abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held dinsdag 10 maart 2009 @ 14:50:17 #201
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66897243
Is de $HTTP_REFERER waarde iets wat door de host uitgeschakeld kan worden?
Ik krijg de waarde niet uitgelezen namelijk. Het script draaide eerst op een andere host en is direct overgezet, daar werkte het eerste prima.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66897793
Nou ik heb weer aardig wat geleerd.

Nu eens een andere vraag, en ja ik heb dit zelf al geprobeerd maar kwam niet tot een bevredigend antwoord:

Is het mogelijk om binnen een tabel aantallen te tellen waarbij de volgende waarden op gaan.

count1 aantal velden met 0
count2 aantal velden die niet 0 bevatten.

en dit alles in 1 query?

voorbeeld:
"SELECT count(id) FROM online WHERE user_id = '0'"
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66897972
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik krijg de waarde niet uitgelezen namelijk. Het script draaide eerst op een andere host en is direct overgezet, daar werkte het eerste prima.
Voor zover ik weet niet, dit wordt namelijk door de browser mee gezonden.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66898155
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:10 schreef Chandler het volgende:
ok, tnx dus minder toetsen indrukken is het voordeel
En weer ietsiepietsie performance-winst. if($boolean == true) is namelijk weer een extra CPU handeling ten opzichte van if($Boolean) .
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:06 schreef Chandler het volgende:

Nu eens een andere vraag, en ja ik heb dit zelf al geprobeerd maar kwam niet tot een bevredigend antwoord:

Is het mogelijk om binnen een tabel aantallen te tellen waarbij de volgende waarden op gaan.

en dit alles in 1 query?

voorbeeld:
Je kunt met GROUP BY bepaalde groeperingen in een query verrichten wanneer je functies als SUM(), COUNT() en AVG() gebruikt.
quote:
$HTTP_SERVER is ouderwets, probeer anders $_SERVER['HTTP_REFERER'] eens.

Tevens TeeVeePee.
pi_66898399
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:06 schreef Chandler het volgende:

en dit alles in 1 query?

voorbeeld:
een Count op de velden met 0 is geen probleem natuurlijk. 2 counts met verschillende voorwaarden in 1 query gaat niet lukken, tenzij je een subquery gaat maken ofzo....

Je kunt wel je ene count van je totaal aantal velden aftrekken (die je misschien al weet?), dan ben je er ook
pi_66898781
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:14 schreef Tuvai.net het volgende:

En weer ietsiepietsie performance-winst. if($boolean == true) is namelijk weer een extra CPU handeling ten opzichte van if($Boolean) .
Hoe veel honderdduizenden keren per seconde moet je dat doen om die performancewinst te merken?
  Donald Duck held dinsdag 10 maart 2009 @ 15:31:24 #207
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66898818
quote:
$HTTP_SERVER is ouderwets, probeer anders $_SERVER['HTTP_REFERER'] eens.
En dat was de oplossing inderdaad. Bedankt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66898967
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:30 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Hoe veel honderdduizenden keren per seconde moet je dat doen om die performancewinst te merken?
Je merkt er in de praktijk inderdaad vrij weinig aan. Maar ten eerste vind ik het netter staan (waarom nog eens een == true /false achter een variabele knallen die al een Boolean/Bit type is?) en als ik daar ook nog eens een, al dan niet theoretische, snelheidswinst uit kan halen dan is dat leuk meegenomen. Is ook een stukje programmeermentaliteit natuurlijk, ik ben een optimalisatie-dwangneuroot.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:41:32 #209
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_66899198
quote:
Brakke compiler als 'ie dat niet wegoptimaliseert.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_66899268
Ik vind het ook netter hoor, daarom doe ik het ook. Maar de snelheidswinst is zo klein, dat die me echt m'n reet zal roesten. Als je dit soort optimalisaties echt nodig hebt, dan heb je zoveel traffic dat je er ook een extra server bij kan prakken (en da's vaak nog goedkoper ook)
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:47:52 #211
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66899425
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Brakke compilerparser als 'ie dat niet wegoptimaliseert.
pi_66899532
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:43 schreef Roy_T het volgende:
Ik vind het ook netter hoor, daarom doe ik het ook. Maar de snelheidswinst is zo klein, dat die me echt m'n reet zal roesten. Als je dit soort optimalisaties echt nodig hebt, dan heb je zoveel traffic dat je er ook een extra server bij kan prakken (en da's vaak nog goedkoper ook)
Al die losse gevalletjes an sich maken inderdaad helemaal niks uit. Het gaat me echter om de big picture. Ik krijg liever code van iemand die logisch programmeert, dan van iemand die maar iets doet en allerlei overbodige vergelijkingen en handelingen verricht . Dat is hetzelfde verhaal wat betreft XHTML en CSS. Je hebt broncodetechnische correctheid, maar de semantiek die er achter ligt, die is wat mij betreft veel belangrijker.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:44:16 #213
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66903829
Precies.

Het gaat niet alleen om of het optimaal is, maar ook of het leesbaar is.

1
2
3
$c = $_POST['an'];
$b = $_POST['vn'];
$d = f($c,$d);

is hetzelfde als
1
2
3
$voorNaam = $_POST['voorNaam'];
$achterNaam = $_POST['achterNaam'];
$completeNaam = MaakCompleteNaamVanLosseDelen($voorNaam, $achterNaam);

Het eerste zal wellicht iets sneller geparsed worden, maar als je het later terugleest tussen andere code is het volkomen onbegrijpelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66903991
Ik ben het er volmondig mee eens hoor

Maar zodra er vars/functies/etc in het nederlands gebruikt worden, krijg ik een allergische reactie. Dat dan weer wel.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:03:20 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66904538
ik ook, slechts ter illustratie. Programmeer zelf ook in het engels hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66904636
Thank God

Ik ken er genoeg die NL gebruiken, echt verschrikkelijk. Neem je een codebase over, gaat (bijv.) onze duitse medewerker ermee aan de slag... "erm, can someone please translate the friggin' code?"

Als je het in het NL wilt doen, wees dan een vent en maak een wrapper voor iedere functie, zodat strtolower() gewoon reeksnaaronderkast() wordt, etc
pi_66905010
Nederlandse benamingen voor variabelen/functies/methoden inderdaad. Niet alleen is Engels duidelijker omdat programmeertalen ook in het Engels zijn, maar het komt me ook meestal beter uit. Aantallen beginnen met mij meestal met een 'Amt' benaming, Strings ter indicatie van iets met 'Str', enz.

Duitsers zijn op dat gebied inderdaad erg ja. Of uitleg van bijvoorbeeld flags in een block comment in een of andere rare taal, kom ik ook vaak tegen.
pi_66905716
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:41 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

De variabele $conn dubbel gebruiken is niet echt handig (wellicht werkt het maar daar moet je nooit op gokken). Maar ik denk dat de fout ontstaat doordat jouw string begint en eindigt met een single quote en er wel tig singel quotes erin voorkomen (de parser ziet geen verschil tussen ' en `). Dus dien je daar dubble quotes voor te gebruiken. En er zit een dubbele ; in op het eind (hoeft niet bij de query toegevoegd te worden, dat doet mysql_query voor jou):
[ code verwijderd ]

En ik heb dus de return waarde van mysql_query in een variabele vangen zodat je daarna kan kijken of de insert gelukt is (immers een failed insert geeft geen mysql_error terug).
sorry voor mijn late reactie. Ik heb je code erin gegooid en ik krijg nog de zelfde melding. Ik heb ook een select geprobeerd en de code is nu:
1
2
3
4
5
6
<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root ","") or die(mysql_error());
$db = mysql_select_db("zaalvoetbal", $conn) or die(mysql_error());
$sql = "SELECT * FROM `spelers`";
$result = mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());
?>

Ik krijg nu nog steeds de foutmelding: "Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in ...".

Heeft iemand een idee?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:52:47 #219
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66906242
quote:
Kijk eens naar register_globals.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 10 maart 2009 @ 18:54:19 #220
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66906290
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:37 schreef jakees het volgende:

[..]

sorry voor mijn late reactie. Ik heb je code erin gegooid en ik krijg nog de zelfde melding. Ik heb ook een select geprobeerd en de code is nu:
[ code verwijderd ]

Ik krijg nu nog steeds de foutmelding: "Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in ...".

Heeft iemand een idee?
Het tweede argument van mysql_query is de connection identifier, niet een boolean.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_66907534
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:52 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Kijk eens naar register_globals.
Zoals Tuvai al schreef, is $HTTP_REFERER ouderwets. Gewoon de code aanpassen is beter.
En register_globals is een ***optie. Vooral als je een provider treft waar je het niet uit kunt zetten (ja, die bestaan). register_globals moet gewoon uit. Gelukkig wordt'ie afgeschaft.
pi_66907612
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:54 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Het tweede argument van mysql_query is de connection identifier, niet een boolean.
THX!! heb me helemaal suf zitten rukken zoeken!
pi_66907781
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:24 schreef Light het volgende:
Gelukkig wordt'ie afgeschaft.
Amen to that. Een functionaliteit als register_globals hoort niet in een programmeertaal thuis.
pi_66908179
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Aantallen beginnen met mij meestal met een 'Amt' benaming, Strings ter indicatie van iets met 'Str', enz.
Hè bah
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_66908315
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:42 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Hè bah

Dat is een gewoonte die ik me aangeleerd heb, zodat ik ook verder in mijn bronbestanden weet welke variabelen van welk type zijn. Vooral in geval van veel verschillende scopes en vooral in C# (veel verschillende data 'types') vind ik dat weer handig. Wel zo handig om meteen te kunnen zien dat 'Lbl...' naar een label verwijst, 'Btn...' naar een button, 'Amt' naar een numeriek aantal, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')