Ik zei golfquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:16 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Geen sjonnie GolfHelemaal originele GTI en zo blijft ie ook
quote:Hallo Hyvers,
word weer eens tijd voor een update over de Golf. Na enkele kinderziektes is de Golf eindelijk klaar bevonden voor op de weg!
Foto's en filmpjes volgen zeer binnenkort wel, vooral de filmpjes ;-)
Het geluid is om te kwijlen, lekker subtiel aanzuiggeluid ... werd al aangezien voor een VR6.
De uiteindelijke set-up is dus een KR motor met normale inlaat. De uitlaatgassen gaan via een Supersprint 4-2-1 spaghetti spruitstuk naar de katvervanger en verder door de standaard GTI uitlaat.
Voor het geluid en de looks is er een powerrohr geplaatst.
Het vermogen word via de versnellingsbak van de GTI 8v op de weg gebracht via de koppelingsplaat van een Golf 3 1.8 TD.
Dit zorgt voor een zeer leuke korte bak wat de acceleratie echt ten goede komt!
Aan de buitenkant van de auto is er bijna niets gedaan, 1 deukje is tijdelijk weg gewerkt. De achterlichten zijn vervangen voor donkere exemplaren van Hella.
De kabelbomen heb ik zelf onder handen genomen, dit omdat de motor geschikt was voor het oude type zekeringkast, en mijn auto uitgerust was met een nieuw type zekeringkast. Hierin zat de meeste tijd, en veel soldeerwerk ;-)
Verder heb ik voor de functionaliteit de deurrubbers en raamrubbers vervangen, deze waren niet bepaald in top staat nadat de auto lang stil gestaan had. Omdat er nog steeds vocht naar binnen kwam de deurpanelen los gehaald en het plastic aan de binnenzijde van de deur opnieuw vastgezet. Het raammechanisme aan de bestuurderskant ook vervangen want hiervan was een kabel geknapt.
Door het vocht was ook de motor van de kachel gaan roesten op de as, deze draaide dus niet mooi soepel en ook deze gelijk vervangen. Wil natuurlijk niet in de kou zitten.
Klaar zijn we nooit is het motto ;-) Maar de eerste dingen die nu op het lijstje staan is de afwerking van binnen, het dashboard zit er nog maar deels in en de auto ligt nog vol gereedschap.... uiteraard blijven de updates te volgen via VWForum en mijn Hyves. Maar het zal nu dus in een wat langzamer tempo gaan. Plannen zijn er al wel weer genoeg ;-)
De groeten! :driving:
Wat is er mis met een golf?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:25 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik zei golfen dat blijftie ook
hoe "origineel"
hij ook moge zijn.
net zoals een poloquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat is er mis met een golf?Ik mag ze wel, toffe auto's!
Zo is dat, zuip de griep weg \m/quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:34 schreef Blawh het volgende:
Grieperig, nice timing.
Zo toch maar heel even de kroeg in.
Vanavond aan de cola als uitzondering. Vanaf morgen pilsen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Zo is dat, zuip de griep weg \m/
Als de griep tenminste weg isquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vanavond aan de cola als uitzondering. Vanaf morgen pilsen.
Prima auto ja!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat is er mis met een golf?Ik mag ze wel, toffe auto's!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |