Het zit ongeveer zo:quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
De constructie zegt mij niets (maar ik ben geen loonbelasting-expert), maar ik heb het idee dat het meer een voordeel (if any) voor hun is dan voor jou.
[..]
Mag ook via PM
Ik vermoed dat daar het probleem zit, er bestaat namelijk niet zoiets als een speciaal tarief voor studenten. Ze kunnen dan wel weinig inhouden (waardoor je nettoloon hoger is), maar als blijkt dat er te weinig loonbelasting is ingehouden wordt dat weer gecorrigeerd in de aangifte inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het zit ongeveer zo:
Mijn bruto en netto liggen heel dicht bij elkaar. Soort van 'studentenkorting'.
Gelukkig maar, anders moest je wellicht nog meer betalenquote:Omdat ik volgens het uitzendbureau 'te veel' verdiend had in die 4 maanden (ze hebben me teveel korting gegeven zeggen ze), hebben ze in de laatste 3 weken van december 75 euro per week ingehouden, wat neerkomt op 225 euro.
Het wachten is op de jaaropgaafquote:Ze verzekerden me, dat ik dat terug kon vragen (en ook krijgen) maar vooralsnog zie ik geen enkele teruggaaf in mijn formulieren verschijnen![]()
Ik vind dat altijd gevaarlijke uitspraken van werkgevers, dat is namelijk van meer dingen afhankelijk dan waar zij invloed op kunnen uitoefenen.
[quote]
Ik werk 12 uur in de week voor een salaris van 12,12 per uur (bruto dus). Soms werk ik iets meer, maar ik kom niet boven mijn maximaal loon uit (IBG).
Vorig jaar had ik een bruto loon van iets van 9600 euro (even uit mn hoofd).
De laatste 4 maanden van het jaar werkte ik voor die 12,12 per uur, maar daarvoor werkte ik voor ongeveer 15 euro per uur. In 2007 heb ik zelfs van deze baas nog geld teruggezien. (euro of 200?)
ik snap er werkelijk geen fuck meer van
De verschuldigde belasting wordt over een heel jaar berekend, en het tarief is afhankelijk van de hoogte van het totaal verdiende loon. We hebben dus nog nodig:quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
152 euro loonheffing
76 euro arbeidskorting
op mn jaaropgave van mn huidige baan (dus over 4 maanden)
"ja maar mijn vader heet geen Ed"quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:05 schreef ManAtWork het volgende:
Er staat toch e.d.?
Daaronder valt dus de uitkering van de ZW.
Dan hoeft je vader hier niets in te vullen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
"ja maar mijn vader heet geen Ed"
Ja, die van 2009 staat op de site van de belastingdienst.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:43 schreef _The_General_ het volgende:
Is er ook een voorlopig teruggave programma 2008/2009?
Mja dat dacht ik al, misschien maar gewoon geen aangifte doen ofzo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:48 schreef ManAtWork het volgende:
Als er geen loonheffing is ingehouden op het nabestaandenpensioen en je hebt nog een andere baan (waar je de loonheffingskorting toe laat passen) moet je over het pensioen dus nog belasting afdragen.
Dat mag dus niet. En aangezien ze jouw gegevens (loon en nabestaandenpensioen) al hebben, komen ze er ook achter.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:51 schreef renwan het volgende:
[..]
Mja dat dacht ik al, misschien maar gewoon geen aangifte doen ofzo.
M'n 500/700 euro! Wat doen ze?
Het was ook maar wishfull thinkingquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat mag dus niet. En aangezien ze jouw gegevens (loon en nabestaandenpensioen) al hebben, komen ze er ook achter.
Je krijgt toch echt veel meer dan dat je moet afdragen! als je bedoelt dat je liever had dat de oorzaak van de uitkering nooit was gebeurd snap ik dat natuurlijkquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:06 schreef renwan het volgende:
[..]
Het was ook maar wishfull thinking
Ik vind het gewoon nogal krom dat ik dat bedrag per maand toch wel krijg en het niet kan weigeren. Als ik dit eerder geweten had had het van mij niet eens gehoeven.
Gelukkig is volgende maand de laatste maand dat ik het krijg.
Beidequote:Op donderdag 26 februari 2009 20:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je krijgt toch echt veel meer dan dat je moet afdragen! als je bedoelt dat je liever had dat de oorzaak van de uitkering nooit was gebeurd snap ik dat natuurlijk
Toekomstplan van de Aegon.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:06 schreef ManAtWork het volgende:
Waarschijnlijk niet.
Als het een kapitaalverzekering met lijfrenteclausule is en je deze in box 1 in aftrek brengt, dan niet.
Lijfrente in box 1. Dan is de waarde niet belast in box 3. De uitkering is t.z.t. belast in box 1.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:25 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Toekomstplan van de Aegon.
Dus zeg jij het maar (aub).
En ik trek de maandbedragen inderdaad wel af.
De loonheffingskorting wordt dus dubbel toegepast. Dus klopt het dat je nog belasting moet afdragen. Je hebt immers teveel korting ontvangen wat nu terug betaald moet worden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:14 schreef renwan het volgende:
[..]
Beide
Maar het is toch weer mooi zo'n 18% wat meteen weer terug kan.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik ergens iets gigantisch verpest met invullen
[edit]
Wat me nu wel opvalt is dat er gewoon "Ja" staat op m'n jaaropgaaf van het ABP bij "Loonheffingskorting met ingang van 01-01-2008".
Ten eerste lijkt me dat niet te kloppen omdat ik het op m'n werk wel doe en ten tweede kan er natuurlijk niet geen loonheffingskorting worden verrekend als dat volgens hun eigen gegevens wel moet.
Misschien verpest het ABP het voor me? Morgen maar eens bellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |