quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:27 schreef Lamzak_ het volgende:
(dit topic wordt gemaakt in Gezondheid en Digital corner)
Dat maakt ook echt wat uit met tft-schermenquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:28 schreef PiRANiA het volgende:
Ik zou gewoon een monitor zoeken met veel herz
Ja zeker.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat maakt ook echt wat uit met tft-schermen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja zeker.
Aangezien er nu ook 100hz schermen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Of kijken voor een non reflectiescherm.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:47 schreef Bart het volgende:
Maargoed, om het ff ontopic te houden: ik heb nog nooit van speciale anti-hoofdpijnschermen gehoord. Mogelijk helpt het als je een lage resolutie-scherm neemt, dan hoef je niet zo te turen naar kleine letters en kleine icons enzo. Alhoewel je dat natuurlijk softwarematig ook zou kunnen wijzigen, maar dat weet niet iedereen. Ontspiegeld zorgt alleen voor minder spiegelingen in je scherm, van dingen die achter je zijn, zoals een raam ofzo. Of dat helpt tegen migraine betwijfel ik, maar ik ben dan ook geen arts.
Ik las hier en daar dat het wat te maken kon hebben met lichtinval en weerkaatsing van omgeving. Vandaar ook dat "ontspiegeld". Ik heb het vermoeden dat dat goed is tegen migraine.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:47 schreef Bart het volgende:
Maargoed, om het ff ontopic te houden: ik heb nog nooit van speciale anti-hoofdpijnschermen gehoord. Mogelijk helpt het als je een lage resolutie-scherm neemt, dan hoef je niet zo te turen naar kleine letters en kleine icons enzo. Alhoewel je dat natuurlijk softwarematig ook zou kunnen wijzigen, maar dat weet niet iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:52 schreef Dzy het volgende:
Ik zou een Apple kopen! Voor ik een Apple had had ik altijd last van Migraine en toen las ik op internet dat Apple laptops overal het beste in waren, en toen heb ik het uitgeprobeerd en het werkte echt goed! Geen last meer van Migraine, virussen en Windows!
Nu ben ik hoofdpijnloos en hip! Apple ownt! AppleGefrustreerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat voor scherm heb jij?quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:05 schreef CMONYALL het volgende:
Heb ik zelf ook last van als de vernieuwingsfrequentie (refresh rate) van het scherm te laag staat. Pas bij 85Hz of meer kan ik er fatsoenlijk naar kijken. Vaak is dat ook het hoogst wat een standaard scherm aankan, dus elk scherm zu goed moeten zijn voor die vriend van je, mits hij de frequentie maar hoog genoeg zet.
Jij raadt TS een laptop met ingebouwde beeldbuis aan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:05 schreef CMONYALL het volgende:
Heb ik zelf ook last van als de vernieuwingsfrequentie (refresh rate) van het scherm te laag staat. Pas bij 85Hz of meer kan ik er fatsoenlijk naar kijken. Vaak is dat ook het hoogst wat een standaard scherm aankan, dus elk scherm zu goed moeten zijn voor die vriend van je, mits hij de frequentie maar hoog genoeg zet.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:52 schreef Dzy het volgende:
Ik zou een Apple kopen! Voor ik een Apple had had ik altijd last van Migraine en toen las ik op internet dat Apple laptops overal het beste in waren, en toen heb ik het uitgeprobeerd en het werkte echt goed! Geen last meer van Migraine, virussen en Windows!
Nu ben ik hoofdpijnloos en hip! Apple ownt! Apple- doe eens lief -SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT: waarschijnlijk moet je je positie ten opzichte van het scherm is gaan aanpassen, of je zit er te ver vandaan of te dicht bij..
Vaak een oorzaak van hoofdpijn.
[ Bericht 8% gewijzigd door Bart op 19-02-2009 13:20:22 ]No Guts, No Glory
Je hebt van die lay-overs voor over je schermquote:Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef Lamzak_ het volgende:
Is er niemand die mij een on-topic antwoord kan geven?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Jij raadt TS een laptop met ingebouwde beeldbuis aan?
zithouding niet te vergetenquote:Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef nuget het volgende:
[..]
ga is opkloten met je apple bagger.. En val dood.![]()
OT: waarschijnlijk moet je je positie ten opzichte van het scherm is gaan aanpassen, of je zit er te ver vandaan of te dicht bij..
Vaak een oorzaak van hoofdpijn.
Er zijn al aardig wat ontopic reacties anders.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:10 schreef Lamzak_ het volgende:
Is er niemand die mij een on-topic antwoord kan geven?
Alleen is het heel wat anders. Bij tft's is het de maximale snelheid waarmee het beeld ververst kan worden. Bij CRT's wordt het beeld daadwerkelijk zo snel ververst, wat dus gaat flikkeren en irriteren als het te laag is. TFT's verversen niet, de pixels zijn altijd 'aan'. Die irritatie zit dus tussen je oren, of heeft in ieder geval een andere oorzaak dan de verversingsfrequentie van het tft-scherm.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
![]()
TFT's hebben ook gewoon een refresh-rate hoor. Bij lager dan 60 irriteert het mij ook. Vooral vanuit de ooghoeken.
CRT wordt opgebouwd door een lichtpuntje dat snel beweegt, dus eigenlijk is er maar 1 puntje dat beeld geeft tezelfdertijd, en door snel genoeg te gaan lijkt er overal beeld te zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
![]()
TFT's hebben ook gewoon een refresh-rate hoor. Bij lager dan 60 irriteert het mij ook. Vooral vanuit de ooghoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |