abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66194291
Deze heb ik al een tijdje liggen, alleen nog niet aangedruft om ze ook hier te posten.
Dit was m'n eerste experiment met de belichtingsetup die ik nu regelmatig toepas .

Foto's weg gehaald.

[ Bericht 44% gewijzigd door Netsplitter op 30-12-2009 14:59:39 ]
pi_66194911
1 vind ik mooi, fijne belichting, ziet er natuurlijk uit.

2 is opzich ook mooi alleen de reflectie in de ogen vind ik te groot.

3 en 4 ineens een geligere kleurzweem, dat vind ik wel jammer maar compositie enz. vind ik geslaagd!

5 Weet niet wat ik er aan zie eigenlijk maar deze spreekt me niet zo aan, denk door de schaduwen in het gezicht.
Je ziet bv de schaduwen van de wimpers op de oogleden

Maar zeker geen verkeerde serie!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:20:09 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_66195336
Ziet er goed uit Hoe heb je de belichting precies gedaan dan?

Over de foto's:
Ik vind het in het algemeen jammer dat ze in geen enkele foto oogcontact maakt met de camera. Of was dat de opzet, beetje afwezig dromerig?

4. vind ik niet zo charmant 3. daarentegen vind ik wel weer erg mooi, mooi standpunt ook
1. vind ik de minste omdat haar blik nergens naartoe lijk te gaan. Ziet ook totaal geen licht in haar ogen.
5. is de schaduw van de wimpers jammer. Verder een mooi portret, maar denk dat het met oogcontact sterker zou zijn. Bij 2. krijg ik niet echt een gevoel. Hij is mooi ergens, maar er is ook iets dat me stoort ik kom er alleen niet achter wat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_66200129
Bij die laatste foto is het kickerlichtje te hard, vandaar de slagschaduw boven de wimpers.
De opstelling is tang icm een gebounced kickerlichtje, waarbij de tang bestaat uit een groot sunbounce zebra reflectiescherm (daarvandaan komt de glamour zweem) en een grote cirkelvormige octosoftbox. De afstand van het reflectiescherm is dusdanig dat die -1 stop verschilt met de octobox. Voor het kickerlichtje gebruik ik op deze foto's een wit reflectieschermpje waarin het licht van een reportageflitser in een softbox wordt gebounced, dus van mijn voeten richting gezicht van het model zegmaar. Dat is overigens nog steeds een beetje aanrommelen aangezien mn 430 telkens na 1 keer flitsen in slaapmodus terecht komt als tie niet op m'n body zit.
pi_66200192
Het was overigens bewust om haar niet in de camera te laten kijken .
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:37:39 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_66201024
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:17 schreef ..bennie het volgende:
Bij die laatste foto is het kickerlichtje te hard, vandaar de slagschaduw boven de wimpers.
De opstelling is tang icm een gebounced kickerlichtje, waarbij de tang bestaat uit een groot sunbounce zebra reflectiescherm (daarvandaan komt de glamour zweem) en een grote cirkelvormige octosoftbox. De afstand van het reflectiescherm is dusdanig dat die -1 stop verschilt met de octobox. Voor het kickerlichtje gebruik ik op deze foto's een wit reflectieschermpje waarin het licht van een reportageflitser in een softbox wordt gebounced, dus van mijn voeten richting gezicht van het model zegmaar. Dat is overigens nog steeds een beetje aanrommelen aangezien mn 430 telkens na 1 keer flitsen in slaapmodus terecht komt als tie niet op m'n body zit.
Pfffff ik voel me dom met mijn simpele bouwlamp Zie er iig goed uit
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:02:35 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66212589
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:17 schreef ..bennie het volgende:
en nu in gewoon Nederlands ...

leuke serie wel hoor verder maar met zulke belichting en zulke kleuren vind ik de schaduwkant van het model in de eerste 4 foto's toch storend
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66220821
Ben benieuwd wat je er storend aan vind, tips?
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:02:48 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66222191
Het zijn allemaal net van die foto's met uitdrukkingen die je tussen de echte poses in zou verwachten.

Zovan... "oh moeten we weer een pose gaan doen?"
*klik-klak*
en dan 2 sec later.... "ok ik ben klaar, schiet maar" en jij zovan "ik heb al geschoten, trut"
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:37:38 #10
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_66224972
Nou moet ik toegeven dat ik dat met groepsfoto's wel zo doe .
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:48:01 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66225160
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:10 schreef ..bennie het volgende:
Ben benieuwd wat je er storend aan vind, tips?
ik denk dat het rond de ogen te donker is waardoor ik denk... is het nou make-up of is ze zo moe, dus misschien wat directer bouncen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:52:23 #12
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_66225244
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 08:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat het rond de ogen te donker is waardoor ik denk... is het nou make-up of is ze zo moe, dus misschien wat directer bouncen
Thanks, ik zal eens experimenteren hoe ik de ogen er beter uit kan laten komen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')