Hik en baby

je laat het wel weten als het zover is he?

Wij hebben niet in een bovenhuis gewoond. Wel in een flat met trap. En wij zijn verhuisd.

Vlak na de bevalling vond ik het fijn dat alles gelijkvloers was, traplopen ging niet. Het is wel makkelijk dat je geen babyfone nodig hebt, je bent er zo bij als er wat is, geen gedoe met kind trap op - trap af - trap op - trap af.
De nadelen waren ook groot. Het grootste nadeel vond ik dat we alleen een balkon hadden als buitenruimte. Zelf ben ik heel graag buiten en in je eentje kun je dan 's zomers wel op een balkon zitten maar met kind gaat dat niet (baby wel, maar een peuter niet meer, dat vond ik te gevaarlijk). Het gesjouw met de kinderwagenbak vond ik erg vervelend. Het onderstel kon alleen opgeklapt in de berging, dus dat was steeds een hele toer om weg te gaan. Gelukkig ben ik al vrij snel een draagdoek gaan gebruiken. Met boodschappen vond ik het ook lastig. Eerst boodschappen naar boven of eerst kind? Eerst kind dan maar, maar dat blijft dus alleen binnen als je boodschappen haalt.
Nu dan het nadeel van het traplopen. Voor de was moet de hele handel (incl. knuffels naar boven), voor eten alles naar beneden, tanden poetsen weer alles omhoog. Maar de tuin, dat je gewoon naar buiten kunt, dat vind ik dat gedoe waard.
Voor mij geen bovenwoning meer, maar ik snap wel dat anderen dat prima vinden. Als ik bijv. de ruimte zie die Moonah heeft, vind ik dat ook wel mooi.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*