Gaat dit over IB? Ik denk eerder Omzetbelasting?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:42 schreef Coam het volgende:
Shit..
Ik ben eind vorig jaar een eigen bedrijf begonnen omdat ik af en toe een freelance opdrachtje in het wit wil doen. Nou was ik in de veronderstelling dat ik elk jaar aangifte moest doen. Ik kreeg gisteren met de post een brief waarin staat dat ik te laat aangifte heb gedaan en dat ik 4500 euro moet betalen, en nog 50 euro extra omdat ik de vorige aanmaling niet heb betaald (die heb ik overigens ook nooit ontvangen, dit is het eerste wat ik ervan hoor). Ik heb geen opdrachten gehad in die tijd, dus niks om aan te geven. Dit heb ik nou ook ingevuld op de website van de belastindienst, te laat dus.
Wordt dit nu alsnog recht gezet?
(En ja, ik weet nu wel dat ik elk kwartaal aangifte moet doen)
Ik had nog ge-edit. Ik zou er nog even achteraan bellenquote:Op zondag 1 maart 2009 19:50 schreef Coam het volgende:
Dan komt het hopelijk bij mij ook wel goed.. Ik heb nu gewoon alsnog aangegeven dat ik niks aan te geven heb.. Of zou ik beter nog even kunnen bellen morgen?
Dit is toch ook het belastingaangifte topic? Dat moet je bij een bedrijfje ook?quote:Op zondag 1 maart 2009 19:49 schreef music4life1985 het volgende:
[..]
Gaat dit over IB? Ik denk eerder Omzetbelasting?
Ik zag het net ja, was te snel met reageren. Ik zal morgen even bellen. Bah ik maak me zo'n zorgen. Deze week al ineens mijn baan kwijt geraakt en nou nog dit.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had nog ge-edit. Ik zou er nog even achteraan bellen. Kost niks en kan nooit kwaad.
Bedankt!quote:Op zondag 1 maart 2009 19:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nu een brief sturen heeft geen zin.
Dan moet je wachten tot je een (voorlopige) aanslag hebt ontvangen. Daar kun je, gemotiveerd, bezwaar tegen maken. Linksom, rechtsom, je zult het nader moeten verklaren.
Rustig, rustig, komt wel goedquote:Op zondag 1 maart 2009 19:52 schreef Coam het volgende:
[..]
Ik zag het net ja, was te snel met reageren. Ik zal morgen even bellen. Bah ik maak me zo'n zorgen. Deze week al ineens mijn baan kwijt geraakt en nou nog dit.
Haha, dat zou mooi zijn inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Rustig, rustig, komt wel goed. Ik hoop dat je komend kwartaal dan echt 4500 moet afdragen
Dat zou ik zeker niet doen zonder daar met een inspecteur afspraken over te hebben gemaakt! De bijtelling hoort niet (meer) in de inkomstenbelasting thuis, maar in de loonbelasting. Correcties moeten dan ook voor zover mogelijk in de loonbelasting plaatsvinden. Los van dat is er nog het praktische probleem dat er in de aangifte inkomstenbelasting geen "bijtelling" meer kan worden ingevuld. Wellicht kan een inspecteur vanuit praktische overwegingen toestaan dat je het bij "loon" invult o.i.d., maar niet zomaar op eigen houtje.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:15 schreef InnocentFR het volgende:
In hoeverre doet de belastingdienst moeilijk als je de correctie bijtelling prive-gebruik(ivm te lage cataloguswaarde afgelopen jaar) corrigeert in de aangifte inkomstenbelasting?
Ja, ik weet dat het niet meer mag, maar een correctie in de inkomstenbelasting leek mij wat makkelijker dan 2 jaren loonaangifte corrigeren. Ik zal nog wel even kijken wat ik ga doen, misschien toch maar eventjes overleg plegen met een inspecteur. Danku.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat zou ik zeker niet doen zonder daar met een inspecteur afspraken over te hebben gemaakt! De bijtelling hoort niet (meer) in de inkomstenbelasting thuis, maar in de loonbelasting. Correcties moeten dan ook voor zover mogelijk in de loonbelasting plaatsvinden. Los van dat is er nog het praktische probleem dat er in de aangifte inkomstenbelasting geen "bijtelling" meer kan worden ingevuld. Wellicht kan een inspecteur vanuit praktische overwegingen toestaan dat je het bij "loon" invult o.i.d., maar niet zomaar op eigen houtje.
Dat is een duidelijk antwoord, bedankt!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef Meeldraad het volgende:
@ veldmuis
Als het totaal van je inkomen in box 1 onder de 6500,- euro is gebleven, zul je niks hoeven afdragen. Ben je eroverheen gegaan, dan zal de belastingdienst de gegevens automatisch (als in volledig geautomatiseerd) controleren en je in de periode juli-september van dit jaar alsnog een brief toe sturen.
Overigens ben je niet alleen verplicht om aangifte te doen als je een verzoek hiertoe binnenkrijgt van de BD, maar ook als je redelijkerwijs zou moeten weten dat je aangifte moet doen. Als je niet werkzaam bent of bent geweest in de fiscale sfeer, wordt dat bij verzuim vaak vergeven.
quote:Op maandag 2 maart 2009 16:58 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Even een vraagje over teruggave.
Ik heb afgelopen januari teruggave ingediend voor 2005 t/m 2007.
Nu kreeg ik vorige week de blauwe envelop binnen gekregen met een bepaald bedrag dat ik terug krijg over 2006. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat dit bedrag op mijn rekening zal staan ??
Kijk eens op je rekening in plaats van op FOK!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |