Gedag waarde KLB'ers!
Vanmorgen was ik zo eens op mijn zolder aan het rondstruinen daar het lampje op mijn nachtkastje naar de kloten is en ik hoopte daar een nieuwe aan te treffen. Helaas was die zoektocht zonder succes, maar ik vond wel een bananendoos vol oude Donald Duck pockets. Ik dacht zo: dat is wel leuke literatuur voor op het schijthuis, dus ik nam er twee terug. Nu wil dat ik net van de plee kom en dus in zo'n pocket heb zitten lezen. Een oude jeugdirritatie is weer in mij naar boven gekomen: Mickey Mouse.
Ik bedoel: ik was altijd dol op Donald Duck en Oom Dagobert, dát zijn spannende personages. Donald en Dagobert gaan op van die magistrale avonturen in verre landen met als doel rijkdom vergaren voor Dagobert. Dat is een goede drijfveer. Maar die kenker Mickey Mouse is zo'n politiek correcte bastard, met z'n kut detectiveverhalen... fucking ransaap, 9 van de 10 keer is Boris Boef de dader en dat heb ik al op de eerste pagina door, maar die kut muis heeft daar een tering halve pocket voor nodig. Resultaat: minder ruimte voor de Ducks!
Misschien moest die klootzak eens wat minder tijd doorbrengen met die mongoloïde vriend van hem: Goofy, want die lul draagt niets bij aan het onderzoek, loopt alleen maar in de weg. Fucking Goofy. Ik bedoel: Donald heeft ook weleens zo'n debiel over de vloer: Diederik Duck, maar Donald schroomt er niet voor om die ransaap een corrigerende tik te geven als hij over schreef gaat. Maar nee, Mickey blijft altijd zo dodelijk positief tegen die Goofy-pik.
Zelfs de hond van Mickey moet perfect zijn: Pluto. Pluto mijn reet, die hond is dus totaal niet realistisch... moet ik geloven dat dat beest nog meer misdaden oplost dan Comissaris Rex? Kijk, Donald's hond Loebas is wél realistisch, die gedraagt zich als een echte hond... die beesten kunnen namelijk niets.
Of dan dat kutwijf van die Mickey? Minnie ofwat? Gereformeerde kuttrut, ik durf te wedden dat die debiel er nog geen enkele keer over heen is geweest. Nee, kijk dan Katrien... geëmancipeerde vrouw die weet wat ze wil. Beetje sletterig okay, maar ik zou ook niet kunnen kiezen tussen Donald en Guus. Ik bedoel: Guus heeft nu wel meer poen, maar zodra Dagobert het loodje legt erft Donald natuurlijk een paar triljoen ofzo, mja...
Nope, de Ducks zijn beter dan die kut muizen, dus gaarne meer Donald en Dagobert in de pockets en minder Mickey Mouse.
Klacht: Mickey Mouse
Subklacht: Mickey Mouse heet in Duitsland Mickey Maus, maar Donald Duck heet gewoon Donald Duck in plaats van Donald Ente.