abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 april 2002 @ 19:32:50 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3712994
Vervolg van deel 7:
[centraal topic] Israël-Palestina conflict, deel 7

spelregels: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 3 april 2002 @ 19:34:22 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3713010
Niet dat ik de illusie heb dat de partijen (ook hier) ook maar een stap dichter bij elkaar zullen komen..
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3713030
Fact: Arafat kan onmogelijk alle Palestijnse groeperingen in de hand houden en zo 100% garanderen dat er niet ook meer één iemand in slaagt een zelmoordaanslag te plegen

Fact: Met een enkel telefoontje kan Sharon er wel voorzorgen dat de bezette gebieden ontruimd worden door het leger waar hij als premier (zei het nou direct of indirect) bevel over heeft

Fact: de bezetting van Palestijns land zet aan tot die aanslagen

Conclusion: Israel moet zich onmiddelijk en onvoorwaardelijk terugtrekken uit de bezette gebieden, dat is de eerste vereiste stap.

Ars longa, vita brevis
  woensdag 3 april 2002 @ 19:42:17 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3713090
Mijn mening is dat Israël nu tever gaat met de bezetting en isolering van palestijnse steden. Wie zegt dat hier geen willekeurige moordpartijen en mensenrechtenschendingen plaatsvinden? Journalisten, en politieke vertegenwoordigers MOETEN kunnen controleren wat er gebeurt. Ik vind dat een totale boycot en sancties tegen Israël op zijn plaats zijn zolang Israël doorgaat met dit grootschalige nergens toeleidende geweld.

Israël Moet terug en een neutrale VN macht moet geïnstalleerd worden, deze moet grote bevoegdheden hebben om op te treden tegen het Israëlische leger en extremisten van beide zijden. En dan het liefst een capabele, zwaarbewapende ,gedisciplineerde eenheid, bijvoorbeeld legionnairs. Ook omdat de Fransen voor beide zijden waarschijnlijk een acceptabele neutrale partij zijn.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3713271
one way ticket
one way ticket
one way ticket to..uh marokko ? tunesie ? jemen ?
pi_3713995
(New York, April 3, 2002) -- Human Rights Watch is alarmed that ordinary civilians are increasingly the main victims of intensified conflict in Israel and the Occupied Territories. The organization reminds all parties that even in times of armed conflict, they are obliged to respect international humanitarian law, especially the principle of civilian immunity.

Human Rights Watch once more vigorously condemns attacks on civilians by armed Palestinian groups, which in less than a week have sent suicide bombers to kill some forty civilians. The organization calls on President Yasir Arafat, as well as leaders of armed groups such as Hamas, Islamic Jihad, and the al-Aqsa Brigades, to immediately halt all attacks on civilians, to order an end to such attacks, and to condemn them unequivocally.

Human Rights Watch also strongly deplores IDF measures that disproportionately harm civilians. These include prolonged curfews with severe restrictions on the movement of emergency medical personnel; the extensive destruction of homes and civilian property; the coerced involvement of civilians to assist military operations; and disturbing but unverified reports of the use of lethal force against civilians, especially those attempting to move during periods of declared curfew.

Human Rights Watch is also deeply concerned at the IDF´s refusal to permit independent media and human rights groups access to monitor and report on the impact of these measures. The organization expresses particular concern at reports that the IDF has forcibly entered offices of Palestinian human rights groups and the office of the U.N. High Commissioner for Human Rights, and, in at least one case, has detained a staff member. There is a desperate need for independent monitors to accurately report and verify what is happening on the ground, said Megally. Restrictions on the media and on rights monitorsIsraeli and international as well as Palestinianundermine their ability to deter abuse.

pi_3714270
quote:
Op woensdag 03 april 2002 19:57 schreef Koos Voos het volgende:
one way ticket
one way ticket
one way ticket to..uh marokko ? tunesie ? jemen ?
Dat doet er niet toe. Arafat mag niet weggaan uit Palestina. Sharon wil het zo graag, maar hij zal zijn zin niet krijgen...
Ars longa, vita brevis
pi_3714308
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:09 schreef motown het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Arafat mag niet weggaan uit Palestina. Sharon wil het zo graag, maar hij zal zijn zin niet krijgen...

Doet Arafat ook niet.
Maar het gevaar is nu dat de terroristen die om hem heen zitten wel gepakt moeten worden en als dat gebeurt gaat Arafat zelf ook schieten.
In dat geval zal hij onschadelijk gemaakt worden.
Ik denk trouwens ook dat Arafat het niet lang meer uit houd daarbinnen, hij kan niks.
Ik verwacht dat hij binnenkort met een machine geweer naar buiten rent en zo veel mogelijk Israelies neerschiet voordat hij met zijn eigen dood een enorme oorlog ontkenent.
pi_3714318
quote:
Op woensdag 03 april 2002 19:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn mening is dat Israël nu tever gaat met de bezetting en isolering van palestijnse steden. Wie zegt dat hier geen willekeurige moordpartijen en mensenrechtenschendingen plaatsvinden? Journalisten, en politieke vertegenwoordigers MOETEN kunnen controleren wat er gebeurt. Ik vind dat een totale boycot en sancties tegen Israël op zijn plaats zijn zolang Israël doorgaat met dit grootschalige nergens toeleidende geweld.
Bravo! Tot een boycot had allang eerder moeten zijn besloten, maar om een of andere reden is het in het geval van Israel nooit bespreekbaar.
quote:
Israël Moet terug en een neutrale VN macht moet geïnstalleerd worden, deze moet grote bevoegdheden hebben om op te treden tegen het Israëlische leger en extremisten van beide zijden. En dan het liefst een capabele, zwaarbewapende ,gedisciplineerde eenheid, bijvoorbeeld legionnairs. Ook omdat de Fransen voor beide zijden waarschijnlijk een acceptabele neutrale partij zijn.
De Fransen? Dat zou fantastisch wezen, ware het niet dat Israel hoogstwaarschijnlijk niet zal accepteren als neutrale partij, omdat ze teveel sympathie voor de Palestijnen hebben.
Ars longa, vita brevis
pi_3714334
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:12 schreef logisnack het volgende:

[..]

Doet Arafat ook niet.
Maar het gevaar is nu dat de terroristen die om hem heen zitten wel gepakt moeten worden en als dat gebeurt gaat Arafat zelf ook schieten.
In dat geval zal hij onschadelijk gemaakt worden.
Ik denk trouwens ook dat Arafat het niet lang meer uit houd daarbinnen, hij kan niks.
Ik verwacht dat hij binnenkort met een machine geweer naar buiten rent en zo veel mogelijk Israelies neerschiet voordat hij met zijn eigen dood een enorme oorlog ontkenent.

Je denkt echt dat die man een monster is, he?

Hij heeft geen schoon verleden, maar hij is over de jaren wel een pragmaticus geworden. Het is Sharon die het vredesproces de genadeklap heeft gegeven, niet Arafat.

Ars longa, vita brevis
pi_3714356
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:14 schreef motown het volgende:

[..]

Je denkt echt dat die man een monster is, he?

Hij heeft geen schoon verleden, maar hij is over de jaren wel een pragmaticus geworden. Het is Sharon die het vredesproces de genadeklap heeft gegeven, niet Arafat.

Arafat is een domme terroristiche SOAB.
Let maar op, het komt er uiteindelijk uit dat hij een groote terrorist is.

SOAB= Son Of A Bitch

† In Memoriam † woensdag 3 april 2002 @ 21:24:18 #12
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_3714464
Ik ben hier bewust weg gebleven omdat ik hier emotioneel bij betrokken ben. Ik heb de vorige topics dan ook niet gelezen.
toch wil ik hier mijn standpunt kwijt.
ik ben half joods, dwz mijn vader was joods en toen ik dat ontdekte las ik ook het boek chawerim en werd zionist.
Ik wilde perse de kibbutz meemaken en dat heb ik ook gedaan en ontdekte daar in de twee jaar dat ik in Israel woonde dat ik daar niet oud wilde worden.
Ik heb een band met Israel, ik wil dat het blijft bestaan, het is misschien mijn redding als we hier verder door de oa de marokkaanse jongeren vervolgd worden zonder dat de Nederlandse regering ingrijpt.

Desondanks denk ik dat Sharon heel verkeerd bezig is, ik kan het begrijpen dat hij de terroristische infra structuur wil vernietigen en ook dat hij denkt dat die samenvalt met de Palestijnse authoritheit en dat hij de gezags infra structuur vernietigd, maar wat dan?
Als er al iemand is om het gezag over te nemen, welke middelen heeft die dan nog over? Isreal stelt eisen, maar diegenen die de macht over kan nemen heeft geen middelen om aan die eisen te voldoen, daar heeft Israel voor gezorgd.
Bovendien wie kan het overnemen op een manier die vrede lievend is nadat Israel zo ontzettent heeft huisgehouden in Palestijns gebied?

Persoonlijk denk ik dat de Israeliers moeten zeggen genoeg is genoeg en Sharon moeten afzetten.
Ze moeten zich terug trekken uit Palestina en de bewoners van de nederzettingen te kennen geven dat ze niet langer beschermdd zullen worden en zich beter ook kunnen terug trekken.
Israel moet dan ook niet zeuren als de fanatici die toch blijven vermoord worden, ze wilden een strijd, die hebben ze gekregen, nu is het tijd die te staken en als ze blijven geven ze aan die strijd niet te willen staken en dat leidt tot hun dood, so what dat is gewoon een peace offering en het verlies van hun zaak van een groot Irsrael, dan hebben ze huj strijd verloren en dat was een strijd op leven en dood, het geeft aan dat Israel serieus is in het idee van een zelfstandige Palestijnse staat.

Er moet een Palestijnse staat komen of het wordt het einde van de Iraelische staat. Dat is mijn opinie, ik ben pro Israel en daarom ben ik nu ook pro Palestina, want de combinatie is de enige oplossing.

Vergeet de schuld, vergeet de verwijten, zoek voor een samen gaan en een oplossing want als je je concentreert op schuld en verwijten kom je nergens en blijven er mensen sterven.

[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 03-04-2002 21:31]

The future is after you
  woensdag 3 april 2002 @ 21:31:00 #13
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3714578
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:13 schreef motown het volgende:
De Fransen? Dat zou fantastisch wezen, ware het niet dat Israel hoogstwaarschijnlijk niet zal accepteren als neutrale partij, omdat ze teveel sympathie voor de Palestijnen hebben.
Frankrijk is niet neutraal dus dan is het toch niet zo gek dat Israel er niet zo'n zin in heeft ?

Japan zou een goede keuze zijn

alleen denk ik niet dat die bereid zijn om zich in dit wespennest te begeven... verder denk ik niet dat er echt neutrale landen zijn misschien Zuid-Korea, maar China weer niet...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3714611
In een het NOS journaal beelden van een demonstratie voor vrede, Israeliers en Isrealische Arabieren, die werd verhinderd door traangas van het IDF.

Ook beelden van een Palestijn met de lijken van zijn broer en moeder naast zich in huis.Slachtoffers door het zinloze terreur van Israel.IDF hond die de man vragen stelde.Het IDF verhindert dus dat de mensen hun dierbaren kunnen begraven in de afgesloten bezette gebieden.Schandalig!!

pi_3716844
Ik zou als Israelische regering toch wel nerveus worden van wat er in de EU wordt gezegd nu. De strekking van de openbare verhalen is wel dat het associatieverdrag geen chantagemiddel mag worden. Maar de echte boodschap is wel dat de EU de Israelis even herinnert aan het belang voor hun economie van dat verdrag.

Nog steeds geen heel stevige houding van de EU, maar de druk wordt toch wel groter. Ben nu benieuwd of Aznar naar Israel en Palestina gaat deze week. Zo ja, dan heeft de EU zichzelf een plaats aan de tafel bezorgd en kan er hopelijk een einde komen aan de waanzin van de laatste maanden.

donderdag 4 april 2002 @ 00:01:12 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3716960
het moet toch een teken aan de wand zijn dat Israel zich nu steeds verder isoleert van de rest van de wereld. In het verleden hebben zij zich daar niet zoveel van aangetrokken maar ik denk dat er een moment komt dat Israel er zelf voor zorgt dat het land niet te handhaven is in die regio. Is het Israelische volk wel klaar voor een alles vernietigende oorlog. Wat is de prijs die Israel wil betalen voor hun eigen ondergang? Hoe voelt het om door de rest van de wereld als paria te worden behandeld. Komt dat door het vingertje wijzen naar steeds weer de tegenpartij?

wake up Israel, and smell the anti-semitisme inderdaad

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 4 april 2002 @ 00:04:51 #17
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3716995
Goed, acht delen lang de pro-Palestina, Pro-Israël standpunten en de neutrale standpunten aangehoord, gelezen, geprezen en verketterd.

Ik denk dat dit opgaat voor iedereen die aan deze "discussie" heeft meegedaan.

Zo komen we er niet uit.

Stel, stel....

Het wapengekletter is verstomd (geen zelfmoordaanslagen meer, geen invallen van Israël in de Palestijnse gebieden en volledige terugtrekking). De havikken zijn verdwenen, geen Sharon, geen Arafat, geen Bibi.

We zitten hier om de tafels als posters, om een virtuele vrede te bewerkstelliggen. Geen verwijten nu naar het verleden, slechts objectieve meningen om tot een oplossing te komen.

* Juan Zueco doet een voorzetje

Land voor vrede, Westbank en Gaza komen onder Palestijns bestuur. Joodse nederzettingen, komen ook onder dit democratische bestuur. Idem ditto, zoals voorheen arabische, palestijnse inwoners van Israël.

Hamvraag : de hoofdstad.

Politiek, en bestuursrechetelijk onder beide landen (Palestina voor Oost Jeruzalem, Israël het overige gedeelte). Verder vormt het dagelijks bestuur de vertegenwoordigers van beide landen, alswel vertegenwoordigers van de internationale geloven).

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_3717104
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:04 schreef Juan Zueco het volgende:
Goed, acht delen lang de pro-Palestina, Pro-Israël standpunten en de neutrale standpunten aangehoord, gelezen, geprezen en verketterd.

Ik denk dat dit opgaat voor iedereen die aan deze "discussie" heeft meegedaan.

Zo komen we er niet uit.

Stel, stel....

Het wapengekletter is verstomd (geen zelfmoordaanslagen meer, geen invallen van Israël in de Palestijnse gebieden en volledige terugtrekking). De havikken zijn verdwenen, geen Sharon, geen Arafat, geen Bibi.

We zitten hier om de tafels als posters, om een virtuele vrede te bewerkstelliggen. Geen verwijten nu naar het verleden, slechts objectieve meningen om tot een oplossing te komen.

* Juan Zueco doet een voorzetje

Land voor vrede, Westbank en Gaza komen onder Palestijns bestuur. Joodse nederzettingen, komen ook onder dit democratische bestuur. Idem ditto, zoals voorheen arabische, palestijnse inwoners van Israël.

Politiek, en bestuursrechetelijk onder beide landen (Palestina voor Oost Jeruzalem, Israël het overige gedeelte). Verder vormt het dagelijks bestuur de vertegenwoordigers van beide landen, alswel vertegenwoordigers van de internationale geloven).

J.

Als het zo ver is gaan we met de hele clubje hier naar Jarusalem. Ik betaal alles en dat beloof ik jullie. Gaan we een house of R&B party regelen op het strand. Een monument schenken aan de stad of zo zodat mensen over 100 jaar bij het zien van het monument denken aan de slechte tijden en geen geweld gaan gebruiken. Tegen die tijd zal Palestina en Israel 1 zijn omdat ze zo door elkaar verweven zitten dat het gewoon zo loopt vanzelf. ......

bah ik droom te veel

donderdag 4 april 2002 @ 00:14:52 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3717134
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:04 schreef Juan Zueco het volgende:

Stel, stel....

J.

Ik vraag me af hoe groot de druk van bloedverwantschaprecht op terugkeer naar Israel, wat geregeld is in de grondwet, voor zover die bestaat, is. Als men dat nou kan schrappen zal er toch minder druk zijn om gebieds uitbreiding etc?.

Israel zal inderdaad ook gedeeltelijk de rechten over Jeruzalem op moeten geven aan anderen. Naar ik meen waren ze er in het verleden dicht bij

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3717156
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als het zo ver is gaan we met de hele clubje hier naar Jarusalem. Ik betaal alles en dat beloof ik jullie. Gaan we een house of R&B party regelen op het strand. Een monument schenken aan de stad of zo zodat mensen over 100 jaar bij het zien van het monument denken aan de slechte tijden en geen geweld gaan gebruiken. Tegen die tijd zal Palestina en Israel 1 zijn omdat ze zo door elkaar verweven zitten dat het gewoon zo loopt vanzelf. ......

bah ik droom te veel

Dit vind ik nou toch wel zo ontzettend schattig! Ik zit echt met een enorme grijns van oor tot oor achter mijn computertje. Lief dit...

Zie je wel, uiteindelijk willen we echt allemaal hetzelfde hoor!
omdat je me vandaag hebt laten lachen.

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
  donderdag 4 april 2002 @ 00:17:42 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3717165
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:12 schreef Chadi het volgende:

bah ik droom te veel

Keep on dreaming, my friend, ik ben ook nog altijd naief.

Maar eens hoop ik het nog voor ik nog veel bejaarder ben mee te maken en in Jerushalaim samen met mijn Palestijnse broeders een leuk feest te kunnen geven.

ben alleen bang het niet meer levend mee te maken

Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 4 april 2002 @ 00:18:04 #22
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_3717169
Niet vooruitdenken, niet filisoferen!

Concrete oplossingen. Nu.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  donderdag 4 april 2002 @ 00:20:36 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3717194
quote:
Op donderdag 04 april 2002 00:18 schreef Juan Zueco het volgende:
Niet vooruitdenken, niet filisoferen!

Concrete oplossingen. Nu.

J.

Beste Juan, dat hebben we ook al 2 topics lang in het "oplossingen-topic" geprobeerd en daar zijn we na ruim 500 posts daar ook nog steeds niet uit.

De politiek is er na ruim 50 jaar nog niet uit en jij verwacht dat wij het even onderling oplossen?

Poef.....gone! ©golfer
pi_3717203
ISRAEL BOYCOT DE INTERNATIONALE RECHTSORDE
· Directe ontruiming van alle in 1967 bezette gebieden
· Toepassing van het recht op terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen
· Compensatie voor door hen geleden schade
· Geen annexatie van Palestijnse gebieden met inbegrip van (Oost)Jeruzalem
· Ontruiming van alle nederzettingen
· Beheer van de waterbronnen
· Gelijke rechten voor niet-joodse Israeli's
· Stop discriminatie in Israel
Het is niet omdat je gelijke rechten in Israël vraagt dat de joden in zee worden gedreven (laat je niet misleiden)

DAAROM BOYCOT ISRAELISCHE PRODUCTEN
Agrexco: landbouwprodukten
Beged-or: leerproducten
Bissli: snacks
Carmel: wijn, avocado's, bleekselderij, kersen,
dadels, meloenen, etc.
Bio-top: biologische producten
Elite: halva, snoep, koffie
Epilady: hair remover
Goten: zwemkleding
Green Valley: wijn (exclusief voor de HEMA)
Jaffa: fruit, fruitsappen
Osem: soepen, biscuits, pudding
Telma: soepen, humus, tahin
Tivall: allerlei soorten vegetarische burgers
Yarden: wijn
tourisme: El Al

Israel wordt geleid door een bende extremisten met Ariel Sjaron als de grote slager die regelmatig beraadslagen over hun uitroeiing of deportatie van de Palestijnen.De geschiedenis herhaalt zich.Angst overvalt mij als ik de beelden op televisie zie.
Waarom wordt er niemand toegelaten in de bezette gebieden?

donderdag 4 april 2002 @ 00:23:59 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3717226
Je valt in herhalingen JoanCollins, dit had je in het vorige topic al geplaatst, lees even de regels in de openingspost na?
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')