, eet ik mijn kaasplankje aan een tafel.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Eet je dat aan een tafel of aan een baby?![]()
Mijn xien is ook nie zielig, ze kan de hele wereld omzwerven, maar ze kiest toch voor 3 tuinen, een balkon en weer veilig in jezus mammies armen
oh, en hoi trouwens!quote:Op zondag 1 maart 2009 22:45 schreef AKnynke het volgende:
zeg dude, hoe zou ik een propedeuse in Journalistiek vertalen in het engels in m'n sollicitatiebrief, voor een plek waar ze journalistieke ervaring verwachten?
Oeh ik heb geen idee...quote:Op zondag 1 maart 2009 22:45 schreef AKnynke het volgende:
zeg dude, hoe zou ik een propedeuse in Journalistiek vertalen in het engels in m'n sollicitatiebrief, voor een plek waar ze journalistieke ervaring verwachten?
nee, volgens mij niet. Ik heb er maar 'first-year degree' in Journalism van gemaakt. Aan de University of Applied Sciences Windesheim, in Zwolle.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oeh ik heb geen idee...
Is er in het buitenlands iets vergelijkbaars als een P?
nu bezig met voor birma een brief ana het schrijven. Al gesolliciteerd in Libanon, Kosovo, Cairo en Den Haag...quote:Op zondag 1 maart 2009 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
En hoi terug!![]()
Ga je naar Birma?
(Ja ik lurk óveral!)
Nou, lijkt me prima toch?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
nee, volgens mij niet. Ik heb er maar 'first-year degree' in Journalism van gemaakt. Aan de University of Applied Sciences Windesheim, in Zwolle.
In het buitenland maken ze dat onderscheid niet. Hoger onderwijs is 'university'. In maar heel weinig landen hebben ze een scheiding tussen theoretische en praktische leerweg in het hoger onderwijs.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:52 schreef k_man het volgende:
Windesheim is toch helemaal geen universiteit?
Birma... hmm, dat zou ook wel in mijn rijtje bestemmingen passen. Libanon trouwens ook.
dat ligt in Nederland, en tis wat te laat om m'n ouders te bellen. En die moeten dan in dozen graven enzo...quote:Op zondag 1 maart 2009 22:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou, lijkt me prima toch?
Zou het niet in Engels op je P-certificaat staan anders?
En wat leuk dat je weer gaat globetrotteren! wat vindt je vriend ervan? Want jullie moeten elkaar dan wel weer even missen waarschijnlijk.
Ik vind jullie wel een avontuurlijk stel hoor, leuk!quote:Op zondag 1 maart 2009 22:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
dat ligt in Nederland, en tis wat te laat om m'n ouders te bellen. En die moeten dan in dozen graven enzo...
tsja, we zullen elkaar toch moeten missen waarschijnlijk volgend jaar. Hij is dit jaar klaar met z'n master en gaat een phd doen. De vraag is alleen waar. Hij heeft gesollicteerd in Stockholm (wat wel tofzou zijn), maar t kan ook zijn dat het bremen of berlijn of iets anders wordt. We zullen zien.
En de stage is maar voor 4-5 maand....
valt wel mee hoor. Maar, t hoort ook wel een beetj bij het veld natuurlijk. Ook wel gek hoor, maakt de toekomst heel onzeker, maar ook wel weer leuk!quote:Op zondag 1 maart 2009 22:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind jullie wel een avontuurlijk stel hoor, leuk!
En waar ligt dan de grens van wat we 'hoger' onderwijs vinden? Is dat alles na de middelbare school? Maw, is mbo ook 'university'?quote:Op zondag 1 maart 2009 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In het buitenland maken ze dat onderscheid niet. Hoger onderwijs is 'university'. In maar heel weinig landen hebben ze een scheiding tussen theoretische en praktische leerweg in het hoger onderwijs.
Nee, hoger onderwijs is HBO en universiteit.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
En waar ligt dan de grens van wat we 'hoger' onderwijs vinden? Is dat alles na de middelbare school? Maw, is mbo ook 'university'?
Nee. Ze maken het onderscheid wel. Op m'n CV staat m'n gewone universitaire opleiding als University erop. (wat een shit Nederlands, ik begin het te verleren!). Maar, m'n P in journalistiek was aan een hogeschool. Omdat het geen universiteit is, maar ik er ook dus niet gewoon hogeschool op kan zetten wordt dat dus wat anders. toegepaste wetenschap komt overeen met hogeschool. vandaar.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:59 schreef k_man het volgende:
[..]
En waar ligt dan de grens van wat we 'hoger' onderwijs vinden? Is dat alles na de middelbare school? Maw, is mbo ook 'university'?
Het wordt een beetje Amerikaans zo, hè? Een academische titel roept vooral de vraag op wáár die titel behaald is; Harvard, Yale of de universiteit op de hoek van de straat.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:54 schreef Stereotomy het volgende:
Hogescholen kunnen University of Applies Sciences of University of Professional Education worden genoemd.
Samen met de BaMa natuurlijk weer de teloorgang van naam voor Nederlandse universiteiten.
Ja, dat lijkt me juist leuk. En je begrijpt elkaar daarin, dat scheelt.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:57 schreef AKnynke het volgende:
[..]
valt wel mee hoor. Maar, t hoort ook wel een beetj bij het veld natuurlijk. Ook wel gek hoor, maakt de toekomst heel onzeker, maar ook wel weer leuk!
Dus middelbaar onderwijs is weer iets anders dan middelbare school? Wat een chaos.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee, hoger onderwijs is HBO en universiteit.
MBO is middelbaar onderwijs.
Nou nou, dat is wel erg gortig. Even opkomen voor mijn HBO-studenten hoor.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt een beetje Amerikaans zo, hè? Een academische titel roept vooral de vraag op wáár die titel behaald is; Harvard, Yale of de universiteit op de hoek van de straat.
Geen idee. Misschien valt dat wel onder hetzelfde. Maar MBO kan je niet meteen na de basisschool doen toch? Of wel?quote:Op zondag 1 maart 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus middelbaar onderwijs is weer iets anders dan middelbare school? Wat een chaos.
zo amerikaans is dat niet, dat is ook heel europees. Een bepaalde titel aan een bepaalde universiteit is veel maar waard dan dezelfde titel aan een andere universiteit. Ik had ook m'n master in Utrecht kunnen gaan halen. Hetzelfde department daar heeft veel minder naam dan m'n department hier. Wat heel wat scheelt op een CV!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt een beetje Amerikaans zo, hè? Een academische titel roept vooral de vraag op wáár die titel behaald is; Harvard, Yale of de universiteit op de hoek van de straat.
Nee, dan doe je VMBO. Waarbij de V voor Voorbereidend staat, volgens mij. Analoog aan het VWO.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Geen idee. Misschien valt dat wel onder hetzelfde. Maar MBO kan je niet meteen na de basisschool doen toch? Of wel?
Nou ja, binnen Nederland waren we dat niet echt gewend, toch? Of je nou Bouwkunde deed in Delft of Eindhoven, rechten in Nijmegen, Maastricht of Leiden... voor je CV maakte dat niet zo heel veel uit. Het wordt toch anders als je Bouwkunde hebt gestudeerd in Zwolle, of rechten in Deventer.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
zo amerikaans is dat niet, dat is ook heel europees. Een bepaalde titel aan een bepaalde universiteit is veel maar waard dan dezelfde titel aan een andere universiteit. Ik had ook m'n master in Utrecht kunnen gaan halen. Hetzelfde department daar heeft veel minder naam dan m'n department hier. Wat heel wat scheelt op een CV!
quote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef k_man het volgende:
Goed, ik ben een verzuurde zeikerd wat dat betreft. Zo eentje die het een beetje aandoenlijk vindt als scholieren die een hbo-opleiding doen beweren dat ze student zijn aan een hogeschool, of daar zelfs afgestudeerd zijn. Ik heb die hele ing.-titel ook nooit begrepen.
HBO-studenten studeren toch ook?quote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef k_man het volgende:
Goed, ik ben een verzuurde zeikerd wat dat betreft. Zo eentje die het een beetje aandoenlijk vindt als scholieren die een hbo-opleiding doen beweren dat ze student zijn aan een hogeschool, of daar zelfs afgestudeerd zijn. Ik heb die hele ing.-titel ook nooit begrepen.
Ja zo zal het wel zitten inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, dan doe je VMBO. Waarbij de V voor Voorbereidend staat, volgens mij. Analoog aan het VWO.
Dus MBO zou dan inderdaad wel middelbaar onderwijs zijn, maar geen middelbare school.
Studeer ze steer!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
In plaats van te discussieren over studeren ga ik nu ff studeren. Da's iets beter voor m'n toekomst.
DoeiSucces Nynke!
tis al klaar! T vriendje doet nu een spelling en dat soort zaken check, even wachten op positief antwoord van een prof of ie reference wil zijn en het kan de deur uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:14 schreef Stereotomy het volgende:
In plaats van te discussieren over studeren ga ik nu ff studeren. Da's iets beter voor m'n toekomst.
DoeiSucces Nynke!
Nee. Maar als beetje academci is het niet meer genoeg denk ik om puur binnen nederland te kijken.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou ja, binnen Nederland waren we dat niet echt gewend, toch? Of je nou Bouwkunde deed in Delft of Eindhoven, rechten in Nijmegen, Maastricht of Leiden... voor je CV maakte dat niet zo heel veel uit. Het wordt toch anders als je Bouwkunde hebt gestudeerd in Zwolle, of rechten in Deventer.
komt voor de bakker!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Truste Nynke, laat je nog weten hoe het afloopt?
Ik heb er ook helemaal geen probleem mee hoor. Het is hoogstens mild amusant. In mijn ogen zijn het geen afstudeerders, maar schoolverlaters. Geen studenten, maar scholieren. Het begrip 'studeren' is nogal aan deflatie onderhevig.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:13 schreef Duderinnetje het volgende:
HBO-studenten studeren toch ook?
De mijne wel hoor. Net zo hard als mijn VU-ers. Ik snap je probleem niet zo...?
Een boek uit je hoofd leren is dan ook niet bepaald de academische manier van doen, dat associeer ik juist meer met hbo.quote:Of je moet een boel boeken uit je kop leren als een betere vaardigheid beschouwen dan theorie toepassen.
Hangt een beetje van je richting af, denk ik. Sommige studies zijn tamelijk universeel toepasbaar, maar voor andere ligt dat moeilijker. Juridische kennis is bijv van land tot land nogal verschillend. Wellicht zit de beste opleiding tot advocaat in Amerika, maar de daar opgedane kennis zou hier toch lastiger toepasbaar zijn dan die uit Nijmegen.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:18 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee. Maar als beetje academci is het niet meer genoeg denk ik om puur binnen nederland te kijken.
Eindhoven.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:26 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je in Delft of Eindhoven gestudeerd, k_man?
W-Hoog Betonprijs 1973 jah!quote:Op zondag 1 maart 2009 23:30 schreef k_man het volgende:
Ach, ik ben er niet zo rouwig om dat ik weg ben uit Eindhoven.
quote:Op zondag 1 maart 2009 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb er ook helemaal geen probleem mee hoor. Het is hoogstens mild amusant. In mijn ogen zijn het geen afstudeerders, maar schoolverlaters. Geen studenten, maar scholieren. Het begrip 'studeren' is nogal aan deflatie onderhevig.
[..]
Een boek uit je hoofd leren is dan ook niet bepaald de academische manier van doen, dat associeer ik juist meer met hbo.
Uiteraard hebben we beide nodig, zijn beide waardevol und so weiter, maar er is niet voor niets een onderscheid tussen het een en het ander. Er is niks mis met een hbo-opleiding, maar wees daar dan tevreden mee ipv het te doen voorkomen alsof het gelijk is aan een universiteit. Dat is het niet.
[/verwaande kwast]
Om met een sjeik uit Dubai te spreken: 'niet iedereen die paard rijdt, is een jockey.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:
En aan de uni is het weldegelijk vaak boekjes stampen. Je zou het wellicht anders willen zien, maar dat is het helaas niet. Ik heb VU-studenten die dikke boeken media-geschiedenis kunnen oplepelen, maar als je dan vraagt: 'Wat is er momenteel gaande met NRC en PCM?' dan staren ze je glazig aan. "In welk hoofdstuk staat dat?"
Dan begrijp je me verkeerd. Ik voel me niet superieur aan mensen met een andere opleiding. Een goede timmerman kan allerlei dingen die ik niet kan en ook nooit zal kunnen, zelfs al ga ik daar heel erg m'n best voor doen. Ik kan daar veel bewondering voor hebben en me eraan ergeren dat ik (daarmee vergeleken) zo'n onhandige kluns ben. Het wordt alleen een beetje vreemd als de timmerman straks ook vertelt dat ie is afgestudeerd na z'n studie houtbewerken.quote:Maar goed, ik hou van al mijn studenten en ik waardeer het enorm dat doeners doen en denkers denken. Ik vind daar een waarde-oordeel aanhangen heel onverstandig en onsympathiek ook, ergens. Een superioriteitsgevoel is vaak een teken van onzekerheid, dat weet je hè?![]()
Eigenlijk zegt die zin al genoeg. En ik snap de vergelijking niet. HBO en uni zijn ons hoger onderwijs. gestoeld op twee leergangen: doeners en denkers. Wat heeft een timmerman die vanalles zou beweren daarmee te maken? Volgens mij doen timmermannen geen HBO en is je vergelijking dus ook niet correct.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Om met een sjeik uit Dubai te spreken: 'niet iedereen die paard rijdt, is een jockey.
[..]
Dan begrijp je me verkeerd. Ik voel me niet superieur aan mensen met een andere opleiding. Een goede timmerman kan allerlei dingen die ik niet kan en ook nooit zal kunnen, zelfs al ga ik daar heel erg m'n best voor doen. Ik kan daar veel bewondering voor hebben en me eraan ergeren dat ik (daarmee vergeleken) zo'n onhandige kluns ben. Het wordt alleen een beetje vreemd als de timmerman straks ook vertelt dat ie is afgestudeerd na z'n studie houtbewerken.
Desondanks zit er qua intellectuele uitdaging - als het goed is - wel een verschil tussen hogeschool en universiteit. Net zoals er daarvoor verschil zat tussen VWO en HAVO.
De verzorgende in het demente bejaardentehuis.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Wie van de twee is beter bezig, in jouw ogen? Wie van de twee staat bovenaan en moet maatschappelijk hoger op de ladder staan?
Ja die sowieso! Dat zouden onze grootverdieners moeten zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:13 schreef golfer het volgende:
[..]
De verzorgende in het demente bejaardentehuis.
Grappig met welke voorbeelden jij komt om aan te tonen dat je écht geen onderscheid maakt!quote:Op maandag 2 maart 2009 00:28 schreef k_man het volgende:
Volgens mij snap je inderdaad niet wat ik probeer te zeggen. Misschien ben ik niet duidelijk, misschien is er enige preoccuptatie bij jou. Volgens mij zeggen we namelijk grotendeels hetzelfde: er is een duidelijk verschil tussen hbo en universiteit, doch dat maakt de een niet 'beter' dan de ander.
Net zoals de leerling houtbewerken doet de hbo-scholier een andere opleiding dan de student aan de universiteit. De leerling houtbewerken zal echter nooit zeggen dat ie binnenkort 'afstudeert'. Als we het erover eens zijn er niks mis is met een hbo-opleiding, waarom voelt men dan kennelijk toch de neiging om terminologie te gaan gebruiken die van oudsher bij de academische wereld hoort? Dat wekt verwondering.
Als je zelf hbo en universiteit typeert als respectievelijk doeners en denkers, zeg ik dan iets geks als ik beweer dat hbo intellectueel minder uitdagend is?
Wat betreft het maatschappelijk hoger op de ladder staan; dat is wel duidelijk. Ook al acht je de ene mens niet 'hoger' of 'beter' dan ander, de economie maakt wel onderscheid in waardering. Academici verdienen gemiddeld genomen meer dan hbo-schoolverlaters. Kennelijk worden hun kennis en vaardigheden toch hoger aangeslagen.
Ik denk dat ik heel zeker weet dat ik de toon van k-man nogal aanmatigend vind.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:38 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen, Dude en k_man. Jullie hebben allebei een punt, maar het gaat eigenlijk niet over hetzelfde onderwerp. Al denken jullie van wel.
Zeg, hou nou eens even op! Ik gebruik dat woord, maar jij bent nogal van het onderscheid, of niet? HBO-scholieren, academici die meer verdienen en dus belangrijker zijn, HBOérs die niet moeten doen alsof ze studeren... je hebt het H-woord alleen niet letterlijk genoemd. Nu doe je echt een beetje flauw k-man en dat weet je best.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:41 schreef k_man het volgende:
Een beetje chargeren om een punt over te brengen ja. Het zijn verschillende type opleidingen. Doe dan niet geforceerd of ze gelijk zijn.
Jij bent hier de enige die steeds terugkomt op een hiërarchie.
Zie boven. je spreekt een énorm waardeoordeel uit telkens. Niks niet dat er slechts een verschil is. Je loopt over van oordeel. Lees je eigen posts anders even terug. (ik heb geen zin om ze te gaan quoten)quote:Ik heb slechts beweert dat er verschil is, niet dat het één iemand tot een beter mens maakt dan het ander. Kennelijk wil je wel graag iets dergelijks in mijn post lezen. Dat is uiteraard jouw goed recht.
quote:Op zondag 1 maart 2009 23:07 schreef k_man het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2009 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb er ook helemaal geen probleem mee hoor. Het is hoogstens mild amusant. In mijn ogen zijn het geen afstudeerders, maar schoolverlaters. Geen studenten, maar scholieren. Het begrip 'studeren' is nogal aan deflatie onderhevig.
[..]
Uiteraard hebben we beide nodig, zijn beide waardevol und so weiter, maar er is niet voor niets een onderscheid tussen het een en het ander. Er is niks mis met een hbo-opleiding, maar wees daar dan tevreden mee ipv het te doen voorkomen alsof het gelijk is aan een universiteit. Dat is het niet.
[/verwaande kwast]
quote:Op zondag 1 maart 2009 23:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Om met een sjeik uit Dubai te spreken: 'niet iedereen die paard rijdt, is een jockey.
[..]
Dan begrijp je me verkeerd. Ik voel me niet superieur aan mensen met een andere opleiding. Een goede timmerman kan allerlei dingen die ik niet kan en ook nooit zal kunnen, zelfs al ga ik daar heel erg m'n best voor doen. Ik kan daar veel bewondering voor hebben en me eraan ergeren dat ik (daarmee vergeleken) zo'n onhandige kluns ben. Het wordt alleen een beetje vreemd als de timmerman straks ook vertelt dat ie is afgestudeerd na z'n studie houtbewerken.
Desondanks zit er qua intellectuele uitdaging - als het goed is - wel een verschil tussen hogeschool en universiteit. Net zoals er daarvoor verschil zat tussen VWO en HAVO.
Toch maar gequote dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:28 schreef k_man het volgende:
Volgens mij snap je inderdaad niet wat ik probeer te zeggen. Misschien ben ik niet duidelijk, misschien is er enige preoccuptatie bij jou. Volgens mij zeggen we namelijk grotendeels hetzelfde: er is een duidelijk verschil tussen hbo en universiteit, doch dat maakt de een niet 'beter' dan de ander.
Net zoals de leerling houtbewerken doet de hbo-scholier een andere opleiding dan de student aan de universiteit. De leerling houtbewerken zal echter nooit zeggen dat ie binnenkort 'afstudeert'. Als we het erover eens zijn er niks mis is met een hbo-opleiding, waarom voelt men dan kennelijk toch de neiging om terminologie te gaan gebruiken die van oudsher bij de academische wereld hoort? Dat wekt verwondering.
Wat betreft het maatschappelijk hoger op de ladder staan; dat is wel duidelijk. Ook al acht je de ene mens niet 'hoger' of 'beter' dan ander, de economie maakt wel onderscheid in waardering. Academici verdienen gemiddeld genomen meer dan hbo-schoolverlaters. Kennelijk worden hun kennis en vaardigheden toch hoger aangeslagen.
Had vandaag mijn ouders willen bellen, maar heb dat niet gedaan.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat is er steerke?
Gaat het studeren wel goed?
Wat is dat toch altijd weer een punt. Waarom valt je dat zo zwaar steer?quote:Op maandag 2 maart 2009 00:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Had vandaag mijn ouders willen bellen, maar heb dat niet gedaan.
Heb ze weinig te vertellen.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd weer een punt. Waarom valt je dat zo zwaar steer?
Ja, ik maak onderscheid, net zoals jij onderscheid maakt. Je typeert de één als doener, de ander als denker. De één schrijft een stuk over de kroegbaas, de ander houdt een theoretische verhandeling. Er is dus verschil. Er is ook verschil tussen mannen en vrouwen, tussen Friezen en Limburgers, tussen kleuters en bejaarden. Daarmee spreek ik geen waardeoordeel uit, hoewel dat kennelijk is wat je steeds wilt lezen.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Zeg, hou nou eens even op! Ik gebruik dat woord, maar jij bent nogal van het onderscheid, of niet? HBO-scholieren, academici die meer verdienen en dus belangrijker zijn, HBOérs die niet moeten doen alsof ze studeren... je hebt het H-woord alleen niet letterlijk genoemd. Nu doe je echt een beetje flauw k-man en dat weet je best.
Maar dan zit de frustratie toch eigenlijk bij jou en niet bij hen? Zo'n telefoontje is misschien vooral een confrontatie met je eigen onzekerheden en gebrek aan eigenwaarde?quote:Op maandag 2 maart 2009 01:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb ze weinig te vertellen.Zou ze graag vertellen dat ik afgestudeerd ben, ga trouwen en zwanger ben van een kind, maar helaas.
en ik weeeeet wel dat ze alleen van me willen horen dat het goed met me gaat
Zie de quotes. Als je dan nog beweert dat je er geen waarde-oordeel aanhangt, is het wat mij betreft helemaal prima zo.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, ik maak onderscheid, net zoals jij onderscheid maakt. Je typeert de één als doener, de ander als denker. De één schrijft een stuk over de kroegbaas, de ander houdt een theoretische verhandeling. Er is dus verschil. Er is ook verschil tussen mannen en vrouwen, tussen Friezen en Limburgers, tussen kleuters en bejaarden. Daarmee spreek ik geen waardeoordeel uit, hoewel dat kennelijk is wat je steeds wilt lezen.
Dat academici meer verdienen is een feit. Dat ze dús belangrijker zouden heb ik niet beweerd. Jij vroeg naar de plaats op de maatschappelijke ladder. Als je die plaats in geld uitdrukt staan academici een trede hoger, maar maakt dat ze belangrijker? Ik zou het niet weten eigenlijk.
Dat is waar.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat de frustratie niet bij mij lag.
Ik kan er weinig anders op zeggen dan dat je die posts kennelijk leest met een perceptie die niet strookt met mijn intenties.quote:Op maandag 2 maart 2009 00:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Toch maar gequote dus.![]()
Ik zou zelf nooit op die manier over mensen denken en spreken. Heel maf vind ik dat. Ik denk zo niet eens over mensen na eigenlijk.
Bedoel je hier nu meer dat je je ouders mist of juist niet?quote:Op maandag 2 maart 2009 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Ach, 't is ook net als met de ex, als die niet 400 meter naast me zou wonen zou ik haar ook meer missen denk ik, ook al praat ik niet zo vaak meer met haar.
Nou, dat ik wat vaker met ze moet gaan praten voordat het over een jaar of 20 niet meer kan, zeg maar.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bedoel je hier nu meer dat je je ouders mist of juist niet?
Of mis ik het gehele punt?
Je hebt in die een van die quotes nota bene een zin vet gemaakt waarin ik aangeef dat ik me niet superieur voel tov mensen met een ander type opleiding. Het is me een raadsel hoe je daarmee wilt aantonen dat ik stiekem toch het tegenovergestelde vind.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zie de quotes. Als je dan nog beweert dat je er geen waarde-oordeel aanhangt, is het wat mij betreft helemaal prima zo.
Waar is dat uit?quote:Op maandag 2 maart 2009 01:15 schreef Stereotomy het volgende:
Over kennis:
Leon Tolchinsky is een schoolmeester, die de niet zo slimme Sophia vóór het uur om is moet onderwijzen. Dat lukt hem echter nauwelijks.
Leon: (hij schreeuwt) Ik heb er genoeg van. Sofia, je moet ophouden met mij vragen te stellen. Onze tijd is bijna om.
Sofia: hoe moet ik dan iets leren?
Leon: Sofia, je moet antwoorden op wat ik vraag, niet met waar je wilt dat ik op antwoord.
Sofia: dan leer ik alleen wat jij wilt dat ik weet. Waarom kan ik niet leren wat ik wil weten?
Leon: omdat wat jij wilt weten geen praktische waarde heeft. Wat ik je wil leren is waardevolle kennis.
Sofia: Is weten hoe jij als kleine jonge was dan geen waardevolle kennis?
Leon: natuurlijk niet. Da’s van geen enkele betekenis.
Sofia: maar het is veel boeiender dan dat wat van betekenis is.
Leon: maar ik probeer je niet te boeien. Ik probeer je te onderwijzen.
Sofia: weet ik. Toch lukt het je niet om mij te onderwijzen, maar weet je me wel steeds te boeien. Dat vind ik veelbetekenend.
.... twee scenes later gaan ze trouwen.
Er is ook nog zoiets als de toon die de muziek maakt. Als je met dat oog even naar je eigen posts kijkt, zou het kunnen dat je een lichte oprisping voelt. Ik vind de manier waarop je over HBO-studenten praat vrij hautain én tegelijkertijd geestig. En je maakt vergelijkingen die niet eens hout snijden.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt in die een van die quotes nota bene een zin vet gemaakt waarin ik aangeef dat ik me niet superieur voel tov mensen met een ander type opleiding. Het is me een raadsel hoe je daarmee wilt aantonen dat ik stiekem toch het tegenovergestelde vind.
O jee, ik ben daar helemaal niet in thuis.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:21 schreef Stereotomy het volgende:
'Fools' van Neil Simon, een Broadway productie.
Gaat over een Russisch dorpje met een vloek. De vloek kan alleen verbroken worden als het meisje wordt onderwezen, of dat ze trouwt met een enge graaf. Maar dat wil ze niet, want ze is verliefd op Leon.![]()
Ik verklap het einde niet.![]()
8, 9 en 10 mei, kom kijken.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O jee, ik ben daar helemaal niet in thuis.
Heb je dat stuk ooit gespeeld?
O dit is hét stuk!quote:
Dat is waarschijnlijk de essentie. Je bent er klaarblijkelijk vast van overtuigd dat ik dingen op een bepaalde toon breng. Die toon is kennelijk ook nog eens zo ironisch dat ik precies het tegenovergestelde bedoel van wat ik zeg.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Er is ook nog zoiets als de toon die de muziek maakt.
Wat Isa van jouw posts vindt is prima, maar daar heb ik eigenlijk niet zo veel mee te maken, als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 2 maart 2009 01:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk de essentie. Je bent er klaarblijkelijk vast van overtuigd dat ik dingen op een bepaalde toon breng. Die toon is kennelijk ook nog eens zo ironisch dat ik precies het tegenovergestelde bedoel van wat ik zeg.
Die toon is er dus niet. Ik bedoel het zoals het er staat. Dat het niet als zodanig overkomt kan best aan mij liggen, hoewel Isa mijn posts kennelijk toch anders opvatte dan jij. Het is inherent aan geschreven tekst dat bepaalde intonaties niet overkomen, of door de lezer juist wel verondersteld worden, terwijl de schrijver het niet op die manier bedoeld had. Prima. Ik vind het alleen jammer dat je er vervolgens heilig van overtuigd blijft dat jouw interpretatie van mijn posts de juiste is, terwijl ik toch degene ben die ze heeft geschreven en weet uit welk oogpunt ze echt ontstaan zijn.
Probeer mij geen mening aan te praten die ik niet heb.
Het is fokking 2 uur 's nachts!quote:(er wordt in dit topic ook nauwelijks meer gereageerd)
Dit was al wat eerder aan de gang.quote:Op maandag 2 maart 2009 02:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het is fokking 2 uur 's nachts!
Verder valt er niet veel meer te reageren dan wat Isa zei.
Oh en ik lig nu in bed. Via mobiel internet.
Het is goed k-man.quote:Op maandag 2 maart 2009 02:18 schreef k_man het volgende:
Ik geef het op hoor. Je blijft het hebben over een bepaalde toon. Die toon is er alleen in jouw hoofd. Niet in het mijne.
Het is trouwens wel degelijk intonatie: de manier van spreken, met klemtonen en toonhoogtes, die maakt dat de betekenis overkomt en die mist in geschreven tekst. Connotatie is wat anders. Connotaties kun je ook in geschreven tekst hebben, intonaties niet.
Ik denk daar geen minuut over na en vind dit heerlijk, op FOK! Het is altijd jammer als mensen een goede discussie niet op waarde weten te schatten en er een beetje langsheen gaan ouwenelen, maar k-man deed het erg goed vond ik, super!quote:Op maandag 2 maart 2009 02:27 schreef Isabeau het volgende:
Zijn jullie nu naar bed?
En over dat discussiëren op fok en mensen die dat niet doen kan ik nog wel iets zeggen schrijven. Waar uiteindelijk ook voor mij de kneep ligt. Ik kan met woorden een aardige discussie voeren, compleet met onderbouwde argumenten en stellingname. Alleen lukt me dat niet op internet. Mijn vingers zweven dan over de toetsen, ik weet dat elk woord kàn en eventueel zal worden gewogen en als je iets verkeerds schrijft kan je daar weer op 'terug gepakt' worden. Direct, een dag of een jaar later. Ik durf niet. En ik ben al helemaal niet duidelijk in wat ik wil overbrengen als ik moet typen en daar over na mag denken. Hetgeen weer enorm tegenstrijdig klinkt. Ik kan met veel genoegen een discussie zoals jullie twee die kunnen voeren volgen, maar ik weet dat ik het nooit zo goed zal kunnen. Omdat ik niet durf. Omdat ik niet zo goed ben met het geschreven woord.
En als ik dan constateer dat jullie langs elkaar heen praten wil ik dat wel aangeven, maar frustreert het me mateloos dat ik nauwelijks kan uitleggen waar het dan misgaat in jullie communicatieJullie frustreren me! En die Estlandse man ook.
Alleen een 'ik' op de verkeerde plekquote:Op maandag 2 maart 2009 02:38 schreef Stereotomy het volgende:
Gaaf, als je blijft F5'en, kun je Isa's tekst gewoon real time geëdit zien worden
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 02:37 schreef Isabeau het volgende:
Moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik na je citaten met in bold aangegeven de woorden en zinssneden waar je over viel al beter begreep waarom je steeds terug kwam op je idee dat k_man een minderwaardig beeld heeft van hbo'ers tov de superieure academicus. Alleen denk ik dat k_man dat echt, serieus, niet zo ziet of bedoelt.
Jammer dat je ner niet van hebt genoten.quote:Op maandag 2 maart 2009 02:36 schreef Stereotomy het volgende:
goede discussies worden doorgaans wel op waarde geschat.
Dat geloven zoveel mensen joh.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |