LD is gewoon de grootste dus das makkelijkquote:Op zondag 16 mei 2010 11:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt ook vooraf een inschatting maken. Als "er niet slechter van worden" de norm is, dan krijg je het nog erg druk met het aanmelden en bijhouden van allerlei profielen op allerlei netwerksites.
Niets mis met Fok, maar ik weet niet of ik daarmee op LinkedIn te koop wil lopen... En potentieel werkgever zou eens je posts gaan opzoekenquote:Op zondag 16 mei 2010 16:51 schreef Razor21 het volgende:
Misschien leuk om een Fokgroep te beginnen op Linkedin![]()
Dat is waar hoewel het wel lastig wordt om mijn linkedin account aan mijn useraccount te koppelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:32 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Niets mis met Fok, maar ik weet niet of ik daarmee op LinkedIn te koop wil lopen... En potentieel werkgever zou eens je posts gaan opzoeken
Zit er een limiet op het aantal contacts bij een free account??quote:Op zondag 16 mei 2010 19:38 schreef Arjan4all het volgende:
Je krijgt vaak van iemand die je kent van werk of uit het verleden een uitnodiging, de uitnodiging komt dan binnen met de standaardzin "I'd like to add you to my professional network". Dan antwoord je door op de "accept" button te drukken en dat is dan meestal alles. Enige vorm van echte communicatie vindt eigenlijk niet plaats en degene die je benaderd heeft, ziet zijn totaal aantal netwerk contacten groeien met +1 door mijn acceptatie.
Dat is Linked-in met name, zorgen dat dat aantal contacten zo hoog mogelijk is, want daarmee straal je dan uit hoe interessant je wel niet bent (net zo als dat werkt op Hyves en Facebook naar ik aanneem)
Ik merk nu ook dat Linked-in mij niet meer toestaat om zomaar iemand te benaderen buiten m'n netwerk. Mocht in het begin wel, maar nu zou ik ineens een abonnement moeten nemen. Oftewel Linked-in wil gaan cashen. Daar doe ik dus niet aan mee, zolang het een gratis tool is, okay. Maar nu haak ik af.
Dus Linked-in is inmiddels voor mij verleden tijd omdat Linked-in me blokkeert om gratis mensen te benaderen
quote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Zit er een limiet op het aantal contacts bij een free account??
Die abbo's zijn overdreven duur zeg de goedkoopste is 20 dollar per maand ofzo.
De gratis versie functioneert prima.quote:Op maandag 17 mei 2010 09:05 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb geen Linked account - en nu ik hoor dat het geld kost om het normaal te kunnen gebruiken weet ik zeker dat ik er niet aan hoef te beginnen. Heb al wel wat uitnodigingen gekregen, van vuile spammers.
Topic niet gelezen?quote:
quote:Ik merk nu ook dat Linked-in mij niet meer toestaat om zomaar iemand te benaderen buiten m'n netwerk. Mocht in het begin wel, maar nu zou ik ineens een abonnement moeten nemen.
Nog nooit last van gehad, heb je zoveel mensen buiten je netwerk benadert dan?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:07 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Topic niet gelezen?
[quote] Ik merk nu ook dat Linked-in mij niet meer toestaat om zomaar iemand te benaderen buiten m'n netwerk. Mocht in het begin wel, maar nu zou ik ineens een abonnement moeten nemen.[/quote]
Gebruik je LD voor het netwerken?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nog nooit last van gehad, heb je zoveel mensen buiten je netwerk benadert dan?
0. Zoals ik al eerder zei, ik heb geen account.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nog nooit last van gehad, heb je zoveel mensen buiten je netwerk benadert dan?
Meer voor het bijhouden van contact gegevens. Ik ben erg slecht met mijn kaartenbak en op deze manier heb ik in ieder geval altijd een email adres online staan voor mijn contacten. Daarbij is het leuk om bij te houden wat vrienden allemaal aan het doen zijn vanuit het buitenland, kan ik ze af en toe nog even feliciteren met promoties enzo.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gebruik je LD voor het netwerken?
Vindt je dat het goed werkt?quote:Op maandag 17 mei 2010 10:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Meer voor het bijhouden van contact gegevens. Ik ben erg slecht met mijn kaartenbak en op deze manier heb ik in ieder geval altijd een email adres online staan voor mijn contacten. Daarbij is het leuk om bij te houden wat vrienden allemaal aan het doen zijn vanuit het buitenland, kan ik ze af en toe nog even feliciteren met promoties enzo.
Werkt perfect. Outlook zou makkelijker zijn, maar kost me teveel tijd om bij te houden en ik heb geen zin om mijn PA er mee lastig te vallen. De echte werk contacten doet zij al, persoonlijk vind ik onzin, ook omdat ik dan thuis nog geen contacten gegevens ter beschikking heb. Nu staat alles online, kan er altijd en overal bij. Plus ik krijg updates van mensen als ze van baan veranderen, dus ik hoef het zelf niet bij te houden.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Vindt je dat het goed werkt?
Is het niet beter dat je de contacten bijhoudt in je outlook?
Jij hebt Facebook, ik nietquote:Op maandag 17 mei 2010 11:48 schreef Outlined het volgende:
LinkedIn, leuk concept en zeker handig, je hebt echter al Facebook. Niet echt zin om 2 profielen bij te houden, ondanks dat ze zeker niet overlappend zijn.
LinkedIn heeft trouwens een CV export functie. Zijn er mensen die die gebruiken of wel eens een sollicitatie onder ogen hebben gekregen van iemand die het gebruikte.
quote:Op maandag 17 mei 2010 11:56 schreef Outlined het volgende:
Facebook, LinkedinWaar bazelen we eigenlijk over . . . .we zitten tenslotte toch allemaal al op FOK!
Met al die gasten die 5.000 euro netto verdienen op basis van maximaal 32 uur is dat wel een interessant netwerk.quote:Op zondag 16 mei 2010 16:51 schreef Razor21 het volgende:
Misschien leuk om een Fokgroep te beginnen op Linkedin![]()
Nicequote:Op maandag 17 mei 2010 21:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met al die gasten die 5.000 euro netto verdienen op basis van maximaal 32 uur is dat wel een interessant netwerk.
Part-time werken kan altijd nog, als je 'n jaar of 62 bent en tot je 74e moet werken.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nice![]()
Ik vraag me af hoe dat zou zijn, 32 uur in de week.
Heel relaxed. 36 uur trouwens ook al. In zo'n halve dag kun je net even een paar prive dingetjes regelen die binnen kantoortijd moeten.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:42 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nice![]()
Ik vraag me af hoe dat zou zijn, 32 uur in de week.
En jij?quote:Op maandag 17 mei 2010 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Part-time werken kan altijd nog, als je 'n jaar of 62 bent en tot je 74e moet werken.
Hoeveel uur maak je nu per week?
Dat verschilt nogal. Ik heb een contract voor 40 uur per week, maar in een drukke periode ga ik daar ver overheen. In een minder drukke periode maak ik iets meer dan 40 uur.quote:
Maak nu meer iets van 60 uur in de week en dat bevalt wel goed. Momenteel iets drukker dan gemiddeld, maar die 60 zal het gemiddelde van een normaal jaar zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Part-time werken kan altijd nog, als je 'n jaar of 62 bent en tot je 74e moet werken.
Hoeveel uur maak je nu per week?
Dat is niet geheel cf. Arbeidstijdenwetquote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maak nu meer iets van 60 uur in de week en dat bevalt wel goed. Momenteel iets drukker dan gemiddeld, maar die 60 zal het gemiddelde van een normaal jaar zijn.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is niet geheel cf. Arbeidstijdenwet
Drive-r klaagt niet. Maar goed, ik werkte altijd al aardig wat uren, dat zit deels in de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:41 schreef Ringo het volgende:
Daar wordt Drive-r vast exorbitant voor betaald, om die wet te mogen overtreden.
Ik heb er ook niets op tegen om wat meer uren te maken dan een gemiddelde Nederlander gewoon is. Zolang men me er voor betaalt, ben ik er voor te porren.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maak nu meer iets van 60 uur in de week en dat bevalt wel goed. Momenteel iets drukker dan gemiddeld, maar die 60 zal het gemiddelde van een normaal jaar zijn.
Je werkt nagelang de inkomsten werkweken van 60-80 uur totdat het goed draait en je weet te delegeren, dan kun je gaan afbouwen en op je 50e gaan rentenieren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 08:29 schreef Oksel het volgende:
Ik wil best hard werken, zolang ik er maar naar betaald wordt. Of nog beter, zodra ik het voor mijzelf doe.
Ga ik nu ook maar eens doenquote:Een paar maanden geleden heb ik mijn Hyves-account door de plee gespoeld. Mooi zo.
Ik ben niet op Nederland gericht en heb Hyves niet echt nodig maar Hyves kan echt niet tippen aan Facequote:Op zondag 13 juni 2010 11:38 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Ga ik nu ook maar eens doen
Facebook is tha bomb!
Echte bazen zijn met hun 40e financieel onafhankelijkquote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je werkt nagelang de inkomsten werkweken van 60-80 uur totdat het goed draait en je weet te delegeren, dan kun je gaan afbouwen en op je 50e gaan rentenieren.
* SeLang meldt zichquote:Op zondag 13 juni 2010 11:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Echte bazen zijn met hun 40e financieel onafhankelijk
quote:
quote:
Rijke ouders en/of schoonouders van rond de 80?quote:
Ik heb nog maar 10 jaar en ga het niet redden. Geen issue met inkomsten, maar meer met sparen en levensstijl. De ijzeren discipline van SeLang ontbreekt... Nou ja, ijzeren discipline is niet de juiste omschrijving, maar ik ben bang dat ik van nature gewoon meer centjes uit geef - zit erin gebakken.quote:
Ik geef inclusief alles maar ~¤25k per jaar uit. Vrijheid is voor mij belangrijker dan materiele zooi. Nu kan ik de helft van het jaar lekker rondreizen en de andere helft een beetje hobby-en.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 10 jaar en ga het niet redden. Geen issue met inkomsten, maar meer met sparen en levensstijl. De ijzeren discipline van SeLang ontbreekt... Nou ja, ijzeren discipline is niet de juiste omschrijving, maar ik ben bang dat ik van nature gewoon meer centjes uit geef - zit erin gebakken.
Dat vind ik dus zo geweldig, ik heb daar echt bewondering voor. Niet zo zeer het zuinig zijn, maar de kunst om te focussen op de dingen die je echt blij maken. Mijn huidige uitgave patroon is ook absoluut niet sustainable, maar dat verandert wel weer in de toekomst.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik geef inclusief alles maar ~¤25k per jaar uit. Vrijheid is voor mij belangrijker dan materiele zooi. Nu kan ik de helft van het jaar lekker rondreizen en de andere helft een beetje hobby-en.
Kan je beter emigreren naar Argentinie, heb je en beter weer en een betere lifestylequote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik geef inclusief alles maar ~¤25k per jaar uit. Vrijheid is voor mij belangrijker dan materiele zooi. Nu kan ik de helft van het jaar lekker rondreizen en de andere helft een beetje hobby-en.
Spanje heeft volgens mij een vrij aardige capital gains tax, da's wat onhandig voor SeLang. Zijn keuze voor de UK is waarschijnlijk ook voornamelijk gebaseerd op het ontbreken van deze belasting aldaar voor non-doms.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je beter emigreren naar Argentinie, heb je en beter weer en een betere lifestyle
Spanje moet ook lukken en dat zit je nog in Europa
Kan je beter naar Uruguay gaan, dan betaal je het nooit en bepaal je zelf waar je naartoe gaatquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Spanje heeft volgens mij een vrij aardige capital gains tax, da's wat onhandig voor SeLang. Zijn keuze voor de UK is waarschijnlijk ook voornamelijk gebaseerd op het ontbreken van deze belasting aldaar voor non-doms.
Ongetwijfeld, maar er speelt natuurlijk meer (persoonlijke) voorkeur mee. Hoewel ik wel goeie ervaring met de Uruguayaansen. UK is natuurlijk lekker centraal, goedkoop vertrekpunt voor een beetje reizen, makkelijke taal-situatie, etc...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan je beter naar Uruguay gaan, dan betaal je het nooit en bepaal je zelf waar je naartoe gaat
Non doms is nu toch beperkt tot 6 jaar of zo? Is de verwachting dat de wetgeving wordt aangepast?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar er speelt natuurlijk meer (persoonlijke) voorkeur mee. Hoewel ik wel goeie ervaring met de Uruguayaansen. UK is natuurlijk lekker centraal, goedkoop vertrekpunt voor een beetje reizen, makkelijke taal-situatie, etc...
Inderdaad - Daarom is SeLang (volgens mij) ook niet van plan er eeuwig te blijven. Als je 5 maanden per jaar in de UK zit en de rest van het jaar elders, wordt het een dure hobby met twee huizen? Maar goed, zal allemaal wel een oplossingen voor zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Non doms is nu toch beperkt tot 6 jaar of zo? Is de verwachting dat de wetgeving wordt aangepast?
Je hoeft niet te wonen in Uruguay, zolang je maar niet ergens anders belastingplichtig bent. Je kan gewoon 5 maanden per jaar in Engeland zijn als je wil
Als het klopt dat hij maar 6 maanden per jaar in de UK is, heeft hij dat probleem nu ook alquote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:13 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Inderdaad - Daarom is SeLang (volgens mij) ook niet van plan er eeuwig te blijven. Als je 5 maanden per jaar in de UK zit en de rest van het jaar elders, wordt het een dure hobby met twee huizen? Maar goed, zal allemaal wel een oplossingen voor zijn.
Klopt. Maar dat is voornamelijk omdat hij veel naar Azie reist. En da's makkelijker vanuit Londen, bijvoorbeeld. Maar goed, allemaal gelul in de marge, het gaat om zijn persoonlijke keuze.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als het klopt dat hij maar 6 maanden per jaar in de UK is, heeft hij dat probleem nu ook al
Pas op. Zeggen dat de UK of Londen ook maar iets meer is dan een beerput, zorgt er over het algemeen voor dat je niet meer van DAM af komt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:39 schreef SeLang het volgende:
In de UK ben ik belastingvrij (nog 4 jaar als de wetgeving hetzelfde blijft). Verder woon ik hier eigenlijk prima. Het is makkelijk, goedkoop (gedaalde £), ik hou van het klimaat (ja echt. Al zijn de winters kut, maar dan ben ik er meestal toch niet) en het is gewoon een mooi land. Ook bevalt m'n huidige woning en locatie goed. Dus geen haast om hier te vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |