abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66253713
Zijn er nog meer mensen die op Shelfari zitten?

Voor wie het niet kent, het is een site waar je je boeken kan invoeren, recensies kan schrijven en kan praten over boeken. Zie voor meer info www.shelfari.com .

Ik ken maar 1 persoon met Shelfari en dat vind ik jammer. Ik vind het leuk om te kijken wat anderen lezen, dus ik dacht ik probeer het eens op Fok.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:28:14 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66253823
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:28 schreef PiRANiA het volgende:
Spam
Ik dacht dat spam was als je je eigen bedrijf zat te promoten of er geld aan probeerde te verdienen. En dat is toch echt niet zo, was het maar waar.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:31:29 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66253912
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:29 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik dacht dat spam was als je je eigen bedrijf zat te promoten of er geld aan probeerde te verdienen. En dat is toch echt niet zo, was het maar waar.
toch mag dit niet, haal je link maar weg voordat je een ban hebt
pi_66254361
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:31 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

toch mag dit niet, haal je link maar weg voordat je een ban hebt
Waarom zou het niet mogen? Ik noem gewoon een site waar ik een profiel heb, net als jij in je undersign.
pi_66254550
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:27 schreef Maeghan het volgende:
Zijn er nog meer mensen die op Shelfari zitten?

Voor wie het niet kent, het is een site waar je je boeken kan invoeren, recensies kan schrijven en kan praten over boeken. Zie voor meer info www.shelfari.com .

Ik ken maar 1 persoon met Shelfari en dat vind ik jammer. Ik vind het leuk om te kijken wat anderen lezen, dus ik dacht ik probeer het eens op Fok.
Hmm, zal eens gaan kijken, zei pas geleden nog dat een soort last.fm voor boeken me wel tof zou lijken.
[KNE]-Mod
pi_66257449
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:28 schreef PiRANiA het volgende:
Spam
Niet elk topic waarin een link wordt gegeven naar een andere site is spam. Dit topic lijkt me ook meer bedoeld om ervaringen uit te wisselen met een andere site/dienst.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:38:19 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66334493
Hoe zit het met ondersteuning voor Nederlandse boeken? Of kun je handig ook zelf invoeren?
[KNE]-Mod
pi_66334683
tvp, heb zelf ook zo'n shelfari profiel, maar doe er niet al te veel mee... heb de beta uitgeprobeerd maar toen moest ik teveel handmatig erbij snorren. Laatst zat er al veel meer in, maar het is net zoals bij Last.fm vooral het probleem van verkeerd taggen (van m'n 7 adult edition Harry Potters zaten er maar van 5 of 6 het correcte profiel op shelfair, van dat soort ongein).

Mijn profiel (mis nog een paar honderd boeken ):
http://www.shelfari.com/ceased2be/shelf

-edit-

voor graphic novels is het dus waardeloos... de verschillende ISBN's van Hellboy bijv. worden gezien als 1 en dezelfde comic, ik voeg deel 1 en 2 toen en deel 3 t/m 6 worden meteen aangemerkt als 'owned' terwijl ze weer niet bij 'my shelf' staan

[ Bericht 22% gewijzigd door Ceased2Be op 22-02-2009 11:35:59 ]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_66341899
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:38 schreef ThE_ED het volgende:
Hoe zit het met ondersteuning voor Nederlandse boeken? Of kun je handig ook zelf invoeren?
Je kan zelf invoeren. Je kan ook in de uitgebreide catalogus zoeken, maar dan heb je dus nooit een kaft en dat staat ook zo stom. Zelf invoeren is zo gebeurd, even een plaatje erbij googlen en dat is het.
pi_66342880
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:28 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je kan zelf invoeren. Je kan ook in de uitgebreide catalogus zoeken, maar dan heb je dus nooit een kaft en dat staat ook zo stom. Zelf invoeren is zo gebeurd, even een plaatje erbij googlen en dat is het.
Dat gaat op zich ook wel, het irritante is alleen dat er nogal veel vervuiling in het systeem zit daardoor, er is niet echt een afgesproken formaat voor titels of een controle op het format.
De paperback en hardback edities hebben andere ISBN's, maar als ik een ISBN invul van een paperback en daar een hit op krijg als hardback editie kan ik deze niet wijzigen en ben ik eigenlijk gedwongen om een nieuw item aan te maken...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 22 februari 2009 @ 15:59:32 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66342924
Moeilijke bij boeken lijkt me vooral ook dat je verschillend edities en uitgevers kun hebben; dus verschillende items. Terwijl het in principe wel om hetzelfde boek gaat. ?!
[KNE]-Mod
pi_66343957
Ja, maar er is dan wel weer een functie om dubbel voorkomen van auteurs uit het systeem te halen volgens mij. Ach, het is ookn iet ideaal. Maar dat is librarything ook niet. Shelfari heeft op zich nog leuke discussies en zo. En ik vidn het gewoon leuk om m'n 'boekenkast' te zien.
  zondag 22 februari 2009 @ 16:50:58 #14
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_66344801
Ik vind niet heel veel Nederlandse boeken. Zelf invoeren van al mijn boeken heb ik niet zo heel veel zin in. Gebruik zelf boekmeter maar de site van Shelfari is wel veel mooier.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 22 februari 2009 @ 16:52:23 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_66344851
Wat me wel een beetje tegenhoudt om me te reggen is "god wéér een social network site er bij", ben net van Plaxo af.

[ Bericht 0% gewijzigd door ThE_ED op 22-02-2009 16:58:46 ]
[KNE]-Mod
pi_66344984
Voordeel van Shelfari is dan weer dat er nog iets achter zit. Het is niet zomaar een netwerk om maar vriendjes te sparen en af en toe "hee hoe is het" naar te roepen. Je kunt ook nog serieus over iets praten of mensen met bepaalde interesses vinden.
pi_68163635
Even een klein schopje omhoog, ik heb zelf LibraryThing gebruikt maar ben nu over op http://www.anobii.com. Die werkt echt fantastisch vind veel boeken (ook nederlandse) en de covers vind hij ook nog goed. Heb shellsafari geprobeert maar die vind wat mij betreft te weinig boeken
I've had enough of the world, and its people's mindless games
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:25:21 #18
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_77188985
Nog maar even een schop. Ik ben ook een passief gebruiker van Shelfari. De reden dat ik niet echt actief ben is ook dat ik Nederlandstalige boeken mis. Mijn vraag is dan ook: bestaat er geen goede Nederlandse variant? Het lijkt me toch iets waar best wel animo voor zou zijn.
pi_77206049
Anobii werkt voor mij juist het slechtst, die heeft zeker de helft van de covers niet. Shelfari vind ik toch het leukst, qua mogelijkheden tot discussie en vinden van informatie. En er komt wel langzaam verbetering in, dus ik hou het daar wel bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')