abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66592009
Ik had hetzelfde (ja, dat papier waarop je adreswijzigingen kan doorgeven, daarop moet je op de achterkant invullen dat je nul omzet had, da's logisch).

Gebeld, papier alsnog ingevuld & opgestuurd. Nadat ik een aanmaning had ontvangen de BD gebeld, die hadden toen juist m'n aangifte verwerkt en de hele reutemeteut kwijtgescholden - en daarvan kreeg ik ook bericht.

Bel er even achteraan, omdat jij al bij de aanmaning bent beland, het zou kunnen dat je dan bezwaar moet maken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66592040
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:42 schreef Coam het volgende:
Shit..
Ik ben eind vorig jaar een eigen bedrijf begonnen omdat ik af en toe een freelance opdrachtje in het wit wil doen. Nou was ik in de veronderstelling dat ik elk jaar aangifte moest doen. Ik kreeg gisteren met de post een brief waarin staat dat ik te laat aangifte heb gedaan en dat ik 4500 euro moet betalen, en nog 50 euro extra omdat ik de vorige aanmaling niet heb betaald (die heb ik overigens ook nooit ontvangen, dit is het eerste wat ik ervan hoor). Ik heb geen opdrachten gehad in die tijd, dus niks om aan te geven. Dit heb ik nou ook ingevuld op de website van de belastindienst, te laat dus.
Wordt dit nu alsnog recht gezet?

(En ja, ik weet nu wel dat ik elk kwartaal aangifte moet doen )
Gaat dit over IB? Ik denk eerder Omzetbelasting?
pi_66592074
Dan komt het hopelijk bij mij ook wel goed.. Ik heb nu gewoon alsnog aangegeven dat ik niks aan te geven heb.. Of zou ik beter nog even kunnen bellen morgen?
pi_66592109
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:50 schreef Coam het volgende:
Dan komt het hopelijk bij mij ook wel goed.. Ik heb nu gewoon alsnog aangegeven dat ik niks aan te geven heb.. Of zou ik beter nog even kunnen bellen morgen?
Ik had nog ge-edit. Ik zou er nog even achteraan bellen . Kost niks en kan nooit kwaad.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66592115
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:49 schreef music4life1985 het volgende:

[..]

Gaat dit over IB? Ik denk eerder Omzetbelasting?
Dit is toch ook het belastingaangifte topic? Dat moet je bij een bedrijfje ook?
pi_66592141
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had nog ge-edit. Ik zou er nog even achteraan bellen . Kost niks en kan nooit kwaad.
Ik zag het net ja, was te snel met reageren. Ik zal morgen even bellen. Bah ik maak me zo'n zorgen. Deze week al ineens mijn baan kwijt geraakt en nou nog dit.
pi_66592165
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:36 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nu een brief sturen heeft geen zin.
Dan moet je wachten tot je een (voorlopige) aanslag hebt ontvangen. Daar kun je, gemotiveerd, bezwaar tegen maken. Linksom, rechtsom, je zult het nader moeten verklaren.
Bedankt!
pi_66592239
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:52 schreef Coam het volgende:

[..]

Ik zag het net ja, was te snel met reageren. Ik zal morgen even bellen. Bah ik maak me zo'n zorgen. Deze week al ineens mijn baan kwijt geraakt en nou nog dit.
Rustig, rustig, komt wel goed . Ik hoop dat je komend kwartaal dan echt 4500 moet afdragen
pi_66592326
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Rustig, rustig, komt wel goed . Ik hoop dat je komend kwartaal dan echt 4500 moet afdragen
Haha, dat zou mooi zijn inderdaad. Dankjewel
pi_66595359
In hoeverre doet de belastingdienst moeilijk als je de correctie bijtelling prive-gebruik(ivm te lage cataloguswaarde afgelopen jaar) corrigeert in de aangifte inkomstenbelasting?
pi_66606418
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:15 schreef InnocentFR het volgende:
In hoeverre doet de belastingdienst moeilijk als je de correctie bijtelling prive-gebruik(ivm te lage cataloguswaarde afgelopen jaar) corrigeert in de aangifte inkomstenbelasting?
Dat zou ik zeker niet doen zonder daar met een inspecteur afspraken over te hebben gemaakt! De bijtelling hoort niet (meer) in de inkomstenbelasting thuis, maar in de loonbelasting. Correcties moeten dan ook voor zover mogelijk in de loonbelasting plaatsvinden. Los van dat is er nog het praktische probleem dat er in de aangifte inkomstenbelasting geen "bijtelling" meer kan worden ingevuld. Wellicht kan een inspecteur vanuit praktische overwegingen toestaan dat je het bij "loon" invult o.i.d., maar niet zomaar op eigen houtje.
  maandag 2 maart 2009 @ 09:06:42 #187
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66606747
Tvp.
pi_66607523
Ik heb een beetje gedoe met het huidige uitzendbureau waarvoor ik werk.
Per 29 januari 2008 ben ik in dienst getreden bij dit UZB. Dit valt onder week 1. Nu beweert het uzb dat ik geen jaaropgave krijg, omdat het week 1 is, en dat onder 2009 valt.
Mij lijkt dit bs, ik heb toch in 2008 voor hun gewerkt? Ook al zijn het maar drie dagen.
Vraag is dus: vallen de dagen dat ik voor hun in 2008 heb gewerkt; 29, 30 en 31 december onder fiscaal jaar 2008, of onder fiscaal jaar 2009 omdat het week 1 is?
pi_66607747
Ik heb ook een vraag .

Ik heb een tijdje terug bij de Belastingdienst gevraagd wanneer ik aangifte moet doen, en er werd verteld dat dat pas is als zij mij bericht gegeven hebben. Nou heb ik het afgelopen jaar stage gelopen, en daar ook stagevergoeding voor gekregen. Het bedrijf heeft dat allemaal via de belastingdienst geregeld, er werd loonheffingskorting toegepast, dus de Belastingdienst moet op de hoogte zijn dat ik (wat) inkomsten gehad heb. Niet heel hoog, maar het was wel wat.

Moet ik gewoon afwachten?
  maandag 2 maart 2009 @ 11:40:28 #190
47095 powerpeewee
Extra krachtig!
pi_66611001
ik heb even een aantal vraagjes om te weten of ik nu het goede beeld voor me heb mbt aftrek van de kosten voor de aankoop van een huis:

- aanvraagkosten NHG -> staat opm de specificatie van de notaris
- Afsluitkosten Hypotheek -> is dat de afsluitprovisie ??
- bereidstelling provisie -> wat wordt hiermee bedoeld ?
- bouwrente na tekenen koopovk -> waar kun je dit achterhalen ? staat niet op de termijn facturen ed vermeld.
- inschrijving hypotheek in kadaster -> is kadastraal tarief akte van hypotheek ?
- notariskosten voor de akte -> notariele kosten tarief akte van hypotheek

Mis ik nu nog kosten ? Het betreft een nieuwbouw appartement.
powerpeewee rules
pi_66611568
In 2008 heeft mijn dochter een tijdje therapie bij een pedagoog gehad. Het werd niet vergoed door de ziektekostenverzekering. Kan je dat ook aftrekken van de belasting? Ik zie het niet in het lijstje buitengewone uitgaven op de site van de belastingdienst staan.
pi_66612558
Boehoe, vorig jaar kregen we 400 euro terug, nu moeten we 76 euro betalen
pi_66613794
In mei 2008 hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht. Nu heb ik veel aftrekposten bij eigen woning, omdat ik veel aankoopkosten als aftrekpost kan opvoeren. Hierdoor wordt ons verzamelinkomen een stuk lager (iets onder de ¤ 45000). Ik zag dat wij voor 2008 dan wel in aanmerking kunnen komen voor zorgtoeslag en kindertoeslag, omdat ons verzamelinkomen lager is dan ¤ 46700.

Mijn vraag: is het dan verstandig om voor 1 jaar (nl. alleen 2008) zorgtoeslag en kindertoeslag aan te vragen? Het gaat om misschien iets van ¤ 15 per maand, maar alles is meegenomen ;-)

Ons verzamelinkomen is normaal gesproken meer dan ¤ 46700, dus ik neem aan dat ik dan moet zorgen dat de toeslagen per 01/01/2009 weer stoppen? Of zie ik dat verkeerd?
  maandag 2 maart 2009 @ 16:17:39 #194
165854 Meeldraad
Lekker doorstampen
pi_66620875
@ Syytön
Das wel een interessante. Ik neig naar 2009. Voor jou is het namelijk pas opeisbaar geworden in 2009. en voor het bedrijf is het pas een te betalen rekening geworden in 2009. Zowel kasstelstel als rekeningstelsel wijst in mijn optiek dus naar 2009. Overigens, tenzij je er een wezenlijk voordeel bij hebt, wat me in dit geval ver lijkt te zoeken, zou ik gewoon aanhouden wat het bedrijf opgeeft. Anders geeft dat achteraf alleen maar gezeik met de Belastingdienst, die twee verschillende berichten krijgt.

@ veldmuis
Als het totaal van je inkomen in box 1 onder de 6500,- euro is gebleven, zul je niks hoeven afdragen. Ben je eroverheen gegaan, dan zal de belastingdienst de gegevens automatisch (als in volledig geautomatiseerd) controleren en je in de periode juli-september van dit jaar alsnog een brief toe sturen.
Overigens ben je niet alleen verplicht om aangifte te doen als je een verzoek hiertoe binnenkrijgt van de BD, maar ook als je redelijkerwijs zou moeten weten dat je aangifte moet doen. Als je niet werkzaam bent of bent geweest in de fiscale sfeer, wordt dat bij verzuim vaak vergeven.

@ powerpeewee
Een beetje Googlen beantwoord de meeste van je vragen gelijk.
- http://www.huis-hypotheek.nl/begrippenlijst/afsluitkosten.aspx- http://www.expertfd.nl/index_content.php?p=content&pid=17
- http://www.expertfd.nl/index_content.php?p=content&pid=17
- Bouwrente zou toch echt moeten worden opgegeven door de aannemer. Zo niet, dan zou ik het zeker nog even navragen.
- Ja, alle kosten mbt het verkrijgen van de geldlening die dient ter aanschaf van de eigen woning (hypotheek) zijn aftrekbaar.
- Volgens mij heb je alles nu wel, maar kijk nog even op de google en de site van de belastingdienst / de Help van het programma.

@ CWH
Kosten die gemaakt zijn op doktersvoorschrift en niet worden vergoed, mag je opvoeren. De vraag is dus: is de behandeling van de pedagoog op voorschrift gedaan van een geregistreerde geneeskundige? Mogelijkerwijs is de pedagoog zelf geregistreerd.

@ PeterFurby
Je kunt tot 1 april nog aanspraak maken op toeslag van het vorige jaar. Je moet dus wel een beetje opschieten. Ik verwacht dat je dan automatisch een beschikking krijgt voor 2009, die zul je dan moeten wijzigen / stopzetten.
Contemnunt spinam cum rosae deliberant
pi_66622462
Even een vraagje over teruggave.
Ik heb afgelopen januari teruggave ingediend voor 2005 t/m 2007.

Nu kreeg ik vorige week de blauwe envelop binnen gekregen met een bepaald bedrag dat ik terug krijg over 2006. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat dit bedrag op mijn rekening zal staan ??
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_66623516
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker niet doen zonder daar met een inspecteur afspraken over te hebben gemaakt! De bijtelling hoort niet (meer) in de inkomstenbelasting thuis, maar in de loonbelasting. Correcties moeten dan ook voor zover mogelijk in de loonbelasting plaatsvinden. Los van dat is er nog het praktische probleem dat er in de aangifte inkomstenbelasting geen "bijtelling" meer kan worden ingevuld. Wellicht kan een inspecteur vanuit praktische overwegingen toestaan dat je het bij "loon" invult o.i.d., maar niet zomaar op eigen houtje.
Ja, ik weet dat het niet meer mag, maar een correctie in de inkomstenbelasting leek mij wat makkelijker dan 2 jaren loonaangifte corrigeren. Ik zal nog wel even kijken wat ik ga doen, misschien toch maar eventjes overleg plegen met een inspecteur. Danku.
pi_66626580
Bedankt Meeldraad. Die pedagoog (een psychotherapeute lees ik net) was inderdaad op verwijzing van de huisarts. Dus die post ga ik mooi aftrekken.
pi_66626729
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef Meeldraad het volgende:
@ veldmuis
Als het totaal van je inkomen in box 1 onder de 6500,- euro is gebleven, zul je niks hoeven afdragen. Ben je eroverheen gegaan, dan zal de belastingdienst de gegevens automatisch (als in volledig geautomatiseerd) controleren en je in de periode juli-september van dit jaar alsnog een brief toe sturen.
Overigens ben je niet alleen verplicht om aangifte te doen als je een verzoek hiertoe binnenkrijgt van de BD, maar ook als je redelijkerwijs zou moeten weten dat je aangifte moet doen. Als je niet werkzaam bent of bent geweest in de fiscale sfeer, wordt dat bij verzuim vaak vergeven.
Dat is een duidelijk antwoord, bedankt!
pi_66628344
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:58 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Even een vraagje over teruggave.
Ik heb afgelopen januari teruggave ingediend voor 2005 t/m 2007.

Nu kreeg ik vorige week de blauwe envelop binnen gekregen met een bepaald bedrag dat ik terug krijg over 2006. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat dit bedrag op mijn rekening zal staan ??
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_66628400
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:55 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]
Kijk eens op je rekening in plaats van op FOK!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')