El_Manco | zondag 22 februari 2009 @ 20:05 |
Zijn hier mensen die een porsche 911 hebben van een jaartje of 10 oud of iemand kennen die er een heeft? Kan iemand me vertellen wat je ongeveer gemiddeld kwijt bent aan onderhoud / beurt etc op jaarbasis? | |
Rosbief | zondag 22 februari 2009 @ 20:10 |
En dan met name voor de 993 ![]() | |
El_Manco | zondag 22 februari 2009 @ 20:13 |
Ik wil het graag weten voor de 996 ![]() | |
Karina | zondag 22 februari 2009 @ 20:13 |
Van het Porscheforum: 964 20K 940 40K 1.013 60K 940 80K 1.278 Totaal: 4.171 / 4 = 1.042 993 20K 526 40K 1.027 60K 526 80K 1.292 Totaal: 3.371 / 4 = 842 Ok en de officiele Porsche prijzen ook nog even op een rij dan; 964 20k EUR 1.063,20 40k EUR 1.167,20 60k EUR 1.063,20 80k EUR 1.199,20 Totaal: 4.492,80 / 4 = 1.123,20 993 20k EUR 596,00 40k EUR 916,00 60k EUR 596,00 80k EUR 1.036,00 Totaal: 3.144 / 4 = 786,00 Met dank aan het Porscheforum | |
1UP | zondag 22 februari 2009 @ 20:20 |
Valt nog mee, dan is mijn Volkswagen naar mijn idee soms nog wel duurder ![]() ![]() | |
Rosbief | zondag 22 februari 2009 @ 20:33 |
quote:Wat versta jij dan onder de topmodellen? ![]() | |
tevebe | zondag 22 februari 2009 @ 20:51 |
quote:GT2, GT3, GT3RS, Turbo. | |
Rosbief | zondag 22 februari 2009 @ 20:57 |
quote:Waarom zouden de GT3 en GT3RS veel meer moeten kosten in onderhoud dan een Carrera? | |
tevebe | zondag 22 februari 2009 @ 21:30 |
quote:Geen idee ![]() | |
Rosbief | zondag 22 februari 2009 @ 21:32 |
quote:Ohja, dat klopt ook wel weer ![]() | |
tevebe | zondag 22 februari 2009 @ 21:34 |
Eigenlijk is dit wel een topic voor DS4. | |
Turquaz52 | zondag 22 februari 2009 @ 21:57 |
quote:Koppel is belangrijker ja ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 februari 2009 @ 22:18 |
Reken bij een 996 maar op ¤4-5K per jaar bij iets van 20-25K kms per jaar. incl. setje banden à 1000 per 20K kms. Als je iets duurs kaduuk hebt is het wel handig 5-10K achter de hand te hebben. | |
S1nn3rz | maandag 23 februari 2009 @ 03:36 |
quote:ik denk dat je aardig in de buurt zit inderdaad. ![]() | |
Den_Haag | maandag 23 februari 2009 @ 10:48 |
quote: ![]() De gewone beurtjes zijn het probleem niet zo. Meer de onderdelen (remmen, banden etc). | |
tevebe | maandag 23 februari 2009 @ 11:12 |
quote:Niet op die manier. Hij weet veel van Porsche af en heeft zelf een 911. | |
Rosbief | maandag 23 februari 2009 @ 14:13 |
quote: ![]() Welke 911? | |
Turquaz52 | maandag 23 februari 2009 @ 14:34 |
quote:ohw ![]() Want ik zei al dat het draaide om PK's ![]() 911 ![]() | |
Athmozz | maandag 23 februari 2009 @ 14:37 |
quote:hangt er natuurlijk vanaf of je iemand kent die het goedkoop kan doen, want als je naar een officiële porschedealer moet, dan zijn de gewone beurtjes ook al een probleem ![]() | |
Hyperdude | maandag 23 februari 2009 @ 19:19 |
Er zijn genoeg goede Porsche specialisten. Die rekenen ongeveer de helft/driekwart van wat de BMW dealer hiero kost (75 ex BTW/uur) De laatste tijd zijn vroege 996 met 3.4 motor aardig aan het zakken qua, en vaak al goedkoper dan een vergelijkbare 993. | |
chilipenn | woensdag 25 februari 2009 @ 19:23 |
een 911 doet gemiddeld ( ja gemiddeld, dus u kunt er meer of minder voor kwijt zijn geweest) 4000-5000 voor onderhoud per jaar, daar zitten dan ook de banden ed bij... ( gem 15-20 k km p/j) | |
Salvad0R | woensdag 25 februari 2009 @ 19:34 |
meer dan 9000. | |
Hyperdude | woensdag 25 februari 2009 @ 20:15 |
9000 aan onderhoud? ech nie | |
WTFbbq | zaterdag 28 februari 2009 @ 14:15 |
Minder dan een ex. | |
tevebe | zaterdag 28 februari 2009 @ 20:12 |
quote:Uhm ![]() | |
El_Manco | zondag 1 maart 2009 @ 14:33 |
quote:Precies !!! Dank zover voor de antwoorden, ik denk overigens niet dat ik meer dan 10.000 per jaar rijd. |