Bij ons is niemand er echt blij mee, maar beseft men wel dat het een noodzakelijk kwaad is. We werken met bloedprodukten, de toepassing ervan is zo direct (infuus) dat elk klein foutje fataal kan zijn. Dat moet je natuurlijk uitgebreid testen. Het welzijn van de dieren is uiterst belangrijk, testen met getraumatiseerde of gestressde dieren zijn waardeloos. Ze hebben ruime hokken, worden goed verzorgd 24/7 in een geconditioneerde ruimte met dennegeur en natuurgeluiden, er is zelfs een kunstmatige dag/nacht regeling, ze krijgen dagelijks een zonsopgang en een schemering. Geen grap. Ze hebben het beter dan het gemiddelde huisdier en zijn volmaakt gelukkig...tot ze onder het mes moetenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De regels zijn de laatste jaren dan ook een stuk strenger geworden, dus het lijkt me sterk dat dit soort uitwassen nog voorkomen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:42 schreef Pek het volgende:
[..]
Bij ons is niemand er echt blij mee, maar beseft men wel dat het een noodzakelijk kwaad is. We werken met bloedprodukten, de toepassing ervan is zo direct (infuus) dat elk klein foutje fataal kan zijn. Dat moet je natuurlijk uitgebreid testen. Het welzijn van de dieren is uiterst belangrijk, testen met getraumatiseerde of gestressde dieren zijn waardeloos. Ze hebben ruime hokken, worden goed verzorgd 24/7 in een geconditioneerde ruimte met dennegeur en natuurgeluiden, er is zelfs een kunstmatige dag/nacht regeling, ze krijgen dagelijks een zonsopgang en een schemering. Geen grap. Ze hebben het beter dan het gemiddelde huisdier en zijn volmaakt gelukkig...tot ze onder het mes moeten
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:42 schreef Posdnous het volgende:
Hilarisch dat men bij farmaceutische industrie die dierproeven doet meteen aankomt met medicijnen tegen kanker..
.
Yeah right.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 01:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Testen op mensen die aan die ziekte lijden geeft nog altijd het beste resultaat. Dieren in het algemeen hebben niet het zelfde lichaam, dus ik vraag me af of de uitslag van zo'n test wel 100% betrouwbaar is.
Is er trouwens een bron waarin staat hoeveel proefdieren er jaarlijks sterven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |