quote:
Het gaat idd over een moederbord van een laptop. Heb garantie gewoon terug gekregen en laptop na inspectie ook. Al vraag ik me af hoe ze de inspectie hebben gedaan want na vervanging van toetsenbord (dat wel defect was) doet de laptop het weer. Het is niet erg want geld laptop is terug en de "defecte" werkt nog gewoon.
Er is idd wat vruchtensap over het toetsenbord gevallen maar na snel handelen heb ik deze blijkbaar toch kunnen redden. Op het moederbord zitten hier en daar een paar kleine plekjes opgedroogd sap, gelukkig is het niet veel en ze zitten ook nog vrij gunstig. Dus het moederbord heeft amper schade.
Ik wil echter wel het moederbord schoonmaken vandaar deze vraag maar ook omdat ik wel vaker met printplaten werk en nu eens wat meer duidelijkheid wil wat betreft het reinigen. Ook omdat er nu dus zoetigheid op zit waar ik geen ervaring mee heb

Ik ken de contactsprays wel maar deze zijn toch vaak alleen geschikt ter bescherming tijdens solderen, schoonmaken van soldeerwerk, bescherming van contacten, etc..
Dus zoals ik al dacht is alcohol de beste optie voor het reinigen. Kan iemand mij uitleggen welke dan het beste is en wat het precieze verschil is tussen deze 4.
- Alcohol zuiver 96%
- Alcohol zuiver 70%
- Alcohol 96% Spir.ketonatus
- Alcohol 70% Gedestileerd
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..