Denk hier terug aan Talpaquote:Tien was een Nederlandse commerciële televisiezender.
De zender was onderdeel van Talpa Media Holding, een bedrijf van John de Mol. Andere bekende medianamen van dat bedrijf zijn Radio 10 Gold en Juize.FM. Via Talpa Producties maakte het bedrijf verschillende programma's die voor de eigen televisiezender zijn ontwikkeld.
De zender heette tot en met 15 december 2006 Talpa. Talpa zond toen alleen nog in de avond en nachturen uit en overdag was Nickelodeon te zien. Tot het einde heeft Tien 24 uur per dag uitgezonden.
Het AD meldde op 18 april 2007 dat Tien zou worden overgenomen door RTL.[1]. Hoewel dit op 24 april nog ontkend werd door John de Mol, werden daarna de geruchten steeds sterker. Op 26 juni 2007 werd door een woordvoerder bekend gemaakt dat een selectie van de programma's van Tien is overgenomen door RTL Nederland. Ook de voetbalrechten werden overgenomen door RTL en ook Radio 538 werd overgenomen door het mediabedrijf. Veel van de presentatoren van Tien zijn meegegaan naar RTL. [2]. De naam van de zender die Tien heeft vervangen luidt 'RTL 8', zo maakte RTL-directeur Fons van Westerloo op 30 juni 2007 bekend in een interview met De Telegraaf.
Ik wilde het niet doenquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:59 schreef dennistd het volgende:
talpa
sorry, maar die moest gemaakt worden
Dat terwijl NSE zo'n informatief prog wasquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Florian_ het volgende:
Kan me geen enkel programma meer herinneren van Talpa. Oftewel: heeft niet veel indruk gemaakt
Ja helemaal waar, niemand gunde het een kans maar de programma's waren niet slecht. Bovendien de eerste commerciele omroep die alles wat ze uitzonden ook op Internet aanbiedde.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:09 schreef Tja..1986 het volgende:
Het was in iedergeval beter dan SBS de RTL's. Wat waarschijnlijk ook weer de rede is dat de gemiddelde Nederlander er niet naar keek.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:17 schreef Quir het volgende:
En toen de stekker eruit ging een heel topic vol gifjes van het laatste beeld enzo, en door sommigen als UI ingesteld. Jep, we hielden allemaal van Talpa.
Dat was nog het ergste ja.... "Ik ben blij dat ik nog nooit een seconde van die troep heb gezien"quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Ori het volgende:
Talpa heeft gewoon nooit een kans gekregen van het koppige volk. Mensen die uit een zielig en nergens op gebaseerd principe er gewoon niet naar keken. Hier op Fok zag je dat ook. Mensen die haast vol trots meldden nog nooit een seconde ervan te hebben gezien, of zelfs de zender niet eens ingesteld hadden.
Precies, het werd van tevoren al geboycot.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef Ori het volgende:
Talpa heeft gewoon nooit een kans gekregen van het koppige volk. Mensen die uit een zielig en nergens op gebaseerd principe er gewoon niet naar keken. Hier op Fok zag je dat ook. Mensen die haast vol trots meldden nog nooit een seconde ervan te hebben gezien, of zelfs de zender niet eens ingesteld hadden.
Net als PowNed nu of is dat dan ineens een kromme vergelijking?quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:37 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Precies, het werd van tevoren al geboycot.
Dat wordt niet echt geboycot.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Net als PowNed nu of is dat dan ineens een kromme vergelijking?
Ik heb geen verstand van tv-zenders opzetten, maar Talpa richtte zicht niet op één doelgroep. Ze wilden alles tegelijk:quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:37 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Precies, het werd van tevoren al geboycot.
Ik was volgens mij een van de weinige Nederlanders die achterlijk veel Talpa keekquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:03 schreef Florian_ het volgende:
Kan me geen enkel programma meer herinneren van Talpa. Oftewel: het heeft niet veel indruk gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |