abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66489448
Ja, bizar, diegene die begon over 'verslaving' had echt gelijk. De heroine belangrijker dan je welzijn of je kinderen, de gokkast belangrijker dan je welzijn of je kinderen, de gewelddadige echtgenoot belangrijker dan je welzijn of je kinderen. En dat feit niet onder ogen (willen) zien (of wel, maar er geen verantwoordelijkheid voor nemen).
pi_66489494
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:32 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, bizar, diegene die begon over 'verslaving' had echt gelijk. De heroine belangrijker dan je welzijn of je kinderen, de gokkast belangrijker dan je welzijn of je kinderen, de gewelddadige echtgenoot belangrijker dan je welzijn of je kinderen. En dat feit niet onder ogen (willen) zien (of wel, maar er geen verantwoordelijkheid voor nemen).
Dat was ik
pi_66489655
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:36 schreef NouMooiNiet het volgende:
Het is haar keuze: OF ze neemt de stap om echt te gaan met alle gevolgen van dien, OF ze blijft in deze situatie zitten met alle gevolgen van dien. Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was, achteraf heb jij het nog gedaan (ik spreek uit ervaring, ben zo mn beste vriendin kwijtgeraakt die ik wilde 'helpen').
Dit dus.
Een ander schreef dat het voor je vriendin beter zou zijn om naar een "blijf van mijn lijf huis" te gaan, dan bijvoorbeeld door jouw te worden opgevangen.. dat lijkt mij ook verstandiger.
Als die man haar al zo behandeld , dan is het vertrek naar een andere man (gewone vriend of relatie) voldoende om in blinde woede te ontsteken.

Succes , hoop dat het goedkomt!
pi_66629246
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:45 schreef EggsTC het volgende:
Ja je kan hoog of laag springen maar als zij zelf niet weg wil houd het hele verhaal snel op om haar te "redden".
Ze moet zelf op het punt komen dat ze inziet dat ze hieruit wil, Je kunt haar alleen steunen, haar verhaal aanluisteren en haar advies geven. Indien ze "gedwongen" het huis verlaat zal ze blijven terug gaan. Angst, gewenning, denken dat het haar schuld is, dat hij kan veranderen, hij meende het niet zo, zijn spijtbetuigingen. ga maar door.

Er moet een punt komen dat haar ogen opgaan! Dat punt kan niemand afdwingen. Blijf haar sowieso vertellen dat het niet normaal is, dat het niet haar schuld is en dat niets een excuus is dat dit rechtvaardigt. Vaak gaan mensen in die situatie de dingen op zich zelf betrekken. Ik had dit niet moet zeggen, ik had dat moeten opruimen, ik had dat moeten doen of juist moeten laten!

Punt blijft dat je haar hier niet uitkunt halen, dat zij zelf de stap moet zetten de kracht opbrengen te kiezen voor haar zelf.
"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')