abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82971768
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:48 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog 13 jaar, maar ik ga het redden.
Ik heb nog maar 10 jaar en ga het niet redden. Geen issue met inkomsten, maar meer met sparen en levensstijl. De ijzeren discipline van SeLang ontbreekt... Nou ja, ijzeren discipline is niet de juiste omschrijving, maar ik ben bang dat ik van nature gewoon meer centjes uit geef - zit erin gebakken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:08:26 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82972351
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb nog maar 10 jaar en ga het niet redden. Geen issue met inkomsten, maar meer met sparen en levensstijl. De ijzeren discipline van SeLang ontbreekt... Nou ja, ijzeren discipline is niet de juiste omschrijving, maar ik ben bang dat ik van nature gewoon meer centjes uit geef - zit erin gebakken.
Ik geef inclusief alles maar ~¤25k per jaar uit. Vrijheid is voor mij belangrijker dan materiele zooi. Nu kan ik de helft van het jaar lekker rondreizen en de andere helft een beetje hobby-en.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82972848
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik geef inclusief alles maar ~¤25k per jaar uit. Vrijheid is voor mij belangrijker dan materiele zooi. Nu kan ik de helft van het jaar lekker rondreizen en de andere helft een beetje hobby-en.
Dat vind ik dus zo geweldig, ik heb daar echt bewondering voor. Niet zo zeer het zuinig zijn, maar de kunst om te focussen op de dingen die je echt blij maken. Mijn huidige uitgave patroon is ook absoluut niet sustainable, maar dat verandert wel weer in de toekomst.
pi_82985949
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kan je beter emigreren naar Argentinie, heb je en beter weer en een betere lifestyle

Spanje moet ook lukken en dat zit je nog in Europa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82987736
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je beter emigreren naar Argentinie, heb je en beter weer en een betere lifestyle

Spanje moet ook lukken en dat zit je nog in Europa

Spanje heeft volgens mij een vrij aardige capital gains tax, da's wat onhandig voor SeLang. Zijn keuze voor de UK is waarschijnlijk ook voornamelijk gebaseerd op het ontbreken van deze belasting aldaar voor non-doms.
pi_82987791
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Spanje heeft volgens mij een vrij aardige capital gains tax, da's wat onhandig voor SeLang. Zijn keuze voor de UK is waarschijnlijk ook voornamelijk gebaseerd op het ontbreken van deze belasting aldaar voor non-doms.
Kan je beter naar Uruguay gaan, dan betaal je het nooit en bepaal je zelf waar je naartoe gaat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_82987999
Ik ben voor mijn huidige baan uit het niets op LinkedIn benaderd
pi_82989046
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je beter naar Uruguay gaan, dan betaal je het nooit en bepaal je zelf waar je naartoe gaat
Ongetwijfeld, maar er speelt natuurlijk meer (persoonlijke) voorkeur mee. Hoewel ik wel goeie ervaring met de Uruguayaansen. UK is natuurlijk lekker centraal, goedkoop vertrekpunt voor een beetje reizen, makkelijke taal-situatie, etc...
pi_82989212
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar er speelt natuurlijk meer (persoonlijke) voorkeur mee. Hoewel ik wel goeie ervaring met de Uruguayaansen. UK is natuurlijk lekker centraal, goedkoop vertrekpunt voor een beetje reizen, makkelijke taal-situatie, etc...
Non doms is nu toch beperkt tot 6 jaar of zo? Is de verwachting dat de wetgeving wordt aangepast?

Je hoeft niet te wonen in Uruguay, zolang je maar niet ergens anders belastingplichtig bent. Je kan gewoon 5 maanden per jaar in Engeland zijn als je wil
pi_82989318
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Non doms is nu toch beperkt tot 6 jaar of zo? Is de verwachting dat de wetgeving wordt aangepast?

Je hoeft niet te wonen in Uruguay, zolang je maar niet ergens anders belastingplichtig bent. Je kan gewoon 5 maanden per jaar in Engeland zijn als je wil
Inderdaad - Daarom is SeLang (volgens mij) ook niet van plan er eeuwig te blijven. Als je 5 maanden per jaar in de UK zit en de rest van het jaar elders, wordt het een dure hobby met twee huizen? Maar goed, zal allemaal wel een oplossingen voor zijn.
pi_82989387
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Inderdaad - Daarom is SeLang (volgens mij) ook niet van plan er eeuwig te blijven. Als je 5 maanden per jaar in de UK zit en de rest van het jaar elders, wordt het een dure hobby met twee huizen? Maar goed, zal allemaal wel een oplossingen voor zijn.
Als het klopt dat hij maar 6 maanden per jaar in de UK is, heeft hij dat probleem nu ook al
pi_82989735
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als het klopt dat hij maar 6 maanden per jaar in de UK is, heeft hij dat probleem nu ook al
Klopt. Maar dat is voornamelijk omdat hij veel naar Azie reist. En da's makkelijker vanuit Londen, bijvoorbeeld. Maar goed, allemaal gelul in de marge, het gaat om zijn persoonlijke keuze.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:39:14 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82990290
In de UK ben ik belastingvrij (nog 4 jaar als de wetgeving hetzelfde blijft). Verder woon ik hier eigenlijk prima. Het is makkelijk, goedkoop (gedaalde £), ik hou van het klimaat (ja echt . Al zijn de winters kut, maar dan ben ik er meestal toch niet) en het is gewoon een mooi land. Ook bevalt m'n huidige woning en locatie goed. Dus geen haast om hier te vertrekken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82990869
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
In de UK ben ik belastingvrij (nog 4 jaar als de wetgeving hetzelfde blijft). Verder woon ik hier eigenlijk prima. Het is makkelijk, goedkoop (gedaalde £), ik hou van het klimaat (ja echt . Al zijn de winters kut, maar dan ben ik er meestal toch niet) en het is gewoon een mooi land. Ook bevalt m'n huidige woning en locatie goed. Dus geen haast om hier te vertrekken.
Pas op. Zeggen dat de UK of Londen ook maar iets meer is dan een beerput, zorgt er over het algemeen voor dat je niet meer van DAM af komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')