Sinds kort zit ik zonder baan. Ik werkte voor een niet nader te noemen IT detacheerder en zat al 4 maanden op de bank, weliswaar betaald en met auto+tankpas. Maar het begon me te vervelen en heb dus ontslag genomen.
Ik ben nu dus op zoek naar iets nieuws, iets in de richting van support, systeembeheer, netwerkbeheer o.i.d.
Wie weet waar ik kan solliciteren ??? En ja, de lease auto is belangrijk !
Groeten,
BansheeBoy
Veel plezier
Ik zou eigenlijk gewoon naar www.monsterboard.nl / www.intermediair.nl gaan. Een carrieresite ofzo. Staan toch wel genoeg banen? (Ik kijk er zelf nooit)
Maaruh, een leasebak met tankpas zou ik niet als eerste eis vermelden bij een eventuele sollicitatie. Staat wat hebberig
quote:HIHIHI
Op woensdag 03 april 2002 17:10 schreef stinkie het volgende:
je kunt overal solliciteren, je wordt waarschijnlijk nergens aangenomen en die auto kun je vergeten.Veel plezier
monsterboard.nl, jobnews.nl intermediar.nl, overal inschrijven en je cv achterlaten.
Vervolgens bij alle andere detacheerders solliciteren en open sollicitaties naar wat grotere bedrijven.
oh ja, hoeveel jaar ervaring heb je en waarmee?
quote:Dank voor de tip. Ik zet hem in mijn draaiboek.
Op woensdag 03 april 2002 17:10 schreef www.vantschip.com het volgende:
heeeeel verstandig om eerst ontslag te nemen en dan pas naar een nieuwe baan op zoek te gaan ....
Toch succes met zoeken
quote:Inderdaad, sukkel!
Op woensdag 03 april 2002 17:10 schreef www.vantschip.com het volgende:
heeeeel verstandig om eerst ontslag te nemen en dan pas naar een nieuwe baan op zoek te gaan ....
quote:Echt waar ???
Op woensdag 03 april 2002 17:47 schreef erikh het volgende:
Ik kan je aanraden om met hangende pootjes terug te gaan naar die detacheerder en hopen dat hij je nog wil aannemen. Een IT baan vinden is op dit momnet zo ongelooflijk moeilijk dat je beter voor de zekerheid van je lease auto en loon had kunnen kiezen.Toch succes met zoeken
quote:Ja
Op woensdag 03 april 2002 17:49 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Inderdaad, sukkel!
mzl!
quote:Door dit soort lui is de hele boel in elkaar getieft...
Op woensdag 03 april 2002 17:05 schreef BansheeBoy het volgende:
...systeembeheer...En ja, de lease auto is belangrijk !
Sommige mensen .....
quote:Daar hebben wij er best veel van op de bank zitten.
Ik ben nu dus op zoek naar iets nieuws, iets in de richting van support, systeembeheer, netwerkbeheer o.i.d.
quote:Ja, ik ben ook al 3 maanden op zoek naar een baan. Zat bij de telecomslachtoffers
[..]
Echt waar ???
quote:Zo'n lui en hebberig zwijn als jou ? Nee.
Op woensdag 03 april 2002 18:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Is er iemand die mij echt kan helpen ?
quote:"Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"
Op woensdag 03 april 2002 18:13 schreef gelly het volgende:[..]
Zo'n lui en hebberig zwijn als jou ? Nee.
Maar ik neem aan dat je mij dus kent ?
quote:Je baan opzeggen zodat je geen uitkering krijgt, vervolgens niet vantevoren werk zoeken.
Op woensdag 03 april 2002 18:22 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
"Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"
Maar ik neem aan dat je mij dus kent ?
Nee, dommere mensen ken ik niet.
Maar jij hebt tenminste werkervaring (je hebt toch niet alleen maar op de bank gezeten), dan moet er toch wat te vinden zijn?
quote:Dank je. Ben het overigens helemaal met je eens
Op woensdag 03 april 2002 18:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ik ben een drol, ik weet best weinig van IT en heb veel respect voor je.
Neem een ander beroep, stel geen eisen meer en wees tevreden met wat je al heb.
quote:Is het echt zo slecht in de IT ??? Hoe komt dat toch ?
Op woensdag 03 april 2002 18:48 schreef DimeBag het volgende:
Het sprookje is over met de IT. Het is geen `96 /`97 meer. Heb je geen gigantische hoeveelheid certificaten en ervaring ben je nu haast kansloos op de markt.Neem een ander beroep, stel geen eisen meer en wees tevreden met wat je al heb.
quote:Je hebt niet echt opgelet het afgelopen jaar he?
Op woensdag 03 april 2002 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Is het echt zo slecht in de IT ??? Hoe komt dat toch ?
(zit zelf alweer 20 weken op de bank)
quote:
Op woensdag 03 april 2002 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Is het echt zo slecht in de IT ??? Hoe komt dat toch ?
quote:Daarom misschien?
Op woensdag 03 april 2002 17:05 schreef BansheeBoy het volgende:En ja, de lease auto is belangrijk !
quote:LOL
Op woensdag 03 april 2002 19:01 schreef Light het volgende:[..]
[..]Daarom misschien?
quote:Ook andere C.V.'s zijn welkom
Op woensdag 03 april 2002 18:57 schreef Bereboot het volgende:
Stuur je C.V. maar eens op naar : Sadelienda@hotmail.com
Dan kijk ik wat ik voor je kan doen....
quote:Ga maar zoeken, staat op internet. Ben niet zo wanhopig dat ik m'n cv naar hotmailadressen ga mailen
Ook andere C.V.'s zijn welkom
quote:Maar blijkbaar ben je wel wanhopig genoeg om een nutteloze reactie te plaatsen.
Op woensdag 03 april 2002 21:30 schreef stinkie het volgende:[..]
Ga maar zoeken, staat op internet. Ben niet zo wanhopig dat ik m'n cv naar hotmailadressen ga mailen
quote:Nee, dat heet verveling
[..]
Maar blijkbaar ben je wel wanhopig genoeg om een nutteloze reactie te plaatsen.
Sorry kan je niet helpen aan een baan want ik heb die warschijnlijk gekaapt, geen leasecar dus het was sowieso niets voor jou. Wel een erg hoge eis, denk niet dat je dat bij veel bedrijven geregelt krijgt!
Mucha succes,
VSG.COM
quote:Als systeembeheerder/1e lijns krijg je (misschien) alleen een leasecar bij een detacheerder. In vaste dienst zit 'r geen auto aan (vaste werklocatie dus geen vervoer nodig)
Sorry kan je niet helpen aan een baan want ik heb die warschijnlijk gekaapt, geen leasecar dus het was sowieso niets voor jou. Wel een erg hoge eis, denk niet dat je dat bij veel bedrijven geregelt krijgt!
quote:definieer "een beetje"
Als je nou een beetje Oracle progger was had ik wel wat voor je geweten.
quote:Dat van die Leasecar, ik zei: Ik WIL een leasecar. Niet ik EIS een leasecar. Geen leasecar betekent meestal ook meer salaris.
Op woensdag 03 april 2002 21:40 schreef VSGdotcom het volgende:
*offtopiek: writeln
Ja, heb eind augustus een job aangenomen als systeembeheerder (onervaren!) maar mijn key is "de open solicitatie", heb je een smooth talk, dan kun je het ver schoppen als je relatief jong bent. Ik heb aardig wat ervaring, vind ik zelf, opgedaan en hoop op contract verlenging medio begin augustus (uhm dan alweer een jaar actief, sjit goes fast!). Ideale job als je een beetje bestand bent tegen de 'vooral' onervaren computer gebruikers.
/*offtopiek end.Sorry kan je niet helpen aan een baan want ik heb die warschijnlijk gekaapt, geen leasecar dus het was sowieso niets voor jou. Wel een erg hoge eis, denk niet dat je dat bij veel bedrijven geregelt krijgt!
Mucha succes,
VSG.COM
quote:Ja, en al die detacheerders zijn op het moment juist mensen aan het buitengooien. Bijna alle IT-detacheerders hebben op het moment een aannamestop, dus ik geloof niet dat dat een optie is.
Op woensdag 03 april 2002 22:00 schreef stinkie het volgende:[..]
Als systeembeheerder/1e lijns krijg je (misschien) alleen een leasecar bij een detacheerder. In vaste dienst zit 'r geen auto aan (vaste werklocatie dus geen vervoer nodig)
quote:http://www.michaelpage.nl
Hallo,Sinds kort zit ik zonder baan. Ik werkte voor een niet nader te noemen IT detacheerder en zat al 4 maanden op de bank, weliswaar betaald en met auto+tankpas. Maar het begon me te vervelen en heb dus ontslag genomen.
Groeten,
BansheeBoy
Kun je dan fijn de hele dag dingetjes voor jezelf doen, zoals studeren, internetten, hobby-en, goede boeken lezen etc etc en toch doorbetaald krijgen?
quote:Inderdaad, dat is het. En dat gaat op den duur ook vervelen.
Op vrijdag 05 april 2002 01:18 schreef Aernout het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat een op de bank zittende 'IT-er' de hele dag doet?Kun je dan fijn de hele dag dingetjes voor jezelf doen, zoals studeren, internetten, hobby-en, goede boeken lezen etc etc en toch doorbetaald krijgen?
quote:Dus neem je ontslag om onbetaald thuis te zitten
Op vrijdag 05 april 2002 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Inderdaad, dat is het. En dat gaat op den duur ook vervelen.
Goeie zet hee!
quote:behoorlijk wat kennis van Forms 4.5, Forms 6i, Reports 2.5, Reports 6, en natuurlijk SQL en PL/SQL. Alleen zijn de vacatures hier inmiddels al gevuld.
Op woensdag 03 april 2002 22:01 schreef stinkie het volgende:[..]
definieer "een beetje"
quote:Niet echt handig om ontslag te nemen he ??? had je niet eerder kunnen gaan solliciteren?
Hallo,Sinds kort zit ik zonder baan. Ik werkte voor een niet nader te noemen IT detacheerder en zat al 4 maanden op de bank, weliswaar betaald en met auto+tankpas. Maar het begon me te vervelen en heb dus ontslag genomen.
Groeten,
BansheeBoy
quote:Ja, ik wel enkele opleidingen. Ik ben MCP, bijna MCSA, ik ben ITIL gecertificeerd, ik volg een NOvell Netware 5 cursus. Dus dat zit wel goed.
Op vrijdag 05 april 2002 10:04 schreef irvine_2805 het volgende:[..]
Niet echt handig om ontslag te nemen he ??? had je niet eerder kunnen gaan solliciteren?
Heb je een beetje opleiding gehad binnen dat bedrijf? en welke richting? want zonder opeliding kom je nergens meer binnen geloof ik
A) Gooi nooit je schoenen weg voordat je nieuwe hebt!
Moet ik dit uitleggen?? Je baan opzeggen is niet slim als je niet zeker al een andere betrekking hebt!!
B) In de IT staat het over het algemeen stil... grote detacheringsbedrijven hebben veel mensen op de bank. En de kleinere bedrijven kunnen de teruglopende markt wat beter aan. ( procentueel gezien ook minder mensen op de banken )
Er zit op dit moment gewoon geen groei in de IT en het lijkt mij dat je, of keurig afwacht tot er wat is voor je en ondertussen je opleidingen gaat doen, of verder gaat solliciteren terwijl je op de bank zit. Maar de kans dat je wat anders vind in de branche is gewoon klein.
Mensen komen uit alle landen naar Nederland op het moment om te werken in de IT dus je moet wel heel speciaal zijn!!
C) Die auto is helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat je het naar je zin hebt op je werk en dat je weet dat je baan niet op de tocht staat.
Kleine tip: Begin in een solli gesprek nooit zelf over de auto maar wacht af wat de werkgever biedt.
quote:Dank je wel !
Op vrijdag 05 april 2002 11:01 schreef Bastard het volgende:
Ik zit zelf ook in de IT en ben op een vaste plek gedetacheerd. Nu al voor een jaar of 3 hier en dat bevalt me best ( in de baas zn tijd fokken)
Er zijn een aantal dingen die je niet helemaal door hebt geloof ik.A) Gooi nooit je schoenen weg voordat je nieuwe hebt!
Moet ik dit uitleggen?? Je baan opzeggen is niet slim als je niet zeker al een andere betrekking hebt!!B) In de IT staat het over het algemeen stil... grote detacheringsbedrijven hebben veel mensen op de bank. En de kleinere bedrijven kunnen de teruglopende markt wat beter aan. ( procentueel gezien ook minder mensen op de banken )
Er zit op dit moment gewoon geen groei in de IT en het lijkt mij dat je, of keurig afwacht tot er wat is voor je en ondertussen je opleidingen gaat doen, of verder gaat solliciteren terwijl je op de bank zit. Maar de kans dat je wat anders vind in de branche is gewoon klein.
Mensen komen uit alle landen naar Nederland op het moment om te werken in de IT dus je moet wel heel speciaal zijn!!C) Die auto is helemaal niet belangrijk. Belangrijk is dat je het naar je zin hebt op je werk en dat je weet dat je baan niet op de tocht staat.
Kleine tip: Begin in een solli gesprek nooit zelf over de auto maar wacht af wat de werkgever biedt.
quote:De standaard dingen dus. (no offense)
Op vrijdag 05 april 2002 10:57 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ja, ik wel enkele opleidingen. Ik ben MCP, bijna MCSA, ik ben ITIL gecertificeerd, ik volg een NOvell Netware 5 cursus. Dus dat zit wel goed.
quote:Mee eens. Maar heb je nog tips ?
Op vrijdag 05 april 2002 12:15 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Ik zeg eigenlijk niks !
quote:Dank voor de tip !
Op zondag 07 april 2002 22:43 schreef honesty het volgende:
Ik weet niet heel veel van de IT(systeem-beheer) ik zit er pas een jaar in maar denk toch dat je als je wil zo bij een kleine detacheerder aan de slag kan. Je hebt je MCP en laat zien door nu aan Novel te denken je breed te willen scholen, dat verkoopt m.i beter dan een papieren mcse-er.
Ik ben ook dit jaar begonnen met Cisco(saai en niet-relatief) en wil nu ook niet meer dan 2000 en 2000-server van het mcse-traject volgen. Ik ga ook voor breed.
Ik zal als ik jou was gewoon reageren op dat hotmail-e-mailadres en hopen dat het wat wordt, aan gaten in je cv heb je helemaal niks en zoals iemand al riep die lease-auto of dat loon dat is onbelangrijk, dat je je gewaardeert voelt en dat je het naar je zin hebt op je werk, dat is belangrijk.
Nog meer ?
Ik ben ook op zoek naar een baan, nee ik heb op het moment wel een baan, maar die is echt zwaar niet leuk...
quote:...
Op maandag 08 april 2002 13:55 schreef Skimmer het volgende:
Ja, nog meer!!!Ik ben ook op zoek naar een baan, nee ik heb op het moment wel een baan, maar die is echt zwaar niet leuk...
quote:Ik wil je niet afzeiken, dat vooraf. Ik denk niet dat je snel direct bij een bedrijf in dienst zal komen wat je beter kan proberen is om toch bij een detacheringsbedrijf te gaan werken die je ook een opleiding geven. Dit is wel behoorlijk moeilijk tegenwoordig omdat er eerst genoeg banen waren en te weing mensen en nu de economie is omgeslagen en er weer mensen ontslagen zijn en bedrijven beter naar de CV's kijken wat ze eerst minder goed deden. Ik wens je veel succes, wel nog een tip ga niet naar Randstad of Yaught want die bedrijven lozen nu personeel.
Ja, nog meer!!!Ik ben ook op zoek naar een baan, nee ik heb op het moment wel een baan, maar die is echt zwaar niet leuk...
Sinds 1 januari heb ik toch een baan gevonden bij een bedrijf waar ik een leaseauto+tankpas heb.
veel succes !!!
quote:ik krijg altijd voor mijn kiezen dat mijn spelling (ondanks mijn diploma) onder de maat...
is geLLukig heb ik gelukkig nog nooit met 2 L-en geschreven
quote:Leuk cv maar ik denk dat het belangrijk is als je een rijbewijs hebt dat je dat er ook inzet, niet voor die lease-auto maar wel om je mogelijkheden te vergroten. Zo zien ze3 bij ons ook liever geen mensen zonder auto omdat die veel minder flexibel zijn.
quote:Ja, probeer bij een wat groter bedrijf zoals een bank of overheidsinstelling binnen te komen. Deze zorgen ook altijd goed voor opleidingen e.d.
Op zondag 07 april 2002 19:26 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Mee eens. Maar heb je nog tips ?
quote:Wat versta jij dan onder iets bijzonders ??? Dan ga ik voor een dergelijke richting kiezen.
Op dinsdag 09 april 2002 11:10 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Ja, probeer bij een wat groter bedrijf zoals een bank of overheidsinstelling binnen te komen. Deze zorgen ook altijd goed voor opleidingen e.d.
Detacheringsbureaus kun je op het moment wel op je buik schrijven, vooral omdat je qua certificaten niks bijzonders hebt en elke detacheerder juist die mensen aan het buitengooien is.
quote:
Op maandag 08 april 2002 21:05 schreef enzo het volgende:[..]
ik krijg altijd voor mijn kiezen dat mijn spelling (ondanks mijn diploma) onder de maat...
is geLLukig heb ik gelukkig nog nooit met 2 L-en geschreven
tnx 4 the tip... me spellings checker heb ik nooit geinstalleerd dus die doet het niet...
quote:Euh... een rijbewijs heb ik dus nog niet... kan ik er dus moeilijk bij zetten... en om er nou bij te zetten "niet in bezit van rijbewijs" vindt ik ook weer zo "overdone"
Op maandag 08 april 2002 23:16 schreef honesty het volgende:[..]
Leuk cv maar ik denk dat het belangrijk is als je een rijbewijs hebt dat je dat er ook inzet, niet voor die lease-auto maar wel om je mogelijkheden te vergroten. Zo zien ze3 bij ons ook liever geen mensen zonder auto omdat die veel minder flexibel zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Skimmer op 09-04-2002 15:59]
quote:Programmeurs zijn nog altijd veel gevraagde mensen. (JAVA, ASP, C++ etc.)
Op dinsdag 09 april 2002 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Wat versta jij dan onder iets bijzonders ??? Dan ga ik voor een dergelijke richting kiezen.
quote:En is dit makkelijk te leren ????
Op dinsdag 09 april 2002 19:43 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Programmeurs zijn nog altijd veel gevraagde mensen. (JAVA, ASP, C++ etc.)
Het is echt onmogelijk om in de IT alles goed te kennen:
Het is zo breed allemaal.
- Webdesign
- Ontwikkeling
- Beheer etc.
En dat weer met allemaal andere software etc.
quote:op het fok! forum rondhangen natuurlijk..
Op vrijdag 05 april 2002 01:18 schreef Aernout het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat een op de bank zittende 'IT-er' de hele dag doet?
quote:Heb je daar voor gewerkt ?
Op donderdag 11 april 2002 20:01 schreef BobRooney het volgende:
http://www.automatiseringspersoneel.nl/
quote:Nou schrijf je het volgende in je CV:
Terwijl je CV werkelijk propvol met fouten zit. Oa. is het niet Cirriculum Vitae, maar Curriculum Vitae en zo heb ik nog weet ik hoeveel fouten geteld in je CV. Dus ik zou als ik jou was of die opschepperige opmerking weghalen of je CV eens goed door de spellingscorrector halen, want als ik nu je cv onder ogen zou krijgen zou ik het alleen daardoor al weggooien.
Veel succes verder!
quote:Typisch foutje van interpretatie... Wat betekend immers "Goed"... Als er nou "Perfect" zou staan... Dus het is niet eens opscheppen, Nederlands is mijn moeder taal, en en ik ben er nog wel redelijk goed in ook...
Op dinsdag 23 april 2002 17:05 schreef Friese_Motormuis het volgende:[..]
Nou schrijf je het volgende in je CV:
Nederlands: Spreken/Schrijven/Lezen: Goed (Moedertaal)Terwijl je CV werkelijk propvol met fouten zit. Oa. is het niet Cirriculum Vitae, maar Curriculum Vitae en zo heb ik nog weet ik hoeveel fouten geteld in je CV. Dus ik zou als ik jou was of die opschepperige opmerking weghalen of je CV eens goed door de spellingscorrector halen, want als ik nu je cv onder ogen zou krijgen zou ik het alleen daardoor al weggooien.
Veel succes verder!
Ow... Curriculum Vitae is geen Nederlands woord... (Latijns ofzo...) dus om nou net die als voorbeeld te nemen voor mijn "foute" Nederlands...
quote:Ik wil niet lullig doen, maar als ik als werkgever jouw cv onder ogen krijg, betitel ik je taalgebruik niet als goed, maar als slecht. En dat meen ik dus echt.
Op dinsdag 23 april 2002 17:20 schreef Skimmer het volgende:[..]
Typisch foutje van interpretatie... Wat betekend immers "Goed"... Als er nou "Perfect" zou staan... Dus het is niet eens opscheppen, Nederlands is mijn moeder taal, en en ik ben er nog wel redelijk goed in ook...
Ow... Curriculum Vitae is geen Nederlands woord... (Latijns ofzo...) dus om nou net die als voorbeeld te nemen voor mijn "foute" Nederlands...
En eigenlijk is dat zo zonde, want je gooit je eigen glazen ermee in. Vooral omdat het zo simpel op te lossen is door de corrector te gebruiken of een ander te vragen het te lezen. Overigens ben ik wel bereid je cv eens door te spitten, mocht je er niet uitkomen...
Slordige CV's (kromme zinnen, spelfouten, etc.) verdwijnen ook bij ons in de prullenbak. Argumenten vanuit de werkgever?
Hier volgen ze:
- Iemand die slordig schrijft, zal ook wel slordig programmeren/werken;
- Iemand die op ons een slechte indruk maakt bij zijn eerste contact, zal dat ook doen bij onze klanten;
- We hebben naast dat ene slordige CV en/of die slordige brief ook nog tien nette CV's en nette brieven gekregen. Voor jou tien anderen (zo is de situatie op het moment).
Doe er nou gewoon wat aan. Je helpt er alleen jezelf mee.
quote:En we hebben er allemaal mee van geprofiteerd, ik wel tenminste.
Op woensdag 03 april 2002 17:51 schreef OZz het volgende:[..]
Door dit soort lui is de hele boel in elkaar getieft...
Uiteindelijk ben ik er zelf ook slachtoffer van geworden, maar eerst ander werk gezocht (zonder auto, dus lekker fietsen) voordat ik ontslag nam......
Kijk dus ook eens op : www.werkenbijdeoverheid.nl of www.werkenbijhetrijk.nl
Ik hoop dat je wat vind..
Greetz Realbase
quote:Het is Latijn, zonder -s. En ze hebben absoluut gelijk dat een slordig taalgebruik een slechte indruk maakt. En de eerste indruk is altijd de belangrijkste!!!
Op dinsdag 23 april 2002 17:20 schreef Skimmer het volgende:[..]
Ow... Curriculum Vitae is geen Nederlands woord... (Latijns ofzo...)
quote:Mijn tip voor jou is terug naar school en die opleiding afmaken (of een andere relevante natuurlijk). Je cv staat vol met nietszeggende verkooppraatjes waar een werkgever zo doorheen prikt. Juist hetgeen wat wel belangrijk voor een (goede) baan in de IT nl opleiding is ver onder de maat. Je maakt zelfs excuses ervoor in je cv, wat zowiezo niet zo slim is.
Wees verstandig en ga terug naar school.
quote:Kijk eens op www.newmonday.com
Op vrijdag 17 mei 2002 09:24 schreef dahaaz het volgende:
ik ben thijs de haas
en zoek voor een stage plaats...
ik ben momenteel bezig met ICT nivo 3 op het ROC Eindhoven
heefd er iemand tips, verwijzingen, ofzelfs een stage plaats ?
ik zoek een stage plaats rond eindhoven
als er iemand meer info zou willen, mail mij op da_haaz@hotmail.com
quote:Ja, ik heb wat gevonden. Ben inmiddels als anderhalve maand aan de slag en het bevalt me prima.
Op maandag 17 juni 2002 10:52 schreef Seraphin het volgende:
He Bansheeboy, heb je ondertussen al een nieuwe baan?
quote:Heel mooi, gefeliciteerd!
Op maandag 17 juni 2002 13:42 schreef Dexterslab het volgende:
Ja, ik heb wat gevonden. Ben inmiddels als anderhalve maand aan de slag en het bevalt me prima.
quote:Wat loop je onder mijn naam te posten ???? Wie zijt gij ??? !
Op maandag 17 juni 2002 13:42 schreef Dexterslab het volgende:[..]
Ja, ik heb wat gevonden. Ben inmiddels als anderhalve maand aan de slag en het bevalt me prima.
Op zich had ik daar zelf ook al weg willen gaan, want het einde zie ik snel naderen. Falend accountmanagement, dalende uurtarieven en een focus op wegzetten en niet op kwaliteit (lees: korte termijn denken + paniek sfeer).
Ik bekijk op het moment veelvuldig de bekende banensites (www.monsterboard.nl, www.intermediair.nl, www.stepstone.nl) en de vacature gedeeltes van automatiseringsgids en computable.
Het loopt niet echt storm, zoals al eerder in de thread werd aangegeven, maar uit gesprekken met werving- en selectiebureaus en andere concrete gesprekken komen de volgende zaken naar voren:
"Gewone" detachering is *dood*, ik heb afgelopen woensdag met iemand gepraat die vertelde dat zijn bedrijf 70-80% van de omzet uit detachering *met overname* haalt.
Mensen op het gebied van systeembeheer en dergelijke op MBO niveau zijn er in overvloed.
Ontwikkelaars hebben nog steeds werk, iets lastiger dan voorheen, maar toch.
In de Randstad trekt het weer aan.
De meeste bedrijven proberen mensen vast binnen te krijgen, via werving/selectie of detachering met overname.
Je moet, zeker gezien de ontwikkelingen in het algemeen (complexere produkten meer integratie met de business in het algemeen), communicatief vaardiger zijn.
Je CV moet strak in elkaar zitten (opmaak, geen spellingfouten!!) en een paar certificaten maken wel degelijk verschil.
Bedenk dat verschillende bedrijven over de kop zijn gegaan (Landis o.a.) of al mensen hebben gedumpt (Cap, CMG, Pink en nog veel meer); de markt is omgedraait, bedenk waarom ze jou zo nodig willen hebben, wat is je "selling-point"??
Op dat gebied heb ik zelf gelukkig nog een aparte invalshoek, waarmee ik toch anderen weer een stap voorben. Ik heb al het 1 en ander lopen, het duurt alleen nog even.
Stel, je solliciteer bij verschillende bedrijven. Op een gegeven moment krijg je van 2 bedrijven te horen dat je aangenomen bent. Je hebt gekozen en kies voor bedrijf X en laat bedrijf Z vallen.
Wat kan je tegen bedrijf Z zeggen ? Sorry, maar ik heb al een baan, zoek iemand anders ? Of iets anders ???
quote:FF update, een beetje spoed...
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:58 schreef Choller het volgende:
EEn vraag: (ik wou geen nieuwe topic openen vandaar hier).Stel, je solliciteer bij verschillende bedrijven. Op een gegeven moment krijg je van 2 bedrijven te horen dat je aangenomen bent. Je hebt gekozen en kies voor bedrijf X en laat bedrijf Z vallen.
Wat kan je tegen bedrijf Z zeggen ? Sorry, maar ik heb al een baan, zoek iemand anders ? Of iets anders ???
Bedrijf Z zei ja (ik zei..."ohh...leuk...."), morgen krijg ik te horen van bedrijf X, ik ben fucking nerveus want ik wil X zoooooooo graaaaaaagggggg
ohh man, ik kan vandaag niet slapen, gelukkig heb ik afleiding vanavond *stoom uitblaast*
hoe schrijf je AH voluit..?!
albert hein is het iig niet...
Albert Heijn komt dichter in de buurt... vbo he..
quote:Ach... zolang je een leuke baan hebt, maakt het geen ruk uit wat er in je cv staat, tegen de tijd dat ik weer opzoek moet naar werk zal ik eens kijken of ik hem weer wil updaten...
Op vrijdag 15 november 2002 00:21 schreef mabit het volgende:
zolang skimmer de bedrijfsnaam van zijn ex-werkgever nog niet eens kan spellen voorspel ik weinig goeds voor hem....hoe schrijf je AH voluit..?!
albert hein is het iig niet...
Albert Heijn komt dichter in de buurt... vbo he..
quote:Nou ben ik trouwens wel benieuwd wat het geworden is...
Op donderdag 14 november 2002 15:56 schreef Choller het volgende:[..]
FF update, een beetje spoed...
Bedrijf Z zei ja (ik zei..."ohh...leuk...."), morgen krijg ik te horen van bedrijf X, ik ben fucking nerveus want ik wil X zoooooooo graaaaaaagggggg
ohh man, ik kan vandaag niet slapen, gelukkig heb ik afleiding vanavond *stoom uitblaast*
* Choller wordt op een raar gevoel nerveus lol
maare.. wat staat er in je contract over het eventueel meenemen van je lease-auto?
en het terug betalen van gevolgde cursussen en examens etc?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |