abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66899656
Bedankt voor de antwoorden.

Complex wereldje wel, dat lekker ruiken.
pi_66905396
Whoohoo, m'n L'Heure Bleue is binnen! Ik heb helaas geen foto's te laten zien want ik heb m'n camera uitgeleend, maar ik zal de beschrijving quoten die ik op Basenotes heb gepost:
quote:
Well, I received my bottle of LHB today and I'm very happy. The bottle is 80ml and it's in amazing mint condition and the box in near mint. Unfortunately I don't have my camera here since I lent it to a friend. I owe you some pictures! For now a description.

The bottle indeed has a ground glass stopper like Mr. Guerlain said so it's definitely pre-1968. It has the number 305 scratched on the bottom and it appears to have the acid-etched letters on the bottom but unfortunately the sticker on the bottom is placed exactly over where the baccarat logo is, though it's visible if you look at the bottle from the side. The sticker says that the bottle may not be sold for any price lower than the one indicated. Below that, the number 18 is stamped so I figure this bottle sold for FF18. The sticker also features the red marly horse logo that was used from 1930 to 1950. The eBay guide says that stickers were used from 1940 onwards and that contents of the bottle were indicated from 1950 onwards. Since my bottle does have a sticker but no contents, that should place it somewhere between 1940 and 1950. Guerlains factories were destroyed in the Second World War so I'm inclined to think that this bottle is from the early 1940s.

I haven't opened it yet because I'm waiting for the right time but since there's been some evaporation there's some smell coming from the bottle and it's truly unbelievable. It's unmistakably LHB but it's much darker, resinous and drier than the current formulations I've tried. The evaporation was the only thing that bummed me out a little bit. Judging from the pictures I thought that about 85-90 % had remained while in reality it's more like 75-80 %. But hey, I'm stil getting some 60-64ml of Vintage LHB parfum for a slightly lower price than 30ml current formulation would have set me back
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:32:51 #103
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_66905540
Zit er een atomizer op, of is het gewoon een dop? Ik vraag me altijd af hoeveel alcohol er verdampt in die 70 jaar. Mijn ouders hebben wat drank in de kast staan (we hadden vroeger een restaurant _! ) en terwijl ik opgroeide als klein kind, zag ik ieder jaar het niveau van de drank dalen, hoewel mijn ouders geheelonthouders zijn (echt ). Dus alcohol verdampt blijkbaar erg goed, ook met doppen/kurken erop.

Kan ook meteen verklaren dat die EdC van de Coq wellicht niet eens meer EdC-niveau is, maar wellicht EdP.
Confidence through competence
pi_66905566
Nogmaals, jaloersmakend! Goede deal ook gezien de huidige prijs.

De CB is zojuist op de post gegaan, zal overmorgen aankomen, hopelijk intact!
pi_66906075
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:32 schreef Stereotomy het volgende:
Zit er een atomizer op, of is het gewoon een dop? Ik vraag me altijd af hoeveel alcohol er verdampt in die 70 jaar. Mijn ouders hebben wat drank in de kast staan (we hadden vroeger een restaurant _! ) en terwijl ik opgroeide als klein kind, zag ik ieder jaar het niveau van de drank dalen, hoewel mijn ouders geheelonthouders zijn (echt ). Dus alcohol verdampt blijkbaar erg goed, ook met doppen/kurken erop.

Kan ook meteen verklaren dat die EdC van de Coq wellicht niet eens meer EdC-niveau is, maar wellicht EdP.
Het is een stopperfles, dus een dop. Ik denk dat je (iig deels) gelijk hebt wat betreft de Eau du Coq, zeker aangezien die fles ook al open is.

@LKS: thanks, ik ben benieuwd Heb je de MKK ontvangen?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:55:18 #106
55709 Stereotomy
pi_66906334
Well, hoe dan ook, geweldige vondst voor jou! Dat je er nog minstens 5 jaar mee mag doen.
pi_66906802
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:48 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

@LKS: thanks, ik ben benieuwd Heb je de MKK ontvangen?
Zat nog niet in de post vanmiddag, dus zal morgen wel aankomen!
pi_66917071
Beste lezers,

In mijn queeste naar 1 of 2 geurtje(s) om de zomer mee door te komen (ik ben niet zo ervaren) ben ik een aantal dagen wezen neuzen op basenotes.net. Na wat rondkijken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een aantal geurtjes zou willen uitproberen, maar de enige site waar ze samples van veel geurtjes verkopen (theperfumedcourt.com) is erg duur, en daar ik een arme scholier ben zoek ik hier alternatieven voor.
Een aantal mainstream geuren die ik zou willen uitproberen zijn:
Terre d'Hermes
no. 6/bottled van boss
Vetiver van Guerlain
Cool water ( ik weet het, maar ik wil toch weten hoe hij ruikt )

Verder lijken de volgende minder mainstream geurtjes mij ook wat:
Encre Noir van Lalique
Live Jazz van YSL

Heeft iemand tips in de vorm van websites oid? Of, ik durf het bijna niet te vragen, zou iemand decants kunnen maken van zijn collectie? Uiteraard betaal ik er wel voor, maar gemiddeld 6 a 7 euro per sample van 1.5 ml (zoals bij theperfumedcourt) vind ik toch iets teveel..
pi_66922042
Die kun je allemaal wel bij de Douglas en Ici Paris vinden. Gewoon naar binnen lopen en een spray op je pols doen voor een dagje of een testertje vragen aldaar, is mij nog nooit geweigerd iig Vetiver van Guerlain heeft een goede vriend van me ook, prima geurtje voor de zomer imo, maar over vetiver lopen de meningen nogal uiteen, dus zou 'm zeker zelf even proberen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:46:04 #110
55709 Stereotomy
pi_66922348
Ik heb ooit een thread op Basenotes geopend, dat Vetiver echt een Amerikaans clean geurtje is. Guerlain Vetiver zou ik ECHT nooit opdoen bij een sollicitatiegesprek ofzo. Het is een hele uitgesproken, onderscheidende geur. Ik weet niet of Amerikanen dit juist als het ultieme 'clean' beschouwen.

De mini van Guerlain Vetiver was een van mijn eerste geuren die ik had besteld toen ik aan mijn hobby begon, beïnvloed door al die Amerikaanse reviews op BN. Dat ik de mini niet meer heb, en Mugler Cologne lang niet in alle situaties durf op te doen, zegt wel veel.
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:47:10 #111
55709 Stereotomy
pi_66922356
Overigens had ik vandaag met Salsa Millesime Imperial op en mijn danspartner Missoni Acqua, net als toen ik haar vorig jaar in een bomvol café ten huwelijk vroeg.

Geurherinneringen. Aaaah. Volgende week vragen of ze hetzelfde op wil doen, dan doe ik Creed Himalaya op, dan is het echt Total Recall.

Overigens valt het me wel op dat vrouwen behoorlijk beduust en verrast reageren als je raadt welke geur ze op hebben, alsof je de kleur van hun ondergoed goed hebt geraden. Oh well.
pi_66922495
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:46 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb ooit een thread op Basenotes geopend, dat Vetiver echt een Amerikaans clean geurtje is. Guerlain Vetiver zou ik ECHT nooit opdoen bij een sollicitatiegesprek ofzo. Het is een hele uitgesproken, onderscheidende geur. Ik weet niet of Amerikanen dit juist als het ultieme 'clean' beschouwen.

De mini van Guerlain Vetiver was een van mijn eerste geuren die ik had besteld toen ik aan mijn hobby begon, beïnvloed door al die Amerikaanse reviews op BN. Dat ik de mini niet meer heb, en Mugler Cologne lang niet in alle situaties durf op te doen, zegt wel veel.
Ik vind Vetiver van Guerlain, Original Vetiver van Creed en Mugler Cologne echt ultiem gangbare geurtjes zelf, wat misschien wel aansluit bij waar Specularium een pagina eerder naar vroeg.
  woensdag 11 maart 2009 @ 02:12:17 #113
55709 Stereotomy
pi_66922509
Hm, interessant. Ik schaam (ja, schaam!) me voor de vetiver zoals je die in Guerlain, Creed en Mugler vindt. Alledrie hebben ze exact dezelfde muffe citroen/gras vetivernote, die misschien qua in-your-faceness niet heel erg aanwezig is, maar erg onderscheidend is.

Je zou het uit duizenden kunnen herkennen. Heel anders dan de Vetiver in Lalique Encre Noir of Vetiver Sadness Dance van Tauer.

Hm. ik weet het niet....
pi_66922585
Die 2 ken ik dan weer niet, misschien vind ik die wel heel soft ruiken dan, of als een boterham met pindakaas.
  woensdag 11 maart 2009 @ 02:32:21 #115
55709 Stereotomy
pi_66922597
Wat heb je te ruil voor de Encre Noir?

Heb 1-1.5 ml in een atomizer.
pi_66922616
Ben nu een dagje bij m'n ouders thuis, dus eigenlijk geen idee wat ik zo aan sampletjes heb liggen thuis.

In m'n jaszak zitten Donna Karan Black Cashmere en Serge Lutens Sa Majesté la Rose, voor 1 van die 2 of wat anders?
  woensdag 11 maart 2009 @ 02:40:07 #117
55709 Stereotomy
pi_66922623
Hm, anders kan het nog wel even wachten. Sowieso heb ik nog 20 samples die ik moet proberen en een stuk of 8 die ik weg wil doen, maar ik heb even niet op een rijtje welke dat nou precies zijn. We kunnen beter een paar samples per keer ruilen, dan 1 per keer.

Ik zal ook even kijken of ik 0.2 ml Tobacco Vanille aan jou en aan veuve_amiot kan splitten. Meer zit er helaas niet meer in mijn atomizer, en ik vind het wel leuk als jullie die geuren ook 1x kunnen dragen.
pi_66922640
Das wel een goed idee idd! Pas op dat je Tobacco Vanille niet met de rest verpakt, er rust een vloek op.
pi_66957176
MKK heel binnen

Net een klein beetje op m'n pols gedaan en hij is erg Ik snap alleen direct wat je bedoelt als je zegt dat je je nogal ongemakkelijk kan gaan voelen als je dit te sterk aanbrengt W1ZZ!
  donderdag 12 maart 2009 @ 01:39:00 #120
55709 Stereotomy
pi_66957476
MKK
pi_66957567
Werden geurtjes als deze en Musc Ravageur maar op een breder vlak geaccepteerd. Aan de andere kant wel een perfect geurtje voor wat intiemere momenten zo. Ik date alleen nu een meisje dat aan heeft gegeven absoluut niet van 'kruidige geuren' te houden, whatever that means, maar ik heb het idee dat een geur als MKK daar ook onder gaat vallen.

SL Cédre niet zo'n succes?
  donderdag 12 maart 2009 @ 01:57:20 #122
55709 Stereotomy
pi_66957589
Cédre is heel zoet, kruidig . Het zoete heeft wat weg van miel de bois, heel honingachtig. Het doet wat medicinaal aan, en wat het vrouwelijk maakt is de witte floral in de midnotes (tuberose las ik later). En cederhout is bijna ondetecteerbaar ergens in de achtergrond. Ik ken betere florientals.

Cédre komt dus ook op de swaplijst te staan. Morgen Ambre Sultan proberen.
pi_66957617
Ik hoop dat ik morgen een beetje op tijd wakker wordt (reken er maar niet op hele week late diensten), dan maak ik wel even m'n swap lijstje.

Mijn ervaringen met SL zijn tot nu toe heel erg wisselend. 't is nog kort dag, maar ik denk dat ik MKK wel de meest aansprekende vind tot nu toe.
  donderdag 12 maart 2009 @ 02:07:06 #124
55709 Stereotomy
pi_66957654
Mijn ervaringen in Skins met SL waren niet positief. Al het spul in die rechtopstaande dunne flessen vond ik veel op elkaar lijken (fresh- , normale- en floral orientals met zoete topnotes).

De twee exclusieve SL's die ik geprobeerd heb, (Muscs Koublai Khan en Iris Silver Mist) vind ik wel te pruimen.

Eigenlijk wil ik gewoon wat vaker een geur tegenkomen die me helemaal - HOLY FUCK - versteld doet staan. Dat had ik met Bulgari pour Homme (tevens de reden waarom ik aan de hobby ben begonnen), Black, Creed Silver Mountain Water en Tom Ford Japon Noir.

Bijvoorbeeld bij Japon Noir is het niet zo dat de geur echt groundbreaking ofzo is, maar alles lijkt precies in de juiste proporties gemengd te zijn voor mijn smaak, en dat is wat het zo bijzonder voor mij maakt.

Net als mijn volgende vriendin en toekomstige vrouw, overigens.
pi_66957694
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 02:07 schreef Stereotomy het volgende:
Eigenlijk wil ik gewoon wat vaker een geur tegenkomen die me helemaal - HOLY FUCK - versteld doet staan. Dat had ik met Bulgari pour Homme (tevens de reden waarom ik aan de hobby ben begonnen), Black, Creed Silver Mountain Water en Tom Ford Japon Noir.
same here.

Ik had dat het afgelopen jaar met L'Artisan Bois Farine en Tom Ford Black Orchid, waarbij ik constant aan m'n pols wou ruiken. De eerste keer had ik 't ook met Japon Noir en Tom Ford For Men Extreme, maar toen ik die rook begon ik ook pas net een beetje meer geurtjes buiten het Douglas assortiment te ontdekken. Japon Noir kwam de laatste keer bij die TPC bestelling ietsje minder over bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')