abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66323073
Ik heb 5 weken en een paar dagen geleden oorgaatjes laten prikken (voor de 2e maal, als kind had ik ze ook maar die zijn na jarenlang niks dragen dichtgegroeid).

Officieel moet je 6 weken je oorknopjes inhouden, maar zou het erg kwaad kunnen om ze nu ff tijdelijk uit te doen (zit dus al op ruim 5 weken)? Of is de kans erg groot dat ze dan alsnog dichtgroeien of gaan ontsteken ofzo?
En na 6 weken, kan ik dan een poos lang niks dragen of moet ik dan eigenlijk nog een hele poos overdag oorbellen in ofzo?

En hoe zit het met grote oorbellen dragen, kan dat meteen na 6 weken of moet ik het langzaam opbouwen omdat ik anders het risico loop dat mn oorgaatjes uitscheuren, of is dat risico even groot als wanneer je al langer gaatjes hebt en grote oorbellen gaat dragen?

Dat vroeg ik me even af.

(SVP mij niet bannen met dit account, ik zit nu op de computer van mijn vriend en hij is geloof ik nog steeds gebanned. Ben laatst ook al een keer met een andere username van mij gebanned omdat ik op de computer van mijn vriend had gezeten en werd gedacht werd dat ik een kloon van mijn gebande vriend was, en tot op heden kan ik nog steeds niet in mijn account komen en moet ik het maar met deze doen. Maar ik heb dus niks met de praktijken van mijn vriend hier van doen).
pi_66323357
Zes weken is ongeveer de tijd tot het geneest, ze kunnen volgens mij nog steeds dicht groeien. Ik heb na 4 weken bij mij al anderen in gedaan, heb er verder geen last meer van gehad.
Grotere of zwaardere oorbellen zijn sowieso niet goed, die rekken het gaatje vrijwel altijd op.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_66334440
Je kunt ze wel een paar dagen uit laten, maar als ik jou was zou ik er dan toch even weer een oorbel doorheen prikken. Gewoon voor de zekerheid dat hij niet aan 't dichtgroeien is. Zwaardere oorbellen kun je meteen wel dragen zodra de boel geheeld is Maar idd, pas wel op want 't gaatje kan groter worden en dat kan dus weer pijn gaan doen.

Zelf draag ik nooit zware oorbellen om die reden.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 23 februari 2009 @ 15:51:06 #4
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_66376403
Daarna groeien ze nog steeds in hoog tempo dicht. Af en toe een stekertje doorheen halen helpt niet, want als het eenmaal een wondje is, groeit het helemaal al in razend tempo dicht. Ik draag nu bescheiden knopjes als ik geen zin heb in iets flamboyants.
pi_66379531
Toch vreemd, eigenlijk. Heb al gaatjes sinds mijn 5de en heb ze nog steeds, ondanks dat ik soms jaren geen oorbellen draag. Vraag me af hoe dat komt. Kennelijk groeit het bij anderen dus supersnel dicht.
  maandag 23 februari 2009 @ 17:26:28 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66379624
Bij mij groeien ze zelfs na 10 jaar nog meteen dicht als ik ff niks in doe.
Zo zijn dr nu al 3 van mn 8 gaatjes weer dichtgegroeid, ik merk het vaak niet als ik een oorbel verlies en dan is het na een paar dagen alweer te laat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66379741
Heb ik echt nooit last van.
Ben er zelf ook verbaasd over. Zo wilde ik tijdens kerst een oorbellen in, en dat ging zonder enig probleem. Geen bloed, geen wondjes. En nee, ik draag geen hangers, dus die gaatjes zijn ook niet enorm uitgerekt

Maar TS, zoals je leest is het misschien wel verstandig om gewoon je oorbellen te blijven dragen, Ook al zijn 't knopjes, want bij veel schijnt 't dus gewoon dicht te groeien.
  maandag 23 februari 2009 @ 18:42:28 #8
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_66381931
Ik heb ook tussendoor jaren geen oorbellen in gehad en kan ze nu gewoon nog gebruiken hoor. Volgens mij is dat heel normaal als ze eenkeer echt helemaal genezen zijn.

Als je ze pas 5 weken hebt zou ik ze niet te lang uitdoen als ik jou was. Weet niet hoe lang je van plan bent en waarom je niet gewoon kleine oorbellen kan dragen in die tijd maar het lijkt me niet verstandig.
an urge to help mankind overcomes me
pi_66481474
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:30 schreef Natalie het volgende:

Maar TS, zoals je leest is het misschien wel verstandig om gewoon je oorbellen te blijven dragen, Ook al zijn 't knopjes, want bij veel schijnt 't dus gewoon dicht te groeien.
Hmm en dan alleen snachts (of af en toe een uurtje tussendoor) ff die oorstekers uitdoen, kan dat wel, of zou dat dan ook dichtgroeien als ik ze een nacht niet in heb gehad?
pi_66483654
Ts, zijn je gaatjes gepierst of geschoten? Bij piercen is de wond wat netter en geneest wat makkelijker. Maar ik denk dat je zelf wel kunt zien of het goed genezen is, als je kunt draaien (doe dit voor de zekerheid wel met schone handen) en het doet geen pijn en het knopje 'plakt' niet aan het gaatje is het waarschijnlijk al wel genezen. Zorg wel dat je oorbellen die in doet goed schoon zijn door ze goed te desinfecteren, in het begin zijn je gaatjes toch wat gevoeliger voor infecties.
Helemaal uitlaten zou ik niet doen, aangezien je eerdere gaatjes ook al dicht zijn gegroeit. Als je gaatjes dan toch weer een beetje dicht groeien moet je ze er weer door heen duwen met het risico dat je het gaatje beschadigd (met het risico op infecties ed). Over het algemeen zal een gaatje niet gelijk binnen een dag dicht groeien, maar dat is niet voor idereen gelijk natuurlijk. Ik heb zelf een (scheef) gaatje dat ik al 12 jaar heb en waar hooguit 2 maanden een oorbel in heeft gezeten en dat is nog steeds niet dicht gegroeit. ik prikte er net zonder moeite een oorbel in.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')