abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66343182
hallo,

Ik heb via ikea 2 x best bank die boven op elkaar worden gezet.

Daar bovenop komt een open kast

De onderste bank heeft een maximale belasting van 60 kg. De bank heeft een gewicht van ongeveer 18 kilo.
De open kast heeft een gewicht van 24 kilo met een deur van 8 kilo.

De totale belastign op de onderste bank is dus ongeveer 50 kilo. Maar kan het zijn dat, omdat de bovenste bank geheel verdeeld op de onderste staat, dat de maximale belasting wel wat hoger kan worden? Want volgens mij zit ik met het vullen van de kasten vrij snel op de 10 kilo.
pi_66343522
Die bank lijkt me niet erg lekker zitten? of mis ik iets?
Waarom wil je eigenlijk 2 banken boven op elkaar zetten??
pi_66343978
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:17 schreef dingdang het volgende:
Die bank lijkt me niet erg lekker zitten? of mis ik iets?
Waarom wil je eigenlijk 2 banken boven op elkaar zetten??
En daarbovenop een kast? Dat gaat toch wankelen?

Edit: Ik zie al wat je bedoeld.
woef
pi_66344152
hmmz toch ff op het linkje geklikt...
Waarom noemen ze een soort kast een bank? lekker logisch!
pi_66344256
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:07 schreef babipangang het volgende:
De totale belastign op de onderste bank is dus ongeveer 50 kilo. Maar kan het zijn dat, omdat de bovenste bank geheel verdeeld op de onderste staat, dat de maximale belasting wel wat hoger kan worden? Want volgens mij zit ik met het vullen van de kasten vrij snel op de 10 kilo.
Ik zou er effe niet op rekenen....
Die dingen zijn niet bedoelt om te stapelen. Doe dat dan ook gewoon niet. Tenzij je het risico kunt lopen dat dat ding volledig instort, inclusief alles wat er op gestapeld is.
pi_66344385
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:36 schreef Croga het volgende:

[..]

Ik zou er effe niet op rekenen....
Die dingen zijn niet bedoelt om te stapelen. Doe dat dan ook gewoon niet. Tenzij je het risico kunt lopen dat dat ding volledig instort, inclusief alles wat er op gestapeld is.
besta is een serie met losse onderdelen om zelf samen te stellen. Ook staan er voorbeelden op de ikea site waar 2 banken op elkaar gestapeld zijn als meubel
  zondag 22 februari 2009 @ 16:49:34 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66344744
Tja, als ik bij ikea bank lees, dan kun je er dus op zitten, eventueel met zijn tweeen. Ikea maakt over het algemeen zijn spullen redelijk hufterproef; op een stoel moet je ook kunnen staan. Dan is de belasting dus al gauw een 80 kilo. Weliswaar is dit een tijdelijke belasting, maar toch.

De twee bankjes boven elkaar worden voornamelijk op de verticale delen belast, niet op de horizontale delen waar ze kunnen doorhangen.

Ik zou het gewoon doen, dat houdt heus wel.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')