Deze "zin" laat ik even op me inwerken.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:14 schreef OldJeller het volgende:
Het meer om inhoud dan om uiterlijk?
Leg uit, die is nieuw voor mij.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:20 schreef patty het volgende:
Linkedin is ideaal om je omhoog te neuken
Ik heb een profiel zodat ik contactgegevens van mensen die ik zakelijk tegenkom kan achterhalen, mocht ik ze nodig hebben. Daarnaast ben ik enkele keren via Linked in benaderd door oud managers en concurrerende bedrijven met het verzoek of ik met ze om de tafel wilde en te kijken of ik naar hun zou overstappen.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:30 schreef Ringo het volgende:
Mijn vraag is serieus, btw. Ik geloof best dat er kuddes raamambtenaren zijn die hun naaste collega's uitlachen om hun gare cv's en het hopeloze Engels dat daarin staat, maar zo'n baan heb ik niet, wij hebben het over andere dingen, gelukkig.
Nodig jij ook mensen uit in je netwerk, op het moment dat je ze een paar keer (constructief, in een zakelijke setting) heb ontmoet?quote:Op zondag 22 februari 2009 19:33 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb een profiel zodat ik contactgegevens van mensen die ik zakelijk tegenkom kan achterhalen, mocht ik ze nodig hebben. Daarnaast ben ik enkele keren via Linked in benaderd door oud managers en concurrerende bedrijven met het verzoek of ik met ze om de tafel wilde en te kijken of ik naar hun zou overstappen.
Dan kun je toch beter even contact opnemen met degene die je al kent, dan kan hij je wellicht introduceren. Dat lijkt mij een betere manier.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nodig jij ook mensen uit in je netwerk, op het moment dat je ze een paar keer (constructief, in een zakelijke setting) heb ontmoet?
Dat vind ik namelijk wel grappig, dat het niet in die vriendjes-sfeer zit. Ik ben dan veel selectiever. Ik wil alleen maar mensen in mijn netwerk die ik zakelijk ook interessant vind. En waarvan ik benieuwd ben wie zij in hun netwerk hebben zitten.
Is het bijvoorbeeld done om mensen (via de mail) te benaderen met als intro "Ik kwam je naam tegen in mijn tweederings netwerk van LinkedIn, via persoon X", of wordt zoiets doorgaans als spam opgevat?
(Vooropgesteld dat ik zo iemand wel met een goede reden benader, niet om een pak wasmiddel te verkopen)
Ik houd ook helemaal niet van dat soort feestjes, maar ik vraag me dus af of het done is om out of the blue mensen te benaderen, die in een buitenring van je netwerk zitten.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:39 schreef Farenji het volgende:
LinkedIn heeft hetzelfde nut als je kop laten zien op van die bijeenkomsten of feestjes waar je eigenlijk helemaal niet *wil* zijn, maar waar je alleen bent omdat het goed is voor je netwerk. En het grote voordeel van linkedIn is dan dus, dat je helemaal niet meer naar die kutfeestjes hoeft!
Dat is in principe waar. Aan de andere kant staan er ook in mensen in mijn lijst met wie ik hooguit een vage zakelijke relatie heb (gehad), maar ze hebben wel veel contacten. Dan lijkt me zo'n tweestappenplan weer heel omslachtig.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:45 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter even contact opnemen met degene die je al kent, dan kan hij je wellicht introduceren. Dat lijkt mij een betere manier.
Ik nodig uit ja. Mijn klanten zijn over het algemeen grote jongens. Mijn contactpersonen zijn daar over het algemeen stevige managers. Daaraan lever ik goed werk. Als ik over een paar jaar van baan zou willen wisselen zijn zij de mensen die ik nodig hebquote:Op zondag 22 februari 2009 19:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nodig jij ook mensen uit in je netwerk, op het moment dat je ze een paar keer (constructief, in een zakelijke setting) heb ontmoet?
Dat vind ik namelijk wel grappig, dat het niet in die vriendjes-sfeer zit. Ik ben dan veel selectiever. Ik wil alleen maar mensen in mijn netwerk die ik zakelijk ook interessant vind. En waarvan ik benieuwd ben wie zij in hun netwerk hebben zitten.
Is het bijvoorbeeld done om mensen (via de mail) te benaderen met als intro "Ik kwam je naam tegen in mijn tweederings netwerk van LinkedIn, via persoon X", of wordt zoiets doorgaans als spam opgevat?
(Vooropgesteld dat ik zo iemand wel met een goede reden benader, niet om een pak wasmiddel te verkopen)
Dat is natuurlijk ook vaak het geval.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is in principe waar. Aan de andere kant staan er ook in mensen in mijn lijst met wie ik hooguit een vage zakelijke relatie heb (gehad), maar ze hebben wel veel contacten. Dan lijkt me zo'n tweestappenplan weer heel omslachtig.
Valt bij mij tegen, ook veel Engelsen ed op het werk.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:24 schreef XL het volgende:
Het is ook wel geschikt om je collega's belachelijk slecht engels te zien schrijven
Mijn eigen collega's zijn ook behoorlijk internationaal, maar ik lees dolgraag bij de eerder genoemde raamambtenaren.quote:Op zondag 22 februari 2009 19:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Valt bij mij tegen, ook veel Engelsen ed op het werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |