Waarom lijmen? Schroeven is goed genoeg hoor!quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:11 schreef mennoammerlaan het volgende:
Hoi allemaal,
ben nu bezig het het plaatsen van het plafond en de 1e laag gipsplaten hangen nu maar
er komt nog een laag overheen die alles weer overlapt.
Nu wilde ik deze naast het schroeven ook nog aan elkaar verlijmen
hierover dus de vraag welke lijm ik het beste hiervoor kan gebruiken.
alvast bedankt voor het helpen...
gr menno
Moet tegenwoordig i.v.m. brandvertraging, heb ik me laten vertellenquote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef klipper het volgende:
Waarom 2 lagen gipsplaten over elkaar?
..
Maar niet voor woonhuizen lijkt me, niets over gehoord in ieder geval.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Moet tegenwoordig i.v.m. brandvertraging, heb ik me laten vertellen
Dan zou ik eerder voor 1 laag gips kiezen, met isolatie erboven.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:32 schreef mennoammerlaan het volgende:
Het was meer om zo een massiver plafond te krijgen en daardoor een betere geluidsdemping maar als die platen dan nog iets kunnen trillen/bewegen dacht ik aan verlijmen voor meer massa !
groet menno
Een dubbele laag gipsplaten houdt meer geluid tegen dan een enkele (massa is belangrijk!). Maar inderdaad, zolang er nog contactgeluid is helpt het allemaal niet zo veel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:50 schreef error_404 het volgende:
Kun je dan niet beter had je dan niet beter een vrijhangend gipsplafond kunnen maken, met 1 laag gipsplaat?
Meer gipsplaat gaat niets helpen tegen geluid, dan kun je beter isolatie toepassen. Het grootste probleem bij geluidsoverlast is contactgeluid, dan is moeilijk op te lossen, maar het kan wel goed.
Sinds? Want ik kom net uit een renovatie van 8 maanden en er is niets over gezegd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Moet tegenwoordig i.v.m. brandvertraging, heb ik me laten vertellen
Don't shoot the messenger, ik heb het ook maar van horen zeggen!quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sinds? Want ik kom net uit een renovatie van 8 maanden en er is niets over gezegd.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Don't shoot the messenger, ik heb het ook maar van horen zeggen!
de regels mbt tot brandgrenzen zijn voor woningen vrij soepel, het gaat meer om de brandscheiding tussen woningen onderling en oppervlaktes boven 500 m2 (om en nabij....),, of hoofddraagconstructie. Dus in de gemiddelde verbouwing heb je er niet vaak mee te makenquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sinds? Want ik kom net uit een renovatie van 8 maanden en er is niets over gezegd.
Ah, in mijn geval betreft het een plafond in een oud appartement, woningen worden gescheiden door houten vloeren (zowel brandscheiding woningen onderling als hoofdcontructie dus?)quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:02 schreef error_404 het volgende:
[..]
de regels mbt tot brandgrenzen zijn voor woningen vrij soepel, het gaat meer om de brandscheiding tussen woningen onderling ... of hoofddraagconstructie. ...
dubbele laag is zeker aan te raden. Maar contactgeluid bij een plafond moet je isoleren via de vloer van bovenliggende verdiep.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een dubbele laag gipsplaten houdt meer geluid tegen dan een enkele (massa is belangrijk!). Maar inderdaad, zolang er nog contactgeluid is helpt het allemaal niet zo veel.
Het ligt er maar net aan wat de gemeente / brandweer ervan vindt, maar je kunt natuurlijk ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen als je wilt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, in mijn geval betreft het een plafond in een oud appartement, woningen worden gescheiden door houten vloeren (zowel brandscheiding woningen onderling als hoofdcontructie dus?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |