abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:48:35 #51
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_81044311
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Die vind ik nou juist rete-onhandig omdat 90 % van de vacatures van detacheerders en headhunters komt. Ik wil weten welk bedrijf het is (nou ja, soms weet je dat natuurlijk ook wel, zelfs zonder een naam) en anders gewoon opzouten met die vacatures!
Klopt ja. Ben ook wel benaderd door een headhunter bedrijf, moest mijn cv (pdf) zsm in platte tekst aanleveren zodat ze dat in hun eigen .doc konden gieten, of ik naar Arnhem kon en wilde verhuizen, wat was mijn huidig salaris (of salarisindicatie), en ze wilden constant niet zeggen welk bedrijf het was, zelfs niet welk soort(!) bedrijf. Ja, een dynamisch bedrijf was het, met een leuke werksfeer.

Toen maar gezegd dat dit eigenlijk geen zin heeft en er voor mij teveel onbekende variabelen waren.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:49:01 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81046277
Hmm, in mijn vakgebied heb ik gelukkig geen last van zulke piratenmethoden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_81079386
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:39 schreef Farenji het volgende:
LinkedIn heeft hetzelfde nut als je kop laten zien op van die bijeenkomsten of feestjes waar je eigenlijk helemaal niet *wil* zijn, maar waar je alleen bent omdat het goed is voor je netwerk. En het grote voordeel van linkedIn is dan dus, dat je helemaal niet meer naar die kutfeestjes hoeft!
Dat dus

Daarnaast zijn sommige discussies nog wel aardig. Zoals vraagstukken rondom wel of niet vrijedagen geven aan medewerkers die vastzaten @ vliegveld door de aswolk etc..
I'm not the man you think I am!
pi_81084930
Hmm, ik overweeg ook om me maar eens aan te melden, maar weet aan de andere kant ook niet echt wat ik er in concreto nou mee op zou schieten. Misschien moet je je dat ook helemaal niet afvragen, maar het zien als iets wat ooit wel eens handig uit zou kunnen pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2010 13:34:56 ]
pi_81090555
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt ja. Ben ook wel benaderd door een headhunter bedrijf, moest mijn cv (pdf) zsm in platte tekst aanleveren zodat ze dat in hun eigen .doc konden gieten, of ik naar Arnhem kon en wilde verhuizen, wat was mijn huidig salaris (of salarisindicatie), en ze wilden constant niet zeggen welk bedrijf het was, zelfs niet welk soort(!) bedrijf. Ja, een dynamisch bedrijf was het, met een leuke werksfeer.

Toen maar gezegd dat dit eigenlijk geen zin heeft en er voor mij teveel onbekende variabelen waren.
Headhunters die direct vragen naar een CV zijn sowieso onzinnig. Als ze me bellen, neem ik aan dat ze dat doen omdat ik de juiste achtergrond heb. Daarbij ben ik niet scheutig met mijn CV, die hoeft niet overal rond te zwerven. Gelukkig bellen er ook voornamelijk headhunter die een duidelijk voorstel hebben (met naam van het bedrijf) en dan kun je sneller een zinvolle discussie hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_81094626
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_81097331
Doe er bijna niks mee, moet me er toch eens in verdiepen. Maar vind de pagina zo druk geworden?

Wel merk ik dat veel mensen zich aanmelden, krijg elke dag weer uitnodigingen.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_81105824
Omdat ik in de detachering zit, vind ik linkedin wel handig om bij te houden waar (oud-)collega's nu zitten.
Vooral bij veel verloop en collega's die van baan wisselen was ik anders met de meeste al lang het contact verloren. Bovendien krijg je een update als iemand van baan wisselt, wat weer een goede aanleiding geeft om weer het contact eens aan te halen hoe het met hem/haar is.

Recruiters zitten er helaas ook veel op. Vooral de laatste 2 maanden zijn ze ineens weer actief (daarvoor 1,5 jaar niet). Dat kan handig zijn als je op zoek bent naar een nieuwe baan, maar vervelend als ze je op een ander moment benaderen.

Maar de voordelen van het bijhouden van zakelijke contacten heeft voor mij het overwicht.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:17:51 #59
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_81126259
Ik doe er eigenlijk helemaal niets mee. Ja af en toe wat kletsen met wat oud-collega's.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_81134498
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:09 schreef Ringo het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik mijn Hyves-account door de plee gespoeld.
Mooi zo.

Maar nu ben ik dus bezig met LinkedIn. Of in ieder geval: ik heb mijn cv ge-updatet
en ben mensen gaan uitnodigen. Best leuk eigenlijk, om netwerken door te snuffelen,
je eigen netwerk te vergroten en er hangt tenminste niet zo'n hysterisch sfeertje dat
Hyves zo onverteerbaar maakt.
Eigenlijk hangt er helemaal geen sfeer. Maar daar is LinkedIn dan ook niet voor
bedoeld. Professional networking, jeweets.

Toch vraag ik me nu af: wat heb je eigenlijk aan dat hele LinkedIn, behalve dat je wat
klas- of studiegenoten kan terugvinden -- maar daar hadden we Hyves toch juist voor?

Op wat voor manier gebruikt men hier zijn/haar LinkedIn-netwerk? Zet je links naar je
online cv in sollicitaties? Benader je personen uit je netwerk, als je die zakelijk nodig hebt?
Zijn er bepaalde, zeer handige toepassingen die ik schijnbaar nog niet ken?

Ik laat me graag informeren.
Al die zogenaamde geweldige netwerken sites leven van het moment en vooral de hype
dat een standaardclubje begint en de rest van de maatschappij en media overneemt om
de bubbel verder op te blazen

Al die verhalen over hoe geweldig het allemaal wel niet moet zijn,worden als puntje bij paaltje
komt allemaal naar summiere voorbeelden van succes te herleiden.

De enigen die baat hebben bij al die hype zijn de makers van de sites zelf die het weer kunnen
gebruiken om te pochen tegenover de buitenwereld hoe geweldig hun site is en hoe interactief
men communiceert met diens leden en dus waardevol als dienst.

Zie het als de Lotto,allemaal geweldig,kost amper wat en genoeg kansen op succes
75 topics = FIN
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:08:49 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81134731
Mopperdemopperdemopper.

Doe dan gewoon niet mee.
pi_81136679
Ik hou er op een luchtige manier contact met oud-collega's en oud-klasgenoten.bijv., één keer in de maand even een update van waar ze mee bezig zijn.
Ik discussieer in bepaalde groepen mee met bepaalde topics die me interesseren.

Ik heb research gedaan naar bedrijven waarbij ik wilde solliciteren, kijken wat voor kwalificaties eventueel toekomstige collega's hebben en eventueel welke richting het bedrijf gaat. Met deze informatie heb ik ook open sollicitaties gedaan.
Op 1 Juni begin ik bij mijn nieuwe werkgever die ik onder andere via Linkedin bespioneerd heb.

Trouwens ik heb een ongelooflijke hekel aan massaal netwerkers, zeg maar 500+ connectors; veelal zijn dat mensen die door één comment al een connection wil worden. In het begin heb ik ze toegelaten maar een tijdje geleden heb ik ze allemaal gedelete. Ik heb een aantal massaal netwerkers gehouden omdat die eventueel nog van toepassing kunnen komen.

Met snelle headhunters/recruiters heb ik sowieso al niks. In de tijd dat ik hun benut heb, gebeurden altijd vreemde dingen, vreemde voorstellen en veelal leugens. Ik reageer op hun bericht en meestal stoppen ze dan gelijk.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:23:33 #63
301907 WauwelWater
Bevat 5,8% alcohol
pi_81157384
LinkedIn is overigens ook handig om een 'totaalbeeld' van iemand te krijgen. Veel mensen hebben tegenwoordig én Hyves, én Facebook, én LinkedIn, 'en Twitter. Heeft toch altijd wel iets om mensen zo op te zoeken, om te speurneuzen wat die wel niet allemaal uitspoken in het dagelijks leven.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:05:04 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_81159722
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:23 schreef WauwelWater het volgende:
LinkedIn is overigens ook handig om een 'totaalbeeld' van iemand te krijgen. Veel mensen hebben tegenwoordig én Hyves, én Facebook, én LinkedIn, 'en Twitter. Heeft toch altijd wel iets om mensen zo op te zoeken, om te speurneuzen wat die wel niet allemaal uitspoken in het dagelijks leven.
Des te belangrijker wordt het dus ook, je bewust te zijn van je virtuele totaalimago. Je kan niet zomaar een account laten versloffen zonder dat het wordt opgemerkt.
Niet dat we dat per se willen maar het ís zo.
pi_81160470
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Des te belangrijker wordt het dus ook, je bewust te zijn van je virtuele totaalimago. Je kan niet zomaar een account laten versloffen zonder dat het wordt opgemerkt.
Niet dat we dat per se willen maar het ís zo.
Je kunt natuurlijk ook totaal niet te vinden zijn op het internet.
Dan is je virtuele totaalimage niet aanwezig.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:24:49 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81169897
Ik gebruik LinkedIn uitsluitend passief, dwz ik accepteer links van mensen die ik goed ken maar ik heb zelf eigenlijk geen interesse in het opbouwen van zo'n netwerk. Al moet ik wel zeggen dat het best grappig is dat je op die manier kun zien waar je oude collegas tegenwoordig uithangen.

Btw: ik soms word je benaderd door mensen die je hooguit 1 of 2 keer hebt gesproken en soms zelfs door mensen die je nieteens kent. Ik vraag me af wat die mensen bezielt. Natuurlijk ga ik daar ook niet op in.

Facebook e.d. doe ik uiteraard ook niet aan. Sta je als "vriend" van allemaal breezermeisjes

[ Bericht 15% gewijzigd door SeLang op 08-05-2010 10:29:56 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81173256
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:24 schreef SeLang het volgende:
Ik gebruik LinkedIn uitsluitend passief, dwz ik accepteer links van mensen die ik goed ken maar ik heb zelf eigenlijk geen interesse in het opbouwen van zo'n netwerk. Al moet ik wel zeggen dat het best grappig is dat je op die manier kun zien waar je oude collegas tegenwoordig uithangen.

Dat is verreweg het leukste van LinkedIn, een beetje je oude collega's en studie genoten kunnen volgen zonder al die Hyves/Facebook onzin erbij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:43:58 #68
97934 ASroma
Flamboyant
  zondag 9 mei 2010 @ 09:09:30 #69
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_81204400
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:24 schreef SeLang het volgende:
Btw: ik soms word je benaderd door mensen die je hooguit 1 of 2 keer hebt gesproken en soms zelfs door mensen die je nieteens kent. Ik vraag me af wat die mensen bezielt. Natuurlijk ga ik daar ook niet op in.
Don't underestimate the strength of weak ties.

[ Bericht 0% gewijzigd door servus_universitas op 09-05-2010 09:15:13 ]
  zondag 9 mei 2010 @ 10:29:22 #70
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_81205150
Ik heb mijn hyves account verwijderd nadat ik linkedin serieus ben gaan gebruiken. Ik vind linkedin met name handig om te zien wat oud-collega's zijn gaan doen en het is een goede vervanger voor visitekaartjes van mijn vaste klanten.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_81354683
LinkedIn is priceless. Ik kom via LinkedIn of mijn netwerk dat ik aan het opbouwen ben via LinkedIn altijd aan een nieuwe baan.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:03:14 #72
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81354736
Het is niet om wie JIJ in je netwerk hebt, maar om wie je kennissen in hun netwerk hebben. DIE mensen zijn interessant. Het brengt dus naast je 1ste graads netwerk, ook je 2e graads netwerk in beeld. En daardoor kun je nog eens wat mensen leren kennen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:04:29 #73
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81354811
Ik heb via LinkedIn mijn huidige baan (kunnen) krijgen, trouwens. Dus het kan echt wel nuttig zijn.
pi_81354933
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
Het is niet om wie JIJ in je netwerk hebt, maar om wie je kennissen in hun netwerk hebben. DIE mensen zijn interessant. Het brengt dus naast je 1ste graads netwerk, ook je 2e graads netwerk in beeld. En daardoor kun je nog eens wat mensen leren kennen.
True, true.. Ik heb nu een afspraak met iemand die mijn 3e graads is, maar mij via mijn netwerk schijnt te "kennen". We gaan het zien
  woensdag 12 mei 2010 @ 20:13:29 #75
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81355248
3e graads vind ik zelf wat te ver gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')