abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:36:41 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66242630
Zwanger en kindjes zijn (voorlopig) nog niet aan de orde, maar we zijn wel bezig met de aanschaf van een nieuw huis. En daar blijven we dan (hopelijk) nog wel even wonen (al denken we ook niet aan de komende 10 jaar hoor... : ') ).
Eigenlijk alles wat we leuk vinden en wat een beetje in onze prijsklasse zit is een bovenhuis (dus geen flat met een lift maar een flinke trap). Het zijn vaak ruime, lichte woningen die net iets meer karakter hebben dan de vast praktischer, maar (vinden wij dan) o-zo-saaie eensgezinswoningen. Ik heb er dus zelf geen problemen mee (integendeel), maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat de vaders en moeders hier daar voor ervaringen mee hebben. Word je helemaal gestoord van het gesleep met babyspullen? Kun je niet wachten op een huis met een tuin? Of vind je het juist geen enkel probleem?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66242889
Wij hebben een bovenwoning, een vrij ruime woning, ruimer als een gemiddelde rijtjeshuis.
opzich is het leuk wonen alleen de locatie is gewoonweg niks hier, we wonen namnelijk op een bedrijventerein ( boven het bedrijf waar mijn man werkt)

Het ziet er aan de buitenkant niet uit als een huis en veel bedrijven in de omgeving weten niet eens dat wij hier wonen.

Wij zijn opzoek naar een wat meer standaard woning in een bewoonde buurt, puur voor de kinderen, zodat ze makkelijker buiten kunnen spelen enzo.
Had dit huis in de bewoonde wereld gestaan dan had ik hier met plezier blijven wonen, het heeft namenlijk ook heel veel voordelen, zoals schoonmaken,echt ideaal dat je geen trappen hoeft te lopen in het huis zelf .
En ook voor de meiden zelf, ze kunnen door het huis fietsen bij wijze van.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66243161
Hik en baby je laat het wel weten als het zover is he?

Wij hebben niet in een bovenhuis gewoond. Wel in een flat met trap. En wij zijn verhuisd.
Vlak na de bevalling vond ik het fijn dat alles gelijkvloers was, traplopen ging niet. Het is wel makkelijk dat je geen babyfone nodig hebt, je bent er zo bij als er wat is, geen gedoe met kind trap op - trap af - trap op - trap af.
De nadelen waren ook groot. Het grootste nadeel vond ik dat we alleen een balkon hadden als buitenruimte. Zelf ben ik heel graag buiten en in je eentje kun je dan 's zomers wel op een balkon zitten maar met kind gaat dat niet (baby wel, maar een peuter niet meer, dat vond ik te gevaarlijk). Het gesjouw met de kinderwagenbak vond ik erg vervelend. Het onderstel kon alleen opgeklapt in de berging, dus dat was steeds een hele toer om weg te gaan. Gelukkig ben ik al vrij snel een draagdoek gaan gebruiken. Met boodschappen vond ik het ook lastig. Eerst boodschappen naar boven of eerst kind? Eerst kind dan maar, maar dat blijft dus alleen binnen als je boodschappen haalt.
Nu dan het nadeel van het traplopen. Voor de was moet de hele handel (incl. knuffels naar boven), voor eten alles naar beneden, tanden poetsen weer alles omhoog. Maar de tuin, dat je gewoon naar buiten kunt, dat vind ik dat gedoe waard.

Voor mij geen bovenwoning meer, maar ik snap wel dat anderen dat prima vinden. Als ik bijv. de ruimte zie die Moonah heeft, vind ik dat ook wel mooi.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66243312
Wij wonen in een flat zonder lift op 3 hoog en dat is zonder kind al best een gesleep, met boodschappen bijvoorbeeld... Ik zie wel een beetje tegen het gesjouw op, maar ik denk dat je uiteindelijk overal wel aan went. Eén flinke trap klinkt voor mij in elk geval als iets dat prima te doen moet zijn Wat voor mij wel heel belangrijk is, is dat er goede speelmogelijkheden vlak bij zijn, omdat een balkon daar toch niet erg geschikt voor is denk ik.

Maar kennelijk is het wel te doen op de 3e verdieping zonder lift en met kind want de buren hebben sinds een tijdje een baby en het huis staat nog niet te koop.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:04:19 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66243689
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:49 schreef YPPY het volgende:
Hik en baby je laat het wel weten als het zover is he?
Hihi. Je bent de eerste die het hoort!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_66243846
Wij hebben in een bovenwoning gewoond totdat onze oudste 1 jaar was. De voornaamste reden dat we daar weg wilden was, dat we geen 'buiten' hadden. We hadden alleen 2 franse balkons (op het noorden), dus ging ik regelmatig wandelen met hem, maar ik vond het jammer dat we 's zomers niet even in het ochtendzonnetje buiten konden ontbijten. Of dat hij gewoon even buiten kon spelen, ik moest altijd mee (en als ze 1 zijn, is dat ook logisch, maar als ze wat ouder zijn is het lekker als ze gewoon de tuin in kunnen lopen).
Ook het gesleep van boodschappen en baby naar boven vond ik wel irritant, maar niet onoverkomelijk.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66243932
Woon in een bovenwoning met 2 etage's ruim 100 ²m ,wel twee trappetjes op,maar dat heb ik er graag voor over
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_66244234
Ik zou er op letten dat er in dan beneden in het halletje genoeg plek is voor bijvoorbeeld een wandelwagen, dat scheelt al veel. En plek om fietsen binnen neer te kunnen zetten is ook altijd fijn. Verder hangt het ook af van de trap naar boven.. Ik woon nu in een huis met een smalle, steile trap met een scherpe draai er in, echt een ramp. Er past níks ook maar enigzins groots door het trapgat, nieuwe meubelen e.d. is echt altijd gedoe, zelfs m'n minivouwfietsje in m'n eentje naar boven of beneden tillen lukt niet en toen ik laatst met twee vuilniszakken naar beneden probeerde te lopen zat ik min of meer vast in het trapgat..

Verder niks mis met een bovenwoning, maar bovenstaande is echt handig om op te letten.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:30:30 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66244644
Tja, die ruimte beneden had ik inderdaad al aan gedacht. Maar de meeste huizen die we tot nu toe hebben gezien (verder heel leuk) hebben dat helaas niet...
pi_66245447
Dan goed letten op de inklapbaarheid van de kinderwagen. Iets als de Kiwi Vibe is met buggyzit goed klein te maken, Bugaboo ook aardig. Quinny Zapp ook, en daar zou je de eerste tijd de maxi-cosi op kunnen zetten voor even boodschappen doen ed. Of een draagdoek gebruiken, doen meer mensen hier.
Wij zijn wel van een appartement naar een huis-met-tuin gegaan, en ik vind dat idd met het buitenspelen erg fijn, maar dat appartement had evenveel m2 balkon als we nu tuin hebben. Dus een zandbak ed had daar ook wel kunnen staan. Dat zal bij een bovenhuis misschien ook kunnen?
pi_66246330
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:04 schreef Hik het volgende:

[..]

Hihi. Je bent de eerste die het hoort!
Weet je dat er nu iemand rondreist door Zuid-Amerika incl. klein kind?

Oppervlakte van het balkon/ de tuin zegt ook niet alles. Wij hadden een ruim balkon en daar kon makkelijk een badje of zandbak staan. Maar dat vond ik helemaal niks. Een peuter klimt zo over de rand. Eventueel met hulp van een stoel als je een halve seconde niet oplet. Daar was ik met Anna al bang voor en die kon amper lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66246627
Wij wonen in een portiekwoning, 1 hoog, zonder ruimte op de begane grond.
1 woord... DRAAGDOEK!!
dat is voor ons echt de oplossing voor het gesleep met kinderwagen etc.
Kleine boodschappen doe ik met de draagdoek. Grote boodschappen met de bakfiets. Kind blijft in de bakfiets zitten terwijl ik snel de boodschappen boven breng. Dat is een groter succes dan andersom.
Verder zit de speeltuin, kinderboerderij etc op loopafstand.

Ik wil graag verhuizen rond pepijn's 4e verjaardag, maar niet zozeer vanwege het 1 hoog wonen. Meer omdat we te klein wonen voor meer kinderen, en ik met een groot gezin bergruimte wel belangrijkvind, en die hebben we hier niet.

Kortom ik zou me er niet door laten weerhouden. Je kunt altijd over een jaar of 8 weer verhuizen. Dan is mini Hik ook nog niet zo oud.
pi_66247913
Wij wonen in een portiekwoning op 2 hoog. Voordeur op de 1e, met ienie-minie halletje.
Gesleep met baby en kinderwagen is erg irritant, dus voor eventjes de stad in gebruik ik ook de draagdoek. Gaat prima! Verder heel fijn huis, idd erg licht. We hebben 2 balkons dus kunnen wel buiten zitten. Toch willen ook wij over een jaar/2 jaar naar een huis met tuin, ook weer vanwege het buitenspeelaspect.
  Jubileum moderator donderdag 19 februari 2009 @ 19:10:25 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66248371
tt aangepast, iets duidelijk dat het iets voor OUD Is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66250801
Ik woon in een dubbel bovenhuis (2e verdieping) met 4 kinderen. We hebben een speeltuintje voor de deur en een groot dakterras. Weinig bergruimte. De fiets van mijn man hangt in het trapgat, de overige fietsen staan beneden aan het hek van de speeltuin. Kinderwagen staat onder een plank weggefrot. Ik heb een fietskar en daar gingen kind 3 en kind 4 al vanaf klein babytje in.
Don't you love her madly?
pi_66250927
ook wij wonen op een bovenhuis. Voordeur beneden met een centrale trap en dan 2 voordeuren (1 van de buuf en 1 van ons) en dan nog een trap naar ons huis. Tja, wat zal ik zeggen. Het liefst verhuis ik naar een benedenwoning aangezien ik de trappen niet meer zo leuk vind. Met 1 kind is nog wel redelijk te doen. Mijn dochter kan gelukkig zelf de trap op. Hoop dat dat dalijk met 2 kinderen ook goed gaat.
Gelukkig hebben wij een fijne buurvrouw en staat onze wagen beneden in het halletje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66251594
Bovenwonin/appartement hier, met alleen een trap naar boven. Kinderwagen blijft beneden in de hal staan (in de speciaal daarvoor bedoelde kinderwagenkamer). Geen enkel probleem voor ons.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_66253918
Ik zou als het niet hoeft nooit meer naar een flat/bovenwoning terugwillen.
Ik vind het zo heerlijk om in de tuin te zijn en zeker als je kinderen zelfstandiger buiten gaan spelen is het fijn als je gewoon je gang kunt gaan in je eigen huis of tuin met de deur open. Ze lopen in en uit wanneer ze willen en je bent gewoon dichterbij.
Toen ze nog kleiner waren zat ik ook veel buiten met de babyfoon binnen handbereik, als ze op verschillende tijden slapen zit je zo de hele middag thuis.

Nog een voordeel, als je uit wandelen bent geweest en ze slapen in de kinderwagen, parkeer je ze zo in je eigen tuin en kunnen ze lekker doorslapen

Van de andere kant, ik ben zelf opgegroeid op een flat driehoog met trappen en heb daar nooit last van gehad.
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:34:51 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66270668
Ontzettend bedankt voor de ideeën en de bemoedigende woorden!
Die draagdoek had ik zelf nooit aan gedacht; alle vriendinnen hebben van die monsterlijk grote maxi cosi dingen, dus het was niet eens bij me opgekomen dat dat ook kan. Overigens gok ik wel dat dat alleen de eerste, zeg, 6 maanden een optie is?

Topic titel is inderdaad beter zo, maar had nog een beetje moeite het zelf zo te op te schrijven...
pi_66270912
Onze eerste is pas onderweg, maar wij wonen op 3 hoog met trappen en zijn van plan hier zeker wel te blijven wonen. Wij hebben wel een grote buitenruimte, namelijk een groot dakterras, en dat vind ik ook wel erg fijn. Zonder buitenruimte zou ik het ook minder vinden, denk ik. Altijd naar het park als het mooi weer is, is net niet de bedoeling, natuurlijk, hoewel ik dat wel het leuke vind aan Amsterdam om dat ook te doen.

Verder praktisch denken en inkopen: je zoekt de kinderwagen met de lichtste bak en frame, het best opvouwbaar zodat het weg te stoppen is, gaat inderdaad dragen met een draagdoek (hier ook zeker in de planning), etc. Als de woning echt naar je zin is, zou ik het zeker proberen. Wij houden ook in ons achterhoofd dat we het ooit misschien toch niet meer fijn vinden, zowel boven wonen als in de stad, maar dat zien we dan wel weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:52:16 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_66271397
Als je boven de ruimte kan vinden voor een kinderwagen/buggy, ga dan voor de Stokke, dan maakt die trap niet zo heel veel meer uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66271670
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:29 schreef p_iglet het volgende:
Wij wonen in een portiekwoning, 1 hoog, zonder ruimte op de begane grond.
1 woord... DRAAGDOEK!!
dat is voor ons echt de oplossing voor het gesleep met kinderwagen etc.
Kleine boodschappen doe ik met de draagdoek. Grote boodschappen met de bakfiets. Kind blijft in de bakfiets zitten terwijl ik snel de boodschappen boven breng. Dat is een groter succes dan andersom.
Verder zit de speeltuin, kinderboerderij etc op loopafstand.

Ik wil graag verhuizen rond pepijn's 4e verjaardag, maar niet zozeer vanwege het 1 hoog wonen. Meer omdat we te klein wonen voor meer kinderen, en ik met een groot gezin bergruimte wel belangrijkvind, en die hebben we hier niet.

Kortom ik zou me er niet door laten weerhouden. Je kunt altijd over een jaar of 8 weer verhuizen. Dan is mini Hik ook nog niet zo oud.
sjemig zet hem toch binnen in de boxs...beters dan zonder toezicht een kind buiten in de bakfiets achterlaat
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:01:54 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66271757
Hik, wat doe je nou!

Hier geen bovenhuiservaring: we hebben heel bewust gekozen voor een huis ipv een appartement, wat in Bangkok veel logischer was geweest, en zijn er erg blij mee. Maar ja, dan was er ook sprake geweest van een hyperhoogbovenhuis
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:04:44 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_66271856
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:01 schreef Gaoxing het volgende:
Hik, wat doe je nou!
Sssst!
quote:
Maar ja, dan was er ook sprake geweest van een hyperhoogbovenhuis
Maar wel met een lift mag ik hopen?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:18:06 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66272329
Denk het wel ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')