abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66401214
Luxeprobleem-topic

Wij liepen wat doelloos in een woonboulevard en zagen toen een hoekbank waarop we even uitpuften, en waarop we op slag straalverliefd raakten.
Nou hebben wij helemaal geen nieuwe bank nodig. Bovendien was hij best duur. En we hebben net twee nieuwe katten, met acht pootjes vol vlijmscherpe nageltjes.
Maar ja, 't blijft kriebelen hè.

Dus toch maar de vraag: voor- en tegenstanders van de hoekbank, wat zijn de plussen en minnen van zo'n ding?

Deze is 't:

Nadelen die ik kan opnoemen:
* Bakbeestformaat
* Geen plek meer voor 't tafeltje dat in de hoek tussen de banken stond (en dus ook niet meer voor de lamp die daar stond -> donkere hoek)
* Verplicht deze opstelling, nooit te veranderen (stel dat je gaat verhuizen of de woonkamer anders wilt indelen)
* Voor de prijs kun je bij Ikea vier Ektorp banken kopen

Voordelen:
* Hij is héél diep (1.02 diep)
* Zachte kussens en met vering in het onderstel, dus extreem lekkere zit
* Veel comfortabeler dan onze huidige bank maar niet fluffy/slordig
* De kleur past mooi bij het lambrizeringproject in de woonkamer en is minder gevoelig voor vieze kindjes dan onze huidige bank
* Je kunt er languit op liggen

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwywen op 24-02-2009 12:28:31 ]
pi_66401355
Voordeel: je kan lekker met de benen languit in de hoek zitten

Nadeel: Als er veel visite is heb je toch niks aan de hoek,
het is lastig de bank opzij krijgen om even te stofzuigen
pi_66401424
Je kunt zo fijn hangen in de hoek.
Ik vind het heel fijn dat je er goed op kunt slapen als dat nodig is. We hebben geen ruimte voor een logeerbed en de bank die we hebben (ikea ektorp dus ) is een goed alternatief.

Met visite kun je alsnog met z'n vieren op de bank zitten, makkelijk. Scheelt dus niks met 2 kleinere bankjes. Een 3 persoonsbank is vaak alsnog krap, doe je ook niet snel met z'n drieen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:08:40 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_66401465
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:59 schreef Gwywen het volgende:

Nadelen die ik kan opnoemen:

* Verplicht deze opstelling, nooit te veranderen (stel dat je gaat verhuizen of de woonkamer anders wilt indelen)

Voordelen:
* Hij is héél diep (1.02 diep)
* Zachte kussens en met vering in het onderstel, dus extreem lekkere zit
* Veel comfortabeler dan onze huidige bank maar niet fluffy/slordig
* De kleur past mooi bij het lambrizeringproject in de woonkamer en is minder gevoelig voor vieze kindjes dan onze huidige bank
* Je kunt er languit op liggen
Sommige hoekbanken kan je het ene gedeelte loskoppelen, zodat je em kan draaien. Geldt niet voor deze?

Heb zelf thuis ook een hoek bank, en het is super om languit te liggen om een filmpje te kijken. Relaxte kussen erbij . kunnen met gemak 7 mensen op, of anders 5 en 2 liggend

deze vorm heeft die
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_66401504
De hoekbank van mijn moeder was trouwens niet fijn. De hoek was rond, waardoor je daar niet tegenaan kon hangen en ook niet languit op de bank kon liggen. Niet dat je zo'n bank op de foto hebt staan. Maar toch, dan weet je dat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66401693
Wij hebben geen hoekbank, maar wel een hang-bank. D.w.z. ik kan er eigenlijk niet echt normaal echt op zitten. Onze bank ik voor mijn man perfect, maar voor mij gewoon te diep. En kussens.. nou ja, bij mij werkt het niet. Was je moe van het shoppen toen je op de bank plofte? Ga nog eens een keer terug om te kijken en te zitten.

Deze bank is wel superrr mooi! Kan me goed voorstellen dat je die al helemaal in je woonkamer ziet staan!
pi_66401782
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef wise het volgende:

[..]

Sommige hoekbanken kan je het ene gedeelte loskoppelen, zodat je em kan draaien. Geldt niet voor deze?

Heb zelf thuis ook een hoek bank, en het is super om languit te liggen om een filmpje te kijken. Relaxte kussen erbij . kunnen met gemak 7 mensen op, of anders 5 en 2 liggend

deze vorm heeft die [ afbeelding ]
Dat is geen hoekbank, maar een normale bank met een chaise longue eraan (niet minder leuk hoor )

OT: het nadeel van een hoekbank is dat ie niet efficient met de ruimte omgaat. In de hoek kan namelijk niemand zitten (je kan je benen niet kwijt door de benen van de andere mensen).
Een ander nadeel is dat je in de meeste gevallen, nooit meer kan veranderen van opstelling in je woonkamer.

een voordeel is dat je het mooi zou kunnen vinden en dat je geen plek voor frutseltjes meer hebt (want die kan je niet op je tafeltje neerzetten, waardoor het eventueel wat rustiger/opgeruimder in je huis kan blijven.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_66401867
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:15 schreef SuusK het volgende:
Wij hebben geen hoekbank, maar wel een hang-bank. D.w.z. ik kan er eigenlijk niet echt normaal echt op zitten. Onze bank ik voor mijn man perfect, maar voor mij gewoon te diep. En kussens.. nou ja, bij mij werkt het niet. Was je moe van het shoppen toen je op de bank plofte? Ga nog eens een keer terug om te kijken en te zitten.

Deze bank is wel superrr mooi! Kan me goed voorstellen dat je die al helemaal in je woonkamer ziet staan!
Dat is inderdaad een veel voorkomend probleem. Vaak zijn vrouwen een stukje korter, en banken worden over het algemeen gemaakt op mensen van 180 cm met een standaard verhouding. Bij een hangbank heb je inderdaad ook weinig aan een kussen in de rug, in tegenstelling tot een hardere bank.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:21:47 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_66401903
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:18 schreef henkSX het volgende:

[..]

Dat is geen hoekbank, maar een normale bank met een chaise longue eraan (niet minder leuk hoor )
oh ok, maar hij staat wel in een hoek
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:25:17 #10
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_66402024
Ik heb ook een hoekbank gekozen toen ik opmezelf ging wonen, in een woord heerlijk.

Het neemt evenveel ruimte in als twee 2-zitsbanken qua woon ruimte. Alleen inplaats van een tafeltje of lamp heb je ertussen een hoekelement. Hierdoor kun je dus heerlijk lounge in de hoek. Ik heb wel een hoekbank waar je ook gewoon in kan zitten, dat vind ik wel belangrijk.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:27:48 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_66402111
Wij hebben ook een hoekbank. Echt zalig! We kunnen beiden languit liggen en hij past perfect in het interieur. Nadelen heb ik nog niet ondervonden eigenlijk. Wij hebben ook 2 jonge katten met nageltjes, maar tot dusver gaat dat nog goed. Wij laten ze als wij er niet zijn, niet in de woonkamer, dus we kunnen het goed in de gaten houden. Die van ons was ook duur, maar we waren er ook gelijk helemaal verliefd op.

Fotootje (Wel wat kaal, want vers na levering en nog zonder omringend meubilair
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:35:15 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66402360
Ik heb me toevallig van de week zitten bedenken dat onze bank, hoewel nog steeds prachtig, echt een draak is om op te zitten. Ook te diep, waardoor lekker rechtop zitten niet gaat. De volgende bank gaat dus echt wel heel anders worden. Het liefst wil ik er dan eentje met zo'n chaise-longue eraan vast.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:47:42 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66402816
Nadelen:

- Mega bakbeest en inderdaad nooit meer een andere opstelling
- Zachte kussens, gaan op termijn lubberen en uitzakken.
- Diepe zit, daardoor kun je nooit echt lekker zitten, je zakt onderuit en gaat op je onderrug hangen. Gevolg is dat je veel kussens in je rug gaat zitten proppen om enigszins comfy te zitten, anders word je doodmoe in met name je rug na een uurtje tv kijken.
- Ik vind altijd dat je met een hoekbank op verjaardagen e.d. zo dicht op elkaar zit, met name met de benen. Mensen (vooral tantes e.d. die je liever niet ziet ) komen bij mij zo iets te dicht in mijn personal zone

Ik vind het dus niks, maar goed, bovenstaande toont aan dat genoeg mensen het wel heel fijn vinden
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:49:05 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_66402860
Onze hoekbank heeft niet echt bijzonder zachte kussens hoor. Maar misschien scheelt het dat onze bank geen losse kussens heeft. De zit is normaal qua diepte. Het is niet een bank waar je alleen maar op kunt liggen .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:49:11 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_66402864
alle nadelen neem ik voor lief als je ´s avonds lekker tegen elkaar kunt luieren op de bank
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:52:17 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66402977
Voordeel is dat je er met z'n 2en languit op kunt liggen, tegen elkaar aan !
Nooit meer zonder hoekbank
zzz
pi_66403012
Zachte kussens zijn inderdaad niet inherent aan een hoekbank. Bij ons in de winkel staan geen hoekbanken met een erg zachte zit (is vaak ook lagere kwaliteit en zit snel door)
pi_66403084
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:52 schreef _Led_ het volgende:
Voordeel is dat je er met z'n 2en languit op kunt liggen, tegen elkaar aan !
Nooit meer zonder hoekbank
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:49 schreef Klonk het volgende:
alle nadelen neem ik voor lief als je ´s avonds lekker tegen elkaar kunt luieren op de bank
Als je dat graag wilt, kan je ook een bank met chaise longue nemen. Neemt minder ruimte in en vind ik persoonlijk mooier en fijner
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:59:11 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66403282
Onze bank (met zachte kussens) is idd al aardig aan het doorzitten.

Nu wil ik ook een nieuwe bank.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:00:01 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_66403313
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:59 schreef Brighteyes het volgende:

Waar FOK! al niet goed voor is
pi_66403466
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:59 schreef Brighteyes het volgende:

Hoe oud is die bank? En mag ik weten waar gekocht?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:05:51 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66403903
Ja, dat hoor ik inderdaad vaker van meubelen van zulke zaken. Je kan inderdaad ook niet de wereld verwachten voor die prijs, maar banken met een zachte zit zijn hier extra gevoelig voor.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:15:14 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66403951
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:55 schreef henkSX het volgende:

[..]

[..]

Als je dat graag wilt, kan je ook een bank met chaise longue nemen. Neemt minder ruimte in en vind ik persoonlijk mooier en fijner
Hangt van de (gewenste) indeling van je kamer af denk ik, en ik vind 't wel fijn dat 't aan elkaar vast zit, schuif je niet weg van elkaar
zzz
pi_66404026
Uiteraard Maar chaise longues zitten vaak of kunnen anders vaak bevestigd worden aan de bank zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')