quote:Amerikaans consumentenvertrouwen op dieptepunt
24-2-2009 16:16:00
Brussel (tijd) - Het vertrouwen van Amerikaanse consumenten zakte in februari tot een dieptepunt. Dat wijst erop dat de gezinsbestedingen nog zullen dalen. 'Het is extreem moeilijk om het vertrouwen te behouden als jobs massaal sneuvelen', zegt een econoom.
De vertrouwensindex wordt samengesteld door de Conference Board en meet onder andere de visie van consumenten op de arbeidsmarkt, de economie en op de evolutie van hun vermogen. Daaruit blijkt bijvoorbeeld dat 47,8 procent meent dat het moeilijk is om een job te vinden en dat ze geen verbeteringen verwachten in de komende zes maanden.
De index zakte tot 25, het laagste peil sinds het begin van de statistieken in 1967. Economen gingen uit van 35. In de peilingen voor januari kwam de index uit op 37,4.
Jan De Schamphelaere
jan.de.schamphelaere@tijd.be
mijn indicator zegt woensdag aex UPquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:31 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Nee man, omlaag... Ik wil bloed zien
tis een manisch dagje voor beiden...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:33 schreef star_gazer het volgende:
Check de grafiek van de Dow tot nu toe en vergelijk de vorm met de AEX. Hoe bedoel je, sentiment
Respect dat je ze vast durfde te houdenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:35 schreef lammegiraf het volgende:
Met sl217 pakken er nu wat leuk centjes
met de Dow Jones Sprinter Long 6970,00 pakt er ook iemand centjesquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:35 schreef lammegiraf het volgende:
Meld zichquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:35 schreef lammegiraf het volgende:
we halen dat vandaag nog wel, als dit zo doorgaat...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
mijn indicator zegt woensdag aex UP
De vorm van de AEX en de dow lopen precies synchroon sinds de Dow open is. Dat de koersen volgen is logisch, maar zo 1-op-1 is toch een indicatie dat er niet op logica wordt gehandeld.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
tis een manisch dagje voor beiden...
nee we gaan het zo doenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:36 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
we halen dat vandaag nog wel, als dit zo doorgaat...
Blijft een leuk dagje zo... Lekker spannend
quote:Op maandag 23 februari 2009 17:22 schreef M.Melandri het volgende:
morgen nog een kleine min en dan woensdag UP denk ik
met als verschil dat de Dow boven en de AEX onder de stand van gisteren begonquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
De vorm van de AEX en de dow lopen precies synchroon sinds de Dow open is. Dat de koersen volgen is logisch, maar zo 1-op-1 is toch een indicatie dat er niet op logica wordt gehandeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |