Bron: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9967D6E8D2F68.htmlquote:Ook Peter Jan Rens wil eigen omroep
Peter Jan Rens, die vooral bekend werd met de Meneer Kaktus-show, wil een eigen omroep beginnen. Dat heeft hij dinsdag gezegd in het Radio 1-programma Lunch.
Hij wil nog niet zeggen hoe de omroep gaat heten en wie erbij betrokken zijn. Met de omroep wil Peter Jan programma's gaan maken voor én met mensen met een beperking. De programma's moeten worden gemaakt in 'open studio's', die door het hele land moeten komen. Peter Jan wil vooral aandacht besteden aan thema's als zorg, welzijn en onderwijs.
Volgens Mediacourant gaat Jan Peter ook via de zorgverzekeraars de benodigde 50.000 leden werven.
Hear, hear!!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet het huidige omroepbestel eens grondig op de schop. Gewoon één nationale publieke omroep die zorg draagt voor alle stromingen. Wie dan verder nog wat wil, gaat maar commercieel.
Nee. Gewoon één omroep die objectief de actualiteiten brengt, bijv. de NOS (zoals bij de BBC in Engeland). Ik denk dat we dan ook wel met wat minder zenders afkunnen... Al het amusement gaat dan maar lekker commercieel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet het huidige omroepbestel eens grondig op de schop. Gewoon één nationale publieke omroep die zorg draagt voor alle stromingen. Wie dan verder nog wat wil, gaat maar commercieel.
Gewoon alles wat al die omroepen nu ook doen. Dus programma's voor jongeren, voor ouderen, voor mannen, voor vrouwen, over sport, over cultuur,. over politiek, over dieren, over muziek, over religie, gewoon alles. Maar niet meer onder de vlag van allerlei omroepjes die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:02 schreef Registratiedienst het volgende:
@ Elf
'Stromingen' - Politiek? Religieus? Voor dieren? Voor mensen met een beperking? Voor ouderen? Wees eens wat concreter.
100% garantie voor een vastgeroeste geldverslindende logge organisatie. Een beetje concurrentie lijkt me juist gezond. De overheid mag van mij alleen wel veel minder geld pompen in de diverse omroepen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Gewoon één nationale publieke omroep die zorg draagt voor alle stromingen. Wie dan verder nog wat wil, gaat maar commercieel.
Ach, de grote meerderheid van al die clubjes lukt het al niet om aspirant-omroep te worden. En als dat ze lukt, lukt het ze vaak niet om een definitieve status te verwerven.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ja echt, ik verzin het niet:
[..]
Bron: http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9967D6E8D2F68.html
Een presentatrice is in elk geval alvast beschikbaar. Maar slaan we nu niet heel erg door, wat al die omroepen betreft? Ik zie LLINK in grote nood zitten, ik zie de NCRV dag in, dag uit schreeuwen om leden, ik zie MAX knokken voor zijn status, BNN schreeuwt het van de daken en de aspirant-omroepen vallen bijna over elkaar heen.
Maar ik zie op dit moment een grote groep mensen huilen dat de Publieke Omroepen te links zijn. Blijkbaar is het stelsel op dit moment niet evenwichtig en als nieuwe omroepen de kans niet geeft om in het bestel te komen wordt het alleen maar erger....quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gewoon alles wat al die omroepen nu ook doen. Dus programma's voor jongeren, voor ouderen, voor mannen, voor vrouwen, over sport, over cultuur,. over politiek, over dieren, over muziek, over religie, gewoon alles. Maar niet meer onder de vlag van allerlei omroepjes die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden.
Entertainment is geen taak van de overheid.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ik moet echt heel erg mijn best doen om deze open deur niet in te trappen. Héél erg.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Entertainment is geen taak van de overheid.
Waarom niet ? Als er in een democratisch proces een Mediawet tot stand is gekomen, waarin staat dat de omroepen een bepaald percentage van hun zendtijd mogen gebruiken voor "verstrooiing"' zoals het zo mooi omschreven is ?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De programma's waarover gesproken word bij al die nieuwe omroepjes zijn ook geen entertainment op de "Commerciële TV" manier.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee. Teevee is een hopeloos verouderd medium, waar alleen nog zombies met het IQ van een vingerplant serieuze aandacht aan besteden. Dat laatste blijkt bijvoorbeeld uit de populariteit van Paul de Leeuw. Laat dat dus maar lekker over aan die commerciëlen, geen enkele reden om daar nog één euro belastinggeld in te proppen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
...waar vervolgens geen hond naar kijkt. Efficient hoor!quote:Op woensdag 25 februari 2009 07:17 schreef Keltie het volgende:
Minder "Deal or no deal" en "GTST" achtige meuk op tv
Kwestie van aanbod.quote:Op woensdag 25 februari 2009 07:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
...waar vervolgens geen hond naar kijkt. Efficient hoor!
Eh, ik weet het niet hoor, maar de zondagavond op Ned. 2 valt uit elkaar van cultuur-historische programma's (Nederlands Verleden, 12 Moorden, In Europa, Van Moskou Tot Magadan, etc, etc). In Europa trekt ongeveer 750.000 kijkers! Daarnaast heb je projecten als Holland.doc en Nederland 4. Even los van de vraag op je vind dat een overheid zich uberhaupt met dit soort zaken moet bemoeien, over het geheel genomen kun je niet echt zeggen dat er alleen maar bagger wordt gemaakt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 07:56 schreef Keltie het volgende:
Vaderlandse historie is vaak onderbelicht, op vele basisscholen in Nederland lijken veel kinderen te denken dat de Holocaust is gestart door Sinterklaas
Daar mag de overheid weleens iets aan doen.
Klopt. Zondagavond is een redelijk goede avond.quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eh, ik weet het niet hoor, maar de zondagavond op Ned. 2 valt uit elkaar van cultuur-historische programma's (Nederlands Verleden, 12 Moorden, In Europa, Van Moskou Tot Magadan, etc, etc). In Europa trekt ongeveer 750.000 kijkers! Daarnaast heb je projecten als Holland.doc en Nederland 4. Even los van de vraag op je vind dat een overheid zich uberhaupt met dit soort zaken moet bemoeien, over het geheel genomen kun je niet echt zeggen dat er alleen maar bagger wordt gemaakt.
Wat de commercielen doen, is hun zaak uiteraard.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:06 schreef Keltie het volgende:
Dat wat de commercielen doen is inderdaad hun zaak, dus beperk ze maar.
Moet je het zinnetje eronder even meenemenquote:
Dus omdat jij vindt dat jij als burger teveel beperkt wordt door de overheid (waar ik het overigens mee eens ben) moet uit een soort van jaloezie of wraak ook maar de commerciele omroep aangepakt worden?quote:Op woensdag 25 februari 2009 08:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Moet je het zinnetje eronder even meenemen
Geredeneerd vanuit de huidige tendens in Nederland.
Bij de redactie van In Europa is een klacht binnengekomen van iemand die het schande vond dat er in de serie geen aandacht werd besteed aan de Vietnam oorlogquote:Op woensdag 25 februari 2009 07:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vaderlandse historie is vaak onderbelicht, op vele basisscholen in Nederland lijken veel kinderen te denken dat de Holocaust is gestart door Sinterklaas
Daar mag de overheid weleens iets aan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |