abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:44:53 #276
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_67583106
Ha, ik heb ook Citrus Paradisi op. Heel erg Floris. Ofwel erg conservatief, gentlemen-ly en !

Lijkt erop dat Floris en C&S misschien wel de twee saaiste Engelse parfummerken zijn.

Trouwens W1ZZ, ik weet dat je even tijdelijk afgeknapt bent op SL Muscs Koublai Khan, maar denk je dat 1 spraytje op borstkast lekker werkt als je close-in gaat dansen met iemand? Ik ploegde even door mijn atomizers heen net, en op de een of andere manier voel ik enorm de behoefte om hem vanavond op te doen. Hij is echt super lekker.

[ Bericht 20% gewijzigd door Stereotomy op 31-03-2009 17:41:05 ]
Confidence through competence
pi_67585788
En dan een fout openstaand shirt aandoen en deze move maken:
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:11:12 #278
55709 Stereotomy
pi_67585824
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:
En dan een fout openstaand shirt aandoen en deze move maken:
[ afbeelding ]
Nah, voordat ik dat kan doen moeten er weer wat pondjes af. En het is al bijna weer zomer.
pi_67586296
Moet volgens mij wel kunnen, wellicht niet vijf mins vóór dansen op doen

Ik vind trouwens No.88 wel heel goed alleen zo verdomde zacht (had wat schreeuweriger gemogen wat mij betreft). Cuba wil ik al langer een fles van maar ik heb nu ook Miller Harris Feuille de Tabac ontdekt en die's ook goed, een EDP ipv EDT én goedkoper.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_67591923
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:29 schreef W1ZZ het volgende:
Moet volgens mij wel kunnen, wellicht niet vijf mins vóór dansen op doen
Ja, anders valt... Vanessa flauw. Nee, Valerie. Vera?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:08:23 #281
55709 Stereotomy
pi_67594196
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:14 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Vera?
Bijna.

Ze was chagarijnig vandaag omdat ze moe was, valt met geen charme doorheen te prikken.

Naderhand zaten we nog een biertje te drinken, begint ze opeens te snuiven: "Ik ruik iets vreemds.... spiritus?"

Maar nu je het zegt, Muscs Koublaï Khan is wel een even penetrante geur als spiritus ja. Temperaturen gaan omhoog, dus volgende week maar Silver Mountain Water doen ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 31-03-2009 23:33:50 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:32:54 #282
55709 Stereotomy
pi_67597799
Nieuwste Perfumes: The Guide te downloaden, maart 2009.

http://www.perfumesthegui(...)mplete_March2009.xls
pi_67598698
Overwegend positieve ratings voor die Comme des Garçons geurtjes. Hoor er wel vaker goede dingen over. Iemand hier er wel eens wat van geprobeerd?
pi_67598796
Secretions Magnifiques Etat Libre d'Orange 5 nautical floral
pi_67599410
Ja joh LKS die Turin is een beetje wappie
pi_67607364
Grrr... Ik heb dus krap drie uur geleden (per ongeluk) m'n hele sample No. 88 op mezelf geleegd* en nu al ruik ik bijna niets meer. Het is een mooi geur hoor maar met zo'n crappy longevity snap ik echt niet dattie 't nog tot de laatste acht in de BMM (Basenotes March Madness) heeft geschopt!

* Hoe doe je dat per ongeluk? Een beetje in je handpalm willen doen om over je borst en nek te wrijven en dan strak het hele sample in je hand laten vloeien
  woensdag 1 april 2009 @ 12:19:45 #287
55709 Stereotomy
pi_67608030
Habit Rouge vs. Ambre Sultan als finale
pi_67608254
Anders reageer je even op mijn schrijnende verhaal over No. 88
  woensdag 1 april 2009 @ 12:27:36 #289
55709 Stereotomy
pi_67608302
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:26 schreef W1ZZ het volgende:
Anders reageer je even op mijn schrijnende verhaal over No. 88
Ik heb hem alleen met de dop een beetje op de achterkant van mijn hand gesmeerd destijds (erg droog, momenteel), en ik rook hem na 2-3 uur idd al niet zo goed meer. Ik vermoed dat C&S net als Floris allemaal skin scents zijn.

Heel anders dan Penhaligon's, die volgens mij wél veel zwaarder spul maakt.
pi_67609902
Zojuist Issey Miyake -L'eau D'Issey en Bulgari Black besteld... De eerste omdat ik een zomergeur 'nodig had' en de tweede gewoon uit nieuwsgierigheid omdat Stereotomy daar altijd lyrisch over is Ondanks dat ik hier ooit heb geschreven nooit meer zonder te ruiken te kopen (na een misser met cK one), heb ik het toch weer gedaan. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bartaz op 01-04-2009 13:24:37 ]
pi_67610249
Zullen vast wel in de smaak vallen. Al vond ik Bulgari Black niet zo denderend (sorry Stereo!), maar dat kwam ook een beetje omdat ie voor mij erg leek op St Dupont L'Eau, waarvan de fles al een tijdje stof staat te verzamelen in m'n kast.
  woensdag 1 april 2009 @ 13:32:05 #292
55709 Stereotomy
pi_67610358
!
pi_67614215
Ik vind het sowieso al mooi dat sommigen op basenotes BB omschrijven als 'ik snap niet wat er unisex aan is, het is een typische vrouwengeur' en sommigen als 'ik snap niet wat er unisex aan is, het is een typische mannengeur'...

Ik ben benieuwd, als hij tegenvalt en echt een vrouwengeur is, geef ik 'm af aan mijn zusje of zo...
  woensdag 1 april 2009 @ 15:40:07 #294
55709 Stereotomy
pi_67614696
Ik denk dat een groot verschil tussen niche en moderne designer geurtjes is, dat niche geurtjes conceptueler zijn. Ze ruiken niet zozeer alleen naar parfum, maar naar iets wat je kunt beschrijven. Hazelnoot, gemaaid gras, bessen, leer.

Vaak heb ik ontzettende moeite met het beschrijven van designergeurtjes, omdat het als een parfum ruikt met niet zozeer definieerbare noten.

Het leuken aan Bulgari Black is juist dat het voor een designergeur hele conceptuele noten bevat: vanille, verbrand rubber, leer, motorolie. Daarom is BB ook geliefd op zo'n fanatiek forum als Basenotes.

Een nóg conceptuelere versie van Bulgari Black is L'Artisan Dzing!.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 01-04-2009 15:52:41 ]
pi_67614846
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
Een nóg conceptuelere versie van Bulgari Black is L'Artisan Dzing!.
Die werd ook genoemd op basenotes, maar daar werd bij gezegd dat hij 3/4 keer zo duur zou zijn, dus eerst maar eens BB proberen.

Als het goed is komt hij morgen binnen, dan plaats ik dan wel mijn mening erover

Kun je trouwens op Basenotes ook zoeken naar de slechtste geur? Ik ben wel benieuwd naar welke geuren veel meer slechte dan goede reacties hebben gekregen

Er is kennelijk ook een topic over aangemaakt, Sécrétions Magnifiques schijnt 'plain awful' te zijn. Die reacties ook
quote:
I have enjoyed reading many basenotes reviews, but not until I smelled this scent, I felt the urge to register and for the first time express my feelings about a fragrance.
To write clearly: This sucks.
The most cloying composition of -yes- semen and blood, like making love with a man with prostatitis under your period.
quote:
If I wanted to smell like a dirty pervert, who continuously jerks off, I'm sure that achieving this effect by the method so graciously provided by Mother Nature would be much more satisfying.
quote:
Quite simply, the absolute worst scent I've ever tried.
After spraying it on my hand in a shop, to stop from gagging I found a bottle of Kenneth Cole Black in the store next door and sprayed it all over this foul rubbish. Then scrubbed it off when I got back to the office, using five minutes of soap and hot water to get rid of the stench.
quote:
This is disgusting. Nothing sexual at all. The smell of vomit. Unfortunately I've tried this on my skin, had hangover and had to drink lemonade to clean my mouth. Moreover, It is extremely long lasting.
De longivity is in ieder geval goed

[ Bericht 14% gewijzigd door Bartaz op 01-04-2009 16:19:36 ]
pi_67628711
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:40 schreef Stereotomy het volgende: Ze ruiken niet zozeer alleen naar parfum, maar naar iets wat je kunt beschrijven. Hazelnoot, gemaaid gras, bessen, leer.

Vaak heb ik ontzettende moeite met het beschrijven van designergeurtjes, omdat het als een parfum ruikt met niet zozeer definieerbare noten.
Dat.
Hulde.

Vandaar ook dat ik vroeger vrolijk volhield dat ik parfum niet lekker vond.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:45:00 #297
55709 Stereotomy
pi_67629993
Ik vond parfum vroeger niet lekker omdat ik van mijn zuurverdiende spaargeld op m'n 16e Boss No 1 had gekocht, aangezien ik had gehoord dat 'Hugo Boss' een lekker geurtje zou zijn.

Urinal cakes!!

Sinds een jaar ben ik er nu fanatiek mee bezig, eigenlijk uit voortvloeisel van een andere hobby van mij, koken. Geuren en smaken zijn toch bijna hetzelfde.

Oh en Bartaz, Secretions Magnifiques is in ieder geval wel de meest kokhalzende geur die ik ken.
pi_67632476
Ik heb naast parfums inderdaad ook nog meer hobby's die met geuren en smaken enzo te maken hebben: koffie, whisky, wijn, koken...

Heb vanavond trouwens even Czech & Speake Dark Rose geprobeerd. Stel je Montale Black Aoud voor, maar dan met de oud flink getemd zodat je de rozen ook nog daadwerkelijk ruikt
  woensdag 1 april 2009 @ 23:50:31 #299
55709 Stereotomy
pi_67632533
Dark Rose wordt erg lief op mijn huid na 15 minuten al. Niet zo aggressief als in Hammam Bouquet.
pi_67636035
Hihi, heb net een eBay auction gewonnen waarvan ik überhaupt was vergeten dat ik een snipe had geplaatst Maarrr:

Vintage Mitsouko Extract (circa 1940), 1oz fles waarvan nog ongeveer 2/3 (dus +/- 20ml) over is. $90 (ter vergelijking, 7.5ml van de huidige formulering kost +/- ¤95 in de winkel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')