abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:15:58 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66398639
Ola,

ik heb hier een legale versie van Cubase en die draait op een Synchrosoft Elicenser dongle. Op die dongle staat mijn licentie en Cubase zoekt er naar wanneer hij opgestart wordt. Geen dongle, geen cubase dus. Nou had ik een maand geleden wel eens sporadisch hhet geneuzel dat de dongle niet herkend werd, maar dat was dan heel ff... Echter toen ik vancohtend weer eens de dongle er in deed en cubase wilde opstarten zag hij de dongle niet, het programma wat bij die Elicenser hoort zag hem ook niet en op meerdere computers krijg ik ook die dongle niet tevoorschijn. Ook brand het rode lampje op de dongle niet. Waarschijnlijk is dat ding (na nog geen 2 maanden) kaduuk.

Mijn vraag is wat moet ik doen, mijn licentie staat op dat ding dus die dongle kost me klauwen vol met geld als ik hem niet aan de praat meer krijg.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66398709
Is het niet zo dat je USB poort misschien defect is? Ken het systeem van de dongle van cubase niet maar ga er vanuit dat het een usb dongle is en geen seriele dongle . Kan je geen gebruik maken van garantie/service van het bedrijf waar je de software (+ dongle) hebt aangeschaft?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:19:16 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66398715
Zit er geen garantie op MM? Contact opnemen met de fabrikant?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:20:21 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66398743
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:18 schreef geelkuikentje het volgende:
Is het niet zo dat je USB poort misschien defect is? Ken het systeem van de dongle van cubase niet maar ga er vanuit dat het een usb dongle is en geen seriele dongle . Kan je geen gebruik maken van garantie/service van het bedrijf waar je de software (+ dongle) hebt aangeschaft?
MM heeft het op verschillende computers geprobeerd. Dongel is waarschijnlijk stuk dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66398745
Contect ofnemeh meg de labrikant.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:20:28 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66398746
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:19 schreef Megumi het volgende:
Zit er geen garantie op MM? Contact opnemen met de fabrikant?
Volgens Steinberg moet ik dit doen:
quote:
2.3. My USB key worked fine but now it has ceased to function and appears to be defective without any physical damage.

* In this case please contact your national distributor and you will get a replacement for the key and also for all licenses contained on it. Your distributor will ask you for the USB key number which is readable through the transparent housing and will most likely want to have the key sent to them.
Maar eens met BAX-shop.nl bellen vanmiddag
[..]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:21:20 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66398762
Succes MM.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:31:55 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66399004
Nou gebeld, moet hem opsturen naar Bx-shop. Vrijdag komen er wat mensen van steinberg langs en die gaan er dan naar kijken. Een nieuwe dongle valt niet onder de garantie dus dat kost me dan 20 pleuro...

Maar als hij helemaal onbeschadigd zou zijn aan de buitenkant dan zou hij eventueel kunnen kijken wat ze kunnen doen.

Dat ding moet ook wel onbeschadigd zijn want hij heeft hier sinds gister 2 maanden lang op mijn bureau in een usb poort gezeten
[..]
pi_66399082
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:31 schreef MikeyMo het volgende:
Nou gebeld, moet hem opsturen naar Bx-shop. Vrijdag komen er wat mensen van steinberg langs en die gaan er dan naar kijken. Een nieuwe dongle valt niet onder de garantie dus dat kost me dan 20 pleuro...

Maar als hij helemaal onbeschadigd zou zijn aan de buitenkant dan zou hij eventueel kunnen kijken wat ze kunnen doen.

Dat ding moet ook wel onbeschadigd zijn want hij heeft hier sinds gister 2 maanden lang op mijn bureau in een usb poort gezeten
Tot dit punt had je ook zonder topic kunnen komen toch.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:36:09 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66399099
Hmm je hebt toch een wettelijke garantie?
pi_66399499
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:36 schreef Megumi het volgende:
Ja, 6 maanden dacht ik? In die tijd moet de verkoper aantonen/bewijzen dat het jouw fout is dat het ding het niet meer doet. Dus de bewijslast ligt niet bij jou, TS. Jij kunt gewoon een gratis nieuwe dongel eisen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:52:21 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66399517
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:36 schreef Megumi het volgende:
volgens mij wel ja, recht op een deugdelijk product.
[..]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:18:45 #13
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_66400137
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

volgens mij wel ja, recht op een deugdelijk product.
Yup
http://www.consuwijzer.nl(...)bijgekocht_Is_dat_zo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:58:03 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66413997
Nou hij is op de bus... ik bedacht me achteraf dat het wellicht verstandiger was om aangetekend te versturen. Mjah, het bedrijf heeft er geen baat bij om te doen alsof ze niets hebben ontvangen dus dat zit wel goed. Ik zal morgen even bellen of ze het ontvangen hebben...

Hopelijk heb ik snel een vervanger en ik zal idd even dat recht op vervanging aankaarten als er een acceptgiro bij zit.
[..]
pi_66414432
Je had hem beter wel aangetekend kunnen versturen, dongel kwijt onderweg is dahaag licenties.
Ik heb een tijdje aan de ontvangende kant gezeten en leverde ook dongles uit. Wij verstuurden ze altijd aangetekend. Ik moest er eens eentje terugkrijgen en nog gemald dat ze die moesten aantekenen. Niet gedaan, dongle nooit ontvangen en dus nieuwe licentie aanschaffen. Toen wel iets korting gegeven, maar meer ook niet.

Wel heb ik zo'n 500 dongles uitgegeven en nooit ook maar 1 defecte gezien. Was dit een Aladin dongle? Groen stickje?
We hadden wel een policy voor defecte dongles, werden tegen kostprijs(=¤7,-) incl verzendkosten omgeruild. Dus ¤20,- is een nette prijs. Wel was er 1 jaar garantie op van toepassing, dus jij zou bij ons gewoon kosteloos een nieuwe hebben gekregen. Wel zou je de verzendkosten naar ons hebben moeten betalen.
Tussentijds had je op een softlicense kunnen werken die ik van afstand terug kan halen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:57:32 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66417547
er staat 1 licentie op van Cubase Essential, het instappakketje... Dit was een synchrosoft Elicenser. Zo'n blauwe. Mjah, ik mag ook wel hopen dat ik hem kosteloos geswitched krijg, hij is extern onbeschadigd dus heb ik gewoon recht op vervanging. Hun garantie die ze kennelijk niet hebben op zulk spul is in dit geval tegen de wet
[..]
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:17:50 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66434473
Ben benieuwd MM.
pi_66436080
Dat moet zeker kostenloos vervangen worden door de leverancier! Bax is over het algemeen best netjes geloof ik?
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:08:09 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66437551
Zoals ik je gisteren ook al heb vertelt, heb je gewoon recht op een nieuwe zonder betaling. En dan kunnen zij wel roepen "ja maar is software!" bull, de licentie is software, en de licentie is niet kapot, de dongel is kapot. En de dongel is hardware.

Dusch
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:18:06 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66445225
Gister dat ding in 2 Macs en een PC gedaan en ik kreeg geen lampje of signaal of wat. Word ik net gebeld door die gast van Bax, doet ie het daar gewoon
[..]
pi_66445697
Toch software!
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:49:55 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66446486
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:29 schreef veldmuis het volgende:
Toch software!
Maar hoe kan ie het dan niet meer doen in 3 computers

Ik heb zo'n vermoeden dat er toch iets binnenin niet helemaal lekker zit of contact maakt en dat het daardoor soms wel soms niet is... Ik heb zelf die een maand geleden ook gehad en toen was het ook tijdelijk
[..]
pi_66448474
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Maar hoe kan ie het dan niet meer doen in 3 computers
Omdat je ws op elke computer hetzelfde stukje software hebt draaien dat voor dit probleem zorgt. Denk bijv aan een driver voor een usb apparaat.
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:13:38 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66449807
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:40 schreef Osramp het volgende:

[..]

Omdat je ws op elke computer hetzelfde stukje software hebt draaien dat voor dit probleem zorgt. Denk bijv aan een driver voor een usb apparaat.
Dat zou dan wel heel toevallig zijn aangezien de één een mac met 10.4 is, de ander een mac met 10.5 is en de drede een Acer Laptop met XP...

En bij alledrie ging het rode lampje niet branden

Ook heeft hij het gedaan op die mac met 10.5 en viel hij enkel 1x eerder halverwege 10 minuten lang weg en deed hij het weer na enkele malen eruit halen en weer terug stoppen.
[..]
pi_66449862
Als je het in drie computers hebt geprobeerd is de kans uiteraard klein, maar bij mij werkt de dongle voor Cubase alleen maar als ik hem direkt op de computer zelf inplug, niet in een externe hub.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')