abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66253324
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:17 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Volgens mij post je in het verkeerde topic.
Shit ja
De waarheid bestaat niet, er zijn alleen interpretaties.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:18:31 #127
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66253326
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:12 schreef het-ero het volgende:
Bij de bipolaire stoornis wisselt de stemming sterk tussen twee extremen: heel erg uitgelaten of juist heel erg neerslachtig.
en dan zou je ook moeten weten dat dit gaat over een langere termijn. Doe eerst ajb goed onderzoek voordat je met termen gaat smijten.
pi_66253355
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:18 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

en dan zou je ook moeten weten dat dit gaat over een langere termijn. Doe eerst ajb goed onderzoek voordat je met termen gaat smijten.
Nee sorry, was niet voor dit topic bedoelt deze term.

Bipolaire zielen: Tot voor kort was deze term nog onbekend en werd vaak ook aangeduid als tweelingziel. De hierboven beschreven ervaringen komen eveneens voor bij bipolaire zielen, alleen is er hierbij vaak sprake van duwen en trekken. Er is oneindig veel liefde voor die ander, maar ze doen elkaar ook pijn doordat ze niet in staat zijn om elkaar werkelijk volledig te accepteren. Nu zou het kunnen zijn dat dit ook gewoon tweelingzielen zijn, waarbij alleen het ego enorm in de weg zit. Er is in dit geval ook veel meer werk te verrichten aan het zelf om met elkaar om te kunnen blijven gaan. Evenals tweelingzielen houden bipolaire zielen enorm veel van elkaar, al lijkt het voor de buitenwereld soms onbegrijpelijk waarom je om wil blijven gaan met iemand die je zoveel pijn doet.

Bron

[ Bericht 24% gewijzigd door het-ero op 19-02-2009 21:28:55 ]
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:23:53 #129
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_66253532
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:56 schreef het-ero het volgende:

[..]

Dus je bent zoals je zegt elke dag met hem bezig,heb je hem al eens gebeld bv? of een sms gestuurd, je verwacht dat immers wèl van hem of inieder geval hoop je daarop anders kijk je niet op je foon.
Het lijkt me dat je gewoon of moet bellen of smsen en als je geen reactie krijgt, dan een brief sturen, tenminste als jij nog echt wil, dan zal blijken of hij nog echt wil. Ik hoop het zó voor je
Gadverdamme wat ben jij een eng en gluiperig persoontje... Een koude rilling van walging gaat door mij heen als ik jouw mierzoete en quasi-oprechte "kwaliteit posts" lees.

OT. Life's a bitch. Je kunt heel lang vechten voor familie, cultuur en liefde maar op een gegeven moment moet je een keuze maken. Mijn vriendin zat in een vergelijkbare situatie en heeft voor haarzelf, en mij, gekozen. Dit had inderdaad tot gevolg dat ze een deel van haar familie en de gemeenschap verloor. Een keuze die elke dag pijn doet maar minder pijnlijk is dan het alternatief. Wat voor jou de juiste keuze is weet je alleen zelf.

Succes.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_66253676
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:23 schreef D1 het volgende:

[..]

Gadverdamme wat ben jij een eng en gluiperig persoontje... Een koude rilling van walging gaat door mij heen als ik jouw mierzoete en quasi-oprechte "kwaliteit posts" lees.

OT. Life's a bitch. Je kunt heel lang vechten voor familie, cultuur en liefde maar op een gegeven moment moet je een keuze maken. Mijn vriendin zat in een vergelijkbare situatie en heeft voor haarzelf, en mij, gekozen. Dit had inderdaad tot gevolg dat ze een deel van haar familie en de gemeenschap verloor. Een keuze die elke dag pijn doet maar minder pijnlijk is dan het alternatief. Wat voor jou de juiste keuze is weet je alleen zelf.

Succes.
excuses als je dat zo leest, maar is niet zo bedoelt
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:50:01 #131
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_66254595
Open en eerlijk met elkaar praten. Dat wil ook weleens helpen.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_66254726
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:50 schreef Tyler..Durden het volgende:
Als je leest heeft hij dat gedaan, zij niet, en daarom verdriet alom.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:53:15 #133
245446 truth_hurts
pi_66254736
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:23 schreef D1 het volgende:

Succes.
Ik weet heel goed wat mij te doen staat. En ik begin eindelijk ook te realiseren wat IK wil. Daarmee ga ik nu aan de slag. Dat is een ding wat ik hem sowieso verschuldigd ben. En misschien als ik dit durf zal ik toch contact opnemen met hem , maar dan zou ik dat via een brief doen. Ik ben geen prater, maar meer een schrijver. Hij heeft recht om alles te weten en dan zou ik de keuze aan hem laten. Mijn deur voor hem zal altijd open staan.
Ik vind het super dat jullie met mij meedenken en mij steunen hierin. thnx, dit betekend ontzettend veel voor mij
pi_66255183
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:53 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat mij te doen staat. En ik begin eindelijk ook te realiseren wat IK wil. Daarmee ga ik nu aan de slag. Dat is een ding wat ik hem sowieso verschuldigd ben. En misschien als ik dit durf zal ik toch contact opnemen met hem , maar dan zou ik dat via een brief doen. Ik ben geen prater, maar meer een schrijver. Hij heeft recht om alles te weten en dan zou ik de keuze aan hem laten. Mijn deur voor hem zal altijd open staan.
Ik vind het super dat jullie met mij meedenken en mij steunen hierin. thnx, dit betekend ontzettend veel voor mij
In eerste instantie vroeg je om hulp of advies omdat je die jongen niet uit je gedachten kreeg wat voor afleiding je ook zocht, hopelijk is dat een stuk minder de aankomende dagen, wie weet als je die brief hebt geschreven dat je er minder last van hebt, dat het op die manier beter te verteren is.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
pi_66255999
Er is bijna niets sterker dan een cultuur, zeer zeker als religie en de bijbehorende overtuigingen en gedragingen een basic rol spelen, bijna altijd is dat levenslang.

Liefdesverdriet en het beheersen van dat verdriet doe je niet zomaar even door aan andere dingen te denken, even wat anders te gaan doen, even je zinnen verzetten etc.
Integendeel, het versterkt alleen maar je verdriet, er komt gewoon weer een moment dat je huidige gedachte -lees emotie- terugkomt.

Deze affaire (sorry voor het woord) zal nu al een levenslange plek hebben en daar is niets mis mee.
Het enige wat je kunt doen is fysiek actief worden, temeer daar je een denker bent. Denkers worden overigens erg snel depressief.
Mijn tip is, ga -bijna- dagelijks bewegen, lopen, hardlopen, sporten en meer. Geest en lichaam zijn met elkaar verbonden, op deze manier werk je aan een ontkoppeling.
Liefdesverdriet moet een plek krijgen, geen oplossing. Realistisch is dat na plm 1 jaar alles ook zijn plek heeft gekregen en je er aanvaardbaar mee leeft.
Lukt dat niet, ga naar een therapeut (geen Riagg) anders loopt het echt mis, zowel geestelijke alswel fysiek.
nothing will change without a rebel
pi_66272288
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:05 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Ik vind mijzelf niet zielig, zeker niet, ik neem ook alle verantwoordelijkheid op me.
Zomaar een cultuur uitgaan? Ja dat doe je ook ff zomaar he, net alsof je een brood koopt. Dat betekend voor mij dat ik mijn koffer moet pakken en weg moet gaan, ten eerste waarheen en ten tweede moet ik dan constant over mijn schouder blijven kijken in de hoop niet gevonden te worden.
Vind je ding echt ondoordacht. Cultuur is zeker nie belangrijk voor me, maar mijn familie wel
dus door jouw familie moet je dan levenslang achterom kijken?
Fijne familie
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:58:45 #137
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66273788
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:18 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

kun je niet beter een nieuwe topic afsluiten waar je al je gal over hetero kunt spuwen..
dit is totally off-topic
je hebt deze ook gestart dus hoef ik je niet te helpen denk ik bij het starten van een nieuwe
game on!

ooh en hetero laat je niet gek maken
A man's got to do what a man's got to do
pi_66273968
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:58 schreef Olle. het volgende:

[..]

kun je niet beter een nieuwe topic afsluiten waar je al je gal over hetero kunt spuwen..
dit is totally off-topic
je hebt deze ook gestart dus hoef ik je niet te helpen denk ik bij het starten van een nieuwe
game on!

ooh en hetero laat je niet gek maken
Neuh, gaat niet gebeuren.
Ik hoop trouwens dat ze die jongen durft te bellen of die brief zal schrijven, voor hun twee, want als ik het zo lees dan horen ze bijelkaar, zijn echt zielsverwanten, twee handen op 1 buik .
M'n vriend (geen sex relatie oid hoor, maar gewoon een goede kennis cq vriend dus) zegt dat ie nog steeds erg verliefd is, en mede door dit topic komt het weer naar voren, alleen kan hij haar niet bereiken, zij hem wel, maar dat doet ze (nog?) niet. Ik steun hem bij het gemis en hoop dat er een einde aan komt voor hem, een goed einde, zodat ze weer bijelkaar komen, net zoals ik dat hoop voor TS

[ Bericht 3% gewijzigd door het-ero op 20-02-2009 13:30:24 ]
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:42:27 #139
245446 truth_hurts
pi_66286560
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef bendk het volgende:
Er is bijna niets sterker dan een cultuur, zeer zeker als religie en de bijbehorende overtuigingen en gedragingen een basic rol spelen, bijna altijd is dat levenslang.

Liefdesverdriet en het beheersen van dat verdriet doe je niet zomaar even door aan andere dingen te denken, even wat anders te gaan doen, even je zinnen verzetten etc.
Integendeel, het versterkt alleen maar je verdriet, er komt gewoon weer een moment dat je huidige gedachte -lees emotie- terugkomt.

Cultuur is een ingewikkeld iets. Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn leven en ik moet de touwtjes in eigen handen nemen. Hoe moeilijk dit proces ook zal zijn. Maar ik wil dit zeker aangaan. Alleen vind ik het best moeilijk hoe dat dan moet. Iedereen heeft hier andere mening over en ik weet dat ik bij mijzelf moet blijven, maar toch blijft het moeilijk. Ik ben hierin nu ook al veranderd.
Het is inderdaad zoals je zegt, ik kan wel mezelf continu bezighouden totdat ik geen energie meer heb, maar ik kan niet weglopen van mijn gedachten. Hoe graag ik dat ook zou willen.
pi_66306396
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:53 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Ik hoop het

Enne ik krijg het gevoel bij dit draadje van, dat je zo'n gevoel kreeg maar het mocht niet, en je wil wel:

Alsof je de ware had/hebt ontmoet.

[ Bericht 15% gewijzigd door het-ero op 21-02-2009 10:39:51 ]
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
  zaterdag 21 februari 2009 @ 09:15:15 #141
245446 truth_hurts
pi_66306771
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:50 schreef Tyler..Durden het volgende:
i know, openheid is natuurlijk goed. Ik heb gisteren nog nagedacht over een brief schrijven en waarom ik deze nu niet kan beginnen. Ik wil zijn verdriet niet erger maken en ik ben bang dat het toch geen nut meer heeft ofzo. Straks leest hij de brief en wilt ie nog niks met mij te maken hebben. Maar aan de andere kant weet hij dan wel de hele waarheid.
Vannacht heb ik mijzelf nog in slaap gehuild, omdat ik hem zo erg mis. Constant denk ik: mist hij mij? denk hij net zoveel aan mij als ik aan hem?
Of wanneer ik tot God bid (wat ik voorheen nooit deed) bid ik niet voor mijzelf, maar voor hem. Dan vraag ik of God ervoor wil zorgen dat hij gelukkig is en om hem te beschermen.
pi_66307164
De waarheid doet hem waarschijnlijk geen zeer (jou verborgen waarheid), maar zal hem vrij maken/zetten --> truth will set him free, en jou ook misschien, is het je geweten dat aan je knaagt doordat je hem dingen niet verteld hebt, waardoor je hem onbewust niet kan loslaten?

[ Bericht 9% gewijzigd door het-ero op 21-02-2009 09:59:10 ]
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
pi_66310607
Ero, vroeg zij niet of jij je muil kon houden.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_66310662
hola, verkeerde topic
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
pi_66310676
Ik denk dat dat niet aan jou is.
pi_66310959
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:44 schreef het-ero het volgende:
hola, verkeerde topic
Lastig he in het goede topic posten Trouwens je bericht sloeg duidelijk (wat je net even snel hebt weg ge-edit) op dit topic. Stumper
pi_66311096
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:55 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Lastig he in het goede topic posten Trouwens je bericht sloeg duidelijk (wat je net even snel hebt weg ge-edit) op dit topic. Stumper
Het is offtopic, sorry maar goed:
Ga je mij nou uitschelden hier?
Het is een openbaar forum en iedereen mag reageren meen ik.
Of en wat iemand ermee doet is niet mijn zaak
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
pi_66313583
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:15 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

i know, openheid is natuurlijk goed. Ik heb gisteren nog nagedacht over een brief schrijven en waarom ik deze nu niet kan beginnen. Ik wil zijn verdriet niet erger maken en ik ben bang dat het toch geen nut meer heeft ofzo. Straks leest hij de brief en wilt ie nog niks met mij te maken hebben. Maar aan de andere kant weet hij dan wel de hele waarheid.
Vannacht heb ik mijzelf nog in slaap gehuild, omdat ik hem zo erg mis. Constant denk ik: mist hij mij? denk hij net zoveel aan mij als ik aan hem?
Of wanneer ik tot God bid (wat ik voorheen nooit deed) bid ik niet voor mijzelf, maar voor hem. Dan vraag ik of God ervoor wil zorgen dat hij gelukkig is en om hem te beschermen.
Je bent bang dat als je die brief schrijft er niks gaat gebeuren, dat hij de brief leest en denkt 'whatever' en in de prullenbak gooit. Dat is idd geen leuke gedachte voor jezelf dat zoiets zou kunnen gebeuren. Aan de andere kant zou je dan zelf ook de hele waarheid van zijn kant te weten komen. Of je kunt verdergaan met gissen en nadenken, maar kijk wat het nu met je doet.

Ik denk dat als je om hem zelf geeft en niet om je gedachtes over hem dan schrijf je hem op een moment dat je daar zelf aan toe bent die brief. Teveel mensen durven dat niet in dit soort situaties, blijven liever nadenken en missen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:57:42 #149
245446 truth_hurts
pi_66316151
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:20 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

Ik denk dat als je om hem zelf geeft en niet om je gedachtes over hem dan schrijf je hem op een moment dat je daar zelf aan toe bent die brief. Teveel mensen durven dat niet in dit soort situaties, blijven liever nadenken en missen.
das idd wat ik voel: alsof ik er nog niet aantoe ben, maar dan denk ik: wie ben ik om dat te beslissen. Hij verdient het gewoon om mijn kant van het verhaal te horen. Maar ik schaam me ook diep. Naar hem toe, maar ook naar zijn ouders. Omdat die hem hebben opgevangen of misschien nog steeds opvangen ivm het verdriet dat hij had/heeft door mij. Ik wil geen wonden openmaken of groter maken bij hem, maar idd voelt dit niet afgerond. Door hem durfde ik te dromen van een toekomst. We hadden het samen al helemaal uitgevogeld.
Soms denk ik bij mijzelf: zeik niet, dit is jouw schuld dus je zorgt er maar voor dat je hiermee dealt maja niet zo makkelijk. En nee ik zie mezelf niet als slachtoffer, want dan is hij.
pi_66317232
Het lijkt me dat je niets meer kunt doen daar de relatie geen toekomst heeft, zie dus het onoverbrugbare cultuurverschil.
Ik weet het, dat doet pijn, maar iedere actieve reactie verlengt die pijn.

Wees ook wijs, begin met een acceptatie om het lot een plek te geven. Zij ook mijn andere berichten.

Doen wat je baadt
laten wat je schaadt
krijgen wat je kunt
en houden wat je is gegund
nothing will change without a rebel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')