abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:23:00 #1
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66517061
Ik heb sinds enige tijd een externe schijf (Network attached storage) van Lacie (Internet Space 1 TB).

Omdat ik deze ruimte toch nooit vol krijg (er staat nu misschien 100 GB data op), lijkt het me wel een fijn idee om er een image van mijn schijven op te zetten, zodat ik makkelijk gegevens kan terugzetten als dat nodig is (als Windows bijvoorbeeld niet meer wil opstarten). Is er gebruiksvriendelijk software om images te maken van mijn schijven? Ik ben geen complete leek, maar een beetje simpel wil ik het wel houden. En liefst freeware.

En dan de volgende vraag: is het mogelijk om deze vanaf een netwerkschijf terug te zetten? Dus wellicht met een bootable schijf opstarten (als Windows niet meer wil) en dan vanaf de netwerkschijf de images restoren en weer verder kunnen werken. Wederom liefst een beetje simpel in gebruik en freeware.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:40:19 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66548947
Succesvol topic wel weer.
pi_66576170
"Enjoy the silence" deed het 'm denk ik ;-)

Een image van je schijven zal wel lukken volgens mij, maar voor een image van je c:/ zou ik Norton Ghost oid gebruiken.
Zoek hier eens naar een stukje freeware, even de search daar gebruiken.

NasBackup bijvoorbeeld
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  maandag 2 maart 2009 @ 20:44:10 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_66630329