1 |
GlowMouse dit is me code:quote:Op zondag 8 maart 2009 15:17 schreef GlowMouse het volgende:
jakees: de melding die je geeft heeft niets met de inhoud van $sql te maken. Je post dus veel te weinig code.
Doagere: misschien komt het omdat je bij @home zat, maar php-ondersteuning heb je op de webhost die je net gaf niet.
1 2 3 4 | $conn = mysql_select_db("zaalvoetbal", $conn) or die(mysql_error()); $sql = 'INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');'; mysql_query($sql,$conn) or die (mysql_error()); |
1 |
ik ben nu alleen nog even lokaal aan het ontwikkelen. Dat wachtwoord verzet ik nog wel hoor ;-)quote:Op zondag 8 maart 2009 20:55 schreef Xcalibur het volgende:
heb je je wachtwoord gecensureerd, of is die echt blanco?
preg_match geeft alle gematchte subpatterns terug, dus dat is geen probleem.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat gaat voor mij wel een klein probleem worden, want de functie preg_match_all zet alles tussen haakjes in de resultset. Is er nog een alternatief?
quote:It is possible to name the subpattern with (?P<name>pattern) since PHP 4.3.3. Array with matches will contain the match indexed by the string alongside the match indexed by a number, then.
Jij hebt een SchoolConnect verbinding begrijp ik, waar die webspace onder valt? In dat geval Ziggo even bellen zou ik zeggenquote:Op zondag 8 maart 2009 14:48 schreef Doagere het volgende:
https://onderwijs.casematelecom.nl/template/casema/faq.php
De variabele $conn dubbel gebruiken is niet echt handig (wellicht werkt het maar daar moet je nooit op gokken). Maar ik denk dat de fout ontstaat doordat jouw string begint en eindigt met een single quote en er wel tig singel quotes erin voorkomen (de parser ziet geen verschil tussen ' en `). Dus dien je daar dubble quotes voor te gebruiken. En er zit een dubbele ; in op het eind (hoeft niet bij de query toegevoegd te worden, dat doet mysql_query voor jou):quote:Op zondag 8 maart 2009 20:43 schreef jakees het volgende:
[..]
GlowMouse dit is me code:
1
2
3
4
5
6<?php
$conn = mysql_connect("localhost", "root ","") or die(mysql_error());
$conn = mysql_select_db("zaalvoetbal", $conn) or die(mysql_error());
$sql = 'INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');';
mysql_query($sql,$conn) or die (mysql_error());
?>
1 2 3 4 5 6 | $conn = mysql_connect("localhost", "root ","") or die(mysql_error()); $db = mysql_select_db("zaalvoetbal", $conn) or die(mysql_error()); $sql = "INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES ('', 'aa', 'bb', 'cc', '0')"; $result = mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error()); ?> |
Dat klopt, maar dan moet ik dus de rest van mijn code aanpassen. Het meegeven van een naam is inderdaad wel een stuk netter.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:17 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
preg_match geeft alle gematchte subpatterns terug, dus dat is geen probleem.
Je kan het subpattern wat je zoekt ook een naam geven, dan kan je 'm makkelijker uit de array vissen:
[..]
En dat is het, mysql_select_db geeft een mooie true of false terug. En het tweede argument van mysql_query is niet van het booleaanse type.quote:Op maandag 9 maart 2009 10:41 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
[..]
De variabele $conn dubbel gebruiken is niet echt handig (wellicht werkt het maar daar moet je nooit op gokken).
Op de pagina "The Basics" staat wat je zoekt:quote:Op maandag 9 maart 2009 16:24 schreef Chandler het volgende:
@Intrepidity: ik ben al de hele dag bezig met het doornemen van documentatie maar kan er gewoon geen antwoord op vinden!. Ook niet in de documentatie waar je naar linkt, zal ongetwijfeld aan mij liggen...
1 2 3 | $class2 = new Forum(); $class3 = new Ietsanders(); |
Hoe heb je het geprobeerd, en waaruit bleek dat het niet werkte (errors)?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:31 schreef Chandler het volgende:
ik weet idd al hoe ik een class moet aanroepen, maar vroeg mij af hoe ik dus standaard van een andere class binnen een class gebruik kan maken
Vast niet, scope enzo. Maar je kunt binnen class2 natuurlijk prima een referentie maken naar class1.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:39 schreef Chandler het volgende:
waarbij class2 en class3 zonder gezeur gebruik kunnen maken van $class1
bestand class1.phpquote:Op maandag 9 maart 2009 16:39 schreef Chandler het volgende:
OMG, ik script al jaren en weet echt wel wat include is hoor (of require_once).
Maar goed ik begrijp dus nu uit jou woorden dat ik meerdere classes kan aanmaken
[ code verwijderd ]
waarbij class2 en class3 zonder gezeur gebruik kunnen maken van $class1
1 2 3 4 5 6 | class1 { function foo() {} } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | require_once("class1.php"); class2 { function bar() { class1::foo(); } } ?> |
Dit is niet lullig bedoeld richting Chandler, maar hij kan geen documentatie lezen (niet enkel de PHP docs). Of hij weet niet hoe 'ie moet zoeken.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:42 schreef Intrepidity het volgende:
Dan had je namelijk genoeg ervaring gehad om zoiets makkelijk op te zoeken op php.net
Ik weet dat je het niet lullig bedoelt, maar zoeken en lezen is idd niet mijn sterkste vak! maar aan de andere kant heb ik wel bergen met energie om het te willen en te proberen maar soms zit ik er gewoon door heenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dit is niet lullig bedoeld richting Chandler, maar hij kan geen documentatie lezen (niet enkel de PHP docs). Of hij weet niet hoe 'ie moet zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |