abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 19:09:15 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66349132
Een paar maanden geleden heb ik mijn Hyves-account door de plee gespoeld. Mooi zo.

Maar nu ben ik dus bezig met LinkedIn. Of in ieder geval: ik heb mijn cv ge-updatet en ben mensen gaan uitnodigen. Best leuk eigenlijk, om netwerken door te snuffelen, je eigen netwerk te vergroten en er hangt tenminste niet zo'n hysterisch sfeertje dat Hyves zo onverteerbaar maakt.
Eigenlijk hangt er helemaal geen sfeer. Maar daar is LinkedIn dan ook niet voor bedoeld. Professional networking, jeweets.

Toch vraag ik me nu af: wat heb je eigenlijk aan dat hele LinkedIn, behalve dat je wat klas- of studiegenoten kan terugvinden -- maar daar hadden we Hyves toch juist voor?

Op wat voor manier gebruikt men hier zijn/haar LinkedIn-netwerk? Zet je links naar je online cv in sollicitaties? Benader je personen uit je netwerk, als je die zakelijk nodig hebt? Zijn er bepaalde, zeer handige toepassingen die ik schijnbaar nog niet ken?

Ik laat me graag informeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_66349265
Het meer om inhoud dan om uiterlijk?
  zondag 22 februari 2009 @ 19:15:38 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66349310
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:14 schreef OldJeller het volgende:
Het meer om inhoud dan om uiterlijk?
Deze "zin" laat ik even op me inwerken.

Nee, ik begrijp 'm niet.
pi_66349457
Linkedin is ideaal om je omhoog te neuken
Buikpijn van het lachen!
  zondag 22 februari 2009 @ 19:21:53 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_66349487
Kort door de bocht heeft patty gelijk. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 22 februari 2009 @ 19:24:13 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66349545
Het is ook wel geschikt om je collega's belachelijk slecht engels te zien schrijven
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 februari 2009 @ 19:24:18 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66349549
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:20 schreef patty het volgende:
Linkedin is ideaal om je omhoog te neuken
Leg uit, die is nieuw voor mij.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:30:00 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66349715
Mijn vraag is serieus, btw. Ik geloof best dat er kuddes raamambtenaren zijn die hun naaste collega's uitlachen om hun gare cv's en het hopeloze Engels dat daarin staat, maar zo'n baan heb ik niet, wij hebben het over andere dingen, gelukkig.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:33:42 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66349802
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:30 schreef Ringo het volgende:
Mijn vraag is serieus, btw. Ik geloof best dat er kuddes raamambtenaren zijn die hun naaste collega's uitlachen om hun gare cv's en het hopeloze Engels dat daarin staat, maar zo'n baan heb ik niet, wij hebben het over andere dingen, gelukkig.
Ik heb een profiel zodat ik contactgegevens van mensen die ik zakelijk tegenkom kan achterhalen, mocht ik ze nodig hebben. Daarnaast ben ik enkele keren via Linked in benaderd door oud managers en concurrerende bedrijven met het verzoek of ik met ze om de tafel wilde en te kijken of ik naar hun zou overstappen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 februari 2009 @ 19:33:48 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66349806
Ik hoor binnen mijn netwerk dat er toch wel eens werknemers via Linkedin worden geregeld. Zelf nog nooit gedaan, maar als we weer een vacature hebben ga ik het denk ik wel eens uitproberen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 22 februari 2009 @ 19:39:41 #11
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_66349939
Ik heb via Linked-In wel eens bepaalde personen teruggevonden en daarna benaderd voor projecten.
Zelf ben ik laatst nog benaderd door een oud-collega van mij om bij zijn nieuwe bedrijf te komen werken. Voor mij is het gewoon handig om mensen snel terug te vinden.
pi_66349942
LinkedIn heeft hetzelfde nut als je kop laten zien op van die bijeenkomsten of feestjes waar je eigenlijk helemaal niet *wil* zijn, maar waar je alleen bent omdat het goed is voor je netwerk. En het grote voordeel van linkedIn is dan dus, dat je helemaal niet meer naar die kutfeestjes hoeft!
pi_66349967
Niet dat ik ooit op dat soort feestjes ben geweest, trouwens.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:41:21 #14
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_66349994
is wel nuttig als networking etc. Je kan wat mensen checken van je toekomstige bedrijf bijvoorbeeld, of als je uit sales oogpunt naar bepaalde mensen op zoek bent - het barst er ook van de headhunters en dat is ook weer makkelijk als je ergens naar op zoek bent
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 22 februari 2009 @ 19:44:16 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66350085
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:33 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb een profiel zodat ik contactgegevens van mensen die ik zakelijk tegenkom kan achterhalen, mocht ik ze nodig hebben. Daarnaast ben ik enkele keren via Linked in benaderd door oud managers en concurrerende bedrijven met het verzoek of ik met ze om de tafel wilde en te kijken of ik naar hun zou overstappen.
Nodig jij ook mensen uit in je netwerk, op het moment dat je ze een paar keer (constructief, in een zakelijke setting) heb ontmoet?
Dat vind ik namelijk wel grappig, dat het niet in die vriendjes-sfeer zit. Ik ben dan veel selectiever. Ik wil alleen maar mensen in mijn netwerk die ik zakelijk ook interessant vind. En waarvan ik benieuwd ben wie zij in hun netwerk hebben zitten.

Is het bijvoorbeeld done om mensen (via de mail) te benaderen met als intro "Ik kwam je naam tegen in mijn tweederings netwerk van LinkedIn, via persoon X", of wordt zoiets doorgaans als spam opgevat?
(Vooropgesteld dat ik zo iemand wel met een goede reden benader, niet om een pak wasmiddel te verkopen)
  zondag 22 februari 2009 @ 19:45:49 #16
232678 John.Milton
pi_66350131
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nodig jij ook mensen uit in je netwerk, op het moment dat je ze een paar keer (constructief, in een zakelijke setting) heb ontmoet?
Dat vind ik namelijk wel grappig, dat het niet in die vriendjes-sfeer zit. Ik ben dan veel selectiever. Ik wil alleen maar mensen in mijn netwerk die ik zakelijk ook interessant vind. En waarvan ik benieuwd ben wie zij in hun netwerk hebben zitten.

Is het bijvoorbeeld done om mensen (via de mail) te benaderen met als intro "Ik kwam je naam tegen in mijn tweederings netwerk van LinkedIn, via persoon X", of wordt zoiets doorgaans als spam opgevat?
(Vooropgesteld dat ik zo iemand wel met een goede reden benader, niet om een pak wasmiddel te verkopen)
Dan kun je toch beter even contact opnemen met degene die je al kent, dan kan hij je wellicht introduceren. Dat lijkt mij een betere manier.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:47:42 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66350201
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:39 schreef Farenji het volgende:
LinkedIn heeft hetzelfde nut als je kop laten zien op van die bijeenkomsten of feestjes waar je eigenlijk helemaal niet *wil* zijn, maar waar je alleen bent omdat het goed is voor je netwerk. En het grote voordeel van linkedIn is dan dus, dat je helemaal niet meer naar die kutfeestjes hoeft!
Ik houd ook helemaal niet van dat soort feestjes, maar ik vraag me dus af of het done is om out of the blue mensen te benaderen, die in een buitenring van je netwerk zitten.
Op zo'n kutfeestje kan je nog op zo iemand afstappen en hem een biertje aanbieden, bij wijze van intro. Als je daar zin in/het lef voor hebt. Dat ontbreekt er bij mij nog wel eens aan.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:50:34 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_66350296
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:45 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dan kun je toch beter even contact opnemen met degene die je al kent, dan kan hij je wellicht introduceren. Dat lijkt mij een betere manier.
Dat is in principe waar. Aan de andere kant staan er ook in mensen in mijn lijst met wie ik hooguit een vage zakelijke relatie heb (gehad), maar ze hebben wel veel contacten. Dan lijkt me zo'n tweestappenplan weer heel omslachtig.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:52:57 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66350364
Linked-In gebruik ik als een soort beknopte online CV, voor "hyves" functionaliteit gebruik ik facebook nu.
[KNE]-Mod
  zondag 22 februari 2009 @ 19:54:14 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66350405
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik nodig uit ja. Mijn klanten zijn over het algemeen grote jongens. Mijn contactpersonen zijn daar over het algemeen stevige managers. Daaraan lever ik goed werk. Als ik over een paar jaar van baan zou willen wisselen zijn zij de mensen die ik nodig heb

Ik spam niet. Dus alleen connecties uit eerste hand. Ik laat ook geen recruiters/headhunters etc bij mijn profiel. Dat zouden mijn connecties ook niet waarderen denk ik.
  zondag 22 februari 2009 @ 19:54:39 #21
232678 John.Milton
pi_66350421
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is in principe waar. Aan de andere kant staan er ook in mensen in mijn lijst met wie ik hooguit een vage zakelijke relatie heb (gehad), maar ze hebben wel veel contacten. Dan lijkt me zo'n tweestappenplan weer heel omslachtig.
Dat is natuurlijk ook vaak het geval.
Ik zou er geen problemen mee hebben als mensen mij gericht benaderen, zolang het niet op spam gaat lijken natuurlijk.
pi_66350427
Dikke TVP, nu nog niet echt nuttig maar in de nabije toekomst wel (lees als ik klaar ben met m'n studie) en ik vind het wel interessant.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  zondag 22 februari 2009 @ 19:57:57 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66350525
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:24 schreef XL het volgende:
Het is ook wel geschikt om je collega's belachelijk slecht engels te zien schrijven
Valt bij mij tegen, ook veel Engelsen ed op het werk.
[KNE]-Mod
  zondag 22 februari 2009 @ 19:59:54 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66350594
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:57 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Valt bij mij tegen, ook veel Engelsen ed op het werk.
Mijn eigen collega's zijn ook behoorlijk internationaal, maar ik lees dolgraag bij de eerder genoemde raamambtenaren.
  zondag 22 februari 2009 @ 20:05:44 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66350788
Overigens wordt het zeker de laatste tijd wel minder "serieus". Als je de keuze tussen captain Picard of Kirk moet maken bij Marketing vragen...
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')