abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67468795
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 17:25 schreef veuve_amiot het volgende:
En!!! Skins Amsterdam heeft Le Labo nu!
Wait whuuuuuut! De hele lijn? (min die city exclusives neem ik aan?)
pi_67468971

Incl. de room fragrances.
Ik stond ook even flauw te vallen daar.
pi_67469626
Oh ja, mooi is dat ik heb net je R31 op de post gedaan
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_67470839

Ik jouw dingen ook.
Ja, ik had er ook geen idee van dat ik die lijn daar inene ging aantreffen... Look on the bright side: kan ik altijd nog een mltje ervan terugsturen als je nog eens iets wilt ruilen
pi_67471247
't is helaas (nog) niet in de webshop verkrijgbaar. Of moet 't per se ter plekke door zo'n Le Labo figuur gemengd worden? Ik neem aan dat die er niet bij stond toch?
pi_67471364
Neem aan dat iemand bij Skins een Le Labo training heeft gehad, want er zat idd wel een miniatuurlabje bij. Ik had even een foto moeten maken, domdom. Hele Skins is één pand verhuisd binnen de Runstraat, btw. Bizar dat ik ineens voor de verkeerde deur stond.
pi_67505026
Heb je samples binnengekregen, thanks! Natuurlijk meteen even AN uitgeprobeerd.. Opening is inderdaad een appeltaartje en daarna is het precies TV min de tabak. Wel weer erg lekker!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 21:49:51 #258
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_67505190
Gelukkig kan ik soms wel geuren beschrijven Zolang het geen vrouwelijke designer scents zijn.

Vandaag heb ik Eau de Merveilles en Elixer de Merveilles geprobeerd van Hermes. L'eau is inderdaad unisex, een softe citrus met een slagje witte bloemen die het poederig en vrouwelijk maken (maar minder vrouwelijk dan bijvoorbeeld Bulgari The Vert). Elixer de Merveilles is net een vrouwelijke Terre d'Hermès. Sinasappel/citroen opening die tot in de witte musky drydown doorgaat.

Tevens YSL La Nuit de L'Homme geprobeerd. Ik weet niet wat het is dit jaar met de designergeurtjes voor mannen, maar Guerlain Homme, Cartier Roadster, D&G The One FM en Gucci by Gucci: ze vallen allemaal zo tegen. Non descript aromatische fresh orientals met een synthetische sandelhout base. Jammer.
Confidence through competence
pi_67508324
Heb ook jouw sampletjes binnen, Wizz! Postbode had er blijkbaar zin an dit keer.
MKK is baby-luiers, muskus en rozen. In die volgorde.

Heb gemerkt dat ik wel flink moet sprayen om voornamelijk muskus te krijgen, met één of twee spuitjes is het alleen maar poederige rozen. Beetje als Caron Parfum Sacré zelfs, waar de dry-down sowieso verdacht veel op lijkt. Ken jij die?

Nog even showen:

En voor de maat (mini):
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:35:52 #260
55709 Stereotomy
pi_67508583
Jij bijt nagels.
pi_67514304
...

Ik post een driewerf geil flesje en jij focust op m'n nagels? Dat is een rare fetish, gast.
pi_67515601
Ik moet zeggen dat mij de nagels ook meteen opvielen, maar mijn vorige vriendinnetje heeft al jaren zo'n zelfde flesje (van Rose Ikebana) dus daarom was ik wellicht niet meteen ondersteboven van het flesje

heb als SOTD vandaag Ambre Narguilé op en nu ik 'm de hele dag op heb begint mij toch het gevoel te bekruipen dat Tobacco Vanille een soort verbeterde versie is van AN. Daar bedoel ik mee dat AN vrij lineair is en TV een goede evolutie doormaakt plus de door mij zo geliefde tabaksnoot heeft. Vooral door het gemis van die noot en de wetenschap dattie in TV wel zit wordt AN na een uurtje een beetje saai wat mij betreft. Jammer maar misschien wordt 't nog wat, heb 'm pas een uur of drie op nu.
  zondag 29 maart 2009 @ 13:17:28 #263
55709 Stereotomy
pi_67516223
Da's grappig, ik vind TV juist lineairder dan AN (soort langzaam brandende vanille kaars). Tabak vind ik doorgaans ook een plus, al zou die in AN niet staan.
pi_67516584
Hmm... Nu zit ik natuurlijk nog niet helemaal in de drydown van AN maar voor mij is AN precies wat er van TV overblijft nadat de tabak weg is. In TV kan ik echt drie verschillende fasen onderscheiden, terwijl AN een iets heftiger opening van appeltaart heeft en daarna een vanille/kaneel combo wordt en voorlopig blijft.
  zondag 29 maart 2009 @ 13:34:44 #265
55709 Stereotomy
pi_67516628
Nu zou je T42 eigenlijk weer moeten proberen.

Destijds vond ik die te saai vanwege de thee-met-melk-en-honing drydown. Maar ik moet zeggen dat ik toen pas net aan deze hobby was begonnen.

pi_67516731
Goed idee, doe ik vanavond als ik m'n sample nog kan vinden
pi_67518965
Kan niet over TV spreken, maar ik vind AN zeker niet lineair. Af en toe bijna leer-achtig, dan appeltaart, dan rum-rozijnen of gewoon rum... tuurlijk is het allemaal binnen een bepaalde marge, maar dat verschieten van subtiele details vind ik juist één van de aantrekkelijke aspecten van AN.
  maandag 30 maart 2009 @ 00:15:07 #268
55709 Stereotomy
pi_67534766
Even mierenneuk modus:

Is het tegenovergestelde van lineair niet een duidelijk verloop van top - mid - basenotes, ipv random af en toe notes die op komen zetten? Da's op zich weer een ander categorie beestje.
pi_67539282
Ben ik wel met je eens. Lineair betekent wat mij betreft niet dat je de hele tijd exact hetzelfde ruikt maar dat het de hele tijd voor 90% dezelfde geur is. Nonlineair betekent wat mij betreft (minstens) drie duidelijk te onderscheiden fasen.
pi_67544408
Dat is ook mijn definitie, ja. Ik was ook niet geheel duidelijk; ik onderscheid niet alleen top-hart-basis in AN, maar daarnaast ook waar ik het over had in die eerdere post.
Ik vind vaak dat effect (shimmer heb ik het voor mezelf genoemd... ) aantrekkelijker dan wat technisch gezien onder niet-lineair valt. Profumums zijn het meest letterlijk in hun top-hart-basis die heul verschillend zijn, en ik vind het eigenlijk alleen maar irritant.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:38:01 #271
55709 Stereotomy
pi_67544889
Irritant als mensen Engelse woorden gebruiken zeg
pi_67546055
Krijg je als je verplichte literatuur enkel in het Engels gaat. Maar geef me een goed Nl alternatief en dan gebruik ik die onder het motto niet zeiken maar doen.
  maandag 30 maart 2009 @ 16:03:56 #273
55709 Stereotomy
pi_67549597
Nou, denk dat alle vaste posters hier vakliteratuur in het Engels krijgen, heur. Behalve LKS, die is al afgestudeerd.

Momenteel heb ik C&S Oxford&Cambridge op mijn linkerhand, en Rose Cologne op mijn rechterhand. Gut, wat lijken die C&S'en allemaal op elkaar, in principe allemaal woody florals. Oxford is een lavendel-bom, formele gelegenheden. Rose Cologne begint enorm vrouwelijk, maar is momenteel unisex. Soort poederige, niet-aggressieve roos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 30-03-2009 19:54:19 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 01:44:49 #274
55709 Stereotomy
pi_67566177
pi_67582571
Vanochtend de Czech&Speake samples ontvangen. Nu net twee uitgeprobeerd:

Citrus Paradisi: eerste minuut fatsoenlijke citrus, daarna nondescript tot licht stinkend.
Oxford & Cambridge: superformeel maar doet wel z'n ding. Doet me sterk denken aan de Eton College shaving cream van Taylor of Old Bond Street die ik ook gebruik. Lekker maar ik zou er geen fles van kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')