abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66240409
Ik zoek al een tijdje een kater in de omgeving hier, mag een kleine kitten zijn, maar ook een wat oudere kater.

Echter, ik kom echt geen normale advertentie tegen. Ik zoek absoluut geen raskat, gewoon een huis/tuin/keukenkater en iedereen vraagt er bedragen voor waar ik van achter over sla.

Klik hier voor een voorbeeld

Zijn normale katten opeens meer dan 100 euro waard?
De vorige katten heb ik via de supermarkt (briefjes) en via dierenambulance en die waren allemaal gratis?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66240441
Het is nu niet echt het seizoen. In de lente / zomer kun je ze vaak weer gratis krijgen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_66240607
ik zie het altijd in de krant staan rond de lente inderdaad, vaak advertenties in lokale krantjes e.d.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:46:33 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66240630
Yeah, even een paar weken/maanden wachten, en dan hangt de supermarkt weer vol met kaartjes waar je gratis een kitten op kunt halen.

Ik zou er in ieder geval helemaal niets voor betalen, behalve wellicht een bloemetje voor de 'eigenaar' als je de kat komt ophalen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:46:44 #5
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66240643
Tsja. Zo'n beest wordt een jaar of 18? ¤130,- voor 18 jaar plezier. Ik vind het meevallen.
Primum non nocere
pi_66240692
De reden waarom veel katten niet meer gratis worden weggegeven, is dat mensen met nestjes gewaarschuwd worden door dierenarts etc hier een kleine vergoeding voor te vragen. Dit ivm mensen die ze zo gratis krijgen voor bijv. slangenvoer / handel etc.

De dierenarts heeft ons geadviseert ca. 20 euro per kitten te vragen.
Hell is gone and heaven's here, there's nothing left for you to fear, shake your ass come over here NOW SCREAM!!!
pi_66240765
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:48 schreef Underwater het volgende:
De reden waarom veel katten niet meer gratis worden weggegeven, is dat mensen met nestjes gewaarschuwd worden door dierenarts etc hier een kleine vergoeding voor te vragen. Dit ivm mensen die ze zo gratis krijgen voor bijv. slangenvoer / handel etc.

De dierenarts heeft ons geadviseert ca. 20 euro per kitten te vragen.
Ja, maar 20 euro vind ik nog wel normaal als vraagprijs en als je dan komt krijg je ze toch wel gratis mee (en anders betaal je 20 euro). Maar ik bedoel echt hoge prijzen zoals 130 tot 190 euro. Echt alle kittens hier kosten meer dan 100 euro momenteel en ik zie er niks speciaals aan?

Misschien moet ik inderdaad maar tot de lente / zomer wachten, het heeft ook geen haast, maar ik verbaas me hierover.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66240836
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:46 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou er in ieder geval helemaal niets voor betalen, behalve wellicht een bloemetje voor de 'eigenaar' als je de kat komt ophalen.
Als het beest al gechipt en gecastreerd is waarom niet?
pi_66240927
Als je vlakbij Amsterdam woont, mijn schoonvader heeft heel binnenkort kittens.
pi_66240965
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Vergeet de inentingen niet .

Daarbij is het ook een soort drempel ze je over laten gaan om te kijken of je echt geīnteresseerd bent of alleen maar even snel een katje wil hebben.
ijs_beer fan!
pi_66241205
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:53 schreef godigita het volgende:
Als je vlakbij Amsterdam woont, mijn schoonvader heeft heel binnenkort kittens.
Ik woon in Friesland helaas
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef NanKing het volgende:
Daarbij is het ook een soort drempel ze je over laten gaan om te kijken of je echt geīnteresseerd bent of alleen maar even snel een katje wil hebben.
Maar als ik die 130 euro bijv. zie dan reageer ik niet meer omdat ik het te duur vind. Ik vermoed wel dat dit de reden is. Maar waarom vraag je dan niet 20 euro bijvoorbeeld?
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:04:27 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_66241317
Het is beter om geld voor je kitten te vragen ivm mensen die deze beestjes voor een appel en ei komen ophalen en hier idd vreemde dingen (zoals slangenvoer) mee gaan doen. Bovendien als je een kitten of een kat uit een asiel haalt betaal je daar ook rond de ¤ 100 voor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_66241341
Mijn kitten was 5 euro, en is dat dubbel en dwars waard
20 euro is ook een normale prijs, meer zou ik er zelf niet voor geven, juist om fokken-voor-geld niet aan te moedigen.
censuur :O
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 16:06:11 #14
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_66241375
Ga eens bij Kat in Nood kijken, dan geef je een afgedankte kat een herkansing.
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_66241424
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:40 schreef Kahlen het volgende:
Ik zoek al een tijdje een kater in de omgeving hier, mag een kleine kitten zijn, maar ook een wat oudere kater.

Echter, ik kom echt geen normale advertentie tegen. Ik zoek absoluut geen raskat, gewoon een huis/tuin/keukenkater en iedereen vraagt er bedragen voor waar ik van achter over sla.

Klik hier voor een voorbeeld

Zijn normale katten opeens meer dan 100 euro waard?
De vorige katten heb ik via de supermarkt (briefjes) en via dierenambulance en die waren allemaal gratis?
quote:
Inmiddels is hij ontwormd, ontvlooid en kattenbak zindelijk.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:08:09 #16
81894 godigita
Trollercoaster
pi_66241441
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:06 schreef Strega het volgende:
Die ene op de voorpagina
pi_66241446
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:01 schreef Kahlen het volgende:

Maar als ik die 130 euro bijv. zie dan reageer ik niet meer omdat ik het te duur vind. Ik vermoed wel dat dit de reden is. Maar waarom vraag je dan niet 20 euro bijvoorbeeld?
Omdat 20 euro een bedrag is wat je zo wel even uitgeeft en veel mensen denken bij een bedrag van 130 iets beter na.
ijs_beer fan!
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 16:08:29 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66241450
Iemand hierboven haalde ook al het chippen, inenten, ontwormen en dergelijke aan, dat zijn best prijzige dingen maar geeft de koper ook de zekerheid dat de kitten door een dierenarts is gezien en dat vind ik op zich zeker geen verkeerde ontwikkeling eigenlijk
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:14:58 #19
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66241731
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:50 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Tja, dat is uiteraard een ander verhaal, maar hoevaak wordt dat al gedaan bij KITTENS, als de eigenaar een nest van 3-5 van die beesten heeft en ze toch zo snel mogelijk weg wil hebben!?

Ik zeg niet dat ik er geen geld voor over zou hebben, maar voor een kitten die 'ongewenst' is en waar men sowieso van af wil, ga ik geen geld neerleggen (tenzij er dus al extra kosten gemaakt zijn).
pi_66241765
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:07 schreef Technoviking het volgende:
Inmiddels is hij ontwormd, ontvlooid en kattenbak zindelijk.
Ik heb nog nooit een kitten moeten ontwormen of ontvlooien? Vreemd dat dit kennelijk nodig was.

Daarnaast kost het ontvlooien en ontwormen niet veel geld. Chippen en castreren is wel wat duurder, maar ook weer niet heel duur (hier 30 en 40 euro).
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:06 schreef Strega het volgende:
Ik woon in Harlingen en zoek in een straal van ongeveer 25 km omdat ik zelf (nog) geen auto heb. Maar in het verleden heb ik wel via de dierenambulance een katertje gekregen, als het dichterbij was was dat zeker een goede optie.
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 16:19:55 #21
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_66241934
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, dat is uiteraard een ander verhaal, maar hoevaak wordt dat al gedaan bij KITTENS, als de eigenaar een nest van 3-5 van die beesten heeft en ze toch zo snel mogelijk weg wil hebben!?

Ik zeg niet dat ik er geen geld voor over zou hebben, maar voor een kitten die 'ongewenst' is en waar men sowieso van af wil, ga ik geen geld neerleggen (tenzij er dus al extra kosten gemaakt zijn).
Dan zou je dat toch ook duidelijk kunnen maken als je kittens ziet waar je interessen in hebt? Aan de andere kant als er een hoop mensen zijn die het geen probleem vinden om wel een dergelijk bedrag te betalen kan het natuurlijk even duren voor je een katje gevonden hebt.

Misschien dat in dit geval een opvang/asiel dan wel de betere optie is, dan betaal je ook rond de 70 euro meen ik en dan weet je zeker dat ze de beestjes hebben laten inenten, chippen, ontwormen en dergelijke. En meestal kun je dan als de kitten oud genoeg is op kosten van het asiel het diertje laten castereren.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_66241998
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:19 schreef senesta het volgende:
En meestal kun je dan als de kitten oud genoeg is op kosten van het asiel het diertje laten castereren.
Dat was bij Redcat zelfs verplicht!
pi_66242067
Maar kort gezegd komt het dus in het voorjaar wel weer goed omdat er dan weer volop aanbod is?
pi_66242637
Vorig jaar maart/april zijn wij aan ook het zoeken geweest naar een kitten. Ook toen was het aanbod veeeeel kleiner dan de vraag. Het probleem is dat poezen niet het gehele jaar even krols zijn. In de wintermaanden zijn ze een stuk minder krols (en komen ook minder buiten) waardoor er veel minder kittens komen.
Ik raad je aan om gewoon wat meer geduld te hebben, je betaald nu te veel deze beestjes!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:46:25 #25
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_66254473
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:15 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een kitten moeten ontwormen of ontvlooien? Vreemd dat dit kennelijk nodig was.
Je moet een kitten (mits oud genoeg) altijd ontwormen. Wormen hebben ze namelijk vrijwel altijd. Ontvlooien valt ook zeker aan te raden.

In het asiel is dat ook het eerste wat ze doen als er een nestje binnenkomt, ontvlooien en ontwormen.
Toeval is toeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')