abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2009 @ 19:46:19 #151
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_66835597
Je moet de [] even vervangen door ()
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_66836644
Dat gaat voor mij wel een klein probleem worden, want de functie preg_match_all zet alles tussen haakjes in de resultset. Is er nog een alternatief?
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
pi_66836853
is het dan niet

1src=.{0,10}\"(.{0,100}\.)(jpg|jpeg|gif|png)\" 

De if-constructie lijkt me verder goed.
pi_66837718
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:17 schreef GlowMouse het volgende:
jakees: de melding die je geeft heeft niets met de inhoud van $sql te maken. Je post dus veel te weinig code.

Doagere: misschien komt het omdat je bij @home zat, maar php-ondersteuning heb je op de webhost die je net gaf niet.
GlowMouse dit is me code:
1
2
3
4
$conn = mysql_connect("localhost", "root ","") or die(mysql_error());
$conn = mysql_select_db("zaalvoetbal", $conn) or die(mysql_error());
$sql = 'INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');'; 
mysql_query($sql,$conn) or die (mysql_error());

Wanneer ik de vierde regel niet uitvoer krijg ik geen foutmelding. Wanneer ik dit wel doe dan krijg ik dus de foutmelding :
1Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in 
pi_66838275
heb je je wachtwoord gecensureerd, of is die echt blanco?
pi_66838977
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:55 schreef Xcalibur het volgende:
heb je je wachtwoord gecensureerd, of is die echt blanco?
ik ben nu alleen nog even lokaal aan het ontwikkelen. Dat wachtwoord verzet ik nog wel hoor ;-)
  zondag 8 maart 2009 @ 21:17:58 #157
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_66839228
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:16 schreef KoekjesTwister het volgende:
Dat gaat voor mij wel een klein probleem worden, want de functie preg_match_all zet alles tussen haakjes in de resultset. Is er nog een alternatief?
preg_match geeft alle gematchte subpatterns terug, dus dat is geen probleem.
Je kan het subpattern wat je zoekt ook een naam geven, dan kan je 'm makkelijker uit de array vissen:
quote:
It is possible to name the subpattern with (?P<name>pattern) since PHP 4.3.3. Array with matches will contain the match indexed by the string alongside the match indexed by a number, then.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_66843518
quote:
Jij hebt een SchoolConnect verbinding begrijp ik, waar die webspace onder valt? In dat geval Ziggo even bellen zou ik zeggen
  maandag 9 maart 2009 @ 10:41:20 #159
117367 Lekkere_Kwal
Onnozele koekenbakker
pi_66852672
quote:
Op zondag 8 maart 2009 20:43 schreef jakees het volgende:

[..]

GlowMouse dit is me code:
1
2
3
4
5
6
<?php
$conn 
mysql_connect("localhost""root ","") or die(mysql_error());
$conn mysql_select_db("zaalvoetbal"$conn) or die(mysql_error());
$sql 'INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');'
mysql_query($sql,$conn) or die (mysql_error());
?>

De variabele $conn dubbel gebruiken is niet echt handig (wellicht werkt het maar daar moet je nooit op gokken). Maar ik denk dat de fout ontstaat doordat jouw string begint en eindigt met een single quote en er wel tig singel quotes erin voorkomen (de parser ziet geen verschil tussen ' en `). Dus dien je daar dubble quotes voor te gebruiken. En er zit een dubbele ; in op het eind (hoeft niet bij de query toegevoegd te worden, dat doet mysql_query voor jou):
1
2
3
4
5
6
<?php
$conn 
mysql_connect("localhost""root ","") or die(mysql_error());
$db mysql_select_db("zaalvoetbal"$conn) or die(mysql_error());
$sql "INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES ('', 'aa', 'bb', 'cc', '0')"
$result mysql_query($sql,$db) or die (mysql_error());
?>

En ik heb dus de return waarde van mysql_query in een variabele vangen zodat je daarna kan kijken of de insert gelukt is (immers een failed insert geeft geen mysql_error terug).
pi_66853705
quote:
Op zondag 8 maart 2009 21:17 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

preg_match geeft alle gematchte subpatterns terug, dus dat is geen probleem.
Je kan het subpattern wat je zoekt ook een naam geven, dan kan je 'm makkelijker uit de array vissen:
[..]

Dat klopt, maar dan moet ik dus de rest van mijn code aanpassen. Het meegeven van een naam is inderdaad wel een stuk netter.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  maandag 9 maart 2009 @ 12:14:57 #161
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66855334
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:41 schreef Lekkere_Kwal het volgende:

[..]

De variabele $conn dubbel gebruiken is niet echt handig (wellicht werkt het maar daar moet je nooit op gokken).
En dat is het, mysql_select_db geeft een mooie true of false terug. En het tweede argument van mysql_query is niet van het booleaanse type.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 9 maart 2009 @ 12:15:56 #162
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66855363
Dit topic was ik kwijt..
pi_66863399
Ik heb een vraagje hoe kan ik een class binnen een class gebruiken.

Voor een project wil ik namelijk apparte classes maken voor oa MySQL, Forum, Rechten, Etc.

Maar in de forum en rechten class wil ik gebruik maken van de MySQL class en de functies daarvan zonder deze opnieuw aan te hoeven maken.

Wie kan mij hier eens wat meer over vertellen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66863557
Aangezien het geen cursuscentrum is hier kun je ook gewoon eens rustig de documentatie doornemen
http://nl2.php.net/zend-engine-2.php

Niet echt een gerichte vraag die makkelijk te beantwoorden valt in zo'n topic..
pi_66863762
@Intrepidity: ik ben al de hele dag bezig met het doornemen van documentatie maar kan er gewoon geen antwoord op vinden!. Ook niet in de documentatie waar je naar linkt, zal ongetwijfeld aan mij liggen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_66863808
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:24 schreef Chandler het volgende:
@Intrepidity: ik ben al de hele dag bezig met het doornemen van documentatie maar kan er gewoon geen antwoord op vinden!. Ook niet in de documentatie waar je naar linkt, zal ongetwijfeld aan mij liggen...
Op de pagina "The Basics" staat wat je zoekt:
http://nl2.php.net/manual/en/language.oop5.basic.php

Even vertaald naar jouw situatie:
$database = new Database();
$database->functie();

et voila
pi_66864006
ik weet idd al hoe ik een class moet aanroepen, maar vroeg mij af hoe ik dus standaard van een andere class binnen een class gebruik kan maken

dus in mijn forum class van mijn database class
maar ook in mijn andere classes gebruik kan maken van mijn database class.
Like trump...
pi_66864155
http://nl2.php.net/manual/en/function.include.php

Als je nog niet eens zover komt zou ik je sterk aanraden een goed PHP boek te kopen of tutorials op internet te volgen..
pi_66864312
OMG, ik script al jaren en weet echt wel wat include is hoor (of require_once).

Maar goed ik begrijp dus nu uit jou woorden dat ik meerdere classes kan aanmaken

1
2
3
$class1 = new database();
$class2 = new Forum();
$class3 = new Ietsanders();

waarbij class2 en class3 zonder gezeur gebruik kunnen maken van $class1

:)
Like trump...
pi_66864360
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:31 schreef Chandler het volgende:
ik weet idd al hoe ik een class moet aanroepen, maar vroeg mij af hoe ik dus standaard van een andere class binnen een class gebruik kan maken
Hoe heb je het geprobeerd, en waaruit bleek dat het niet werkte (errors)?
pi_66864461
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:39 schreef Chandler het volgende:

Vast niet, scope enzo. Maar je kunt binnen class2 natuurlijk prima een referentie maken naar class1.
pi_66864497
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:39 schreef Chandler het volgende:
OMG, ik script al jaren en weet echt wel wat include is hoor (of require_once).

Maar goed ik begrijp dus nu uit jou woorden dat ik meerdere classes kan aanmaken
[ code verwijderd ]

bestand class1.php
1
2
3
4
5
6
<?php
class1
{
  function 
foo() {}
}
?>

bestand class2.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
require_once("class1.php");
class2
{
  function 
bar()
  {

class1::foo();
  }
}
?>

Gewoon de classes die je nodig hebt includen en gebruiken...
Sorry dat ik het zeg, maar het is niet echt te merken dat je al jaren script.. Dan had je namelijk genoeg ervaring gehad om zoiets makkelijk op te zoeken op php.net
pi_66864694
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:42 schreef Intrepidity het volgende:

Dan had je namelijk genoeg ervaring gehad om zoiets makkelijk op te zoeken op php.net
Dit is niet lullig bedoeld richting Chandler, maar hij kan geen documentatie lezen (niet enkel de PHP docs). Of hij weet niet hoe 'ie moet zoeken.
pi_66864785
ik snap nu wat je bedoelt, echter kun je in het gebruik van class1::foo() geen $this-> gebruiken (heb ik ergens gelezen).

Ow en dat je niet kunt zien dat ik al jaren script is helaas een van mijn zwakke punten. Zoals de meeste posters hier wel weten leer ik door te doen, lezen is helaas het vak waarop ik nooit zal slagen ongeacht ik uren door de teksten heen loop..

Maar goed, ik doe mijn best om alles op te vatten en te begrijpen en tja meer kan ik niet hé..

Ow... en dan nog mijn ervaring; dat heeft zich al geuit in vele goedlopende sites
Like trump...
pi_66864819
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dit is niet lullig bedoeld richting Chandler, maar hij kan geen documentatie lezen (niet enkel de PHP docs). Of hij weet niet hoe 'ie moet zoeken.
Ik weet dat je het niet lullig bedoelt, maar zoeken en lezen is idd niet mijn sterkste vak! maar aan de andere kant heb ik wel bergen met energie om het te willen en te proberen maar soms zit ik er gewoon door heen

Zoals NU!

Wil wel zeggen dat ik sommige tutoriaals wel begrijp, maar dan zit het ook vol logische code waarbij er meer code voorbeelden zijn dan lappen tekst... alles wat ik weet heb ik geleerd door te vragen en door te spelen met bestaande code.. tja gaat niet snel maar ik kom er wel!
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')